Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2009, 10:26   #181
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Misschien los je er de armoede in de wereld mee op.
Vandaar dat die regels voor geld nodig zijn.
Ik denk dat je geldstromen nooit aan banden kunt leggen.
Er zal altijd wel zwart geld zijn, omkoopschandalen, witwaspraktijken, drugsgeld, geld uit wapenhandel enz enz.

Verder is het enorm moeilijk om geld te traceren, men werkt met dubbele boekhoudingen, geld wordt via verschillende bedrijven en omwegen doorgesluisd om dan uiteindelijk pas zijn doel te bereiken.

Justitie heeft de tijd en de middelen niet om dit allemaal op te volgen.

Laatst gewijzigd door Mcnab : 20 oktober 2009 om 10:27.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 17:54   #182
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Ik denk dat je geldstromen nooit aan banden kunt leggen.
Er zal altijd wel zwart geld zijn, omkoopschandalen, witwaspraktijken, drugsgeld, geld uit wapenhandel enz enz.

Verder is het enorm moeilijk om geld te traceren, men werkt met dubbele boekhoudingen, geld wordt via verschillende bedrijven en omwegen doorgesluisd om dan uiteindelijk pas zijn doel te bereiken.

Justitie heeft de tijd en de middelen niet om dit allemaal op te volgen.
Je kan alvast beginnen met het wit geld aan banden te leggen; en fiscale fraude beginnen aan te pakken.

Het is niet omdat het moeilijk is en nooit perfect zal zijn, dat we niet tenminste in de richting kunnen gaan.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2009, 18:20   #183
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat is toch al zo? Boekhouding die in orde moet zijn, controle op belastingen enz...
Je kan het msch nog iets stricter maken, maar veel zal dat niet uithalen.
Oud 20 oktober 2009, 18:26   #184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is toch al zo? Boekhouding die in orde moet zijn, controle op belastingen enz...
Je kan het msch nog iets stricter maken, maar veel zal dat niet uithalen.
Er wordt nauwelijks iets gedaan tegen fiscale fraude.
Waarom wordt het bankgeheim niet opgeheven?

Maar ga je voor de rest akkoord dat we toch op zijn minst alvast het witte geld regels kunnen opleggen?
Oud 20 oktober 2009, 18:29   #185
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Tuurlijk dat, voor zover je kan bewijzen dat dat geld effectief "wit" geld is natuurlijk.
Het kan enkel een stap in de goede richting zijn.

Mijn punt is gewoon dat frauderen altijd zal bestaan.
Zolang er politiek, armoede, drugs en oorlog is zal men frauderen, want al die zaken gaan hand in hand.
Oud 20 oktober 2009, 18:49   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk dat, voor zover je kan bewijzen dat dat geld effectief "wit" geld is natuurlijk.
Het kan enkel een stap in de goede richting zijn.

Mijn punt is gewoon dat frauderen altijd zal bestaan.
Zolang er politiek, armoede, drugs en oorlog is zal men frauderen, want al die zaken gaan hand in hand.
Ja, mijn punt is, je laat toch niet om iets in te voeren omdat het niet perfect zal zijn.
Als je alleen perfectie wil moet je nooit nog iets doen.
Oud 20 oktober 2009, 21:10   #187
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Dat is juist, maar het blijft dweilen met de kraan open.
Oud 21 oktober 2009, 05:49   #188
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is juist, maar het blijft dweilen met de kraan open.
Neen, het is niet dweilen, het is een aanzet om die kraan dicht te draaien.
Oud 21 oktober 2009, 12:41   #189
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er wordt nauwelijks iets gedaan tegen fiscale fraude.
Waarom wordt het bankgeheim niet opgeheven?

Maar ga je voor de rest akkoord dat we toch op zijn minst alvast het witte geld regels kunnen opleggen?
Gelieve op Google gewoon in te tikken 'Belgie bankgeheim bestaat niet' en dan kan je hier misschien eens een keer juiste informatie geven.

Bovendien is niemand verplicht zijn geld op de bank te zetten. Informatie omtrent geld betekent dat de fiscus het recht krijgt je privé woning te onderzoeken.

http://financieel.infonu.nl/belastin...in-belgie.html

Wie ook niet gehouden is aan het bankgeheim, zijn fiscale ambtenaren die zich bezighouden met de inning van de personenbelasting. Zij mogen aan de financiële instellingen alle gewenste informatie opvragen om de vermogenssituatie van hun klanten in kaart te brengen.
unquote

Je argumentatie lijkt mij ingegeven door een soort 'wrok' waarin je leeft, maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Laatst gewijzigd door Conscience : 21 oktober 2009 om 12:42.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2009, 12:57   #190
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Gelieve op Google gewoon in te tikken 'Belgie bankgeheim bestaat niet' en dan kan je hier misschien eens een keer juiste informatie geven.

Bovendien is niemand verplicht zijn geld op de bank te zetten. Informatie omtrent geld betekent dat de fiscus het recht krijgt je privé woning te onderzoeken.

http://financieel.infonu.nl/belastin...in-belgie.html

Wie ook niet gehouden is aan het bankgeheim, zijn fiscale ambtenaren die zich bezighouden met de inning van de personenbelasting. Zij mogen aan de financiële instellingen alle gewenste informatie opvragen om de vermogenssituatie van hun klanten in kaart te brengen.
unquote
Wat in mijn informatie is verkeerd?
Dat in het geval van een onderzoek de bankgegevens kunnen gevraagd worden?
Maar aangezien er volgens jou geen bankgeheim bestaat, heb je er niets op tegen dat de bank automatisch alle gegevens doorgeeft aan de fiscus.

Citaat:
Je argumentatie lijkt mij ingegeven door een soort 'wrok' waarin je leeft, maar ik kan me natuurlijk vergissen.
Je vergist je.
Oud 23 oktober 2009, 09:45   #191
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bevestigt dus dat geld vrij mag immigreren; en mensen niet.
Illegalen zijn mensen zonder papieren, en in tegenstelling tot geld heeft een mens papieren nodig om te immigreren.
Ik hoop dat je het niet normaal vindt dat rijken meer rechten hebben.
"Het is altijd al zo geweest" is toch geen argument om dit zo te behouden.
nog zo naïef op jouw leeftijd??
tegenwoordig zijn illegalen heel dikwijls mensen die een bom geld betaald hebben om hier ons systeem te kunnen komen melken. dus nog een geluk dat het geld vrij heeft mogen circuleren, tot in hun geboorteland zelfs, want anders hadden ze de trip nooit kunnen financieren.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 09:51   #192
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Komaan mensen, geef toch toe dat ge zwaar neerkijkt op exotisch gespuis. Probeer dat niet zo in te kleden met eufeminismes en beschaafd taalgebruik. Dit is maar een forum hoor, en het gaat niet over joden.
de meesten op dit forum kijken neer op ALLE gespuis, maakt niet uit of het nu exotisch of niet-exotisch gespuis is.
voor mezelf kan ik zeggen dat elke samenleving z'n schuim heeft, daarom is het belangrijk dat we niet het schuim van andere samenlevingen gaan binnenhalen.

er zijn landen waar procentsgewijs een pak meer migranten arriveren dan in belgië maar die landen eisen wel bepaalde dingen van hun exotische influx. en in die landen werkt het systeem van migratie want de samenleving is er dynamisch en leefbaar.
Oud 23 oktober 2009, 09:59   #193
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
"Hoewel er iets te zeggen viel voor de herverdeling van landbouwgrond –één procent van de bevolking bezat zeventig procent van de grond– had de manier waarop dat gebeurde desastreuze gevolgen. Het was een pure overlevingstactiek van een despoot in nood, stelt Mbanga: ‘Mugabe positioneert zich als de Afrikaanse leider die opkomt tegen het westers imperialisme en neokolonialisme."
http://www.mo.be/index.php?id=348&tx...ash=79fb57c005

Ik ga akkoord dat niet enkel het groot-kapitaal moet geviseerd worden. Er is dikwijls een interactie tussen het groot-kapitaal en de politieke macht.
ik ga ervan uit dat jij je eigen bullsh*t gelooft?? mensen citeren die mugabe afdoen als een held?????? een hitleriaanse figuur die blanken laat doodschieten en de grond NIET verdeelt onder de bevolking maar onder z'n familie en (politieke en persoonlijke) vrienden? het land op twee jaar tijd van een welgevoede natie in een door hongersnood geteisterd land omtoveren????

gij weet uw helden te kiezen........

trouwens, wat zou je ervan vinden moesten ze hier in het westen mugabe's logica delen?????
Oud 23 oktober 2009, 17:34   #194
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
nog zo naïef op jouw leeftijd??
Gelieve een minimum aan beleefdheid in acht te nemen. Waarvoor dank.

Citaat:
tegenwoordig zijn illegalen heel dikwijls mensen die een bom geld betaald hebben om hier ons systeem te kunnen komen melken. dus nog een geluk dat het geld vrij heeft mogen circuleren, tot in hun geboorteland zelfs, want anders hadden ze de trip nooit kunnen financieren.
Dit doet niets af van het feit dat illegalen mensen zijn zonder papieren.

Maar jij beseft dat het de mensensmokkelaars zijn die er enorm veel geld aan verdienen, terwijl veel illegalen (en hun familie) zich in de schulden steken.
Oud 23 oktober 2009, 17:40   #195
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
ik ga ervan uit dat jij je eigen bullsh*t gelooft??
Waarom schrijf je bullshit met een * op de plaats van de i?
Citaat:
mensen citeren die mugabe afdoen als een held?????? een hitleriaanse figuur die blanken laat doodschieten en de grond NIET verdeelt onder de bevolking maar onder z'n familie en (politieke en persoonlijke) vrienden? het land op twee jaar tijd van een welgevoede natie in een door hongersnood geteisterd land omtoveren????
Waar in het citaat noemt Mbanga Mugabe een held?
Heb je iets gelezen van het artikel?

Citaat:
gij weet uw helden te kiezen........
Wie kies ik als mijn held?
Jij weet iemands post te verdraaien; te verzinnen eigenlijk!

Citaat:
trouwens, wat zou je ervan vinden moesten ze hier in het westen mugabe's logica delen?????
Hangt ervan af welke van zijn logica's.
Welke logica bedoel je?
Oud 24 oktober 2009, 11:38   #196
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Waarom schrijf je bullshit met een * op de plaats van de i?

had inderdaad ook een # kunnen gebruiken

Waar in het citaat noemt Mbanga Mugabe een held?
Heb je iets gelezen van het artikel?

"Mugabe positioneert zich als de Afrikaanse leider die opkomt tegen het westers imperialisme en neokolonialisme" => vrij heroïsche beschrijving als je het mij vraagt

Wie kies ik als mijn held?
Jij weet iemands post te verdraaien; te verzinnen eigenlijk!

ik hoef helemaal niets te verzinnen: jij haalt mugabe aan en ik vind nergens in jouw post een afkeuring van dat monster uit zimbabwe

Hangt ervan af welke van zijn logica's.
Welke logica bedoel je?

de logica die hem doet besluiten dat afrika voor de zwarten is en dat de grond die blanken in zimbabwe bezitten, moet teruggegeven worden aan de zwarten. stél dat de zwarten door de blanke boeren uitgebuit werden...zijn ze dan nu beter af?? vrees dat de blanken nog iets kunnen leren van mugabe als het op uitbuiten aankomt!
Oud 24 oktober 2009, 11:57   #197
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Gelieve een minimum aan beleefdheid in acht te nemen. Waarvoor dank.

oh puh-lease!

Dit doet niets af van het feit dat illegalen mensen zijn zonder papieren.

illegalen zijn heel dikwijls mensen die ervoor kiézen om mensen zonder papieren te zijn. het zou fout zijn elke illegale man of vrouw te bestempelen als parasiet net zoals het fout zou zijn elke illegale man of vrouw in de slachtofferrol te duwen

Maar jij beseft dat het de mensensmokkelaars zijn die er enorm veel geld aan verdienen, terwijl veel illegalen (en hun familie) zich in de schulden steken.

té veel illegalen proberen tot in GB te geraken en als dat niet kan dan zijn B-F-NL ook goed owv de sociale zekerheid. mensen zonder papieren zijn echte toeristen met een voorliefde voor bepaalde landen. dat fenomeen doet mij vermoeden dat de slachtofferrol hen niet écht op het lijf geschreven is.
Oud 24 oktober 2009, 12:13   #198
artisjok
Banneling

Standaard

Zou je me fatsoenlijk kunnen citeren, en jouw tekst niet tussen de mijne schrijven.

Citaat:
had inderdaad ook een # kunnen gebruiken
Waarom schrijf je dan niet gewoon "bullshit"?

Citaat:
"Mugabe positioneert zich als de Afrikaanse leider die opkomt tegen het westers imperialisme en neokolonialisme" => vrij heroïsche beschrijving als je het mij vraagt
Hij noemt Mugabe dus helemaal geen held. Je verzint maar wat.
Je las overduidelijk het artikel niet.

Citaat:
ik hoef helemaal niets te verzinnen: jij haalt mugabe aan en ik vind nergens in jouw post een afkeuring van dat monster uit zimbabwe
Ik haalde Mbanga aan omdat iemand anders begon over Zimbabwe.

Citaat:
de logica die hem doet besluiten dat afrika voor de zwarten is en dat de grond die blanken in zimbabwe bezitten, moet teruggegeven worden aan de zwarten. stél dat de zwarten door de blanke boeren uitgebuit werden...zijn ze dan nu beter af?? vrees dat de blanken nog iets kunnen leren van mugabe als het op uitbuiten aankomt!
De logica om de grond te herverdelen, kan wel positief zijn.
De logica om de ene uitbuiter te vervangen door een andere, ben ik niet genegen.
Hoe kan je die logica nu toepassen op Europa?
Oud 24 oktober 2009, 12:37   #199
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Zou je me fatsoenlijk kunnen citeren, en jouw tekst niet tussen de mijne schrijven.

Waarom schrijf je dan niet gewoon "bullshit"?

Hij noemt Mugabe dus helemaal geen held. Je verzint maar wat.
Je las overduidelijk het artikel niet.

Ik haalde Mbanga aan omdat iemand anders begon over Zimbabwe.

De logica om de grond te herverdelen, kan wel positief zijn.
De logica om de ene uitbuiter te vervangen door een andere, ben ik niet genegen.
Hoe kan je die logica nu toepassen op Europa?
aanvaard gewoon dat door hetgeen je aanhaalt en de manier waarop je het aanhaalt, je je visie over het aangehaalde prijsgeeft.

die kan idd niet toegepast worden in europa, dat zou onmenselijk zijn maar indien die geweldplegingen in afrika tegen blanken gebeuren, dan is er toch geen probleem!?
Oud 24 oktober 2009, 14:47   #200
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ah, toen ik de titel las dacht ik aan de grote geldstromen die jaarlijks naar het buitenland vloeien , gestort via western union oa door mensen die hier ons sociaal stelsel uitmelken en in hun geboorteland minstens één, zoniet meerdere huizen bezitten!!!

Verkeerd gelezen; eigenlijk is de toestand tegenwoordig immigratie van gelukzoekers die hier het geluk van onze kinderen op het spel zetten en ondertussen hun verkregen geld emigreren!!

Later kunnen onze kinderen misschien emigreren naar wat ze eerst zelf hebben bekostigd.

Laatst gewijzigd door omaplop : 24 oktober 2009 om 14:52.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be