![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1701 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U liegt, en geloof me dat ik minstens evenveel recht van spreken heb dan iedere andere vlaming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1702 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
___ Laatst gewijzigd door system : 29 november 2009 om 17:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1703 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1704 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1705 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1706 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens is mijn standpunt maar net zo idioot als de opmerking die u maakte aan het adres van Henri1. Dat specifieerde ik trouwens. Maar inhoudelijk lezen is nooit uw sterkste kant geweest. Nu, dat is niets nieuws. Laatst gewijzigd door system : 29 november 2009 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1707 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1708 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1709 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1710 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aha. En welke verschillen merk u in bijvoorbeeld een basisprogramma als Word? Of de Internet Explorer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meerderheid schrijft heus geen dialect, maar een eerder rommelige vorm van tussentaal doorspekt met afkortingen die uit het Engels komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1712 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1713 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zit je op Netlog en MSN met je leerlingen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1714 |
Europees Commissaris
|
![]() Taalverloedering bij jeugd komt ook bij uw geliefde Franstaligen voor. Lees er de netlogs maar op na.
![]() |
#1715 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ik heb hen wel eens in een les gevraagd om een voorbeeldje van dergelijke gesprekken mee te brengen. Ook zie ik wat en hoe onze oudste dochter schrijft.
Dus, ja, ik weet wat ze schrijven. Heus geen dialect, maar wel een bijzonder rommelige tussentaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1716 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1717 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het boek behandelt heel wat talen niet. Ik kan zo enkele Europese talen opsommen waar de rol van de standaardtaal nog steeds heel overheersend is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1718 |
Europees Commissaris
|
![]() Interessante materie. Waar het zal eindigen, dat weet niemand. Gaan we verengelsen? Gaat er zich een grotere klassenhiërarchie verder ontwikkelen? Ik ga zeker het boek de volgende keer lenen.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 november 2009 om 21:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1719 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het Engels volgens mij alleszins niet (dialectischer dan je denkt). En het Russisch kent dikke (onder)lagen van slang. Het Engels en het Frans zijn wel de jongens die het aura van hun dominantie het meest succesvol ophouden dankzij hun cultureel gewicht.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 29 november 2009 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1720 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De stelling die uit het boek naar voorkomt, is dat de standaardtaal en zijn invloed ten einde loopt. Bij de meeste talen is dat niet het geval. Ik kan u bijvoorbeeld meegeven dat dit niet het geval is met het Grieks. In Griekenland noch in Cyprus wordt daaraan getwijfeld. In Cyprus al zeker niet, daar het Katarevousa (een wat puristische standaardtaal) daar nog steeds de voorkeur geniet boven het Dimotiki. In Griekenland staat het Standaarddimotiki dan weer rotsvast, ook al bestaat er vooral onder de jeugd een merkwaardig mengtaaltje van Dimotiki en Engels. Zodra de jeugd evenwel naar de pen grijpt, schrijven ze netjes Dimotiki. |
|
![]() |
![]() |