![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#17321 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook het Nederlandse bier is minder slecht dan jullie beweren, goed jullie zijn het bierland bij uitstek, maar Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk etc. hebben ook allemaal een biercultuur. Nog een tip de consument gelijk, dat is beter voor uw omzet. ![]()
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 23 november 2011 om 18:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17322 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de Duitsers zeggen dat onze pilsen stukken beter zijn dan de hunne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17323 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens dat pils uit Duitsland (Bitburger) of Tsjechië is wel niet slecht maar onze Stella, Jupiler, Primus of zelfs Cristal is toch nog altijd beter! nah ![]() En ja als enigste ons nog terecht overblijvende trots mag zijn dat onze speciaalbieren aan de onbetwiste top staan. Heeft te maken met onze ligging en manier van brouwen dat meer en meer wereldwijd gesmaakt wordt. Dus tot zover dat. Maar dat kan of mag een land niet op zich bijen houden, als het niet gaat tussen de 2 landsdelen onderling dan gaat het niet en of je legt de ruzies bij en leeft in vrede samen of je splitst. Zo simpel moet dat zijn. Nee daar complex overdoen en van alles erbij sleuren om toch maar... gelijk te krijgen in ongelijk. Nee dat hoeft voor mij niet. Persoonlijk kan het mij niet meer schelen wat er gebeurd of niet.. zolang ik mijn echte vrijheid maar heb en met toffe mensen kan werken of leven, de rest is echt onbelangrijk. Daar zouden we eens de dingen meer rond moeten structuren ipv rond hebzucht en eigenbelang.. echt naar het algemene goed kijkende.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17324 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik drink graag lekker bier. En of dat nu uit België, Nederland of een ander land komt, maakt me geen reet uit. En, uit ervaring, vertel ik het nog maar eens : NL hééft ook goed bier. Citaat:
En ik geef je het op plaatje : ook in NL kan men zéér goed eten.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 23 november 2011 om 19:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17325 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat dat soort bieren betreft drink ik toch echt liever Pilsener Urquell, Staropramen, Gösser (Oostenrijks), Zipfer (Oostenrijks)... Nogmaals Belgische speciaalbieren zijn wereldtop. Wat betreft jullie regeringsvorming, veel succes daar mee. Wat laatst wel komisch was in de Nederlandse media, dat was een Belg die zelf nu nog met droge ogen durfde te beweren, dat ze rustig hun tijd moeten nemen met de regeringsvorming. Waarna terecht de interviewer opmerkte, dat het inmiddels al 1,5 jaar duurde.... Verder begreep ik die opmerking van Vandermeersch, zelf een Belg, in DWDD wel dat de Belgische (federale) politici zich diep moeten schamen. Nogmaals uw politici in de Wetstraat hebben geen zeeën van tijd meer, zeker niet als de financiële markten ook nog gaan bewegen, hebben ze niets van Griekenland of Italië meegekregen ofzo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17326 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek hier uit eigen recente ervaring. Het is een schande dat Nederlanders die bucht bier mogen noemen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 23 november 2011 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17327 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17328 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17329 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17330 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17331 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gezien het feit dat zowel Nederlanders als Belgen biertje op z'n tijd wel lekker vinden geeft al aan dat wij ook dát gemeenschappelijk hebben!
Dat zal wel dateren uit de Germaaans/Frankische tijd, de Fransen en zuidelijker volkeren drinken doorgaans hoofdzakelijk wijn. ![]() ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 november 2011 om 21:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17332 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17333 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zijn in het verleden besmet geraakt door een romaans virus. En daarna is het nooit meer goed gekomen.... ![]() Maar hopen dat het niet verder naar het noorden optrekt... ![]() Gelukkig hebben we de Vlamingen als buffer! ![]() En wij dan, gelukkig wordt bij ons geen Romaanse taal gesproken sinds 1830 ! Misschien alleen door een paar "lieve" pastores... ![]() Ben best wel blij daarom ! ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 23 november 2011 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17334 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17336 |
Minister-President
|
![]() Ah ja ? Verklaar je nader.
![]() |
#17337 |
Minister-President
|
![]() Bedoel je : les Wallons, c'est du caca ?
![]() |
#17338 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap die zich bezighoudt met het onderzoeken van de volksverhuizingen via DNA-onderzoek staat nog in zijn kinderschoenen. Er zijn nog maar relatief weinig mensen die zo een onderzoek lieten uitvoeren. Een eerste conclusie die men wel al heeft kunnen trekken is dat DNA (dus afkomst) niks te maken heeft met taal. Wel met natuurlijke grenzen (bergketens, ondoordringbare bossen enz.) http://www.eupedia.com/europe/europe...logroups.shtml Laatst gewijzigd door pajoske : 24 november 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |