![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#15301 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ergens in Nederland, Amsterdam om precies te zijn :
http://indymedia.nl/nl/2011/06/76476.shtml Dat zie ik in BXL nog niet gebeuren. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15302 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15303 |
Banneling
|
![]() Komen de Nederlanders eindelijk tot inkeer?
Nederlandse minister Schulz wil dat de Nederlanders meer gaan bouwen zoals de Belgen. (Vandaag in De Morgen) Nederlandse Minister van Infrastructuur en Milieu prijst de Vlaamse ruimtelijke ordening. De Nederlandse minister van Infrastructuur en Milieu (Schulz) vindt dat Nederland meer moet gaan lijken op België. Tot grote verbazing van Martin Schoukens , schepen van Ruimtelijke Ordening in Sint-Pieters-Leeuw. Hij ergt zich blauw aan de fermettes en Spaanse villa's in zijn gemeente. "Wij gaan van de ene rage naar de andere rage". En: "Het is vrijheid , blijheid. Vandaar dat vele Nederlanders over de grens hun villa's komen bouwen." Tja, dan toch maar liever 'vrijheid en blijheid' dan neergepoot te worden in een triestig, oersaai en vervelend Hollands bouwlandschap zou ik zo zeggen. Niet verwonderlijk dat de Nederlanders met de handen in het haar zitten. Hun obsessieve, dwangmatige regelneverij speelt hen parten: 'Veel dingen kunnen niet meer worden georganiseerd omdat het te ingewikkeld is. In de Ruimtelijke Ordening waren wel twintig regelingen voor nationale structuren, landschappen, groenzones, blauwe zones, enzovoort. Dat was allemaal op elkaar gestapeld waardoor niemand het meer kon volgen.' Enfin en contre-enfin, ik vind het ontiegelijk fijn dat de Nederlandse minister van Ruimtelijke Ordening (want zo mogen we het ook wat noemen), Schulz, me gelijk geeft. Het heeft wel lang geduurd, maar alla. Laatst gewijzigd door system : 15 juni 2011 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...6094/1.1045513 Laatst gewijzigd door Het Oosten : 15 juni 2011 om 20:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15305 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wordt Hollander in 10 stappen :
1. Vindt dingen leuk i.p.v. plezant. 2. Gebruik WC papier (toiletpapier) aan twee kanten (beide zijden). 3. Koop een caravan (sleurhut). 4. Wordt onbehouwen en luiddruchtig, vooral op vakantie. 5. Verhuis naar een klein miezerig rijtjeshuisje. 6. Promoveer Heineken slootwater tot de beste pils ter wereld. 7. Vindt kroket uit de muur pure gastronomie. 8. Beweer dat het woordt droogkuis in het Nederlands/Vlaams niet bestaat. 9. Kijk naar duidingsprogramma's zoals Opgelicht en Opsporing Verzocht. 10. Wordt benzine-toerist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15306 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Even de rollen omdraaien : Om Bels te worden : trek je geen bal (zeg niet : geen zier) aan van de dt-regel, en zeg : Wordt Bels in 10 stappen : 1. Vindt dingen plezant i.p.v. leuk. Ook als je er geen goesting voor hebt (geen zin in hebt). 2. Gebruik hard WC papier en andere 'boecht van den Aldi'. 3. Koop een mobilhome maar zeg op reis 'camper' (sleurhut). 4. Wordt onvriendelijk op straat, zeg vooral nooit 'goeiemorgen' of 'goeiedag', niet hier en vooral niet op vakantie. 5. Verkoop je huis in het groen en verhuis naar een appartement met een te kleine living maar met drie slaapkamers (voor als de kleinkinderen komen overnachten) onder de kerktoren. 6. Promoveer Jupiler slootwater, het Belgisch Heineken, tot de beste pils ter wereld. 7. Vindt 'een curryworst special' pure gastronomie. 8. Beweer dat het woordt droogkuis overal in het Nederlandse taalgebied bestaat. 9. Kijk naar duidingsprogramma's zoals 'Goedele op dinsdag' en 'Hello Goodbye' en 'Komen eten'. 10. Wordt C1000 en Albert Hein-toerist. En schep hierover op bij je vrienden.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 17 juni 2011 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
moet Vlaanderen 1 geboren worden 2 geslachtsrijpheid bereiken 3 beginnen vrijen met het oude Nederland 4 voorhuwelijkse betrekkingen hebben met het oude Nederland bij wijze van proef 5 een liefdeshuwelijk afsluiten , zo mogelijk, en als dat niet mogelijk is, een verstandshuwelijk Mocht het Oude Nederland eerder in verwachting raken, dan geen abortus aub maar de kindjes koesteren Voil?* Samengaan, dat vergt een beetje voorbereiding Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15308 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15309 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15310 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/924/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15311 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als het gaat om zaken als ik vind, ik word, jij wordt, merk ik vaak dat het Nederlanders zijn die deze fout maken. Dat Belgen een -t achter een woord plaatsen heeft niets te maken met het feit dat ze de dt-regel niet kennen, lijkt me.
![]() |
![]() |
#15312 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Probleem is: Vlamingen gebruiken de gebiedende wijs met stam + t vaak ook in het enkelvoud. Nederlanders, aan de andere kant gebruiken overal de stam zowel voor enkel- als voor meervoud. Persoonlijk vind ik de afschaffing van het onderscheid tussen enkel- en meervoud een onnodige versimpeling van onze taal, en dat alles omdat het volk leerde lezen en te lui/te dom was om zo verzorgd te spreken als de elite voor hen.
Laatst gewijzigd door Weyland : 17 juni 2011 om 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15313 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar gaan we weer.
Nederlanders houden zich niet aan duidelijk gemaakte afspraken. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw..._Hedwigepolder Zo zie je maar, niet te vertrouwen, beter geen zaken mee doen want je word besodemietert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15315 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15316 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15317 |
|
![]() De Schelde is toch uitgediept? Wat is verder het probleem?
![]() |
#15318 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15319 | |
|
![]() Citaat:
![]() maar even serieus, welk nadeel of belang heeft Vlaanderen in deze? Dit lijkt me een binnenlandse aangelegenheid.
![]() |
![]() |
#15320 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaanderen en Nederland hadden in 2005 de Scheldeverdragen afgesloten waarin stond dat de Westerschelde zou verdiept worden, en dat ter compensatie voor de natuur, de hedwigepolder opnieuw onder water gezet zou worden.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...nland/1.874391 Zoals je ziet sleept alles en en komt Nederland gemaakte afspraken niet na. Men doet dus beter geen zaken met Hollanders. Laatst gewijzigd door Henri1 : 17 juni 2011 om 17:46. |
![]() |
![]() |