![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#17461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je wringt jezelf in de meest onmogelijke bochten om de vergissing van francofonen goed te praten. Spanjaarden noemden alle Zuid-Nederlanders Walen, ga jij dan ook spreken over een Waalse natie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#17463 |
Banneling
|
![]() Francofonen noem(d)en alle Nederlandstaligen (en bij uitbreiding Duitstaligen/Luxemburgstaligen in België -> zie het hilarische voorwoord van het verder geweldig boek "De Leeuw van Vlaanderen"). Velen van de eerste cultuurflaminganten kwamen uit Franstalige kringen, anderen weer uit het historisch Vlaanderen. Als cultuurflamingantisme was dat vrij onschuldig, een gerechtvaardigde eis, maar toen het omvormde tot een onlogisch onvoorwaardelijk nationalisme...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17464 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat veel van de eerste cultuurflaminganten van huize uit franstalig waren doet er helemaal niet toe. Want de betrokken families waren doodeenvoudig Vlamingen die om allelerlei redenen (meestal grootheidswaan) vonden dat ze zonodig op het Frans moesten overschakelen. Maar na verloop van tijd kwamen ettelijke telgen uit die gezinnen tot het besef van wat ze feitelijk waren en waar ze bij hoorden.
![]() |
![]() |
#17465 | ||
Banneling
|
![]() "Vlamingen". Ik moest haastig weg, dus ik heb niet na kunnen lezen.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17466 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#17467 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#17468 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17469 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er zijn gelukkig andere opties.
Namelijk, de ánder kan verhuizen.
![]() |
#17470 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17471 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() definieer 'één'.
![]() |
#17472 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 4 december 2011 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17473 |
Gouverneur
|
![]() Uiteraard, en alle sossen kunnen ook verhuizen als ze hier niet willen leven in dit systeem
![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 4 december 2011 om 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17474 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind de Belgische keuken beter, ik vind de Nederlandse ruimtelijke ordening beter, ik vind onze monarchie beter, ik vind de Nederlandse politiek beter, ik vind de Belgische sociale zekerheid geweldig, de wegen in Nederland lijken mij véél beter, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17476 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En tot zover mijn kinderlijke haat ![]() Kijk als jij je kunt vereenzelvigen met deze Belgische ballenbak, dan is dat jouw goed recht, maar ik vind er niet zoveel aan.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 4 december 2011 om 22:44. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#17477 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 4 december 2011 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17478 |
Banneling
|
![]() Was jij niet diegene die kloeg dat er gezegd werd dat de Belgische keuken beter is. Racisme tast veel aan, maar de smaakpapillen blijkbaar niet.
Als het over inefficiëntie ging, zou je oproepen om het systeem te veranderen. Maar je schreef meermaals dat je niet met de Walen wilt samenleven, wat puur racisme is. Laatst gewijzigd door Albrecht : 4 december 2011 om 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17479 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik mag gerust vinden dat die keuken beter is, Rikske mag dat ook, jij mag dat ook. Iedereen mag het, maar telkens anderen arrogantie verwijten en dan met het vingertje staan zwaaien en komen vertellen dat je zo superieur bent, neen hoor, bedankt ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17480 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het ligt er maar aan hoe jij samenleven ziet, ik kan gerust een Waal appreciëren, ermee omgaan enz. Maar ik wil geen landgenoot zijn, dat is voor mij toch een verschil. Want ik wil ook niet bepaald een landgenoot van de Turken zijn, ben ik nu ook een racist? ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 4 december 2011 om 22:52. |
|
![]() |
![]() |