![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#18341 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zeggen A maar bedoelen dan vaak B..... Voor ons Nederlanders ondoorgrondelijk en mysterieus. Ze zijn een beetje vergelijkbaar met de Ieren...... ![]() ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 30 januari 2012 om 22:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18342 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Geloof gerust zelf dat Vlaanderen nog altijd dezelfde grenzen heeft als die van het Graafschap Vlaanderen, het is echt "schitterende" reclame voor uw zaak. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18343 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlaanderen in diens huidige betekenis is een onhistorische naam, en dat is een ongemakkelijke waarheid. Dat heeft niets met verdeeldheidzaaierij te maken. Het zou trouwens erg gesteld zijn mocht een dialectwauwelend Fransdol nationalisme geholpen zijn met de notie dat Vlaanderen overgenomen werd van het internationale gebruik om in de volksmond de Zuidelijke Nederlanden in hun totaliteit 'Vlaanderen' te noemen, zoals de Noordelijke collectief Holland genoemd worden in populair taalgebruik. Het verschil is wel dat men het hier in een wet gegoten heeft. Grootste vergissing ooit.
Laatst gewijzigd door Weyland : 31 januari 2012 om 21:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18344 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Zijn dit de correcte grenzen van Frankrijk? Het komt in ieder geval over als een poging tot het zaaien van verdeeldheid, al heeft hij geen voeling met de realiteit. Halle-Vilvoorde (Vlaams-Brabant) is een zeer flamingante streek met een enorme vlaamsvoelendheid, logisch als je dagdagelijks geconfronteerd wordt met oprukkende verfransing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18345 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar of dat vergelijkbaar is met de Ieren, denk ik niet. Ik heb vaak met Ieren in een kroeg gezetten en hoe stug sommige gesprekken ook gingen in het begin, uiteindelijk kwamen wij er samen wel uit na een paar potten bier. Ieren blijven redelijk, Belgische Vlamingen gedragen zich meer als koppige kleine kinderen. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18346 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Best wel leuk eigenlijk... ![]() ![]() Ik heb heel veel samengewerkt met Ieren en de meeste Ieren op mijn werk waren zeer open en gezellig. Maar je moet wel weten waar je grenzen liggen. Wat bij Nederlanders en Vlamingen als een grap wordt gezien kan daar als een belediging worden opgevat.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 31 januari 2012 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18348 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Kalf.
![]() |
![]() |
#18349 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#18350 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18352 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat bedoel ik niet, echter wel Nederlanders én Vlamingen samen ten opzichte van alleen de Ieren.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 1 februari 2012 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18353 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Aangezien je antwoord gaf op mijn tekst, en ik bij deze meld dat ik het wel begrepen heb wat je bedoelde. Stel ik voor dat we "system" ....O pardon "het Oosten" gewoon negeren. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18354 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Doe maar. U bent pas op dit forum en u negeert reeds de volle bak. Heerlijk zo'n mentaliteit. Mij niet gelaten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18355 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() .
Laatst gewijzigd door SDG : 2 februari 2012 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18356 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van Oosten en System zijn volgens mij één. Misschien zijn ze wel een eeneiige tweeling..... ![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 2 februari 2012 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is aan niet u om daarover te oordelen. Indien we alle dubbelnicks (vooral de Vlaams-nationalistische) zouden opdoeken, dan zouden de 'polls' er heel anders uitzien. Dit, om maar een simpel voorbeeld te noemen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 februari 2012 om 17:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18358 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18359 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Valt wel mee hoor tegenwoordig. Ik denk dat we de komende gemeenteverkiezingen (2012) aardig kunnen inschatten waar de Nederlandstaligen nog staan in dit gebied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18360 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als het maar geen dubbeltje op z'n kant is....
![]() ![]()