![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#361 |
Banneling
|
![]() Jij wil dus ook dat de overheid de economie bijstuurt.
Laatst gewijzigd door artisjok : 17 november 2009 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#362 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat zowel bedrijven als overheden meer transparanter zouden moeten zijn. Er zou in een democratie geen oncontoleerbare macht getolereerd mogen worden. Maar dat heeft niets met deze discussie te maken. En ik wacht nog altijd op een antwoord op mijn vraag: "Op welke manier kan een boycot een regering dwingen?"
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 17 november 2009 om 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#363 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog altijd dat je de leugens doorprikt betreffende de web-pagina's. Citaat:
Als je van iemand een antwoord wenst; laat dan je beledigingen achterwege. Waarvoor dank. Laatst gewijzigd door artisjok : 17 november 2009 om 20:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#364 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#365 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het antwoord |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#366 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#367 | |||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe dan ook, ik denk dat de nota van het Europees parlement die ik je eerder gaf nog steeds de meest onbetwistbare bron is van de drie, gezien de officiele oorsprong van deze nota. Hierover schijnen we het eens te zijn. Maar dit is waar het schoentje wringt, ik denk niet dat daar iets mis mee is, in tegendeel, de economie werkt zoals ze hoort te werken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat ik al zoveel keer gezegd heb is dat ik in vele zulke landen gewerkt heb en dat ik daar ook 12u per dag, 6, soms 7 dagen per week op het fabriek zat. Niemand die daar iets abnormaals aan vond. Ja ik was waarschijnlijk veel meer betaald dan eender welke werknemer daar ook gezien ik nog steeds voor een Europeese firma werkte en in Belgie betaald werd, maar de lokale bevolking klaagt daar niet over wat ze verdienen gezien ze van niet beter weten. Ze hebben nog geen centraal verwarmde huizen, 2 auto's per familie, ziekteverzekering, sociale zekerheid enz, hun economie staat gewoon nog niet ver genoeg daarvoor, maar is in sommige van die landen wel aardig op weg (zoals China bvb) Citaat:
Je kan niet plots van de ene dag op de andere een 500% salaris verhoging voor alle arbeiders in die economie afdwingen, de lokale bedrijven/economie kunnen dit gewoon niet betalen en de westerse bedrijven die in die landen investeren kunnen dit mss wel zullen het maar al te snel aftrappen. Je kan toch niet ontkennen dat dit in de westerse landen ook over een lange periode gebeurd is dus waarom zouden de economieen, de technologie en de welvaart in die landen wel 'tijdsprongen' kunnen maken? Citaat:
maar ik stelde veel eerder al in deze discutie dat in geval van arbeidsrechten je geen internationale standaarden kan definieren, gezien deze sterk afhangen van de lokale regering, hoever de lokale economie al geevolueerd is enz. Maar om je een plezier te doen zal ik mijn stelling dus even aanpassen want je bent me nu echt op woordspelingen aan het proberen pakken terwijl je perfect weet wat ik bedoel: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja dit is een vergezocht scenario en vooral omdat het over 1 kleine verwaarloosbare investering gaat, maar waarom zouden enkel investeringen op grote schaal "schade" kunnen berokkenen. Citaat:
Mijn mening is dat een economie zo hoort te werken, niet anders kan werken, omdat de natuur gelijkaardig werkt, en willen of niet, wij zijn ook natuur en alles wat we creeren zijn in die zin ook producten van de natuur. Maar de bedrijven sancties opleggen, investeringen aan banden leggen enzovoort is niet de juiste manier van ingrijpen tegen moorden. Ik blijf het zeggen, deze moorden zullen blijven gebeuren zolang de lokale corrupte regeringen hier niet strenger tegen optreden, wat je ook doet met/tegen onze eigen bedrijven en investeerders. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#368 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=314 Citaat:
In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum." Ik stel enkel "Als je van iemand een antwoord wenst; laat dan je beledigingen achterwege. Waarvoor dank." Ik noteer dat jij niet ontkent dat je beledigingen neerschrijft. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#369 | |||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
"De economie is er voor de mensen, NIET omgekeerd, zoals het nu is!" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vergeet niet dat je akkoord gaat met "Nergens en nooit in de wereld worden/werden werknemers beloond volgens wat kan; maar volgens wat moet; volgens wat afgedwongen werd." Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Als er doden vallen vind ik dat er toch moet ingegrepen worden." |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#370 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#371 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal eens aan mijn kleinzoon vragen hoe ik die vraag voor U verstaanbaar kan stellen.
![]() |
#372 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.trosradar.nl/index.php?id...ws&cHash=29977 http://www.vegatopia.com/kokenenzo/i...t_from=&ucat=3 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#373 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#374 |
Banneling
|
![]() Vind je kinderen als slaven inschakelen op cacao-plantages normaal?
Laatst gewijzigd door artisjok : 18 november 2009 om 20:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#375 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#376 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#377 | ||||||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Allereerst kijk eens naar de reden waarom deze nota opgemaakt is: Citaat:
Citaat:
Boontjes had deze opmerking over een post van me: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus je geeft toe dat je Total wel wil straffen, je zei eerder dat je enkel de investeerder wil straffen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ik kan je verzekeren, landen als Amerika en Canada bvb zijn hier nog strenger in. Ik overdrijf niet, je klaagde eerder aan dat men in sommige landen voor 1.5Eur/dag werkt: Citaat:
Als ik me niet vergis verwacht je hier meer dan een 10%, zelfs meer dan 100%, ik denk dat ik met mijn 500% er zelfs nog onder zit, niet? Citaat:
In bovenstaand voorbeeld dat ik je geef, zelfs al zou je opleggen dat loon naar 3Eur/dag op te trekken, wat denk je dat dit met de lokale economie zou doen als de totale arbeidskost voor de helft van de bevolking plots 200% is van wat ze voordien was? Ik zal het je zeggen die economie gaat kapot, de westerse bedrijven trekken weg en de lokale bedrijven kunnen dit niet betalen, dus gaan kapot. Citaat:
Zoals je hierboven zei, leg ze vast met wie je mening deelt, maar zoals ik zei, leg ze niet op vanuit een minderheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Probleem is dat jij dit enkel wil ziet als het om grote internationale geldstromen gaat. Citaat:
Je mag nog zo hard sleutelen aan de werking van onze eigen economie, zolang de machtshebbers in deze landen geen fluit geven om het lot van hun eigen bevolking, zal dit niet veel uithalen, dat moet je toch willen/kunnen inzien? Ten tweede heb ik ook al proberen duidelijk maken dat een economie niet alleen zo hoort te werken maar ook niet anders kan werken. Jij wil dit niet aanvaarden en expirimenteren met andere mogelijkheden, ik geloof daar niet in en wil dus ook niet daarvoor onze westerse economie die we over zulke lange tijd hebben opgebouwd in gevaar brengen. Het zal weer neerkomen op wie in de meerderheid is. Citaat:
|
||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#378 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#379 | |||||||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik betwijfel dat de mensenrechten de (officiële) reden is waarom Turkije niet mag toetreden. Daarom gaf ik de link naar wiki waar een overzichtelijke opsomming staat. Citaat:
Dan zijn onze meningsverschillen inderdaad onoverkomelijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Geef hen mensen- en arbeidsrechten; en de rest zullen ze dan wel zelf bekomen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wanneer Chiquita zich ergens vestigt, en al de grond afkoopt; hebben veel boeren geen eten meer. Al stellen ze er dan enkele te werk. Citaat:
Citaat:
Het enige dat je weerom aantoont is dat ons systeem schade berokkent. Citaat:
Als de een te gulzig is; valt de ander dood. Citaat:
Citaat:
Maar als ons economisch systeem werkt zoals het hoort en niet anders kan werken; zullen we er mee moeten leren leven zeker. |
|||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#380 | |||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We zullen blijkbaar ook niet overeen komen of dit al dan niet de reden is. Citaat:
Citaat:
We zullen elkaar nooit kunnen overtuigen op dit vlak, zelfs geen klein beetje, we kunnen enkel leren hoe de andere denkt en wat hem/haar drijft zo te denken, en dat kan nog van pas komen later in het leven. Citaat:
Leef je dan niet in een democratie? Is er in Vlaanderen geen partij die vele van je standpunten op dit vlak deelt? Ik dacht het wel, maar is deze partij ook niet momenteel bijzonder klein? Elders in de westerse wereld zoals hier zijn deze gedachtenstromen zo verwaarloosbaar zelfs dat er helemaal geen nood is aan een partij die deze standpunten verdedigt. Ik denk niet dat ik me momenteel zorgen hoef te maken. Vakbonden ijveren niet altijd voor hogere lonen en minder werkuren (of "verlagen van de werkdruk" zoals ze dit ook noemen)? Enkel als het bedrijf op punt staat te sluiten of honderden mensen op straat te zetten, dan hebben ze andere dingen te doen natuurlijk. Nog een welles/nietes spelletje. En dan? Kan je enkel eilanden beschermen tegen grote migratiestromen die je economie kunnen in gevaar brengen? Je hoeft zelfs geen grenzen te hebben hoor, zonder (werk)visum ben je nergens. Citaat:
Voor de zoveelste keer, arbeidsrechten zijn een lokaal gegeven, dit hangt af van hoe ver de lokale economie staat, wat voor een regering er heerst, enz. Er zijn geen internationale standaarden voor en er zijn zelfs (soms sterke) verschillen binnen de westerse landen. Citaat:
De westerse bedrijven investeren dan ook veel geld om die infrastructuur te verbeteren, om de havens te moderniseren, enz. Waarom doen ze dit? Omdat de lage lonen nog steeds voordelig genoeg zijn om de totale kost aantrekkelijk te maken, en zo helpen ze de lokale economie weer een stapje vooruit. Als je deze lage lonen van de ene dag op de andere verdubbelt of meer, wordt de totale kost plots zo aantrekkelijk niet meer, waarom zouden ze dan nog al die moeite doen om daar te investeren, dan blijven ze gewoon in de westerse landen, is veel gemakkelijker. En zoals ik eerder al stelde, de lokale bedrijven en bevolking zullen hier het meest van afzien want hun economie kan dit niet aan en gaat kapot. Nog eens, leef je niet in een democratie dan? Citaat:
Citaat:
Als je bij de ene bakker je brood koopt dan koop je het niet bij de andere om de hoek, als je nu nog gaat rondvertellen dat dat brood van jouw bakker zo lekker is gaan er op den duur mss zo veel mensen naar jouw bakker dat die bakker om de hoek z'n zaak zal moeten sluiten, het is toch niet zo moeilijk in te zien dat het systeem nu eenmaal zo werkt en niet anders kan werken? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat stelde ik ook al, herinner je m'n vergelijking met de wet van de sterkste in de natuur (waar je sterkste door machtigste mag vervangen). We leven er al mee, we zullen dit niet meer hoeven te leren. |
|||||||||||
![]() |
![]() |