Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2009, 15:18   #201
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carolus66 Bekijk bericht
aanvaard gewoon dat door hetgeen je aanhaalt en de manier waarop je het aanhaalt, je je visie over het aangehaalde prijsgeeft.

die kan idd niet toegepast worden in europa, dat zou onmenselijk zijn maar indien die geweldplegingen in afrika tegen blanken gebeuren, dan is er toch geen probleem!?
Neen, ik aanvaard niet dat jij mijn mening verzint.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 15:30   #202
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ah, toen ik de titel las dacht ik aan de grote geldstromen die jaarlijks naar het buitenland vloeien , gestort via western union oa door mensen die hier ons sociaal stelsel uitmelken en in hun geboorteland minstens één, zoniet meerdere huizen bezitten!!!

Verkeerd gelezen; eigenlijk is de toestand tegenwoordig immigratie van gelukzoekers die hier het geluk van onze kinderen op het spel zetten en ondertussen hun verkregen geld emigreren!!

Later kunnen onze kinderen misschien emigreren naar wat ze eerst zelf hebben bekostigd.
Neen, het gaat niet over het geld dat de immigranten hier verdienen met werken, en dat ze naar hun familie opsturen.

Het gaat over de geldstromen die geïnvesteerd worden. In ongezonde industrie, in industrie die geen arbeidsrechten duldt, die mensenrechten met voeten treden.

De helft van de werkende wereldbevolking, 1,4 miljard mensen, verdient minder dan 2 dollar per dag. Dat betekent werken en toch niet boven de minimale armoedegrens van 2 dollar komen!

Ben je niet geshockeerd? Heb je geen goesting om daartegen eens te fulmineren?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 oktober 2009 om 15:33.
Oud 24 oktober 2009, 22:16   #203
carolus66
Schepen

carolus66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, het gaat niet over het geld dat de immigranten hier verdienen met werken, en dat ze naar hun familie opsturen.

jij leeft in een fantasiewereld man...geen wonder dat je anderen beschuldigt van het verzinnen van jouw mening....

Het gaat over de geldstromen die geïnvesteerd worden. In ongezonde industrie, in industrie die geen arbeidsrechten duldt, die mensenrechten met voeten treden.

De helft van de werkende wereldbevolking, 1,4 miljard mensen, verdient minder dan 2 dollar per dag. Dat betekent werken en toch niet boven de minimale armoedegrens van 2 dollar komen!

Ben je niet geshockeerd? Heb je geen goesting om daartegen eens te fulmineren?

spijtig dat je jouw mening niet aangenamer kan verkondigen want je hebt een overschot aan gelijk!!! fulmineren is echter niet genoeg...ik denk dat iedereen op zijn of haar niveau al een beetje een verschil kan maken. ik koop zelf zoveel mogelijk dingen waarvan ik weet (of toch hoop te weten) dat het ecologisch en menselijk verantwoord is. als we met z'n allen de producten en diensten weigeren die ethisch niet verantwoord zijn, zou dat al geen verschil maken? we moeten érgens beginnen want de ethisch-onverantwoorden aanspreken op hun onethisch gedrag, dat valt spijtig genoeg toch in dovemansoren. daarom dat ik denk dat daden véél meer effect kunnen hebben dan woorden.
carolus66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 23:39   #204
Het Oog
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor het groot-kapitaal staan alle grenzen open.
Voor mensen.....niet.

http://www.youtube.com/watch?v=wTJMkS9ZQAU
Voor de mensen staan de grenzen ook open. Heb je nog niet opgemerkt dat er meer vreemdelingen op straat rondlopen als échte Belgen ? Want als dat het geval is, heb je problemen met je ogen...
Het Oog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 23:42   #205
Het Oog
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, omdat onze overheid geen nationale bank meer heeft die geld uitleent om heel het feest te sponsoren.
Moest dat niet het geval zijn, zou men geen schulden kunnen maken om de kleurrijke hordes te onderhouden.

Het is dus kiezen om het groot-kapitaal vrij te laten circuleren of om de kleurrijke hordes op vlotten naar betere oorden sturen (waar nationale banken wel sponsoren).

Wat kiest u?
Ik kies ervoor om groot kapitaal niet vrij te laten circuleren, en de kleurrijke hordes buiten te zetten.
Het Oog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 07:19   #206
artisjok
Banneling

Standaard

Aan carolus66
Ik beschuldig enkel iemand ervan mijn mening te verzinnen indien hij/zij mijn mening verzint.
Je mag gerust mijn bericht quoten waaruit zou blijken dat ik Mugabe als mijn held kies.
Je mag ook toegeven dat je mijn bericht verkeerd gelezen hebt; en je verzinsels intrekken.

p.s. Waarom schrijf je niet gewoon "bullshit" als je bullshit bedoeld?
Oud 25 oktober 2009, 08:17   #207
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oog Bekijk bericht
Voor de mensen staan de grenzen ook open. Heb je nog niet opgemerkt dat er meer vreemdelingen op straat rondlopen als échte Belgen ? Want als dat het geval is, heb je problemen met je ogen...
Neen ik heb dat nog niet opgemerkt. Dit is ook helemaal niet correct.

Volgens jou zijn er dus geen illegalen?
Oud 25 oktober 2009, 08:41   #208
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Aan carolus66
Ik beschuldig enkel iemand ervan mijn mening te verzinnen indien hij/zij mijn mening verzint.
Je mag gerust mijn bericht quoten waaruit zou blijken dat ik Mugabe als mijn held kies.
Je mag ook toegeven dat je mijn bericht verkeerd gelezen hebt; en je verzinsels intrekken.

p.s. Waarom schrijf je niet gewoon "bullshit" als je bullshit bedoeld?
wanneer jij dit "Hoewel er iets te zeggen viel voor de herverdeling van landbouwgrond –één procent van de bevolking bezat zeventig procent van de grond– had de manier waarop dat gebeurde desastreuze gevolgen. Het was een pure overlevingstactiek van een despoot in nood, stelt Mbanga: ‘Mugabe positioneert zich als de Afrikaanse leider die opkomt tegen het westers imperialisme en neokolonialisme." aanhaalt als antwoord op volgende post "Over onteigenen van boerkes hun land gesproken, zal ik even een voorbeeld geven.
Mijn vrouw haar vorige baas is geboren en opgegroeid in Zimbabwe. Toffe kerel btw.
Hij en z'n broer baatte daar de familie boerderij uit die hun grootvader daar lang geleden had opgebouwd.
De boerderij was een bron van inkomsten niet alleen voor hen maar ook de lokale bevolking gezien ze vele mensen te werk stelden.
10 jaar geleden besloot de regering in Zim even de blanke boeren hun grond te beginnen onteigenen en 'terug te geven aan de zwarte bevolking' dus zijn ze het grootste deel van de grond kwijt geraakt.
Gezien de boerderij niet groot genoeg meer was om 2 families te voorzien is hij en z'n vrouw gevlucht naar Aus, z'n broer woont nog in Zim met wat overblijft van de boerderij, die riskeert nu trouwens de rest van de grond ook te verliezen.
De onteigende grond ligt er nu verwilderd bij en veel van de mensen die op de boerderij werkten zijn hun werk kwijtgeraakt en in de armoede gedwongen.
Ik vind dus niet dat het geplaatst is om het 'groot-kapitaal' te viseren, als zij ergens een hotel of fabriek neerplaatsen stellen ze tenminste mensen aan het werk.
" dan hoef ik helemaal niets te verzinnen wanneer ik ervan uit ga dat jij deze zwarte hitler gunstig gestemd zijt.
Oud 25 oktober 2009, 09:31   #209
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
wanneer jij dit "Hoewel er iets te zeggen viel voor de herverdeling van landbouwgrond –één procent van de bevolking bezat zeventig procent van de grond– had de manier waarop dat gebeurde desastreuze gevolgen. Het was een pure overlevingstactiek van een despoot in nood, stelt Mbanga: ‘Mugabe positioneert zich als de Afrikaanse leider die opkomt tegen het westers imperialisme en neokolonialisme." aanhaalt als antwoord op volgende post "Over onteigenen van boerkes hun land gesproken, zal ik even een voorbeeld geven.
Mijn vrouw haar vorige baas is geboren en opgegroeid in Zimbabwe. Toffe kerel btw.
Hij en z'n broer baatte daar de familie boerderij uit die hun grootvader daar lang geleden had opgebouwd.
De boerderij was een bron van inkomsten niet alleen voor hen maar ook de lokale bevolking gezien ze vele mensen te werk stelden.
10 jaar geleden besloot de regering in Zim even de blanke boeren hun grond te beginnen onteigenen en 'terug te geven aan de zwarte bevolking' dus zijn ze het grootste deel van de grond kwijt geraakt.
Gezien de boerderij niet groot genoeg meer was om 2 families te voorzien is hij en z'n vrouw gevlucht naar Aus, z'n broer woont nog in Zim met wat overblijft van de boerderij, die riskeert nu trouwens de rest van de grond ook te verliezen.
De onteigende grond ligt er nu verwilderd bij en veel van de mensen die op de boerderij werkten zijn hun werk kwijtgeraakt en in de armoede gedwongen.
Ik vind dus niet dat het geplaatst is om het 'groot-kapitaal' te viseren, als zij ergens een hotel of fabriek neerplaatsen stellen ze tenminste mensen aan het werk.
" dan hoef ik helemaal niets te verzinnen wanneer ik ervan uit ga dat jij deze zwarte hitler gunstig gestemd zijt.
Wat staat er in de tekst die ik citeerde dat rechtvaardigt dat jij er van uit zou mogen gaan dat ik Mugabe gunstig gestemd zou zijn?
Toch een verzinsel van jou!
Oud 25 oktober 2009, 09:37   #210
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat staat er in de tekst die ik citeerde dat rechtvaardigt dat jij er van uit zou mogen gaan dat ik Mugabe gunstig gestemd zou zijn?
het feit dat je dat als antwoord geeft, zegt alles.

en dit is de laatste keer dat ik op jouw zelfde vraag geantwoord heb.
Oud 25 oktober 2009, 09:55   #211
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
het feit dat je dat als antwoord geeft, zegt alles.
Het feit dat jij niet kan aangeven wat ik schreef/citeerde om "er vanuit te gaan dat" verklaart inderdaad alles.
Duidelijk een verzinsel van jou!
Citaat:
en dit is de laatste keer dat ik op jouw zelfde vraag geantwoord heb.
Noem je dat een antwoord?
Oud 25 oktober 2009, 19:50   #212
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Zie wikipedia voor de verschillende definities van illegaliteit.
Illegaal(persoon):Een illegaal is een persoon die zonder rechtmatige status in een land verblijft. http://nl.wikipedia.org/wiki/Illegaal_%28persoon%29
Illegaal(geld/goederen) als strafbaar feit, misdrijf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strafbaar_feit
Illegaal(politiek): verzetsbeweging, ondergrondse pers etc.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Illegaliteit
Irrelevant.
Oud 25 oktober 2009, 19:54   #213
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik ben ook niet vrij om te immigreren naar b.v. Australië, ik moet eerst een visa aanvragen, als toerist is men iets minder streng ik moet kunnen voorleggen een bewijs van goed gedrag en zeden almede aantonen dat ik voldoende financiële middelen heb voor een periode van max. 3 maanden. Voor een verblijfsvergunning zijn de eisen nog veel strenger en dat geld voor iedereen behalve voor politieke vluchtelingen die hebben een aparte status waar er nu volop van gebruikt gemaakt wordt. Diegene die daar niet zo met opgezet zijn, zijn de mensensmokkelaars, huisjesmelkers, goedkope illegale tewerkstellers (slavenmarkt). Als U tot die categorie behoort artisjok kan ik begrijpen dat U tegen wetgeving op dit vlak bent.
U moet een visa aanvragen, maar uw kapitaal niet.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 25 oktober 2009 om 19:56.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2009, 20:18   #214
carolus66
Schepen

Standaard

Citaat:
Het feit dat jij niet kan aangeven wat ik schreef/citeerde om "er vanuit te gaan dat" verklaart inderdaad alles.
Duidelijk een verzinsel van jou!

Noem je dat een antwoord?
Citaat:
Ik vind dus niet dat het geplaatst is om het 'groot-kapitaal' te viseren, als zij ergens een hotel of fabriek neerplaatsen stellen ze tenminste mensen aan het werk." dan hoef ik helemaal niets te verzinnen wanneer ik ervan uit ga dat jij deze zwarte hitler gunstig gestemd zijt.

lees toch gewoon! is dat nu zoooo moeilijk?
Oud 25 oktober 2009, 20:28   #215
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vind dus niet dat het geplaatst is om het 'groot-kapitaal' te viseren, als zij ergens een hotel of fabriek neerplaatsen stellen ze tenminste mensen aan het werk." dan hoef ik helemaal niets te verzinnen wanneer ik ervan uit ga dat jij deze zwarte hitler gunstig gestemd zijt.

lees toch gewoon! is dat nu zoooo moeilijk?
Neen lezen is niet moeilijk. Antwoorden blijkbaar wel.
Wat staat er in de tekst die ik citeerde dat rechtvaardigt dat jij er van uit zou mogen gaan dat ik Mugabe gunstig gestemd zou zijn? Of dat hij mijn held zou zijn.

Voor alle duidelijkheid; ik kan jou toevertrouwen dat ik geen fan ben van Mugabe.

Vertel voor de afwisseling misschien waarom jij niet bullshit schrijft als je bullshit bedoeld, maar 1 letter vervangt door een ander karakter.
Oud 26 oktober 2009, 01:56   #216
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Vertel voor de afwisseling misschien waarom jij niet bullshit schrijft als je bullshit bedoeld, maar 1 letter vervangt door een ander karakter.
Als je niet zo wereldvreemd was zou je weten dat in vele forums woorden zoals bullshit, fuck, pussy ... automatisch uitgefilterd worden.
Oud 26 oktober 2009, 06:03   #217
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Als je niet zo wereldvreemd was zou je weten dat in vele forums woorden zoals bullshit, fuck, pussy ... automatisch uitgefilterd worden.
Automatisch uitgefilterd met welke bedoeling?

Op dit forum wordt een woord als bullshit blijkbaar niet weggefilterd.

Laatst gewijzigd door artisjok : 26 oktober 2009 om 06:10.
Oud 26 oktober 2009, 13:27   #218
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Automatisch uitgefilterd met welke bedoeling?

Op dit forum wordt een woord als bullshit blijkbaar niet weggefilterd.
Probeer het eens in Amerikaanse/Canadese ... forums.
Zij vinden dat niet kunnen.
Oud 27 oktober 2009, 20:27   #219
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Probeer het eens in Amerikaanse/Canadese ... forums.
Zij vinden dat niet kunnen.
Maar hier is het niet nodig om "bullsh*t" i.p.v. "bullshit" te schrijven.

Toch bedankt om je levenswijsheden te delen.
Oud 27 oktober 2009, 20:38   #220
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hier is het niet nodig om "bullsh*t" i.p.v. "bullshit" te schrijven.
Nee, maar het is een gewoonte geworden. Tenandere ik schrijf bullsh!t.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be