![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#402 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naast de kwestie antwoorden en naast de kwestie vragen stellen heb jij verheven tot kunst die je tot in de finesses beheerst. JA wereldverbeteraar, kom achter je schermpie vandaan, uit je luie zetel, ga op de barricaden staan, liefst in die dictatoriale regimes, verkondig daar wat je wenst of eist, start er een vakbond op, ga lobbyen voor betere werkomstandigheden, beter loon, een betere economie in die landen - whatever - maar DOE zélf iets, steek je handen uit de mouwen i.p.v. hier iedereen die naïef genoeg is en in je inquisitie-ondervragingspraktijken trapt onder vuur te nemen en oeverloos de 'discussie' uit te melken, te blijven emmeren en in cirkels draaien tot in het oneindige! ...en nee, 1 aandeel bij een bank die je belooft dat ze je geld niet zullen beleggen in landen die de mensenrechten schenden is NIET iets aan de situatie DOEN - dat maakt je medeverantwoordelijk voor nóg slechtere levens- en werkomstandigheden voor die mensen, want, zoals ik eerder al zei, die anderhalve € is vaak hét verschil tussen leven en dood voor die mensen - létterlijk!!! Dit dus; Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is me duidelijk dat jij mij dus raad geeft op een discussieforum. En je "goede raad" is "ga die dictatoriale regeringen omver werpen" Citaat:
Citaat:
Citaat:
Voor de rest weet jij niet wat ik doe. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#404 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veilig achter je kompjoeterschermpie èh artisjok, kan je niks gebeuren.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | ||||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoeveel regeltjes je ook oplegt, het doel van een bedrijf blijft zoveel mogelijk winst maken, binnen de regels die opgelegd worden. Citaat:
Citaat:
Ik heb daar ook zulke uren gewerkt, men verwachtte dit van mij en men vond dit absoluut de normaalste zaak van de wereld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.country-data.com/cgi-bin/query/r-5666.html Citaat:
Ahzo? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In mijn laatste antwoord stel ik enkel dat we niet meer met dit systeem moeten "leren" leven gezien we er al zo lang mee leven. Citaat:
Citaat:
Tuurlijk stoort me dit, maar ik blijf je zeggen dat je noch zoveel wetten mag verzinnen om de werking onze economie langs alle kanten proberen af te remmen, dit zal absoluut niets veranderen aan de armoede in de wereld, in tegendeel. Dat is mijn mening hierover. |
||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op wereldvlak, indien iedereen inspraak heeft, vinden we die meerderheid zeker. Citaat:
Citaat:
In Spanje betekenen de illegalen 2,5% van het BNP. (zie filmpje uit de openingspost 1:30) Citaat:
Citaat:
Wat betekent "and were safeguarded by United States pressure on the national government when the companies felt threatened."? Dit doet me denken aan kolonies. Citaat:
Citaat:
"Juist, als een bedrijf niet zo gulzig mogelijk probeert te zijn (zo veel mogelijk winst na te streven), wordt het verpletterd door de andere die dat wel doen gaat het dood. Dat stelde ik ook al, herinner je m'n vergelijking met de wet van de sterkste in de natuur (waar je sterkste door machtigste mag vervangen). " In de economie kan de machtigste (de rijkste) de meeste winst maken. Dan is het toch vanzelfsprekend dat ons systeem die armen armer maakt. Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#408 | ||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ook hier ben ik dus niet akkoord. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik doe hier trouwens zo men best om een voorbeeld te vinden in lijn met je Chiquita bananen, en nu is het niet goed omdat dit al te lang geleden is? Goed dan, nog eentje, Pepsi deze keer: Citaat:
http://www.india-server.com/news/pep...ndia-3925.html Google trouwens eens FDI, (Foreign Direct Investment), je zal zien er rond zulke investeringen op gebied van infrastructuur ook al veel internationale regels bestaan. Dit artikel toont dit aan: http://www.unctad.org/en/docs/iteiit20061a6_en.pdf ... Citaat:
Dit is absoluut niet het geval, de economie "groeit", tenzij in tijden van recessie, vandaar het woord. Beursindexen tonen dit perfect aan, het is niet omdat de ene omhoog gaat dat er een andere automatisch naar beneden gaat, over het algemeen volgen ze elkaar. Dit wil dus zeggen dat globaal gezien iedereen vooruit gaat, of iedereen achteruit gaat, er zijn natuurlijk wel altijd kleine onderlinge schommelingen op korte termijn. Punt is dat het niet is omdat de rijkste rijker wordt, dat dit automatisch van de armsten wordt weggenomen. En ja, je moet in dit systeem het als bedrijf keihard spelen, als je niet meegroeit worden je concurrenten al snel veel groter dan jezelf en wordt je opgekocht of verpletterd. Citaat:
En ik geloof niet dat je regels de armen ook maar iets vooruit zullen helpen, in tegendeel. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom het niet anders zou kunnen. Citaat:
Citaat:
Dat is toch wat anders dan "Ik denk dat er in België een meerderheid te vinden is voor "Ik hoop dat we kunnen overeenkomen dat er toch een ondergrens is; een minimum aan rechten en loon en veiligheid en dergelijke; waaronder we kunnen spreken van "oneerlijk""." Citaat:
Mensen stemmen niet met 1 feit in hun achterhoofd. Citaat:
Wat bedoel jij met de "westerse wereld"? Mag ik er je op wijzen dat de wereld groter is dan enkel de Westerse; en ik hoop dat de hele wereld mag meetellen. Citaat:
"Ik denk dat iedereen het eens kan zijn dat 10, 12 uur en meer werken per dag voor minder dan 1,5 euro niet kan. Ik denk dat iedereen op zijn minst het recht op verenigen kan onderkennen (dit staat immers ook in de mensenrechten)" zie post #291 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In België hebben we gelukkig nog een beetje correctie met herverdeling via belastingen; sociale zekerheid e.d. Citaat:
Ik zal toch maar het voorbeeld van broederlijk delen van twee jaar geleden overnemen. De USA dwingt een handelsakkoord af waardoor zij haar landbouwprodukten ongehinderd mag uitvoeren naar haar achtertuin : Zuid-Amerika. Die kleine boerkes die melk produceren kunnen niet concureren met de grote melkproducenten uit de USA. De kleine boerkes kunnen hun melk niet meer verkopen. Gevolg? En waar gaan de dikke winsten naartoe? |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#411 | ||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En ja als die politici zulke akkoorden afsluiten en de mensen stemmen er nog steeds op wil dit zeggen dat mensen hier niet echt belang aan hechten. Citaat:
Citaat:
Ik zou beter zeggen "ontwikkelde wereld", da's juist, het aantal landen met een (bijna) ontwikkelde economie beperkt zich niet (meer) tot de westerse landen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je doet alsof de rijken rijker worden op de kosten van de armen en dat is niet juist. Citaat:
http://www.allbusiness.com/agricultu.../536674-1.html Dit artikel toont aan dat de regio hierdoor er niet echt is op achteruit gegaan, in tegendeel. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |||||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit betekent niet dat; moest je een enquete houden; er geen meerderheid voor te vinden zou zijn. Citaat:
Citaat:
Er zijn wel partijen en organisaties die ideeën promoten voor bijvoorbeeld ethisch bankieren, waardig werk, miljonairstaks, internationale arbeidsrechten Nu wil je politieke partijen. Citaat:
Citaat:
"Uit de veroordeling van onze 2 tennissers blijkt dat de internationale gemeenschap, voor de sportwereld althans, een internationale wetgeving kan uitdokteren en opleggen. Voor de financiële wereld is een wetgeving onbestaande! Is dit niet willen of niet kunnen?" Citaat:
"Ik denk dat iedereen het eens kan zijn dat 10, 12 uur en meer werken per dag voor minder dan 1,5 euro niet kan. Ik denk dat iedereen op zijn minst het recht op verenigen kan onderkennen (dit staat immers ook in de mensenrechten)" zie post #291 Controleer het. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#413 | ||||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is de reden waarom we politiekers een mandaat geven om hierover te beslissen, en geen referenda uitvoeren, zij worden verondersteld veel meer kennis van zaken te hebben wanneer ze bvb een handelsakkoord afsluiten. In een democratie hoor je je bij de wil van de meerderheid neer te leggen. Citaat:
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ontwikkelingsland Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn argument was dat je deze ook niet zomaar kan verkrijgen of een ander land opleggen, die moeten over een lange periode stukje bij beetje "afgedwongen"/bekomen worden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
En om verder te gaan op je vraag, ja dat zijn wegen van/naar de eigen fabrieken, mijnen enz. Deze bedrijven gaan zulke investeringen niet doen als het niet in hun eigen voordeel is, maar wil dit zeggen dat de lokale bedrijven/bevolking hier geen voordeel uit halen? Citaat:
Het is inderdaad de wet van "de 1 zijn brood ...", maar dit geldt voor de bedrijven onderling, concurrentie weet je wel. Zoals ik eerder stelde, de economie groeit en iedereen groeit mee, natuurlijk gaan de armen meestal niet sneller groeien dan de rijken zodat er altijd een kloof zal zijn, maar wat jij stelt, dat we systematisch rijker worden op kosten van de armen is nonsens. Ik dacht het niet, maar goed, toon me dan eens aan waar jouw voorbeeld begint met een linkje ofzo. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#414 |
Europees Commissaris
|
![]() Natuurlijk kan dat. ALs je in een land leeft waar je met 1,5 €/dag je vrouw en kinderen kunt voeden, kleden en huisvesten is dat zelfs beter betaald dan hier.
![]() |
#415 | ||||||||||||
Banneling
|
![]() Ik zie te veel dat een deel van de bevolking armer wordt. Ook in België.
Het was een 10- 15-tal jaar geleden dat het ene bedrijf na het andere het nodig vond om te herstructureren; en dus mensen af te danken. Niet omdat de economie kromp of omdat de bedrijven verlieslatend waren; maar om de winsten te maximaliseren voor de aandeelhouders. Dan blijf jij beweren dat iedereen er beter van wordt; dat iedereen meegroeit. Citaat:
Citaat:
"Bij de start van het nieuwe millennium, in september 2000 hielden de Verenigde Naties in New York een Algemene Vergadering. Alle (toenmalige, nu zijn het er 191) 189 lidstaten van de VN bekrachtigden daar de Millenniumverklaring. Dit zijn afspraken om met alle landen samen tegen 2015 de belangrijkste wereldproblemen aan te pakken. Er zijn acht concrete en meetbare doelstellingen vastgelegd: de Millenniumdoelstellingen (MDG's). De doelen moeten een einde maken aan armoede, ziektes, ongelijkheid en milieuproblemen. " http://www.detijdloopt.be/index.php?...d=27&Itemid=75 1 van de doelstellingen was om de armoede te halveren! Uit de praktijk blijkt dat er geld is om de banken te redden; maar niet om hun doelstellingen te halen. Citaat:
Citaat:
"Ik denk dat er in België een meerderheid te vinden is voor "Ik hoop dat we kunnen overeenkomen dat er toch een ondergrens is; een minimum aan rechten en loon en veiligheid en dergelijke; waaronder we kunnen spreken van "oneerlijk"". Op wereldvlak, indien iedereen inspraak heeft, vinden we die meerderheid zeker." Is je antwoord "Zoals ik eerder al stelde, jouw ideeen over hoe de wereldeconomie er zou moeten uitzien hebben niet veel gevolg in Belgie in vergelijking met andere gedachtenstromen, elders in de westerse wereld is dit gedachtengoed zelfs zo klein dat er niet eens partijen zijn die deze ideeen promoten. Ook hier ben ik dus niet akkoord." Waarbij je "Westerse wereld" vervangt door "landen met een ontwikkelde economie" Correct? Voor zover er een minimum aan arbeidsrechten is; is er minder nood aan politieke partijen die dit gedachtengoed nastreven. In ieder westers land; zijn er wel vakbonden. Een bank als Triodos groeit gestaag, en trekt ieder jaar nieuwe klanten aan. Citaat:
Citaat:
Het begon met "Ik denk dat iedereen het eens kan zijn dat 10, 12 uur en meer werken per dag voor minder dan 1,5 euro niet kan. Ik denk dat iedereen op zijn minst het recht op verenigen kan onderkennen (dit staat immers ook in de mensenrechten)" zie post #291 En jij maakte er "vindt het normaal" van. Citaat:
Citaat:
Citaat:
"En dan? Kan je enkel eilanden beschermen tegen grote migratiestromen die je economie kunnen in gevaar brengen? Je hoeft zelfs geen grenzen te hebben hoor, zonder (werk)visum ben je nergens." en ik blijf erbij : In Spanje betekenen de illegalen 2,5% van het BNP. (zie filmpje uit de openingspost 1:30) Citaat:
1 van de stellingen dat men kinderarbeid niet kan afschaffen is; dat die kinderen moeten meewerken om niet te verhongeren. Dan mag ik een hongerloon geen hongerloon noemen! Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarbij ik hoop dat ze zich voor die prijs ook mogen wassen; naar de dokter gaan en hun kinderen naar school zenden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Niet met de luxe die wij hier gewend zijn maar ze had een TV en een computer. ALs ik me goed herinner betaalde ze 500 Fr huur, lasten inbegrepen. Ze had een universitair diploma en werkte voor een staatsinstelling. Toen ze haar doctoraat behaalde had ze het dubbel. Wat een arbeider daar verdiende kan ik alleen maar naar raden, maar 1,5 $ per dag zal er niet ver naast zitten. Wat ik je nu al weken tevergeefs aan je verstand probeer te brengen is dat het er niet toe doet hoeveel je verdient, maar wat je er mee kunt doen.
![]() |
![]() |
#418 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik probeer anderzijds aan je verstand te brengen dat niet iedereen voldoende verdient om eten te kopen voor zichzelf en zijn familie. Laat staan dat ze een huisvesting zouden hebben; die naam waardig. Gezondheidszorg, onderwijs is onbetaalbaar. 1 van de stellingen dat men kinderarbeid niet kan afschaffen is; dat die kinderen moeten meewerken om niet te verhongeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders kun je deze discussie blijven uitmelken, dus cijfers en bronnen graag waaruit blijkt dat internationale bedrijven aan arbeiders minder betalen dan het gemiddeld loon in dat land! En liefst eens wat anders dan Myanmar en Total! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |