![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik goed na ga, gebeurde dit in Leuven: - begin '80: Ruandezen (zowel Hutu's als Tutsi's), een golf van Algerijnen. Na hen kwamen de Nigerianen, na hen de Ghanezen: veel huwelijken met autochtone vrouwen. Maar heel die tijd verenigden Marokkanen gezinnen via huwelijk. Dat viel veel minder op. - na 2000 veel Nepalezen: geen schijnhuwelijken maar investering m.n. nachtwinkels. Ondertussen dus de nodige conflicten met Roma zigeuners die men volgens ik weet niet welke politieke onnozelaar in appartementen plaatste, huur betaald door het OCMW. Laat die mensen toch nomadisch zijn zoals het vroeger was. Dan had iedereen er maar tijdelijk last van. En de Albanezen, de Roemenen, de bendes... Waarom de Polen die hier werken nu over dezelfde kam geschoren worden als die bendes... er zijn verschillen tussen individus en die verschillen zullen er altijd zijn. De Nederlandse media (het onnozel nieuws) heeft zelf de Polen gestigmatiseerd. Nu staat 'Pool' al gelijk aan 'Albanees'. Niet te geloven. Veralgemenen kan niet. Nooit. Nu laten ze de Polen opdraaien voor al die Albanese, Roemeense misdaadbendes plus de zaakjes van bepaalde (niet allemaal!) Roma-zigeuners. Het is nu allemaal Balkan geworden zonder enige differentiatie omdat journalisten en weet ik veel te lui zijn om de geschiedenis van die landen na te gaan en uit te pluizen. De media stigmatiseert wat die Roma-zigeuners betreft. Mijn moeder (°1924) vertelt dat als de zigeuners aankwamen, dat als een lopend vuurtje de ronde deed. De vrouwen haalden hun was binnen. Het kippenhok werd in de gaten gehouden enz. En toch deden die mensen zaken, maar iedereen die sedentair was had er maar tijdelijk last van. Ik weet niet meer wie het zei en wanneer in één of andere reportage ettelijke jaren geleden, maar ik heb het onthouden: het ging erom dat mensen die migreerden uiteindelijk behoren tot mensen die over een zeer gezond DNA beschikken. Het zit als het ware in het DNA. Het kan bijna ook niet anders want wij hebben duizenden jaren geleefd als nomaden. In de schoolboekjes leren we wel dat het sedentarisme begon ongeveer 10.000vCh vanwege de archeologische resten van sedentaire nederzettingen, maar wat er niet bij verteld wordt aan kinderen is dat het nomadische tot op heden bestaat en zelfs golven kent en nieuwe vormen. Vele sedentaire mensen hebben nog steeds een 'zomerkamp' en een 'winterkamp'. Rijke mensen over de hele wereld vooral! Wie migreert vanwege het verwerven van perspectieven, ja, dat is eigenlijk objectief bekeken volledig gezond. Wie dat niet doet, is eigenlijk 'zwakker'. Qua DNA. Moeilijk, hé? Ik maak een verschil tussen economische immigratie en politiek-religieus getinte immigratie. Tweeledige immigratie. Ik heb gemerkt dat: a) Nepalezen, Koerden, Iraniërs, Afrikanen met christelijke en animistische achtergrond zich veel sneller aanpassen op gebied van taal etcetera. b) dat de meeste moslimmensen (Marokko, Algerije, Tunesië, Ethiopië, Somalië, Niger, Tsjaad, Pakistan) maar één systeem kennen;: dat van de familie en de ISLAM. En dat je min of meer (buiten de uitzonderingen natuurlijk) kan spreken van een soort paria-gedrag tgo de westerse maatschappij. Het religieuze stoort me enorm, zeker omdat dat religieuze een nakomertje is van de lijst wereldgodsdiensten chronologisch bekeken. Een samenraapsel van...,net zoals de Bijbel een variatie is op het Gilgamesh-epos. Die zondvloed steekt overal de kop op. Voor mij is het soms in gedachten een oplossing om religie te verbieden. Maar ik weet ook wel dat als je dat effectief zou doen, de homo sapiens vanwege zijn denkvermogen compleet de gek zou gaan uithangen. Ik heb geen oplossingen voor migratie. De oorzaken ... die zijn er bij de vleet en die heb ik aangegeven. Oplossingen? Voor wie? Ik vind een vorm van politiek protectionisme op dat vlak wel gelegitimeerd. En zeker op individueel vlak. Gebeurt het niet als preventieve voorzorg,dan gebeurt het op termijn wel uit noodzaak. Dat zal de tijd uitwijzen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het had natuurlijk verstandiger geweest indien haar politieke voorgangers de zaak zo niet hadden laten ontsporen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof dat de allovriendjes maar al te goed wisten dat zij er op een logische manier grote kuis ging in houden. Tot spijt van wie het benijdt: zij is bezig met 'de beste oplossing voor immigratie' gestalte te geven: al wie hier komt en economische of andere overlast veroorzaakt => eruit. En zo hoort het, want niemand heeft voordeel bij profiterende immigranten (althans op dit forum kan niemand een voordeel beschrijven dat immigranten ons zouden bieden)
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat de PS nog altijd dwars ligt, weet ik ook.Die partij misbruikt migratie ten andere nog altijd om de verfransing aan te sturen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je het zo bekijkt kan je als 'oorzaak van immigratie' zelfs de politieke partijen van ons land aanwijzen. Ik vraag me echter wel af wat de drijfveer van CVP en VLD daarvoor was. Citaat:
Dat maakt het op een vreemde manier enigszins verklaarbaar, als zij pro immigratiestandpunten verdedigen.
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb je dit helemaal alleen gevonden? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hopelijk volgen er nog duizenden profiteurs die eigenlijk het recht niet hebben om hier te zijn, tenzij als toerist op hun eigen kosten! "De Dienst Vreemdelingenzaken heeft eind vorig jaar bijna duizend EU-burgers het land uitgezet omdat ze profiteerden van de sociale zekerheid. Dat bericht De Zondag. " Laatst gewijzigd door andev : 19 februari 2012 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik hoop dat het herstarten van een procrdure niet tot een nieuwe OCMW steun leid . Of dat de uitwijzing niet gerealiseed wordt of dat ze gewoon met de volgende ochtendzon hier terug staan en in het ilegaal cirquit verdwijnen of in het zwart functioneren . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Doomy bijvoorbeeld beschreef wel voordelen. "Tijd om over te gaan naar...." is geen weerlegging van die voordelen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ligt gewoon aan de politici om geen hypocrisie en komedie te verkopen! Er bestaan genoeg middelen om bij te houden wie al is buitengebonjoerd en terug probeert binnen te komen, met of zonder papieren. Vingerafdrukken, irisscan enz enz enz en medewerking tussen de verschillende diensten die erbij betrokken zijn. Het gaat hier niet over "mensenrechten"! Onbeschaamd profitariaat is geen "mensenrecht" toch? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weg met het immigratieprofitariaat?
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zeker in de crusiale landen als Spanje -Italië - Griekenland - en Bulgarije zou de Europese Unie kantoren moeten bouwen aan grensposten waar migranten zich moeten aanbieden alvoor het Europees grondgebied te betreden . Wie binnen Europa verblijft en zich nooit heeft aangeboden in een dergelijke grenspost ( Buitengrenzen van Europa ) is zo vi zo al in overtreding en ilegaal . en wie de wet overtreed van in het begin , staat al op een slechte lijst en is uitgesloten voor ook maar welke procedure . Dat is noodzakelijk om de boel onder controle te krijgen . Ik heb al meerder malen een paar uur in de rij gestaan tussen Hong-Kong en China om er binnen te gaan . en dat vind ik normaal . Hier is alles open en ze komen maar binnen , dringen diep binnen op ons grondgebied en kloppen dan aan bij een gemeente om hulp , zonder zich ooit op een degelijke manier te hebben aangeboden bij het binnen komen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van u heb ik geen enkel 'voordeel' mogen horen. Mag ik daar mijn conclusies uit trekken?
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ook EU-burgers moeten een (tijdelijke) verblijfsvergunning aanvragen, en die krijgen ze enkel als ze werk hebben of een grote en reële kans op werk. Zonder verblijfsvergunning heb je geen recht op werkloosheidsuitkering of OCMW-steun. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je mag concluderen dat ik me niet aangesproken voel. Laatst gewijzigd door artisjok : 19 februari 2012 om 10:51. |
|||
![]() |
![]() |