![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je vroegste post in deze draad is van nog geen maand geleden; en gaat over de schrijfwijze van bullshit. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#343 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En zelfs nu dat ik je ze duidelijk stel, antwoord je er nog altijd niet op maar probeer je van onderwerp te veranderen.
![]() |
![]() |
#345 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zoals ik al zei is dit nochtans DE reden die opgegeven wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Natuurlijk proberen de vakbonden altijd minder werk voor meer geld af te dwingen, dat doen ze in de westerse landen toch ook nog steeds, daarvoor dienen ze. Citaat:
Betekend dit dat we het voor anderen ook moeten afdwingen? Dit process maakt nu eenmaal deel uit van het opgroeien van een economie. Citaat:
En als je het echt zo wil spelen dan kan ik je aantonen dat elke investering "schade" berokkent aan derden, ook je investering in Ecopower bvb. Citaat:
De wetten die gelden binnen economie kan je vergelijken met de wetten van de natuur in een ecosysteem. (Hoewel je in het geval van de "Wet van de sterkste", het woordje "sterkste" door "machtigste" moet vervangen) |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Waarom heeft een regering wel en een volk geen baat bij buitenlandse investeringen? 3. Waarom moet ik en niet lokale werkgevers zelf eerlijk loon voor eerlijk werk afdwingen? 4. Waarom oeten mensen zich druk maken over wat ze minder belangrijk vinden ;millionairtaks, terwijl hun belangstelling ligt in het behoud van eigen werk? 5. Wie grond verkoopt is eigenaar, en dus moet je daarna niet klagen omdat je geen landbouwer meer kunt zijn, wanneer je landbouwer bent maar geen eigenaar,heb je ook geen zeggenschap over een verkoop, ziet u zelf het kromme van uw redenering? Zo, u kunt weer verder.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is hier plots oorvoordovend stil.
![]()
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Volgens mij gebeurt dit niet. Herinner jij je de woorden van Jean-Luc Dehaene toen hij handelsakkoorden afsloot met Indonesië? Hij zei letterlijk dat mensenrechten van geen tel zijn. De Gucht heeft onlangs nog nieuwe handelsakkoorden afgesloten met Colombia; terwijl vakbondsleiders er vermoord worden." Dat dit mag volgens alinea 1 maar niet volgens alinea 2. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De internationale gemeenschap zou TOTAL kunnen verbieden om er nog te investeren. Dan is het regime haar belangrijkste inkomsten kwijt. Kan ze geen leger meer onderhouden; en krijgt de plaatselijke bevolking misschien een kans. 2 Een volk kan baat hebben bij investeringen. Hangt ervan af hoe er geïnvesteerd wordt. Welke regels gevolgd worden. Verwacht je dat ik ook uitleg op welke manier een overheid profiteert van investeringen? 3 Jij moet dat niet doen; maar je kan wel helpen. Of op zijn minst dit niet helpen onderhouden. Omdat het dan een beetje rapper vooruit gaat. 4 Met de millionairstaks hebben we op slag een budgetair overschot. Ik vind eerlijke belastingen zeer belangrijk; evenals het staatsbudget. Met de millionairstaks kunnen we zelfs opel Antwerpen kopen en een Belgische milieuvriendelijke auto bouwen. 5 Die kleine boerkes waren dikwijls huurders. De eigenaars werden gedwongen om hun land te verkopen. Ik vind dat die boerkes die weggejaagd werden alle reden hebben om te klagen. Maar klagen is er dikwijls niet zonder risico. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Accessi...European_Union Of uit een document van het Europees parlement: Citaat:
http://www.europarl.europa.eu/meetdo...60425_05en.pdf Citaat:
Dat ietsiepietsie minder winst dat je van de ene zou afnemen wordt onmiddelijk door een ander ingenomen. Citaat:
En ik ben er zeker van dat als je binnen 100 jaar terug kijkt op de Belgische arbeider van vandaag, dat je hetzelfde zal kunnen zeggen, wil dit dan zeggen dat de bedrijven van vandaag oneerlijke winst halen uit onze arme arbeiders? Citaat:
Citaat:
Maar ik vrees dat dit het zoveelste welles nietes spelletje gaat worden in ons debat. Citaat:
Idd de vakbonden in hebben steeds meer afgedwongen gekregen, maar al de rechten die de arbeiders nu hebben in de westerse landen, hebben ze niet allemaal plots in 1 keer verkregen, dit is beetje bij beetje gebeurd, over een periode van meer dan 100 jaar, of zelfs honderden jaren. Citaat:
Maar als je onze bedrijven gaat opleggen in die landen volgens onze standaarden te werken zullen ze er gewoon weg blijven gezien ze met de lokale bedrijven niet kunnen concurreren die dat niet hoeven te doen. Onze bedrijven dwingen daar weg te blijven is nog erger. Ik blijf het herhalen, de oorzaak ligt nier bij de investeringen zelf, de bevolking zal er niet beter op worden door daar niet meer te investeren, in tegendeel. Citaat:
Ok, als je echt wil, met je investering in Ecopower heb je geld in dat bedrijf gestoken dat vervolgens niet in een ander, concurrerend bedrijf kan gestoken worden, je maakt de ene dus wat rijker en de andere wat armer. Beter zelfs, je had het aan Amnesty International kunnen geven en zo nog armere mensen helpen, maar neen je verkiest dit geld te geven aan een bedrijf dat al genoeg geld heeft, wat ben jij een slechterik zeg (grapje natuurlijk). Citaat:
Wat je moet doen om te overleven in een economie is vergelijkbaar met wat dieren moeten doen om te overleven in de natuur. Wij zijn tenslotte ook dieren en onze economie en beschaving zijn ons biotoop. En ja dat betekend dus dat je jezelf en je naasten altijd voorop stelt en ja soms betekend dit dat je soms over lijken moet gaan om zelf niet platgewalst te worden. Ik denk niet dat dit aantoont dat er moet ingegrepen worden, jij vind dat het zo niet verder kan, ik ben daarmee niet akkoord, en gelukkig voor mij ben ik niet alleen en gaat het momenteel wel zo verder. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Parlementslid
|
![]() De economie is er voor de mensen, NIET omgekeerd, zoals het nu is!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Parlementslid
|
![]() Blij dat je je vraag zelf beantwoordt, het is idd zo.
Laatst gewijzigd door Rizzz : 17 november 2009 om 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. dat is geen antwoord op de vraag, lees ze nog eens? 3. Hoe zou ik kunnen helpen? Denkt u niet dat vooral onze eigen situatie hier al voldoende uitdagingen bieden zonder ook nog pakweg Myanmar op economisch en politiek vlak te willen regelen? 4. De meeste mensen willen vooral behoud van hun eigen job, millionairstaks houdt hun niet wakker, dat budgetair overschot geloof ik niet.Bron en cijfers graag. 5. Kunt u bewijzen dat iedere verkoop gedwongen is?Waarom maak je je dan niet druk over boeren in Afghanistan die verplicht papaver moeten verbouwen van de Taliban? Dat is anders geen buitenlandse onderneming! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeg dat tegen de regering.
![]() |
#360 | |||||||||||
Banneling
|