Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 21:01   #221
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Een groot manipulator gaat altijd veel respect en medelijden vragen voor de grote inspanningen die HIJ zou geleverd hebben.
Enige specifieke praktijkvoorbeelden uit de huidige onderhandelingsperiode in gedachten?

Citaat:
Een groot manipulator wordt altijd nagepraat in zijn redenering.
En een groot politicus vertegenwoordigt zijn kiezers (en praat dus in zekere mate zijn kiezers na).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:05   #222
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat zegt de grote manipulator over zijn vijand ? Dat hij er uitstekende persoonlijke omgangsvormen mee heeft. Het doel blijft altijd het grote onrecht op te lossen. Daarom vraagt de grote manipulator respect voor zijn zelfopoffering, omdat hij zichzelf verlaagt tot het niveau van de grote vijand. Een groot manipulator gaat altijd de enormiteit van zijn taak in de verf zetten. Een groot manipulator gaat altijd in het vooruitzicht stellen dat hij de grote aanpak zal doen van het grote onrecht.

De grootste manipulator zal het aan anderen overlaten om zijn vijand aan te duiden. Een grote manipulator zal ook nooit zelf pleiten voor revolutie, hij laat dat aan anderen over.
Gelukkig ben jij maar een kleine manipulator. Veel mensen overtuig je niet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:11   #223
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wel wel, daarvoor hoeft men zelfs niet eens een manipulator te zijn, laat staan een Grrrroot Manipulator. Elke politicus met enige aanhang wordt door zijn aanhang "nagepraat in zijn redenering", hoor. Straffer nog : men stemt er zelfs voor.
Heel veel mensen gebruiken manipulatie en demagogie. Zelfs velen die niet de betekenis van deze woorden kennen.

In de politiek is dat uiteraard bij geen enkele partij vreemd. Onze top-politici zijn wel op de hoogte van al deze demagogische en manipulatietechnieken.

Interessant is wat kerkjurist en hoogleraar Rik Torfs hierover zegt in Villa Politica van 24.03.2011. Je kan het bekijken op www.deredactie.be in de videozone.

N-VA kan niet eeuwig maagd blijven.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:13   #224
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermits u er kennelijk op staat om het niveau van deze discussie naar beneden te halen tot een peil dat eerder in de lagere regionen van dit forum past, deze verduidelijking : het is nogal moeilijk om mij “bij mijn pietje” te hebben, want ik heb er geen.
Aangezien ons treffen op dit forum nogal virtueel is, dacht ik dat u er zich wel bewust van was dat ik dat figuurlijk bedoelde, dat van dat pietje. En dat het bijgevolg irrelevant is of u al dan niet in het bezit bent van een echt pietje.

Citaat:
Over de conservatiegraad van Leterme, vergeleken bij deze van Di Rupo, kan en wens ik niet te oordelen. Ik laat dat graag over aan mensen die Leterme blijkbaar zo goed kennen dat ze hem zelfs reeds in kledingloze toestand mochten bewonderen. Het zal mij overigens een zorg wezen.

Waarmee we dan toch weer bij Leterme zijn aanbeland, wat in deze discussie hoort, naar mijn mening.
U hebt overschot van gelijk, wat dat laatste betreft. Al blijf ik het merkwaardig vinden dat u uw pijlen niet in de eerste plaats richt op degene die de foto hier heeft gepost. En op uzelve, aangezien u vlot reageerde met onzinnigheden op onzinnigheden alvorens u het nodig vond om ze als onzinnigheden te brandmerken.
drosophila is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:14   #225
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Enige specifieke praktijkvoorbeelden uit de huidige onderhandelingsperiode in gedachten?
Zegt het woord toegevingen iets ?

Citaat:
En een groot politicus vertegenwoordigt zijn kiezers (en praat dus in zekere mate zijn kiezers na).
De macht aan het gepeuple ! De grote belofte van de grote manipulator als hij nu maar eenmaal het grote onrecht kan aanpakken !
Oud 24 maart 2011, 21:17   #226
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zegt het woord toegevingen iets ?

De macht aan het gepeuple ! De grote belofte van de grote manipulator als hij nu maar eenmaal het grote onrecht kan aanpakken !
Zo kan je natuurlijk alles manipuleren tot het een zogezegd symptoom van een gepercipieerde manipulator wordt...
Distel is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:18   #227
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Qua conservatiegraad zal er weinig verschil zijn tussen Yves Leterme en Rik Torfs denk ik

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:21   #228
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Als het van L'Avenir komt dat Bart De Wever de grootste manipulator is, is een Belgicistische kinderhand vlug gevuld. Je kunt er alle kanten mee uit.
Kan je het artikel van l' Avenier eens geven ? Dat heb ik blijkbaar gemist.

Citaat:
Ook Milquet was best tevreden met de uitval van Leterme. Milquet is voor de Vlaamse kranten wat De Wever is voor de Waalse kranten.

Meer moet dat niet zijn: Bedankt CD&V, bedankt Milquet en uiteraard ook ViveLaBelgique.
Als je zegt 'bedankt' waarvoor bedankt je dan ?
Oud 24 maart 2011, 21:23   #229
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel veel mensen gebruiken manipulatie en demagogie. Zelfs velen die niet de betekenis van deze woorden kennen.

In de politiek is dat uiteraard bij geen enkele partij vreemd. Onze top-politici zijn wel op de hoogte van al deze demagogische en manipulatietechnieken.

Interessant is wat kerkjurist en hoogleraar Rik Torfs hierover zegt in Villa Politica van 24.03.2011. Je kan het bekijken op www.deredactie.be in de videozone.

N-VA kan niet eeuwig maagd blijven.
Dank voor de link. Ik bekeek het filmpje, maar moet u eerlijk bekennen dat wat die meneer daar vertelt naar mijn oordeel geenszins interessant is.
Gwylan is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:23   #230
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo kan je natuurlijk alles manipuleren tot het een zogezegd symptoom van een gepercipieerde manipulator wordt...
Kan je dit eens uitwerken, dit wordt een beetje ingewikkeld voor mij.
Oud 24 maart 2011, 21:30   #231
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je dit eens uitwerken, dit wordt een beetje ingewikkeld voor mij.
Het zijn onderhandelingen. Uiteraard zijn er toegevingen gebeurd.
Anderen beweren dat BDW geen compromis wilt. Uiteraard zegt hij dan dat er toegevingen gebeurd zijn. Nogal goedkoop om dat dan te gaan af doen als een of ander symptoom van een grote manipulator, niet?
Distel is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:31   #232
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Qua conservatiegraad zal er weinig verschil zijn tussen Yves Leterme en Rik Torfs denk ik
Torfs is gewoon een levende parodie op die oude pé's in de Muppet Show.
solidarnosc is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:33   #233
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dank voor de link. Ik bekeek het filmpje, maar moet u eerlijk bekennen dat wat die meneer daar vertelt naar mijn oordeel geenszins interessant is.
Tja, voor U zal het waarschijnlijk niets nieuws zijn.
Oud 24 maart 2011, 21:38   #234
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Aangezien ons treffen op dit forum nogal virtueel is, dacht ik dat u er zich wel bewust van was dat ik dat figuurlijk bedoelde, dat van dat pietje. En dat het bijgevolg irrelevant is of u al dan niet in het bezit bent van een echt pietje.

U hebt overschot van gelijk, wat dat laatste betreft. Al blijf ik het merkwaardig vinden dat u uw pijlen niet in de eerste plaats richt op degene die de foto hier heeft gepost. En op uzelve, aangezien u vlot reageerde met onzinnigheden op onzinnigheden alvorens u het nodig vond om ze als onzinnigheden te brandmerken.
Ik richtte een heel klein pijltje op degene die het kennelijk opportuun vond om zonder enige aanleiding of reden allusie te maken op de vermeende minder goede toestand van mijn gezichtsvermogen.

U zegt het zelf : de “menselijke” ontmoetingen op dit discussieplatform zijn “virtueel”. U kunt zich geen oordeel vormen over mijn gezichtsvermogen, net zo min als ik een idee kan hebben over het uwe. Stel dat mijn gezichtsvermogen er inderdaad slecht aan toe zou zijn ?

Ik heb al lang begrepen dat mensen bij gebrek aan nuttige argumenten op een forum al snel op de man of vrouw spelen. Wanneer dat evenwel de mogelijke medische of lichamelijke toestand van een persoon behelst, vind ik dat steeds ontoelaatbaar. Ook als het zogenaamd slechts “voor de gein” is. Ik hoop dat u daar enig begrip kunt voor opbrengen.

En nu terug ter zake, stel ik voor : de hypocriete houding van Leterme.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 24 maart 2011 om 21:38.
Gwylan is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:39   #235
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja, voor U zal het waarschijnlijk niets nieuws zijn.
Hoezo ? Voor u dan wel ?
Gwylan is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:40   #236
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Torfs is gewoon een levende parodie op die oude pé's in de Muppet Show.
Mmmja, maar dan minder leuk, vind ik.
Gwylan is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:42   #237
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kan je het artikel van l' Avenier eens geven ? Dat heb ik blijkbaar gemist.
Ook nog een beetje hypocriet?

Citaat:
Als je zegt 'bedankt' waarvoor bedankt je dan ?
Omdat ik van nature een vriendelijke jongen ben, wat dacht je
Jakko is offline  
Oud 24 maart 2011, 21:45   #238
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn onderhandelingen. Uiteraard zijn er toegevingen gebeurd.
Anderen beweren dat BDW geen compromis wilt. Uiteraard zegt hij dan dat er toegevingen gebeurd zijn. Nogal goedkoop om dat dan te gaan af doen als een of ander symptoom van een grote manipulator, niet?
Een groot manipulator gaat nooit een compromis sluiten. Waarom denk je dat Siegfried Bracke in de zevende dag alweer het beeld gebruikte ' we hebben onze vinger opgestoken maar we kregen de kans niet om iets te doen'.

Een groot manipulator gaat altijd de moraliteit van andere partijen gebruiken om hun op te zadelen met een schuldgevoel.

Het doel van een groot manipulator is nooit de aanpak van het grote onrecht. Het doel is dat hij altijd de anderen het werk kan laten doen en dat hij hen altijd kan duiden op hun verantwoordelijkheid en moraliteitsbesef.

Dus als de anderen vragen of iemand wel in staat is een compromis af te sluiten kan je best eens de vraag stellen of je dit niet letterlijk moet begrijpen.

Elio Di Rupo: "De Wever veut-il un accord ou une révolution"

Begin nu niet weer de praat van de grote manipulator na te praten hé ! Volgens de grote manipulator zijn het altijd de anderen die pleiten voor révolutie en is de grote manipulator desnoods beschermer tegen de révolutie. Het is uiteindelijk de grote manipulator die nooit zelf iets gaat doen. Hij laat het enkel over aan de anderen om het te doen.
Oud 24 maart 2011, 21:45   #239
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een groot manipulator gaat nooit een compromis sluiten. Waarom denk je dat Siegfried Bracke in de zevende dag alweer het beeld gebruikte ' we hebben onze vinger opgestoken maar we kregen de kans niet om iets te doen'.

Een groot manipulator gaat altijd de moraliteit van andere partijen gebruiken om hun op te zadelen met een schuldgevoel.

Het doel van een groot manipulator is nooit de aanpak van het grote onrecht. Het doel is dat hij altijd de anderen het werk kan laten doen en dat hij hen altijd kan duiden op hun verantwoordelijkheid en moraliteitsbesef.

Dus als de anderen vragen of iemand wel in staat is een compromis af te sluiten kan je best eens de vraag stellen of je dit niet letterlijk moet begrijpen.

Elio Di Rupo: "De Wever veut-il un accord ou une révolution"

Begin nu niet weer de praat van de grote manipulator na te praten hé ! Volgens de grote manipulator zijn het altijd de anderen die pleiten voor révolutie en is de grote manipulator desnoods beschermer tegen de révolutie. Het is uiteindelijk de grote manipulator die nooit zelf iets gaat doen. Hij laat het enkel over aan de anderen om het te doen.[/quote]

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 24 maart 2011 om 21:46.
Oud 24 maart 2011, 21:47   #240
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Wat kan mij het geblaat van Leterme schelen. Of dat van De Wever of andere politici. Ze zijn marionetten, hebben niks in de pap te brokken. Van hen moeten we niks verwachten. Of ze nu oranje, rood, groen, geel, blauw of voor mijn part lilla met kaki-streepjes zijn, ze moeten invulling geven aan de dictaten van Europa, IMF en compagnie. De rest is nonsens. Staatshervormingen zijn nonsens, want dienen niet om de bevolking terug te geven wat het toekomt: soevereiniteit, inspraak en beslissingsmacht. Ze dienen enkel om Vlaanderen in te passen in de Europese pletwals. Leterme, De Wever, Di Rupo, Milquet, Albert II, 't zijn uiteindelijk kameraden op weg naar hetzelfde.
Het zit hier gewoon fundamenteel fout. Van op het laagste niveau tot het hoogste. Daar kan geen staatshervorming iets aan veranderen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 maart 2011 om 21:51.
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be