Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 maart 2011, 12:43   #401
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
linkje?
We hebben daar overloos over gediscussieerd. Zoek het maar op.
system is offline  
Oud 25 maart 2011, 12:43   #402
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Vlijmscherp als ik morgen naar de kiezer trek met de belofte dat er morgen geen belastingen meer moeten betaald worden en in onderhandelingen kan ik 10% belastingsverlagingen doordrukken ben ik dan een klootzak of een held?
Hangt af van welke toegevingen je gedaan hebt.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 25 maart 2011, 13:00   #403
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is niet zeer moeilijk in zeven dagen een tekst in mekaar te boksen en dan te zeggen: 'het is te nemen of te laten'! Dat kan het kleinste kind. En zonder vetbetaalde wedde...
Waar blijft de nota van Elio dan?
Oud 25 maart 2011, 13:00   #404
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
NVA moet niks.

Het is aan de anderen om la belgique te redden.

Waar NVA voor gaat is deftig bestuur, en dat kan niet in dit apenland.
En wat is dat juist 'deftig bestuur'. Dit is juist het vage einddoel dat grote manipulators vooropstellen. Ze blijven er bewust vaag over. Als ze aan 'deftig bestuur' moeten beginnen spelen ze al hun geloofwaardigheid kwijt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 maart 2011, 13:18   #405
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is ook vrij logisch als je 50% van de belastingen overbrengt naar de gewesten, gemeenschappen en gemeenten dan zal waarschijnlijk de helft van de besparingen vandaar komen. Maar ook dat verzwijgen mensen als Kris Peeters en Bart De Wever. Intellectueel oneerlijk maar het is zo... Maar weeral over die besparingen heeft men zelf nog niet gesproken! Nog geen seconde... nochtans heeft Alexander De Croo het al meermaals voorgesteld hé!
Dit is inderdaad de grote hypocrisie van de Vlaams Nationalisten.

Daarmee draait België ook vierkant.

De federale heeft te weinig soevereine bevoegdheid over de deelstaten. Door het zakgeldfederalisme lijken de deelstaten niet te moeten meedoen aan de besparingen.

De Vlaams Nationalisten zeggen er inderdaad niet bij dat als men het zakgeldfederalisme aanpakt er sowieso besparingsmaatregelen moeten komen, liefst gepaard met besparingen in het ambtenarenapperaat, de pensioenen en uitkeringen en in de gezondheidszorg.

De grote truk van manipulators is natuurlijk de zaak vaag voor te stellen en steeds anderen gebruik om de schuld op te stoken.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 25 maart 2011, 13:36   #406
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Weer het typisch gezever van Vive, Largo en System, waarom ben ik niet verbaasd...BDW beweert niet dat we niets zullen moeten besparen, meer woorden maak ik er niet aan vuil.
Gwyndion is offline  
Oud 25 maart 2011, 13:41   #407
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
...Het is ook vrij logisch als je 50% van de belastingen overbrengt naar de gewesten, gemeenschappen en gemeenten dan zal waarschijnlijk de helft van de besparingen vandaar komen. Maar ook dat verzwijgen mensen als Kris Peeters en Bart De Wever. Intellectueel oneerlijk maar het is zo... Maar weeral over die besparingen heeft men zelf nog niet gesproken! Nog geen seconde... nochtans heeft Alexander De Croo het al meermaals voorgesteld hé!
...
nee, het is DiRupo die stelt dat de Franstaligen er niet op mogen achteruitgaan.
Anna List is offline  
Oud 25 maart 2011, 14:00   #408
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet zeer moeilijk in zeven dagen een tekst in mekaar te boksen en dan te zeggen: 'het is te nemen of te laten'! Dat kan het kleinste kind. En zonder vetbetaalde wedde...
Citaat:
'De tekst is niet te nemen of te laten.' - Bart De Wever
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101017_038

Leugenaar.
Nyquist is offline  
Oud 25 maart 2011, 15:03   #409
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Leugenaar.
Mensen houden niet van een realiteit die hen niet bevalt.

Sommigen passen daar een mouw aan : de realiteit aldus interpreteren dat ze aan hun wensen voldoet. Ze bedriegen er enkel zichzelf mee, niet degenen die de realiteit blijven zien zoals ze is.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 maart 2011 om 15:09.
Gwylan is offline  
Oud 25 maart 2011, 15:07   #410
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Om in deze vorm te blijven :

Als "samenraapsel" van oud-VU-ers,VLD-ers,CD&V-ers en wie weet wat nog allemaal is er veel ervaring met "politiek gevogel",binnen de N-VA,en de ongewenste zwangerschappen die daardoor ontstonden....

Dat was een vorig leven voor menig politieker.

Hoeft het verbazing te wekken dat ze een beetje "zedig" is nu,de partij,je kunt dat ,als partij,maar één keer verliezen....?
BINGO , nagel op de kop !!!!!
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 25 maart 2011, 15:08   #411
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Herman Van Rompuy vindt het kennelijk nodig om zijn maatje Leterme een beetje te helpen :
http://www.lalibre.be//actu/belgique...ropeennes.html

Laatst gewijzigd door Gwylan : 25 maart 2011 om 15:13.
Gwylan is offline  
Oud 25 maart 2011, 16:02   #412
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een dikke, dikke 0 /10 voor Olijke Bart. Over heel de lijn en voor gans zijn komend paasrapport.

Dat kunnen we nu al zeggen: gebuisd op alle vakken!

P.S.
(idem dito voor Di Rupo)
Waar haal je eigenlijk je mosterd om tot die cijfers te komen? Want ik heb zo de indruk dat de Vlaamse kiezer andere cijfers geeft.
Oud 25 maart 2011, 16:08   #413
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar haal je eigenlijk je mosterd om tot die cijfers te komen? Want ik heb zo de indruk dat de Vlaamse kiezer andere cijfers geeft.
Bub databank
Anna List is offline  
Oud 25 maart 2011, 16:35   #414
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Leugenaar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mensen houden niet van een realiteit die hen niet bevalt.

Sommigen passen daar een mouw aan : de realiteit aldus interpreteren dat ze aan hun wensen voldoet. Ze bedriegen er enkel zichzelf mee, niet degenen die de realiteit blijven zien zoals ze is.
Sommen mensen lijden nogal eens vlug aan amnesie. Wanneer het hun goed uitkomt dan. 'Selectief' geheugenverlies noem ik dit. Men bestempelt deze houding ook in een andere discipline als 'vermijdingsgedrag'. Wanneer men hen met hun neus op de feiten duwt, dan roepen ze om het hardst ‘leugenaar!’. Dat is het gemakkelijkste, dan moet men niets uitleggen. De ervaring toont dan ook vaak aan dat zij het zijn, die liegen.

Anderen vallen hun compaan kritiekloos bij . Ook zij moeten dan niets uitleggen en zijn er zo vanaf. Zij zijn even pernicieus natuurlijk. En eigenlijk nog wat slinkser. Zoals hier de Française. Welnu, ik zal het geheugen van u beiden eens vlug opfrissen se.

In maart 2011, in één van de uitzendingen van Terzake, was Bart De Wever heel duidelijk over zijn voorgestelde tekst. Hij oreerde vastberaden: ‘Dit is mijn minimumbod’, daar ga ik niet onder’!

Ja goed, als zijn tekst een minimumbod is en hij daar niet ondergaat, dan staan de zaken duidelijk: Roma locuta, causa finita! Schluss damit dus vermits er niets meer te discussiëren valt.

Besluit: als er hier iemand is die zichzelf bedriegt en de andere probeert om de tuin te leiden, dan is het de post(s)ter uit la douce France.

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 16:42.
system is offline  
Oud 25 maart 2011, 16:39   #415
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommen mensen lijden nogal eens vlug aan amnesie. Wanneer het hun goed uitkomt dan. Selectief geheugenverlies noem ik dit dat dan. Men bestempelt deze houding ook in een andere discipline als 'vermijdingsgedrag'. Wanneer men hen met hun neus op de feiten duwt, dan roepen ze om het hardst ‘leugenaar!’. Dat is het gemakkelijkste, dan moet men niets uitleggen. De ervaring toont dan ook vaak aan dat zij het zijn, die liegen.

Anderen vallen hun compaan kritiekloos bij . Ook zij moeten dan niets uitleggen en zijn er zo vanaf. Zij zijn even pernicieus natuurlijk. En eigenlijk nog wat slinkser. Zoals hier de Française. Welnu, ik zal het geheugen van u beiden eens vlug opfrissen se.

In maart 2011, in één van de uitzendingen van Terzake, was Bart De Wever heel duidelijk over zijn voorgestelde tekst. Hij oreerde vastberaden: ‘Dit is mijn minimumbod’, daar ga ik niet onder’!

Ja goed, als zijn tekst een minimumbod is en hij daar niet ondergaat, dan staan de zaken duidelijk: Roma locuta, causa finita! Schluss damit dus vermits er niets meer te discussiëren valt.

Besluit: als er hier iemand is die zichzelf bedriegt en de andere probeert om de tuin te leiden, dan is het de post(s)ter uit la douce France.
Leg me nog eens uit waarom BDW - als enige persoon in de hele wereld blijkbaar, geen minimumbod mag hebben?
Oud 25 maart 2011, 16:47   #416
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Leg me nog eens uit waarom BDW - als enige persoon in de hele wereld blijkbaar, geen minimumbod mag hebben?
Een minimumbod komt neer op een ultimatum. In feite zegt men: 'ge neemt op zijn minst dit minimumbod aan of het zal niets zijn'. Dat is natuurlijk gemakkelijk. En dat is wat ik stelde, terwijl de twee kornuiten hierboven weer eens hun traditionele cliché-praat debiteerden.

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 16:48.
system is offline  
Oud 25 maart 2011, 16:56   #417
Gwyndion
Minister-President

Standaard

ELKE partij heeft zijn minimumbod dus volgens die logica stellen ze ALLEMAAL een ultimatum, wat is je punt nu system? Je krijgt een 0/10 voor je posts. 0/10 voor inhoud, 0/10 voor vorm, 0/10 voor relevantie, 0/10 voor belang. 0/10 voor eerlijkheid. Je bent hier zelden tot nooit consequent. Daarom heb ik eens besloten je eigen kinderachtige methode te gebruiken, misschien dat het zo duidelijk wordt wat velen hier zo storend aan je vinden. Stop aub met je zwart/wit kijken. Heb je altijd ongelijk? Neen, soms heb je een punt, de verwoording daarentegen...

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 25 maart 2011 om 16:57.
Gwyndion is offline  
Oud 25 maart 2011, 17:05   #418
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een minimumbod komt neer op een ultimatum. In feite zegt men: 'ge neemt op zijn minst dit minimumbod aan of het zal niets zijn'. Dat is natuurlijk gemakkelijk. En dat is wat ik stelde, terwijl de twee kornuiten hierboven weer eens hun traditionele cliché-praat debiteerden.
Je legt niet uit waarom het niet mag.
Oud 25 maart 2011, 17:16   #419
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
ELKE partij heeft zijn minimumbod dus volgens die logica stellen ze ALLEMAAL een ultimatum, wat is je punt nu system? Je krijgt een 0/10 voor je posts. 0/10 voor inhoud, 0/10 voor vorm, 0/10 voor relevantie, 0/10 voor belang. 0/10 voor eerlijkheid. Je bent hier zelden tot nooit consequent. Daarom heb ik eens besloten je eigen kinderachtige methode te gebruiken, misschien dat het zo duidelijk wordt wat velen hier zo storend aan je vinden. Stop aub met je zwart/wit kijken. Heb je altijd ongelijk? Neen, soms heb je een punt, de verwoording daarentegen...
Ik weet het, de waarheid kwetst. En dan overreageert men nogal eens. Zoals u nu doet. Trek het u niet zo aan. Morgen is het over. En kom liefst met argumenten aan, liefst degelijke,om op een fatsoenlijke manier te betwisten wat ik hier stel.

Bovendien,als ik 0/10 geeft, dan doe ik dat maar omdat er geen resultaten zijn, noch van De Wever, noch van Di Rupo. Dat zijn de feiten. Meer nog, ik geef zelf geen 0/10 natuurlijk. Zij geven zichzelf dat cijfer wegens hun meer dan schabouwlijk resultaat na meer dan 300 dagen onderhandelen. Een schande is het. Weg met die vetbetaalde onbekwamen!

Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 17:17.
system is offline  
Oud 25 maart 2011, 17:20   #420
Gwyndion
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik weet het, de waarheid kwetst. En dan overreageert men nogal eens. Zoals u nu doet. Trek het u niet zo aan. Morgen is het over. En kom liefst met argumenten aan, liefst degelijke,om op een fatsoenlijke manier te betwisten wat ik hier stel.

Bovendien,als ik 0 / 10 geeft, dan doe ik dat maar omdat er geen resultaten zijn, noch van De Wever, noch van Di Rupo. Dat zijn de feiten. Meer nog, ik geef zelf geen 0/10 natuurlijk. Zij geven zichzelf dat cijfer wegens hun meer dan schabouwlijk resultaat na meer dan 300 dagen onderhandelen. Een schande is het. Weg met die onbekwamen!
Wederom krijg je 0/10. JE haalt geen enkele argumentatie aan, enkel temper tantrums omdat de N-VA nog steeds niet naar je wensen buigt. Wat je nu eigenlijk wenst is natuurlijk de grote vraag, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat de N-VA niets goed volgens jou kan doen buiten dan zichzelf ontbinden natuurlijk. Je negeert elementaire feiten zoals dat met de huidige structuren immobilisme (EDR) geen prestatie is, verandering (BDW) is echter moeilijk. Voorts hebben beide wel al zaken bereikt, in het geval van EDR dat er nog geen regering is met veranderingen, in het geval van BDW dat er nog geen regering is die naar de wensen van EDR buigt. Het laatste heb je wel in de regering van lopende zaken maar de gevolgen daarvan zijn dan ook duidelijk.
Gwyndion is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be