Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 september 2011, 20:45   #161
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Zijt ge zeker dat het een chronometer was ? Twas misschien een Kelvin meter
Het was dan ook met de snelheid van het licht dat ze de nota-BDW afgeschoten hadden!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 september 2011, 20:47   #162
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Het was dan ook met de snelheid van het licht dat ze de nota-BDW afgeschoten hadden!
Wellicht omdat ze de cijfers van de NBB gebruikten als basis.
solidarnosc is offline  
Oud 27 september 2011, 20:48   #163
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Croo is noch mijn vriend noch mijn vijand. Maar het was wel de man, hoe jeugdig hij ook was als pas verkozen partijvoorzitter, die niet meer verder wilde met het communautair geknoei van de laatste jaren en decennia, de stekker eruit trok en BHV mee hielp splitsen. En dat is een bravourstuk dat niemand hem nog zal nadoen.

En u kunt het draaien en keren zoals u wilt, maar eigenlijk was het De Wever die het had moeten oplossen. Hij kreeg daar ook een mandaat voor van een aanzienlijk aanral kiezers. Maar Bart De Wever liet het finaal en totaal afweten!
Dat mandaat was inderdaad aanzienlijk, maar niet groot genoeg. En dus hebben de democratische regels anders beslist. Er gebeurt niks onwettelijks.
Mijn ethische regels worden geschonden, maar dat zijn geen wetten en die hebben dan ook geen betekenis.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 20:52   #164
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt ge zeker dat het een chronometer was ? Twas misschien een Kelvin meter
hehe, een goeike,en maar hopen dat hij héél warme wanten draagt bij 0 kelvin.......

Jaja,we zullen bij de rik nog even moeten wachten tot die twee laatste werkende hersencellen elkaar nog eens ontmoeten in een poging om een zinvolle repliek in elkaar geflanst te krijgen....

Misschien moeten we hem eens langs het CERN sturen...
Svennies is offline  
Oud 27 september 2011, 20:54   #165
WvN
Vreemdeling

Standaard

Ge kunt de kleur van licht omzetten naar een schaal in Kelvin. Maar ik zie nie in wa da hier ter zake doe.
WvN is offline  
Oud 27 september 2011, 20:55   #166
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Croo is noch mijn vriend noch mijn vijand. Maar het was wel de man, hoe jeugdig hij ook was als pas verkozen partijvoorzitter, die niet meer verder wilde met het communautair geknoei van de laatste jaren en decennia, de stekker eruit trok, en BHV mee hielp splitsen. En dat is een bravourstuk dat niemand hem nog zal nadoen.

En u kunt het draaien en keren zoals u wilt, maar eigenlijk was het De Wever die het had moeten oplossen. Hij kreeg daar ook een mandaat voor van een aanzienlijk aantal kiezers. Maar Bart De Wever liet het finaal en totaal afweten!
Mis! Baby De Croo heeft bewust de stekker eruit getrokken om als nazaat van een super-belgicistisch gebroed de onvoorwaardelijke splitsing van BHV te belemmeren! Alleen had hij en zijn complotkliek van le palais et les francos niet erop gerekend dat N-VA in de volgende verkiezingen zo veel potten zou breken!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 september 2011, 20:59   #167
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Mis! Baby De Croo heeft bewust de stekker eruit getrokken om als nazaat van een super-belgicistisch gebroed de onvoorwaardelijke splitsing van BHV te belemmeren! Alleen had hij en zijn complotkliek van le palais et les francos niet erop gerekend dat N-VA in de volgende verkiezingen zo veel potten zou breken!
Hij was tegen de raadgevingen in gegaan van papa DeCroo en had zijn oren veel te veel te luisteren gelegd bij Tweetie Quicky.
Maar nu is het kindje terug braaf en luistert gedwee naar de papa.
Rekenen is nog een beetje een probleempje.
Dat hij maar snel terug naar de privé gaat. Terug naar het onbekende.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 21:05   #168
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij was tegen de raadgevingen in gegaan van papa DeCroo en had zijn oren veel te veel te luisteren gelegd bij Tweetie Quicky.
Maar nu is het kindje terug braaf en luistert gedwee naar de papa.
Rekenen is nog een beetje een probleempje.
Dat hij maar snel terug naar de privé gaat. Terug naar het onbekende.
Uw intellectuele hoogstandjes scheren weer alle toppen.
Het Oosten is offline  
Oud 27 september 2011, 21:07   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Pasop nu de walen zeker zijn dat ze 80% van de belastingen mogen houden gaan ze keihard beginnen groeien zodat het vlaanderen nog zal spijten dat ze niet aande borst van wallonie kan liggen

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 september 2011 om 21:07.
brother paul is offline  
Oud 27 september 2011, 21:11   #170
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weerleg zijn post dan eens mijn beste....
Svennies is offline  
Oud 27 september 2011, 21:16   #171
WvN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
De Croo is noch mijn vriend noch mijn vijand. Maar het was wel de man, hoe jeugdig hij ook was als pas verkozen partijvoorzitter, die niet meer verder wilde met het communautair geknoei van de laatste jaren en decennia, de stekker eruit trok, (redacted)
Het lijkt me alsof de eindbedoeling van DeCroo op dat moment was om aan de kiezer te laten zien: "Onze partij zal de communautaire problemen in België oplossen, op deze manier kunnen wij niet verder". In de hoop hiervoor beloond te worden bij de verkiezingen die onvermijdelijk zouden volgen. Het blijkt echter dat deze stunt voor OVLD elecotoraal weinig heeft opgebracht.

We kunnen echter rond partij lijnen blijven discusiëren, en over de motivaties van DeCroo al evenzeer. Wat wel het feit is, is dat OVLD in de (zelf geïnduceerde) verkiezingen heeft verloren. Het lijkt me dus democratisch gezien eerder verwonderlijk dat een partij die de verkiezingen verliest alsnog aan regeringsonderhandelingen deelneemt.

In zake de houding van De Wever. Er werd bij het publiceren van de nota Di Rupo aan de partijen gevraagd of zij op basis van deze nota aan een regeringsonderhandeling wilden deelnemen. Gezien de 40 minuten persconferentie die de NVA, bij monde van De Wever, heeft gehouden lijkt het duidelijk dat het voor die partij onmogelijk was om op basis van de nota (gezien de partij filosofie) te onderhandelen. De deur werd echter niet volledig dichtgetrokken.

Ik tracht me hier zo veel mogelijk buiten partij lijnen een beeld te vormen, maar moet toch vaststellen dat hier met de democratie een loopje wordt genomen.

Laatst gewijzigd door WvN : 27 september 2011 om 21:18. Reden: Zinsconstructie fout
WvN is offline  
Oud 27 september 2011, 21:20   #172
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het verklaart zijn bocht van 180 graden.
Voor alle duidelijkheid, misschien is rikske nog ergens, dat zijn de graden van een hoek. Bij 180 graden heeft u zich omgedraaid. En dat is net wat DeCroo heeft gedaan. Tenminste dat is mijn visie erover.
Uw argumentatie is ook overweldigend overigens.
De publieke optredens van DeCroo vind ik over het algemeen ook zeer goed, vooral zijn intelligente manier om zich in de voet te schieten.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 21:24   #173
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Pasop nu de walen zeker zijn dat ze 80% van de belastingen mogen houden gaan ze keihard beginnen groeien zodat het vlaanderen nog zal spijten dat ze niet aande borst van wallonie kan liggen
We zouden eigenlijk allemaal massaal ons moeten laten buitensmijten om ook te gaan doppen. Kwestie van een vuist te maken dat het zo niet langer kan.
Ik weet het, niet realistisch en ik zou zoiets zelf ook niet durven. te laf, ik geef het toe.
stuyckp is offline  
Oud 27 september 2011, 21:31   #174
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WvN Bekijk bericht
Ge kunt de kleur van licht omzetten naar een schaal in Kelvin. Maar ik zie nie in wa da hier ter zake doe.
Licht heeft geen temperatuur. Misschien dat je ooit eens iets over Planck gelezen hebt en dat dan verkeerd begrepen. Een lichaam dat verwarmd wordt t.o.v. de omgeving straalt licht uit in alle mogelijke kleuren, zij het dat er bij een of andere kleur een maximum is in de intensiteit. Het verband is een vierde macht of zoiets.
fonne is offline  
Oud 27 september 2011, 21:31   #175
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat noemen ze ambitieus zijn, zoals de 500.000 jobs in het besparingsplan van de N-VA voor de verkiezingen.

Welk lijk ?
Neen, dat is mensen iets wijsmaken. En steek uw 500.000 jobs argument waar de zon niet schijnt. Het werd al 100000 keer toegelicht, ik ga het niet nog eens doen. Demagoogje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 27 september 2011, 21:33   #176
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je al een antwoord op mijn eerdere vraag, beste intellectueel, of ga je ze weer straal negeren?

http://forum.politics.be/showpost.ph...77&postcount=9
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 september 2011, 21:33   #177
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt me alsof de eindbedoeling van DeCroo op dat moment was om aan de kiezer te laten zien: "Onze partij zal de communautaire problemen in België oplossen, op deze manier kunnen wij niet verder". In de hoop hiervoor beloond te worden bij de verkiezingen die onvermijdelijk zouden volgen. Het blijkt echter dat deze stunt voor OVLD elecotoraal weinig heeft opgebracht.
Nee hoor ,u vergeet dat de liberalen nét zo belgicistisch zijn als de tsjeven,en de stekker er destijds uittrekken wat de enige manier om het probleem B-H-V toen te blokkeren alvorens het opgelost werd...

Het laatste belangenconflict liep toen immers op zijn einde,en had dus bijgevolg een éénzijdige Vlaamse stemming onherroepelijk geweest wat de splitsing betreft,en dit zonder één enkele compensatie...

Citaat:
We kunnen echter rond partij lijnen blijven discusiëren, en over de motivaties van DeCroo al evenzeer. Wat wel het feit is, is dat OVLD in de (zelf geïnduceerde) verkiezingen heeft verloren. Het lijkt me dus democratisch gezien eerder verwonderlijk dat een partij die de verkiezingen verliest alsnog aan regeringsonderhandelingen deelneemt.
Typisch belgisch mijn beste....

De tsjeven hebben nog harder verloren , en de sossen waren er ook niet op vooruit gegaan...

Drie verliezers en één klein winnaartje leiden de besprekingen aan Vlaamse zijde,waarvan er gelijk met alle ingediende onderhandelingscoorstellen steeds weer diezelfde twee partijen direkt akkoord waren,natuurlijk ,immers de beloofde ministerpostjes liggen al te wachten...

Citaat:
Ik tracht me hier zo veel mogelijk buiten partij lijnen een beeld te vormen, maar moet toch vaststellen dat hier met de democratie een loopje wordt genomen.

Er is nog niets veranderd sinds 1831....

Dat kan allemaal op één voorwaarde,must be in belgium...

Dit onland is géén democratie....

Het is een particratie ,gestuurd door het aloude francofone belgique a papa met volle medewerking van de koning...
Svennies is offline  
Oud 27 september 2011, 21:34   #178
WvN
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Licht heeft geen temperatuur. Misschien dat je ooit eens iets over Planck gelezen hebt en dat dan verkeerd begrepen. Een lichaam dat verwarmd wordt t.o.v. de omgeving straalt licht uit in alle mogelijke kleuren, zij het dat er bij een of andere kleur een maximum is in de intensiteit. Het verband is een vierde macht of zoiets.
http://en.wikipedia.org/wiki/Color_temperature

Maar dit is volledig off topic denk ik
WvN is offline  
Oud 27 september 2011, 21:36   #179
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Croo is noch mijn vriend noch mijn vijand. Maar het was wel de man, hoe jeugdig hij ook was als pas verkozen partijvoorzitter, die niet meer verder wilde met het communautair geknoei van de laatste jaren en decennia, de stekker eruit trok, en BHV mee hielp splitsen. En dat is een bravourstuk dat niemand hem nog zal nadoen.

U kunt het draaien en keren zoals u wilt, maar eigenlijk was het De Wever die het had moeten oplossen. Hij kreeg daar ook een mandaat voor van een aanzienlijk aantal kiezers. Maar Bart De Wever liet het finaal en totaal afweten!

En ere wie ere toekomt, het is de even jonge Beke geweest die de splitsing BHV als pre-eliminaire voorwaarde stelde, een conditio sine qua non, om nog verder te onderhandelen. Hij heeft veel politieke moed getoond, gezien de toenmalige omstandigheden in zijn partij.
We weten nu wel dat je geen politiek inzicht hebt. Hoe pas je bvb het feit in dat plaatje dat de sossen er - dixit Gennez - bewust op hebben aangestuurd om de N-VA eruit te kegelen?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 27 september 2011, 21:39   #180
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U zit en dus weer meer dan een halve wereld naast.

Het kan vriezen in Graden Celcius of Fahrenheit.

Graden Kelvin geeft de lichtkleur aan.

Gaat er nu een lampje branden bij u ?

De enige kleur die hier zou moeten worden aangegeven, is schaamrood.
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be