![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#19441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De manier waarop Nederland het referendum weghosselde was inderdaad....eh...bijzonder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19443 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar goed.. Waarom is het belachelijk?.. Ik vind het belachelijk dat wanneer je een referendum houdt en daaraan toevoegt dat: " de uitslag van het referendum wordt gerespecteerd" . Je het op z'n lompe manier wegwuift. Ik en met mij de meeste Nederlanders waren daar zeer kwaad over, plus het feit dat dezelfde politieke kliek des tijds sprak van "een kloof tussen het volk en de politiek" Dan is zo'n actie best wel dom.. Verder moet je beseffen dat de bemoeienis van de EU toen en vandaag de dag nog meer dan toen, in ons politiek beleid wordt gezien als iets negatiefs. Jan Peter Balkenende was onze Eerste Minister toen, oftewel een vertegenwoordiger van het Nederlandse volk, zo niet dé volksvertegenwoordiger!. Hij had vanwege de uitslag van het referendum NOOIT maar dan ook NOOIT zijn handtekening namens het Nederlandse volk mogen zetten. Heeft hij wel gedaan!.. Omdat hij graag de eerste president van Europa wou worden, en kon zodoende het Neen van Nederland niet gebruiken. Hij heeft toen zijn rug gekeerd naar het Nederlandse volk, en dat zie ik inderdaad als VERRAAD.!.. Jeff Laatst gewijzigd door Pinda : 7 maart 2012 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
___________________ Vermits de NVA weet dat ze de gemeenteraadsverkiezingen gaat winnen (kan ook niets anders want ze vertrekken van nul bij de gemeenteraadsverkiezingen) maakt ze van die lokale verkiezingen een nationale inzet. Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij! Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 maart 2012 om 15:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19445 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
______________ Ceterum censeo Opera Delta delenda esse, ut ita Batavi in mari mergerentur. (Overigens ben ik van mening dat de Deltawerken moeten verwoest worden opdat de Bataven in de zee zouden verdrinken) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19447 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In dat kader moet je ook wat te politici zeggen relativeren. Best wel lastig, de emotie voert soms de boventoon.....
![]() |
![]() |
#19448 |
Banneling
|
![]() Omdat de Nederlander zich meer verwant voelt met de Angelsaxische volkeren en omdat Nederlanders in tegenstelling tot Belgen wel een sterk identiteitsgevoel hebben.
Laatst gewijzigd door Dazi Martina : 7 maart 2012 om 18:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, dat denk ik niet. De Nederlanders denken dat ze iets speciaals zijn. Maar dat zijn ze dus niet. Ze werken minder dan de Belgen en hun begroting vertoont grotere gaten dan de Belgische begroting. Niettegenstaande hun aardgas!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19450 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gaten zijn er om gedicht te worden, dat gebeurt in België ook voortdurend. Voor volgend jaar verwacht men daar 3,5% tekort. alleen di Rupo wou daarover nog niet praten, eigenlijk ook wel logisch. Aardgas wordt al lang (sinds jaren 70) niet gebruikt om gaten te dichten. Het enige wat wij er mee doen is de staatschuld er mee terug dringen en infra-structurele projecten. Staatsschuld is trouwens niet hetzelfde als een gat in de begroting. maar dat zult u liever niet willen nuanceren, mag ik aannemen? De staatschuld is in Nederland ruim 30% lager dan in België. lijst staatsschulden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...r_staatsschuld
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 7 maart 2012 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik daag u uit om heel de planeet af te zoeken en een vergelijkbaar volk te vinden. Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 maart 2012 om 19:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19452 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laat me niet lachen Belgische clown dat je bent!. Elke dag schrijf je voluit negatief over Nederland en Nederlanders, en haal je daar elke keer allerlei stereotypen bij die helemaal nergens opslaan. ![]() Daarmee toon je in mijn ogen al heel snel mee aan dat je geen klote weet over Nederland en Nederlanders. En dan zou ik jouw mening serieus moeten nemen???... Kom nou toch, Mafkees!.. Citaat:
Hoe moet ik dat als Nederlander opvatten?.. ![]() Jeff |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19453 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Vlamingen en Duitsers misschien?
![]() |
#19454 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19455 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar ja, dit verkoopt nog steeds heel goed in België.
![]() |
![]() |
#19456 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#19457 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En nee dat is geen grapje!.. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19458 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Argumenten tegen zullen ze dan ook niet willen zien, of ze zonder argumenten naar de prullenbak verwijzen. Daarom ook dat ze eigenlijk nooit echt in discussie gaan. Het zijn vaak one-liners en stereotyperingen.....
![]() |
![]() |
#19459 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Weer iets waar we het over eens zijn. ![]() Jeff |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19460 | |