Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2014, 07:58   #81
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Zo te zien aan de reactie van die krant hebben ze al lichte druk van hogerop gekregen.
Als er dan nog wat elleboogwerk van een hoger geplaatst persoon aan te pas is gekomen om zaken te verdraaien of te verdoezelen kan dat stevige gevolgen hebben. 't Is niet omdat men nu spreekt over een 16 jarige dat het al niet langer aan de gang(bang) is of dat er niet meer aan de hand is...
Bon, door dit te zeggen komt het binnen hier en 2 dagen zowieso uit. Ik denk niet dat er veel 16 jarige zoontjes van ministers in die school gezeten hebben...Kranten en zo zullen het niet laten uitlekken maar de sociale media vallen niet in toom te houden. Dit wordt zowieso gelekt via twitter, facebook, fora etc etc...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 07:59   #82
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Volgens de papieren versie van HLN zou de gang van zaken, zoals door de ouders van de jongens verspreid, geweest zijn dat het meisje - die als nymfomane wordt omschreven - zelf vrijwillig naar de kamer van de jongens gegaan zou zijn, er met twee jongens in de badkamer volledige sex zou hebben gehad, vervolgens twee andere jongens "bevredigd" zou hebben. Vervolgens zouden ze de "zoon van de minister" hebben wakker gemaakt die eerst niet wou mee doen maar zich vervolgens toch liet overtuigen om ziich te laten "bevredigen". Het spel zou zijn afgebroken toen ze een zesde jongen van islamtische origine er ook bij wouden betrekken.

Duidelijk dat operatie beschadiging en operatie potjedek in volle gang zijn.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:02   #83
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Seks tussen minderjarigen....
De gastjes waren wel degelijk 16, als ik het goed gelezen heb en dus seksueel meerderjarig. Het meiske is natuurlijk maar 15, dus wettelijk gezien zijn de 5 jongens heel erg gezien.
Vandaar vermoedelijk dat mama links en rechts wat lichte druk uitoefende...

Persoonlijk vind ik het eigenlijk much ado 'bout nothing, maar een minister van een federale regering die zich op dit moment weer profileert op de kap van de Vlaamse rand inzake Zaventem, mag naar mijn bescheiden mening al eens wat water in de schoenen voelen opkomen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:05   #84
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
De gastjes waren wel degelijk 16, als ik het goed gelezen heb en dus seksueel meerderjarig. Het meiske is natuurlijk maar 15, dus wettelijk gezien zijn de 5 jongens heel erg gezien.
Vandaar vermoedelijk dat mama links en rechts wat lichte druk uitoefende...

Persoonlijk vind ik het eigenlijk much ado 'bout nothing, maar een minister van een federale regering die zich op dit moment weer profileert op de kap van de Vlaamse rand inzake Zaventem, mag naar mijn bescheiden mening al eens wat water in de schoenen voelen opkomen.
Wanneer men een situatie van consensuele sex tussen minderjarigen van 15 en 16 jaar heeft, dan vervolgt het parket doorgaans nooit.

Persoonlijk vind ik het een - weliswaar smeuïge - non-issue behoudens het gerucht dat die federale minister diens macht zou hebben misbruikt. Dat is wel van belang en dient tot op het bot te worden onderzocht en is dus m.i. veel belangrijker dan een consensueel sexfeestje…
Oud 7 mei 2014, 08:06   #85
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Bon, door dit te zeggen komt het binnen hier en 2 dagen zowieso uit. Ik denk niet dat er veel 16 jarige zoontjes van ministers in die school gezeten hebben...Kranten en zo zullen het niet laten uitlekken maar de sociale media vallen niet in toom te houden. Dit wordt zowieso gelekt via twitter, facebook, fora etc etc...
Ik ken toevallig iemand wiens zoon in dat college zit, en hij bevestigt de naam van de Minister die geciteerd is. Ik bedoel daarmee dat zijn/haar zoon daar inderdaad school loopt. Of hij betrokken is bij de feiten, is wel niet duidelijk.

Dit gezegd zijnde, ik begrijp niet goed wat dat aan de zaak verandert, maar dat zal aan mij liggen.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 mei 2014 om 08:07.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:10   #86
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Wanneer men een situatie van consensuele sex tussen minderjarigen van 15 en 16 jaar heeft, dan vervolgt het parket doorgaans nooit.

Persoonlijk vind ik het een - weliswaar smeuïge - non-issue behoudens het gerucht dat die federale minister diens macht zou hebben misbruikt. Dat is wel van belang en dient tot op het bot te worden onderzocht en is dus m.i. veel belangrijker dan een consensueel sexfeestje…
Doorgaans is niet nooit hé, en 5 gasten?
Ik weet het niet hoor.
Als het meisje in kwestie ook maar de minste twijfel kan laten ontstaan aan het nymfomaan - verhaaltje van onze minister, tja, dan zal het voor de 5 heertjes geen overbodige luxe zijn dat er één van hen uit een invloedrijk milieu komt...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 7 mei 2014, 08:12   #87
discuz
Minister

Standaard

Gaat het hier om leerlingen van de vierdes? Dan lijkt me onderscheid maken tussen zij die al 16 geworden zijn en zij die later op het jaar verjaren vrij idioot.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:12   #88
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik ken toevallig iemand wiens zoon in dat college zit, en hij bevestigt de naam van de Minister die geciteerd is. Ik bedoel daarmee dat zijn/haar zoon daar inderdaad school loopt. Of hij betrokken is bij de feiten, is wel niet duidelijk.

Dit gezegd zijnde, ik begrijp niet goed wat dat aan de zaak verandert, maar dat zal aan mij liggen.
Kijk, de feiten zelf zijn mins inziens totaal onbelangrijk en irrelevant. 15 en 16 jarigen hebben nu eenmaal seks en daar hoeft helemaal niet verontwaardigd op gereageerd worden. Wat echter wel belangrijk is om weten is of een federale minister zijn/haar machtspositie misbruikt bij het parket om zoontje lief buiten schot te houden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:15   #89
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Doorgaans is niet nooit hé, en 5 gasten?
Ik weet het niet hoor.
Als het meisje in kwestie ook maar de minste twijfel kan laten ontstaan aan het nymfomaan - verhaaltje van onze minister, tja, dan zal het voor de 5 heertjes geen overbodige luxe zijn dat er één van hen uit een invloedrijk milieu komt...
zoals ik zelf al in een vorige post aanhaalde: In het geval dat het daadwerkelijk consentueel was, zal het parket na onderzoek niet verder handelen. Als er echter de minste zwijm is van gedwongen karakter, verandert de zaak uiteraard en wordt het een zaak bij de jeugdrechtbank.
Oud 7 mei 2014, 08:15   #90
giserke
Banneling

Standaard

Over welke minister gaat het?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:16   #91
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht

Als de geciteerde minister inderdaad gepoogd heeft het onderzoek te beïnvloeden, kan dat de zaak wel degelijk veranderen, dunkt me.
Het valt dan natuurlijk nog te bezien hoe ver ze daar in gegaan is, maar dat zal allemaal wel nog aan het licht komen.
Na de smerige streek die ze zoëven weer heeft geleverd inzake de vliegroutes boven Brussel, gedreven door verkiezingskoorts en profileringsdrang, is dit toch een godsgeschenk.

Oud 7 mei 2014, 08:16   #92
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
er wordt gefluisterd dat het om een bepaalde CDH minister uit het Brusselse gaat
Oud 7 mei 2014, 08:16   #93
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eentje van CDH...

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 mei 2014 om 08:18.
Oud 7 mei 2014, 08:18   #94
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Een echte staatszaak, vijftien- en zestienjarigen die van de grond gaan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:19   #95
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eventjes een beetje hoger in deze draad lezen
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:20   #96
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Inderdaad, even futiel als de uitspraak van Reynders, maar het zijn verkiezingen...

Oud 7 mei 2014, 08:21   #97
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Gaat het hier om leerlingen van de vierdes? Dan lijkt me onderscheid maken tussen zij die al 16 geworden zijn en zij die later op het jaar verjaren vrij idioot.
Een grens is altijd arbitrair, en idioot voor iemand die vlak bij die grens zit. Neemt niet weg dat die grens wel degelijk bestaat.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:22   #98
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, even futiel als de uitspraak van Reynders, maar het zijn verkiezingen...
juist, dus de ene kan niet onderdoen voor de andere
Op die manier wil ik geen verkiezing winnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:24   #99
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Het zegt wel wat over die school ook want blijkbaar waren er nog zo'n voorvallen.

Het werpt wel een ander licht op de uitspraak van de directeur:
Citaat:
De zes jongens die aan de groepsseks meededen zijn van school gestuurd, maar het meisje mag blijven. De schoolleiding wil niet zeggen waarom voor haar een uitzondering wordt gemaakt. "Dit was een moeilijke beslissing, maar ik kon niet anders", zegt de directeur.n.o.s.
Zou er dan nog meer aan de hand zijn?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2014, 08:24   #100
Wiley E Coyote
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de echte staatzaak is een minister die invloed uitoefent om zaken in de doofpot te steken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be