Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 september 2011, 17:36   #81
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
aantal posts 'het oosten' in dit topic: 15
aantal posts waar ie inhoudelijk de cijfers probeert te weerleggen of justifiëren: 0

Ik blijf het posten tot hij met een bron (planbureau, oeso, europese commissie, whatever) die de veronderstellingen van de croo staaft.

edit :15 ondertussen

Posts van Vrijevlaming:nietszeggende clichés. De hele tijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2011 om 17:36.
Het Oosten is offline  
Oud 27 september 2011, 17:40   #82
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
nog altijd de cijfers niet gestaafd als zijnde correcte voorspellingen. Al de rest in dit topic doet er helemaal niet toe.

Feit dat je constant op de man speelt, is een slecht teken voor u. Als de n-va, BDW, ... toch zo verkeerd zit, kan het toch niet moeilijk zijn om een officieel rapport ergens uit te halen waar de cijfers van De Croo/EDR in bevestigd worden?

Maar toch blijf je maar wild om je heen schoppen. Waarom doe je dat?
vrijevlaming is offline  
Oud 27 september 2011, 17:42   #83
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
nog altijd de cijfers niet gestaafd als zijnde correcte voorspellingen. Al de rest in dit topic doet er helemaal niet toe.

Feit dat je constant op de man speelt, is een slecht teken voor u. Als de n-va, BDW, ... toch zo verkeerd zit, kan het toch niet moeilijk zijn om een officieel rapport ergens uit te halen waar de cijfers van De Croo/EDR in bevestigd worden?

Maar toch blijf je maar wild om je heen schoppen. Waarom doe je dat?
Ik denk dat je daar wel het antwoord op weet maar ik zie het hem wel graag nog eens bevestigen
alfa16vjtd is offline  
Oud 27 september 2011, 17:43   #84
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Ik denk dat je daar wel het antwoord op weet maar ik zie het hem wel graag nog eens bevestigen
natuurlijk weet ik het antwoord. Ik heb er gewoon mijn plezier in om hem hier te zien foeteren, wild om zich heenschoppen en naast de kwestie te antwoorden
vrijevlaming is offline  
Oud 27 september 2011, 17:48   #85
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
natuurlijk weet ik het antwoord. Ik heb er gewoon mijn plezier in om hem hier te zien foeteren, wild om zich heenschoppen en naast de kwestie te antwoorden
Slecht karakter zo een leedvermaak
alfa16vjtd is offline  
Oud 27 september 2011, 17:54   #86
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij weet u niet zo heel veel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2011 om 17:55.
Het Oosten is offline  
Oud 27 september 2011, 17:56   #87
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij blijkbaar ook niet aangezien je anders op zijn vraag zou antwoorden.
alfa16vjtd is offline  
Oud 27 september 2011, 17:56   #88
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
kan best, en dat hangt af van uw referentiepunt. Maar dat doet nog altijd niets af van het feit dat u zegt dat De Croo zijn cijfers wél juist zijn en de bewering van n-va fout, maar nog altijd niets heeft uit uw hoed getoverd om d�*t te staven
vrijevlaming is offline  
Oud 27 september 2011, 18:04   #89
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik wel weet, is dat de elasticiteit ongeveer 1,15 bedraagt en niet 1,7. Zie pagina 14 als je te lui bent om alles te lezen.

http://www.google.be/url?sa=t&source...3fbNqw&cad=rja

Dus nu graag een linkje om de cijfers van Alexandertje te staven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 27 september 2011, 18:06   #90
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Wat ik wel weet, is dat de elasticiteit ongeveer 1,15 bedraagt en niet 1,7. Zie pagina 14 als je te lui bent om alles te lezen.

http://www.google.be/url?sa=t&source...3fbNqw&cad=rja

Dus nu graag een linkje om de cijfers van Alexandertje te staven.
vrijevlaming is offline  
Oud 27 september 2011, 18:14   #91
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Posts door het oosten genegeerd omdat hij geen argumenten heeft en liever leutert: 67 en sterk oplopend .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 september 2011, 18:18   #92
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen worden het triestige dagen voor de totaal uit hun lood geslagen NVA-ers. Maar wij zullen alweer hun triestige rancuneuze anwoorden moeten lezen.

En dat is bijna even erg.
Yep, wij moeten ze lezen, omdat jij ze schrijft.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 september 2011, 18:19   #93
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...ringswet.dhtml

Je moet eens de reaktie's lezen.....hij is al eens van zijn paard gevallen maar kan het nog eens doen
Volgens Sandertje, de kleine Croo staat ons land voor een "immense opgave".
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderdestekkerman
"We moeten besparen zonder de toekomstige generaties Franstaligen in gevaar te brengen".
fonne is offline  
Oud 27 september 2011, 18:23   #94
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
o jawel. Die gaat door tot in 2014. Wat kunnen ze anders doen? Naar verkiezingen durven ze niet gaan. Toch vreemd, gezien de "historische akkoorden over de grootste staatshervorming ooit"
Di Rupo is nu al een timing-tabel aan het maken die er op neerkomt dat alles wat de Franstaligen aan geld en nieuwe voorrechten hebben binnengerijfd nog voor Okt. 2012 in Grondwet en Bijzondere Wetten wordt verankerd, terwijl de herverdeling van de bevoegdheden wordt uitgesteld tot 2014. De Vlamingen zullen dus als ratten in de val zitten: als ze de regering laten vallen hebben ze een gigantische onverantwoorde prijs betaald zonder ook maar iets terug te krijgen. De PS-staat zal haar almacht nog 3 jaar lang kunnen misbruiken om de vloer aan te vegen met de Vlaamse dilettanten.
fonne is offline  
Oud 27 september 2011, 18:27   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En weet je wat nog het grappige van de zaak is? Dat het oosten zijn favoriete spelletje "op de man spelen" niet kan toepassen want die Decoster vond gisteren dat de Vlamingen niet moesten klagen over de nieuwe financieringswet Oeps, Mr Decoster, wat nu?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 27 september 2011, 18:30   #96
WvN
Vreemdeling

Standaard

Hallo, Ik heb me net geregistreerd, maar volg dit forum al enige dagen omdat hier interessante links gepost worden. Ik zou nu graag even reageren. Als mijn post niet in deze thread thuishoort, hiervoor mijn excuses.

Ik vind het problematisch dat de enige duiding die we de laatste tijd vanuit de media en de politieke partijen (alle partijen) krijgen ivm met de herziening van de Bijzondere Financieringswet (BFW) neerkomen op antwoorden door middel van cijfers.

Het interesseert me weinig dat "Gewest X tegen jaar Y Z miljoen Euro extra zal hebben" zonder te weten op basis van wat deze Z is berekend.

Het interesseert me meer om te weten wat nu exact aan de BFW is veranderd dat leidt tot zulke winsten. Cijferprojecties naar de toekomst zijn (meestal) afhankelijk van trends in indicatoren.

Ik heb de indruk dat er met cijfers gegooid wordt om mensen af te leiden, uiteraard hoort iedereen graag dat er meer geld zal zijn.

Het enige concrete dat ik kan vinden is dat A) de BFW hervormd is en dat B) er met een systeem van op en afcentiemen op de personenbelasting gewerkt wordt.

Ik heb bij beide vragen:

Bij A)

*Wordt het huidige solidariteitsmechanisme vervangen door het solidariteitsmechanisme zoals vermeld in de nota Di Rupo?

*Indien ja, zijn die bewuste 500 miljoen Euro dan een bovengrens op het bedrag van de solidariteitsbijdrage?

*Wordt het principe van de "negatieve term" hervormd?

*Ik hoor aan Vlaamse zijde dat de Lambermont bijdragen worden afgeschaft. Aan Franstalige zijde lees ik (in Le Soir) dat ze worden bevrozen. Indien bevrozen, op de stand van welk jaar dan?

Voor B)

Het mechanisme voor op en afcentiemen op de personenbelasting door de gewesten stond reeds in de BFW, de nota Di Rupo stelt dat dit systeem wordt uitgebreid. Het is evenwel niet duidelijk hoe.

Heeft iemand extra informatie bij deze punten? Of moeten we effectief wachten tot de akkoorden worden vrijgegeven?
WvN is offline  
Oud 27 september 2011, 18:34   #97
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
En triestige dagen voor de mensen die nu tevergeefs aan de kant staan te roepen, maar nooit veel gedaan hebben om tot enig resultaat te komen.
Nog triester voor de gekken die deze leugens de afgelopen dagen hebben verdedigd. Broekske op de knieen.
En dat noemt zich dan nog objectief .

Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 september 2011 om 18:45.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:17   #98
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet alleen worden het triestige dagen voor de totaal uit hun lood geslagen NVA-ers. Maar wij zullen alweer hun triestige rancuneuze anwoorden moeten lezen.

Vooral als je zelf als verdediger van die onozeliteiten met uw broek op de knieen staat te zeveren.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:22   #99
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Citaat:
Bij deze mag u en heel het forum weten dat ik u nu vierkant ben aan het uitlachen met al uw zever van de laatste dagen.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 27 september 2011 om 19:23.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 19:26   #100
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Vooral als je zelf als verdediger van die onozeliteiten met uw broek op de knieen staat te zeveren.
Het gemakkelijkste wanneer mensen zoals u geen argumenten meer hebben, is de tegenpartij te verslijten voor onnozelaars die onnozele dingen verdedigen.

In mijn ogen zijn nu juist de onnozelaars diegenen die een akkoord afschieten zonder ook maar één letter te hebben gelezen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 27 september 2011 om 19:28.
Het Oosten is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be