Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2011, 19:08   #741
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
@AdrianHealey

Ik zou toch graag weten welke ideeën ik verspreid, waardoor de levensstandaard zo laag is dat kinderen moeten meewerken om te overleven.
Kwestie van te weten welke ideeën ik best aanpas.
"Ben je een voorstander van een sociale zekerheid in ontwikkelingslanden?"

"Ja"

Daar heb je hem.

Correcter is wel om te zeggen dat een welvaartsstaat, zoals we die in West-Europa kennen, afdwingen in ontwikkelingslanden zal zorgen dat die mensen zo arm blijven dat kinderen gaan moeten blijven meewerken om te overleven.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 19:11   #742
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht

"Ja"

Daar heb je hem.

Correcter is wel om te zeggen dat een welvaartsstaat, zoals we die in West-Europa kennen, afdwingen in ontwikkelingslanden zal zorgen dat die mensen zo arm blijven dat kinderen gaan moeten blijven meewerken om te overleven.
Van zodra er een sociale zekerheid is, is het een welvaartsstaat?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2011, 20:28   #743
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van zodra er een sociale zekerheid is, is het een welvaartsstaat?
Dat is meestal de definitie, ja. Een uitgebreid net van sociale voorzieningen door de overheid voorzien = sociale zekerheid = welvaartsstaat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 25 januari 2011 om 20:28.
Oud 25 januari 2011, 20:38   #744
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is meestal de definitie, ja. Een uitgebreid net van sociale voorzieningen door de overheid voorzien = sociale zekerheid = welvaartsstaat.
Volgens Van Dale is een welvaartstaat : staat met een hoog welvaartspeil en veel sociale voorzieningen
Oud 25 januari 2011, 21:09   #745
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens Van Dale is een welvaartstaat : staat met een hoog welvaartspeil en veel sociale voorzieningen
Alweer; mijn excuses dat ik er van uit ging dat je een beetje kennis had van de technische terminologie.
Oud 25 januari 2011, 21:28   #746
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Alweer; mijn excuses dat ik er van uit ging dat je een beetje kennis had van de technische terminologie.
Mijn excuses, ik wist niet dat de economische wetenschapper een andere betekenis geeft aan de woorden uit de Nederlandse taal.

Vertel, wat bedoel jij met een welvaartsstaat?
Oud 25 januari 2011, 23:31   #747
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je even uitleggen in welke zin dat verschillend is van de omschrijving van Adrian?
Of doe je gewoon zo omdat je graag " discussieert"?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2011, 00:32   #748
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn excuses, ik wist niet dat de economische wetenschapper een andere betekenis geeft aan de woorden uit de Nederlandse taal.

Vertel, wat bedoel jij met een welvaartsstaat?
..."Een uitgebreid net van sociale voorzieningen door de overheid voorzien = sociale zekerheid = welvaartsstaat."

Ben je blind?
Oud 26 januari 2011, 06:56   #749
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
..."Een uitgebreid net van sociale voorzieningen door de overheid voorzien = sociale zekerheid = welvaartsstaat."
Volgens Van Dale :
wel·vaarts·staat de; m -staten staat met een hoog welvaartspeil en veel sociale voorzieningen

Citaat:
Ben je blind?
Neen. Dank je voor je bezorgdheid.

Terug naar de discussie?
Citaat:

"Ja"

Daar heb je hem.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=741

Ik ben dus voor een sociale zekerheid in ontwikkelingslanden. We spraken niet over "een welvaartsstaat, zoals we die in West-Europa kennen".

Ik zou toch graag weten welke ideeën ik verspreid, waardoor de levensstandaard zo laag is dat kinderen moeten meewerken om te overleven.
Oud 26 januari 2011, 08:31   #750
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens Van Dale :
wel·vaarts·staat de; m -staten staat met een hoog welvaartspeil en veel sociale voorzieningen

Neen. Dank je voor je bezorgdheid.

Terug naar de discussie?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=741

Ik ben dus voor een sociale zekerheid in ontwikkelingslanden. We spraken niet over "een welvaartsstaat, zoals we die in West-Europa kennen".

Sociale voorzieningen zijn een gevolg van een hoog welvaartspeil en houden dit in stand, leg nog eens uit wat zo fout was aan de redenering van Adrian!

Laatst gewijzigd door alice : 26 januari 2011 om 08:32.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 10:59   #751
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Sociale voorzieningen zijn een gevolg van een hoog welvaartspeil en houden dit in stand,
Niet noodzakelijk. De USA heeft toch een hoog welvaartspeil, maar de sociale voorzieningen zijn ondermaats.

Citaat:
leg nog eens uit wat zo fout was aan de redenering van Adrian!
Ik ben voor "een sociale zekerheid in ontwikkelingslanden" en hij maakt daarvan "een welvaartsstaat, zoals we die in West-Europa kennen".
Omdat hij niet kan antwoorden op :
Oud 3 februari 2011, 01:10   #752
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Niet noodzakelijk. De USA heeft toch een hoog welvaartspeil, maar de sociale voorzieningen zijn ondermaats.

Ah ja? Mijn (ex)vrouw is bevallen in de States en dat heeft ons gene frank gekost. Gynecologen, bevalling, hospitaal ... alles betaald door de verzekering tot de laatste dollarcent.
De reden dat de Amerikanen tegen SV zoals in de EU zijn, is dat het heel verleidelijk is voor de machtshebbers om dat geld voor hun eigen belangen te gebruiken, zoals het invoeren van kiesvee zoals in Belgie en andere EU's gebeurd is.
In Denemarken willen ze nu zelfs het extralegaal pensioen inpikken.

Laatst gewijzigd door rikbe : 3 februari 2011 om 01:10.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 12:24   #753
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ah ja? Mijn (ex)vrouw is bevallen in de States en dat heeft ons gene frank gekost. Gynecologen, bevalling, hospitaal ... alles betaald door de verzekering tot de laatste dollarcent.

Mss moeten ze iedereen zo een verzekering geven.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 17:43   #754
Wisord
Banneling

Standaard

Mensen hebben zich altijd verplaatst van het ene deel van de wereld naar het andere. Ze hebben dit gedaan als kolonisten, om zich bij hun familieleden te voegen, te studeren of om vervolging en de dood te ontvluchten. Maar sinds het kapitalisme zich begon te vestigen als de dominante dictator is de belangrijkste vorm van migratie de arbeidsmigratie.

Overal waar het kapitalisme zich heeft verspreid is er honger naar arbeid.., miljarden mensen zijn afhankelijk van loonarbeid voor hun voortbestaan. Een meerderheid van de wereldbevolking woont nu in een stedelijke omgeving, en miljoenen overstromen de steden elk jaar.

Het idee van een nationale staat is een relatief nieuw. Er zijn twee vormen van concurrentie binnen het kapitalisme.Ten eerste, kapitalisten concurreren economisch voor de markten en ten tweede.., het kapitalisme ontwikkeld een systeem waarin de hele wereld territoriaal is verdeeld in concurrerende natie-staten waar ze het volk verdelen en overheersen met de hulp van oa de godsdiensten en de loonsverschillen en andere vormen van uitbuiting.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2011, 17:55   #755
comandante
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor het groot-kapitaal staan alle grenzen open.
Voor mensen.....niet.

http://www.youtube.com/watch?v=wTJMkS9ZQAU
In de eerste plaats is het belangrijk om te begrijpen dat de huidige samenleving is verdeeld in de rijken en de armen. De rijken bezitten de middelen van de productie en bepalen de verdeling van de rijkdom, terwijl de armen, die de meerderheid niets hebben behalve hun vermogen om te werken. Elke politieke partij is in handen en wordt gecontroleerd door de rijken die geld aan hun fonds bijdragen, dat wordt gebruikt om het volk te verdelen en hun buiten schot te houden met een schijn democratie. Dus een partij aan de macht is in werkelijkheid het uitvoerend comite van de rijke klasse. Zo'n partij hanteerd dan ook de regels in het belang van de schijndemocratie, het beleid is dus gericht op het welzijn van de rijken.

Het resultaat van heel dit proces is ongetwijfeld, de ontevredenheid, vervreemding en ongehoorzaamheid onder de massa's wat zich vertaald in mediagebonden politiek en plat populisme. Om deze onrust te weren worden verschillende tactieken toegepast door overheden. Een van hen is het creëren van verdeeldheid onder de lijdende massa, bijvoorbeeld door, buitenlanders te beschuldigen en nationalistische gevoelens hoogtij te laten vieren, wat er dus nu aan de hand is.
comandante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 07:16   #756
artisjok
Banneling

Standaard

Chiquita betaalde Colombiaanse paramilitairen
Chiquita heeft altijd beweerd dat de betalingen aan Colombiaanse guerilla’s en paramilitaire groepen het gevolg waren van afpersing. Nieuw vrijgekomen archiefstukken wijzen er echter sterk op dat de bananenreus de groepen wel degelijk actief heeft ingehuurd voor beveiliging.
.....
De 5500 pagina's aan interne Chiquita-memo's zijn verkregen met een beroep op de Freedom of Information Act. De kans is groot dat ze een rol gaan spelen in de processen die nabestaanden van vermoorde Colombianen hebben aangespannen tegen Chiquita.
http://www.dewereldmorgen.be/node/44123

Moeten de multinationals de mensenrechten eerbiedigen?
Doen ze dat?
Oud 10 april 2011, 07:58   #757
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Mensen hebben zich altijd verplaatst van het ene deel van de wereld naar het andere.
Met radicale vernietiging van andere mensen. Vergeet je even te vermelden. Doelbewust. Zoals de andere leugenaars hier.
Je vergeet even dat mensen moeten eten, om een simpel voorbeeld te geven. En dat er voor het kapitalisme geen frigo's voor opslag van eten bestonden.

Laatst gewijzigd door Conscience : 10 april 2011 om 08:00.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2011, 08:05   #758
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door comandante Bekijk bericht
In de eerste plaats is het belangrijk om te begrijpen dat de huidige samenleving is verdeeld in de rijken en de armen. De rijken bezitten de middelen van de productie en bepalen de verdeling van de rijkdom, terwijl de armen, die de meerderheid niets hebben behalve hun vermogen om te werken.
Tja, in het stenen tijdperk lag de levensverwachting op zo'n 30 jaar. Jouw tijd is al lang op.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 14:38   #759
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor het groot-kapitaal staan alle grenzen open.
Voor mensen.....niet.

http://www.youtube.com/watch?v=wTJMkS9ZQAU
Waarom start je geen topic over emigreren?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 14:42   #760
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
VEEEEL liever kapitaal dan al de rotzooi die er nu binnengekapt wordt en waar we met z'n allen (soit - de 50% werkenden onder ons toch) voor gaan mogen betalen.

Als we de dop, ziekenkas en het OCMW nu eens afschaffen stopt de eindeloze vloed drek misschien eens.
dan zitten al die stinkend rijke allochtone rechtse libertariërs en aartsconservatieve neo-liberalen die de drek willen uitbuiten in problemen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be