Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 januari 2012, 11:05   #18101
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Onze wegen kapot gereden met jullie sleurhutten.
In Vlaanderen komen wonen om zo de vermogenstaks te omzeilen.
In Vlaanderen komen wonen maar geen geld steken in onze economie.
Dick Advocaat heeft ons op een schaamteloze manier VERRADEN.
De opkomst van de Schlagermuziek hebben jullie OOK aan ons opgedrongen...
Juist!..

1: Indien dit humoristisch is bedoeld, stel ik voor dat jij bij Urbanus in de leer gaat.
Hij had namelijk wel succes met humor bij de Nederlanders en vooral bij de Hollanders.

2: Indien dit ernstig bedoeld is, dan ben jij in mijn ogen de term "domme Belg" waardig.

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 11:24   #18102
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Juist!..

1: Indien dit humoristisch is bedoeld, stel ik voor dat jij bij Urbanus in de leer gaat.
Hij had namelijk wel succes met humor bij de Nederlanders en vooral bij de Hollanders.

2: Indien dit ernstig bedoeld is, dan ben jij in mijn ogen de term "domme Belg" waardig.

Jeff
Volledig correct. Ik heb de hele uitleg gekregen van een Nederlandse klant die mede-eigenaar was van een grote sleepbotenbedrijf.
Geen gemeentebelasting betalen in België maar wel profiteren van de voorzieningen.
Correct
Alhoewel beide voorgaande voordelen of wel volledig verdwenen zijn of toch sterk verminderd sinds de nieuwe belastingregeling van enkel jaren geleden.

Vlaanderen komen wonen maar geen geld steken in onze economie.

Correct. Ik weet dat uit eigen ervaring. Werken en kopen blijven ze in Nederland doen.
Louche zaken naar België verplaatsen om het gerecht te ontvluchten.
Correct: Dagelijks kan je in de kranten lezen dat drugskwekerijen ontdekt zijn. Het is een zeldzaam dat er geen Nederlanders betrokken zijn.
In onze gemeente heeft jarenlang een van de grootste Nederlandse drugsbaronnen gewoond.
Huizen huren, geen huur betalen en met de noorderzon verdwijnen.
Correct: ik kan je daar vele voorbeelden van opnoemen. Mijn overburen, huurders bij mijn nonkel, bij vrienden enz..

Daarmee wil ik niet beweren dat alle Nederlanders over dezelfde kam moeten geschoren worden. Maar in een grensgebied wordt je dikwijls geconfronteerd met mensen die goede redenen hebben om hun eigen land te verlaten. En die redenen zijn dikwijls niet erg eerbaar.
Een Nederlandse vriend begreep niet dat Belgen zich zo gemakkelijk in de luren lieten leggen door zijn landgenoten.

Dat onze wegen kapotgereden zijn door jullie sleurhutten is larie. Daarvoor is enkel de Vlaamse overheid verantwoordelijk. Niemand anders.

Dat van Advocaat enz. is zever. Een ervaren Belg weet dat voor een Nederlander enkel een contract geldt. Een gegeven woord is lucht en daar mag je geen rekening mee houden.

Laatst gewijzigd door pajoske : 11 januari 2012 om 11:28.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 11:35   #18103
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Volledig correct. Ik heb de hele uitleg gekregen van een Nederlandse klant die mede-eigenaar was van een grote sleepbotenbedrijf.
Geen gemeentebelasting betalen in België maar wel profiteren van de voorzieningen.
Correct
Alhoewel beide voorgaande voordelen of wel volledig verdwenen zijn of toch sterk verminderd sinds de nieuwe belastingregeling van enkel jaren geleden.

Correct. Ik weet dat uit eigen ervaring. Werken en kopen blijven ze in Nederland doen.
Correct: Dagelijks kan je in de kranten lezen dat drugskwekerijen ontdekt zijn. Het is een zeldzaam dat er geen Nederlanders betrokken zijn.
In onze gemeente heeft jarenlang een van de grootste Nederlandse drugsbaronnen gewoond.
Correct: ik kan je daar vele voorbeelden van opnoemen. Mijn overburen, huurders bij mijn nonkel, bij vrienden enz..

Daarmee wil ik niet beweren dat alle Nederlanders over dezelfde kam moeten geschoren worden. Maar in een grensgebied wordt je dikwijls geconfronteerd met mensen die goede redenen hebben om hun eigen land te verlaten. En die redenen zijn dikwijls niet erg eerbaar.
Een Nederlandse vriend begreep niet dat Belgen zich zo gemakkelijk in de luren lieten leggen door zijn landgenoten.
Ja, heel leuk allemaal.
Bla bla die bla bla bla.

Mijn post was een reactie op een "Belg" die het nodig vond om het beeld van de "Hollanders" hun geschiedenis aan te passen, zodat het meer overeenkomt met de "realiteit" .

Ik haalde toen dit aan;

Feit is en blijft, dat wat de Hollanders ook hebben uitgespookt in België/Zuidelijke Nederlanden kinderspel is met wat er in Indonesië/Nederlands Indië of in Suriname is gebeurd!.
Maar ondanks dat hoor je zelden een Indonesiër of Surinamer zo kwaad spreken over Holland en de Hollanders!.
Waarom?.. Omdat zij niet in het verleden leven maar in het heden!..

Vraagje:
Zijn er onder Hollands bewind Belgen tot de slavernij gedwongen?.
Zijn er onder Hollands bewind complete dorpen plat gebrand in België?.
Zijn er onder Hollands bewind Belgen gebrandmerkt als kuddedieren?.
Zijn er onder Hollands bewind Belgen getransporteerd naar andere continenten om daar arbeid te verrichten?.
Zijn er onder Hollands bewind Belgen gedwongen te paren met elkaar ten einde betere slaven te creëren?.

En als je dan met Hollandse sleur hutten maken Belgen wegen kapot en Ollanders investeren niet in onze economie enzovoorts aankomt zetten, als antwoord hierop omdat je denkt dat dat vergelijkbaar is.

Dan ben je in mijn ogen inderdaad een "domme Belg"

Jeff
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 11:48   #18104
pajoske

Standaard

Citaat:
Vraagje:
Zijn er onder Hollands bewind Belgen tot de slavernij gedwongen?.
Zijn er onder Hollands bewind complete dorpen plat gebrand in België?.
Zijn er onder Hollands bewind Belgen gebrandmerkt als kuddedieren?.
Zijn er onder Hollands bewind Belgen getransporteerd naar andere continenten om daar arbeid te verrichten?.
Zijn er onder Hollands bewind Belgen gedwongen te paren met elkaar ten einde betere slaven te creëren?.
Er zijn onder Hollands bewind hier in de streek vele vernielingen gebeurd, verkrachtingen, deifstal van vee, paarden enz. dat tot armoede geleid heeft.
Dat er nog jaarlijks Malbroekverbrandingen (Hertog van Malborough, in dienst van de Hollanders) plaatsvinden zal ook niet voor niks zijn.

Of die wandaden te vergelijken zijn met wat later elders in de wereld gebeurt is durf ik te betwijfelen. Maar je kan niet ontkennen dat dit eeuwenlang in het collectief geheugen van bewoners blijft hangen.

PS Ik heb het bewust over Hollanders, niet over Nederlanders

Laatst gewijzigd door pajoske : 11 januari 2012 om 11:51.
Oud 11 januari 2012, 12:02   #18105
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct

Dat onze wegen kapotgereden zijn door jullie sleurhutten is larie. Daarvoor is enkel de Vlaamse overheid verantwoordelijk. Niemand anders.

Dat van Advocaat enz. is zever. Een ervaren Belg weet dat voor een Nederlander enkel een contract geldt. Een gegeven woord is lucht en daar mag je geen rekening mee houden.
Zoals u zelf al aangeeft, de voordelen qua belastingen zijn er door nieuwe regelingen overigens wel grotendeels af, hoewel het in die periode als Belg ook interessant kon zijn om juist in Nederland te gaan wonen.

Dat niet geld steken in de economie lijkt me niet geheel waar, velen zullen ongetwijfeld hun oude baan houden, maar voor aankopen gaan ze echt niet altijd naar Nederland. Wat betreft mijn eigen ervaringen uit de grensstreek, genoeg Nederlanders doen ook inkopen in België, net zoals er ook Belgen hiervoor ook naar Nederland komen. Qua drukte weet je vaak meteen, dat er in het buurland een nationale feestdag is.
Kortom waarschijnlijk zullen ze voor sommige zaken naar Nederland gaan, maar voor genoeg zaken blijven ze dichter bij huis.

Tja wat betreft die louche zaken, meestal werken dan wel Vlamingen/Belgen en Nederlanders samen, verder vindt je dat soort praktijken ook ''gewoon'' vlak over de grens...

Met de noorderzon vertrekken kan je niet gaan verbinden aan een bepaalde nationaliteit.

Mijn eigen ervaringen in de grensstreek zijn wat minder uitgesproken, in bepaalde gevallen kunt u best gelijk hebben.
Verder, maar ik zit nog gewoon aan 'mijn kant van de grens', kan ik me voorstellen, dat wanneer Nederlanders, die in België/Vlaanderen een huis kopen en niet of nauwelijks integreren in die woonplaats, dat ze niet allemaal geliefd zullen zijn (hekel is misschien wat sterk).

Wat betreft Advocaat, als Nederlander was ik ook niet zo gelukkig over die gang van zaken. Anderzijds Advocaat had toen al (mede met dank aan de media) een bepaalde reputatie opgebouwd.
Oud 11 januari 2012, 12:24   #18106
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat er nog jaarlijks Malbroekverbrandingen (Hertog van Malborough, in dienst van de Hollanders) plaatsvinden zal ook niet voor niks zijn.
In Oudenaarde is er dan weer een straat naar hem genoemd omdat hij er de Fransen verjaagd heeft. Zo zie je maar weer hoe relatief alles is...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 13:33   #18107
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Tja wat betreft die louche zaken, meestal werken dan wel Vlamingen/Belgen en Nederlanders samen, verder vindt je dat soort praktijken ook ''gewoon'' vlak over de grens...
Zoals ik hier in het verleden ook al aangaf. Grenzen zijn vooral voordelig voor wie daar misbruik van wil maken. Als ik mij hier o.a. om die reden opstel als tegenstander van een verdere splitsing van dit land, wordt ik door de meesten op hoongelach onthaald. Voor de navelstaarders uit het centrum van dit land heeft de mening van een grensbewoner waarvan ook de voorouders reeds eeuwenlang geconfronteerd werden met de nadelen van grenzen geen waarde.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
In Oudenaarde is er dan weer een straat naar hem genoemd omdat hij er de Fransen verjaagd heeft. Zo zie je maar weer hoe relatief alles is...
Idd.
Of zo zie je maar weer eens dat Vlaanderen (het huidige Vlaamse gewest) geen eenheid is bestaande uit één volk, met één gemeenschappelijke geschiedenis en één taal zoals sommigen ons wil doen geloven.

Laatst gewijzigd door pajoske : 11 januari 2012 om 13:35.
Oud 11 januari 2012, 14:01   #18108
Roderik
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Zoals ik hier in het verleden ook al aangaf. Grenzen zijn vooral voordelig voor wie daar misbruik van wil maken. Als ik mij hier o.a. om die reden opstel als tegenstander van een verdere splitsing van dit land, wordt ik door de meesten op hoongelach onthaald. Voor de navelstaarders uit het centrum van dit land heeft de mening van een grensbewoner waarvan ook de voorouders reeds eeuwenlang geconfronteerd werden met de nadelen van grenzen geen waarde.

Idd.
Of zo zie je maar weer eens dat Vlaanderen (het huidige Vlaamse gewest) geen eenheid is bestaande uit één volk, met één gemeenschappelijke geschiedenis en één taal zoals sommigen ons wil doen geloven.
Het Vlaamse Gewest, bestaat inderdaad uit Limburgers ,Brabanders en Vlamingen.
Aan de andere kant van de grens in het Noorden. vind je ook Limburgers Brabanders en Vlamingen.

De grens. is dus een politiek belang/feit, dat is nu zo en dat was vroeger zo.

Laatst gewijzigd door Roderik : 11 januari 2012 om 14:01.
Roderik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 14:07   #18109
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Ik snap Advocaat wel dat hij is weggegaan. Na 3 maanden had hij door wat een walgelijk volk die Belgen zijn. Het is knap hoe lang hij het daar bij het achterbakse en gluiperige Belgenvolk heeft volgehouden. Vertrouw nooit een Belg!
Hmm, en ik dacht dat je met Kerstmis een nieuw plaat had gekregen.
Hopelijk ben je snel jarig, je weet wat te bestellen

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Lavox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 14:08   #18110
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Zou daar stiekem Heineken bier in staan ??????
Het afwaswater staat in de keuken, voorraden eventueel in de berging.
Niet in de kelder dus.

Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande.
Oud 11 januari 2012, 14:10   #18111
Lavox
Gouverneur

Lavox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt door jullie doping-beleid. Belgen staan niet voor niets bekend als de grootste dopingzondaars.
In jouw hoofd misschien, clown

Oud 11 januari 2012, 14:35   #18112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt door jullie doping-beleid. Belgen staan niet voor niets bekend als de grootste dopingzondaars.
Mis! Wij zijn gewoon de grootste algemene zondaars van het Europees continent. Dat komt omdat wij graag zondigen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2012 om 14:36.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 15:41   #18113
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mis! Wij zijn gewoon de grootste algemene zondaars van het Europees continent. Dat komt omdat wij graag zondigen.
Dat vond Olli Rehn nou ook
Oud 11 januari 2012, 17:05   #18114
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Dat vond Olli Rehn nou ook
Olli Rehn kan de pot op nu dat hij ons budget heeft moeten goedkeuren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 januari 2012 om 17:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 17:30   #18115
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Hollanders zijn echt niet te vertrouwen, als een Hollander U niet in het zak heeft gezet dan is hij het vergeten...
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 17:34   #18116
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist!..

Jeff
Ga nog wat "Hazes" liedjes zingen in één van de talrijke marginale café's in Amsterdam.
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 18:28   #18117
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hollanders zijn echt niet te vertrouwen, als een Hollander U niet in het zak heeft gezet dan is hij het vergeten...
Goekope prietpraat.....
Zo ken ik er nog wel een paar bla bla bla kul....
Maar je hebt wel gevoel voor humor!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 11 januari 2012 om 18:29.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2012, 18:31   #18118
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ga nog wat "Hazes" liedjes zingen in één van de talrijke marginale café's in Amsterdam.
Amsterdam is gezelliger als Brussel teminste.
Oud 11 januari 2012, 18:34   #18119
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Het Vlaamse Gewest, bestaat inderdaad uit Limburgers ,Brabanders en Vlamingen.
Aan de andere kant van de grens in het Noorden. vind je ook Limburgers Brabanders en Vlamingen.

De grens. is dus een politiek belang/feit, dat is nu zo en dat was vroeger zo.
Volledig mee eens, de rest is prietpraat, flauwekul.
Oud 13 januari 2012, 05:39   #18120
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die wegen in Belgenland zijn echt een ramp. Je weet altijd meteen wanneer je de grens oversteekt; op dat moment begint alles in de wagen te trillen. Op de Belgische wegen, waan je je in één of ander obscuur Oostblokland.
Nergens in Europa is het gemakkelijk om een oude rammelbak door de technische keuring te krijgen.
Als u dan daarmee de grens oversteekt verwondert het me geenszins dat uw auto begint te trillen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be