Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2012, 23:01   #17941
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
De inkomstenbelasting is in Nederland veel minder hoog dan in Belgie. Door vlak over de grens te gaan wonen kun je het beste van beide landen combineren. Eigenlijk is de hoofdreden gewoon de relatief goedkope huizen in Belgie. De rest is maar bijzaak. Als de Belgische huizenprijzen op het Nederlandse niveau zouden zitten, dan zouden er nog maar weinig Nederlanders in Belgie gaan wonen. En ik heb dus wel een "ernstig" gesprek gehad met Nederlanders die naar Belgie zijn uitgeweken. Sterker nog, ik heb zelf een aantal jaar in Vlaanderen gewoond.
De huizenprijzen in de beide Limburgen de laatste jaren nog eens vergeleken? In Ned Limburg staan al een groot aantal mooie huizen te koop. Helemaal niet duur:

http://www.jaap.nl/koophuizen/limbur...eeloppervlakte
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 23:05   #17942
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is ook mijn theorie. De Belgische manier van doen gaat soms lijnrecht in tegen hoe Nederlanders in wezen zijn. Dat ze het daar toch uithouden komt omdat ze in de dagelijkse praktijk weinig met Belgen te maken hebben. Ze werken in Nederland, kijken naar de Nederlandse tv, hebben Nederlandse vrienden, een Nederlandse partner, doen boodschappen in Nederland, etc.
Eens ze weten hoe de Belg over "diene vuile kezen" denkt, zijn ze zo weer vertrokken...

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 5 januari 2012 om 23:06.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 23:10   #17943
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
U kunt dan vast wel even haarfijn uit de doeken doen wat er mis is met gezuiverd zeewater in de keuken?
Niets mis mee.
Het verschilt in niets met het gebruik van zeezout in gewoon water.
Alleen bij dat laatste betaalt ge het nieuwe zwembad van die slimme Hollander niet mee af.
Oud 5 januari 2012, 23:12   #17944
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oh, nou, als hij het zegt...
Zij.
Oud 5 januari 2012, 23:18   #17945
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Eens ze weten hoe de Belg over "diene vuile kezen" denkt, zijn ze zo weer vertrokken...
De enige Nederlanders die ik heb weten vertrekken waren gepensioneerden en mensen die een ziekte/pensioen uitkering kregen uit Nederland. En die doen dat om financiële redenen. Ik heb me laten vertellen dat dit te maken heeft met de nieuwe belastingverdragen tussen Nederland en België.
Voor de reden die gij vermeld heb ik nog niemand weten vertrekken.
Ik kan natuurlijk niet spreken voor het gedrag en de houding van de Vlamingen rond Antwerpen enz.

PS we zullen het maar niet hebben over de Nederlanders die terugkeerden met het achterlaten van een hoop huur en andere schulden in België.
Oud 6 januari 2012, 06:24   #17946
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Dat heeft enkel met belastingen te maken. Blijkbaar bent u te dom om dat te begrijpen? Ik zou persoonlijk voor geen goud in Belgenland willen wonen. Dat gluiperige, achterbakse en arrogante Belgentuig werkt me hier al op de zenuwen. Ook in de Nederlandse supermarkten kom je ze, tot mijn grote ergernis, steeds vaker tegen. Toen ik vanmiddag boodschappen deed rook ik al een Belgenlucht...en ja hoor, op het parkeerterrein stond een wagen met een witte kentekenplaat. Mijn reukorgaan laat me dus idd nooit in de steek...
Belastingen ?
U beweert toch keer op keer dat jullie Nederlanders het beter hebben, dat jullie belastingen lager zijn, S.Z. goedkoper, ect...

En nu komen al die Nederlanders naar hier omdat de belastingen lager zijn, omdat ze meer overhouden ?

U moet wel weten wat u wilt hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 07:08   #17947
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Nederland is belasting technisch veel soepeler als België. Bedrijven betalen minder bedrijfsvoorheffing en sociale verzekering als in België. Wie als burger echter een groot uitgebouwde kast van een villa wil betaalt daar in Nederland 5x zoveel voor als in België. Ten eerste omdat er in Nederland zeer strenge bouwkundige voorschriften gelden, ten tweede omdat de grootte van de bouwpercelen nu eenmaal veel kleiner is als in België. Voordeel is dat er in Nederland nog betrekkelijk veel open ruimte is voor een veel dichtbevolkter land als Vlaanderen. Maar niemand heeft een villa nodig of de nieuwste BMW 5serie om een betrekkelijk goed leven te leiden. In landen als Nederland en ook bij ons hier in Zwitserland is boven je stand leven een betrekkelijk dure aangelegenheid. De modale Zwitser en ook Nederlander is tevreden met een kleine Corsa of Polo inplaats van een bombastische Mercedes die vele Vlaamse middenstandsgezinnen als het absolute minimum beschouwen.

Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 6 januari 2012 om 07:09.
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 09:14   #17948
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Ik zie dat Henri premier en Het Systeem elkaar hier voortreffelijk bezig kunnen houden met hun intellectueel zeer hoogstaande overwegingen, zodat de andere deelnemers aan deze draad zich eindelijk eens naar een interessantere discussie kunnen begeven.
Welaan gij, wat meer ernstig dan.

NOS,
Toegevoegd: donderdag 5 jan 2012, 23:19

" 125 Nederlandse pensioenfondsen zullen dit jaar aankondigen dat ze de pensioenen moeten verlagen. Volgens directeur Klaas Knot van De Nederlandsche Bank schiet het vermogen van deze fondsen tekort. Het gaat om kortingen van 1 tot 7 procent, zei Knot in Nieuwsuur. "

Vergeet niet, de pensioenen van die fondsen zijn niet geïndexeerd in Nederland.

Dus 40% van de Nederlanders gaan fors verlies pensioen lijden, te weten
1)Verlies tot 7%.
2)Waardevermindering door inflatie.

Maar eigenlijk is het een zeer vertekend beeld. Want, niet 125 Nederlandse pensioenfondsen zitten in de problemen, maar wel degelijk 185 fondsen. Maar door een 'soepelere' berekening houdt men het maar voorlopig op 125 fondsen. Indien er dus geen verbetering komt, zullen ver boven de helft van de Nederlandse gepensioneerden hun pensioen goed zien verminderen in Nederland gidsland.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 januari 2012 om 09:20.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 09:26   #17949
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Belastingen ?
U beweert toch keer op keer dat jullie Nederlanders het beter hebben, dat jullie belastingen lager zijn, S.Z. goedkoper, ect...

En nu komen al die Nederlanders naar hier omdat de belastingen lager zijn, omdat ze meer overhouden ?

U moet wel weten wat u wilt hé.
Nederlanders houden niet veel over. Heel veel Nederlanders hebben hun huis gehypothekeerd. Ze hebben zich laten verlokken door de ogenschijnlijke verlokkelijke hypotheekaftrek en zitten dus in uiteindelijk in de schuld. Als de Nederlandse pensioenen nu nog worden gekort, dan ziet het er niet zo rooskleurig uit voor de Hollanders.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 09:38   #17950
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Wat ons stoort is :
- het "hup holland hup" gedoe
- met vlagjes en handjes zwaaien naar de koninklijke familie (criminelen in mijn ogen)
- dat overdreven gedrag bij optredens in de Amsterdam Arena bij "artiesten"zoals de toppers en wijlen André Hazes.-
- Dat recht in je bek gedrag waar wij Vlamingen van huiveren! (wij zijn wat nuchterder en beschaafder)
- Jullie verkopen ook meestal "het vel van de beer voordat hij geschoten is" zodat jullie regelmatig op jullie bek gaan, kijk maar naar de EK's en WK's.

Hoe komt het toch dat jullie altijd en overal LAWAAI maken? Ik herinner mijn nog de vakanties op een camping in Frankrijk, het was niet te doen met die Hollanders, Mijn grootvader heeft toen een lijst opgesteld van campings in >Spanje en Frankrijk met een hoog en laag "Hollander" gehalte.

Laatst gewijzigd door Den Vlaemschen Leeuw : 6 januari 2012 om 09:47.
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 09:58   #17951
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Wat ons stoort is :
- het "hup holland hup" gedoe
- met vlagjes en handjes zwaaien naar de koninklijke familie (criminelen in mijn ogen)
- dat overdreven gedrag bij optredens in de Amsterdam Arena bij "artiesten"zoals de toppers en wijlen André Hazes.-
- Dat recht in je bek gedrag waar wij Vlamingen van huiveren! (wij zijn wat nuchterder en beschaafder)
- Jullie verkopen ook meestal "het vel van de beer voordat hij geschoten is" zodat jullie regelmatig op jullie bek gaan, kijk maar naar de EK's en WK's.

Hoe komt het toch dat jullie altijd en overal LAWAAI maken? Ik herinner mijn nog de vakanties op een camping in Frankrijk, het was niet te doen met die Hollanders, Mijn grootvader heeft toen een lijst opgesteld van campings in >Spanje en Frankrijk met een hoog en laag "Hollander" gehalte.
Wil je weten wat mij stoort aan jullie Vlamingen? Want jullie hebben ook een hele waslijst aan nare karaktertrekken. Maar wij Nederlanders voelen ons niet geroepen dat jullie steeds in te wrijven. De Vlamingen worden echter niet moe om ons te laten weten wat er allemaal niet deugd aan ons. Dat is in ieder geval 1 ding wat mij stoort...
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:07   #17952
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wil je weten wat mij stoort aan jullie Vlamingen? Want jullie hebben ook een hele waslijst aan nare karaktertrekken. Maar wij Nederlanders voelen ons niet geroepen dat jullie steeds in te wrijven. De Vlamingen worden echter niet moe om ons te laten weten wat er allemaal niet deugd aan ons. Dat is in ieder geval 1 ding wat mij stoort...
Ongelofelijk toch hoezeer sommigen zich hier altijd weer laten vangen aan trollen en contructs...

Citaat:
Wij vlamingen zullen met Nederland één grote natie kunnen vormen! hopelijk komt mijn droom uit! dan zijn we van die luien onwerkwillige walen vanaf!(walen bewust zonder hoofdletter)
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:08   #17953
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ons stoort is :
Spreek voor jezelf.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:12   #17954
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ongelofelijk toch hoezeer sommigen zich hier altijd weer laten vangen aan trollen en contructs...
Kun je het me kwalijk nemen? Zelfs jullie toppolitici laten zich regelmatig minachtend uit over Nederland(ers). Hoe kan ik een trol dan nog herkennen?
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 10:47   #17955
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Ik heb er nog enkele;

- Dat EEUWIGE gediscussier (die debatten op tv zijn WER-KE-LIJK slaapverwekkend).
- Er is ook geen enkel volk zo herkenbaar als "Hollanders" en dan moeten ze hun mond nog niet opendoen dit is te verklaren door overmatig gebruik van zuivelproducten startend van het levensjaar 0.
- De woonwijken (eenheidsworst in bruine steen)
- de nummerplaten (ook al zijn ze in vlaamse kleuren) het is verschrikkelijk.
- Telkens ik in Nederland ben valt me de marginaliteit méér en méér op.
- Jullie showbizzsterren zijn nog plastieker dan plastiek.

"Maar wij Nederlanders voelen ons niet geroepen om dat jullie steeds in te wrijven" lees ik hier, wel een nederlander heeft toch altijd de neiging om op de Vlamingen neer te kijken!
Oud 6 januari 2012, 10:51   #17956
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Maar we kunnen een prachtige natie vormen, mits enkele aanpassingen.

- Koningshuis weg
- oranjekleur weg
- Antwerpen de hoofdstad
- een verbod op hollandse schlagers.
- muurkroketten en pindakaas worden verboden.
Oud 6 januari 2012, 10:53   #17957
Albrecht
Banneling

Standaard

Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 11:33   #17958
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Dat van die muurkroketten en hollandse schlagers was maar om te lachen!
Oud 6 januari 2012, 11:35   #17959
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Weten jullie waarom de strepen op de Nederlandse vlag horizontaal lopen? Dan kunnen ze ze gebruiken tot tegen de mast!! woehahahaa
Oud 6 januari 2012, 11:50   #17960
pajoske

Standaard

Citaat:
- Antwerpen de hoofdstad
Spaar ons Heer.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be