Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2011, 23:08   #15781
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Zeggen dat ik een Vlaming ben, klinkt als een vloek.
Zeggen dat ik een Belg ben, komt iets vlotter uit mijn mond.
Zeggen dat ik een Limburger ben, schalt eruit met onvervalste trots!
... zei een Turk.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2011, 23:26   #15782
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Schaamte ?
Ik hoorde vandaag een Hollander op het Journaal die maar even kwam ventileren wie de schuldige was in Hasselt.
Dat was walgelijk.
Toen Neyts die schofterige opmerking over het drama in Apeldoorn maakte, hoorde ik het Belgentuig niet. Nu kunnen wij Hollanders lachen; wie het laatst lacht, lacht het best!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 07:57   #15783
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Henri, Hollander en Sarkozy menen jullie dat nu? Wat is gebeurd in Hasselt is net als toen in Volendam een ramp, maar om zelfs bij zoiets al dan niet terechte of veronderstelde verschillen tussen Hollanders/Nederlanders en Vlamingen/Belgen te slepen, vind ik niet getuigen van stijl.
U draait wel de rollen wat om . Het was slecht ingelichte Nederlandse jounalist die denigrerende opmerkingen maakte aan het adres van België en die daardoor een kwade gouverneur van Limburg het gezegde ontlokte van 'arrogante Hollander '. Dat zegt hij toch niet zo maar voor niets veronderstel ik. Zeker niet een gouverneur.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2011 om 08:00.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 09:17   #15784
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
... zei een Turk.
Dat doet er niet toe. Wel zijn houding tegenover Vlaanderen. Luidkeels boegeroep valt hem ten deel! Boe!

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 20 augustus 2011 om 09:18.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 09:45   #15785
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Dat doet er niet toe. Wel zijn houding tegenover Vlaanderen. Luidkeels boegeroep valt hem ten deel! Boe!
Ik heb niets tegen West- en Oost-Vlamingen. Au contraire! Je vous aime!
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 09:46   #15786
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

http://www.nu.nl/buitenland/2594040/...eplunderd.html

Op dit soort momenten tonen de Belgen hun ware aard.
Oud 20 augustus 2011, 09:48   #15787
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U draait wel de rollen wat om . Het was slecht ingelichte Nederlandse jounalist die denigrerende opmerkingen maakte aan het adres van België en die daardoor een kwade gouverneur van Limburg het gezegde ontlokte van 'arrogante Hollander '. Dat zegt hij toch niet zo maar voor niets veronderstel ik. Zeker niet een gouverneur.
Als u nu eerst het originele stuk leest, dan zal snel duidelijk worden dat het waarschijnlijk een Belgische festivalbezoeker is die die "denigrerende" opmerkingen maakte.

En mijn ervaring is dat Belgische politici dergelijke opmerkingen wel voor niets maken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 09:53   #15788
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Als u nu eerst het originele stuk leest, dan zal snel duidelijk worden dat het waarschijnlijk een Belgische festivalbezoeker is die die "denigrerende" opmerkingen maakte.

En mijn ervaring is dat Belgische politici dergelijke opmerkingen wel voor niets maken.
Precies, de perverse ollanderhaat die door Verhofstad, Neyts, De Gucht, Van den Bossche, Van Peel, De Ridder en vele andere Belgische politici wordt verkondigt is beangstigend. Joseph Goebbels kon in zijn tijd slechts dromen van zo'n propagandamachine.
Oud 20 augustus 2011, 09:55   #15789
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Precies, de perverse ollanderhaat die door Verhofstad, Neyts, De Gucht, Van den Bossche, Van Peel, De Ridder en vele andere Belgische politici wordt verkondigt is beangstigend. Joseph Goebbels kon in zijn tijd slechts dromen van zo'n propagandamachine.
dus omdat enkele politici hollanderhaat uitspuien zijn alle Vlamingen zo?
gelieve ons niet te veralgemenen met dat tuig Van Poppel.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 10:03   #15790
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Doet er wel toe. Waarom zouden Turken moeten oordelen over Europese staatkundige kwesties? Wij hebben ook niet te oordelen over intene grenzen in Anatolië. Mag hij z'n individuele mening hebben? Natuurlijk, maar ze is voor ons in principe van nul en generlei waarde.
Oud 20 augustus 2011, 10:11   #15791
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dus omdat enkele politici hollanderhaat uitspuien zijn alle Vlamingen zo?
gelieve ons niet te veralgemenen met dat tuig Van Poppel.
"Gelieve ons niet te veralgemenen"
Kunt u dat eens uitleggen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 10:34   #15792
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Doet er wel toe. Waarom zouden Turken moeten oordelen over Europese staatkundige kwesties? Wij hebben ook niet te oordelen over intene grenzen in Anatolië. Mag hij z'n individuele mening hebben? Natuurlijk, maar ze is voor ons in principe van nul en generlei waarde.
Ik ben een volbloed Europeaan. Ik en mijn voorouders vertoeven al vele tienduizenden jaren in Europa. Mijn Turkse nationaliteit is slechts een papiertje. Net zoals jouw Belgische nationaliteit slechts een papiertje is. Europese kwesties zijn mijn geboorterecht!
Oud 20 augustus 2011, 10:37   #15793
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben een volbloed Europeaan. Ik en mijn voorouders vertoeven al vele tienduizenden jaren in Europa. Mijn Turkse nationaliteit is slechts een papiertje. Net zoals jouw Belgische nationaliteit slechts een papiertje is. Europese kwesties zijn mijn geboorterecht!
Hoort Turkije niet bij Azie ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2011, 10:45   #15794
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoort Turkije niet bij Azie ?
Turkije bevindt zich zowel in Azië als in Europa. Mijn ouders zijn geboren in Joegoslavië en hun ouders ook en daar de ouders van en hun ouders dan weer.... DNA-onderzoek heeft aangetoond dat mijn over-over-............over-grootvader reeds 20 000 jaar geleden Europa onveilig maakte.
Oud 20 augustus 2011, 10:45   #15795
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Turken zijn geen etnische Europeanen, uw persoonlijke wil is daaraan ondergeschikt.
Oud 20 augustus 2011, 10:51   #15796
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Turkije bevindt zich zowel in Azië als in Europa.
Een situatie die spijtiggenoeg door de NATO en de financieel kapitalistische elite in stand wordt gehouden. Turkije heeft geen recht op Europees grondgebied en mag wat mij betreft manu militari ervan verwijderd worden.
Alle sympathie voor Thanos Grivas!

Citaat:
Mijn ouders zijn geboren in Joegoslavië en hun ouders ook en daar de ouders van en hun ouders dan weer.... DNA-onderzoek heeft aangetoond dat mijn over-over-............
Kan best zijn, dat verandert niks aan het feit dat Turken geen Europeanen zijn. Om Flupke De Man te citeren (nochtans geen politieke vriend): als een kat haar jongen werpt in de viswinkel, zijn haar jongen dan vissen?

Citaat:
over-grootvader reeds 20 000 jaar geleden Europa onveilig maakte.
Als u het zelf zegt, des te beter. Indien wij als Vlaming dat zouden zeggen riskeren we al een straf.
Oud 20 augustus 2011, 11:12   #15797
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht

Er wordt van een journalist verwacht dat hij zich degelijk informeert vooraleer hij dingen op papier zet. En niet doorgaat op een slechte ervaring van een enkele festivalganger. Dat er na zo'n fel onweer op een kleine plek met zo'n 60.000 man wat commotie ontstaat, is niets ongewoons .Maar alles werd goed in de hand gehouden.

Wanneer die Nederlandse journalist het dan heeft over 'typische ongeregelde Belgische toestanden', dan doet hij zijn job niet naar behoren en geeft hij zich over aan goedkope riooljournalstiek waar de arrogantie van afdruipt. En terecht spreekt de gouverneur dan ook over een 'arrogante Hollander'.

De Hollanders kunnen niet eens een strandfeestje houden, want dan loopt het daar steevast uit op een ferme knokpartij.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2011 om 11:36.
Oud 20 augustus 2011, 11:39   #15798
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Er wordt van een journalist verwacht dat hij zich degelijk informeert vooraleer hij dingen op papier zet. En niet doorgaat op een slechte ervaring van een enkele festivalganger. Dat er na zo'n fel onweer op een kleine plek met zo'n 60.000 man wat commotie ontstaat, is niets ongewoons .Maar alles werd goed in de hand gehouden.

Wanneer die Nederlandse journalist het dan heeft over 'typische ongeregelde Belgische toestanden', dan doet hij zijn job niet naar behoren en geeft hij zich over aan goedkope riooljournalstiek waar de arrogantie van afdruipt. En terecht spreekt de gouverneur dan ook over een 'arrogante Hollander'.

De Hollanders kunnen niet eens een strandfeestje in de hand houden, want dan loopt het daar steevast uit op een ferme knokpartij.
Als er iets in Holland gebeurt, dan is jullie soort er ook als de pinken bij om jullie mening te verkondigen (zie o.a. uitspraken van Neyts en De Gucht). Nu is het aan ons om met de Belgen te lachen. Oog om oog, tand om tand!
Oud 20 augustus 2011, 11:53   #15799
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Als er iets in Holland gebeurt, dan is jullie soort er ook als de pinken bij om jullie mening te verkondigen (zie o.a. uitspraken van Neyts en De Gucht). Nu is het aan ons om met de Belgen te lachen. Oog om oog, tand om tand!
Het heeft hier maar weinig te maken met 'lachen'. Het gaat hiet over een Nederlandse journalist die niet goed zijn werk doet omdat hij behept is met Hollandse arrogantie.
Oud 20 augustus 2011, 12:04   #15800
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft hier maar weinig te maken met 'lachen'. Het gaat hiet over een Nederlandse journalist die niet goed zijn werk doet omdat hij behept is met Hollandse arrogantie.
Deze journalist laat gewoon een aantal bezoekers van het festival aan het woord. Daar is niets mis mee. Jij verwacht kennelijk dat hij alleen positieve reacties weergeeft.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be