![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
|
![]() bron?
lees ook maar eens deze post van me: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=234 is ook in deze draad weer zeer toepasselijk. Laatst gewijzigd door Shadowke : 25 maart 2011 om 18:28. |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#448 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik geef u hier nogmaals de link die mijnheer Nyquist u gaf : http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101017_038 In het bewuste artikel kunt u, als u even de moeite wil doen, lezen (ik citeer) : “De tekst is niet te nemen of te laten, benadrukte De Wever. 'Ik sta open voor amendementen. Maar iedereen moet zich bewust zijn van het 'precair evenwicht van de tekst'. 'Als men fundamenteel aan de tekst wil raken, dan zal het voorstel als een kaartenhuisje in elkaar vallen.” Hetgeen u stelt in uw post 399 is daarmee in flagrante tegenspraak (ik citeer) : “Het is niet zeer moeilijk in zeven dagen een tekst in mekaar te boksen en dan te zeggen: 'het is te nemen of te laten'! Dat kan het kleinste kind.” In zijn post 408 noemt mijnheer Nyquist u derhalve terecht een leugenaar. Ik verduidelijk die vaststelling in mijn post 409. U kunt zich nu in allerlei bochten wringen, uw handboek der platte beledigingen bovenhalen, en hier nog vijftigduizend maal komen uw vermeend groot gelijk uitschreeuwen, maar dat verandert niets aan de feiten : mijnheer Nyquist heeft onweerlegbaar bewezen dat u een leugen hebt aangewend om uw stelling in post 399 te argumenteren. |
|
![]() |
![]() |
#450 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ook in deze gold trouwens dit is het minimum, daar ga ik niet onder: de nota is niet te nemen of te laten. De "bandbreedte" voor eventuele aanpassingen is wel niet groot. Dat wil zeggen dat wie iets wil aanpassen, elders iets anders moet toegeven. Ook uw vraag werd beantwoord, alhoewel het "te nemen of te laten", zoals trouwens ook de krantencommentaren laten doorschijnen, niet is wat u er van maakt. Trouwens, Terzake van maart 2011? Het was toen al lang afgeschoten, als ik goed ingelicht ben of heeft u niet op de datums gelet? Overjaarde koeien uit de gracht gesleurd bij terzake? Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 25 maart 2011 om 19:05. |
||
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft kunt u de heer De Wever van alles en nog wat verwijten, maar NIET dat hij als énige 'al bijna een jaar de zaken loopt te blokkeren'. Dat 'lopen blokkeren van de zaken' gebeurt namelijk door álle aan de onderhandelingen deelnemende partijen (behalve Groen! en SP.a, die tot nu toe op zo goed als alles 'ja' zegden). Ik kan wel begrijpen dat de 'traditionelen' en de démocrates er als de dood voor zijn dat ze de nieuwkomers van de N-VA naast zich zullen moeten dulden. Misschien hebben ze gewoon nog wat tijd nodig om bijtijds 'lijken uit de kast' weg te moffelen, maar het lijkt mij waarschijnlijker dat ze er vooral tegen opzien een bijkomende vinger in de vaderlandse pap te zullen moeten verdragen en voortaan de niet te versmaden inhoud van de vetpotten te zullen moeten delen met nieuwe deelnemers aan de 'lange mars door de instellingen'. Het verbaast mij dan ook allerminst dat zowat de voltallige nomenklatoera van het Heilig Land der Vaad'ren zich met 'het geval' "de N-VA in het algemeen en de heer De Wever in het bijzonder" bezig gaat houden. Loopt er ergens nog één politieker van *kuch* 'rang en stand' rond die tot nu toe heeft nagelaten zijn/haar duit in het anti-De Wever-zakje te doen (of per ongeluk door de patriottische media over het hoofd werd gezien)? Zo ja, dan wordt het hoog tijd dat ook dat kanon in stelling wordt gebracht. Dan is tenminste iederéén de revue gepasseerd. Hoe rapper we dat achter de rug hebben, hoe liever. Het niveau van de show kan toch al niet meer lager zakken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerst praten over 'het is niet te nemen of te laten' en dan een 'precair evenwicht' eisen. Dat is demagogisch taalgebruik ten top gedreven. |
|
![]() |
![]() |
#453 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dus, als men wel kleine details mag wijzigen maar aan de hoofdtekst niet mag worden gesleuteld, dan dan komt dit neer op een niet meer wijzigen van de tekst. En als men niets meer mag wijzigen van de tekst, dan moet er dus niet meer gediscussieerd worden. Punt uit. U kunt nog zoveel rond de pot blijven draaien en blijven spartelen zoals een duivel in een wijwatervat, het zal er niets aan veranderen. Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
#454 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#455 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Banneling
|
![]() Ik herhaal gewoon wat De Wever zei in de bewuste uitzending van Canvas. En u zou die maar best eens herbeluisteren. Daar wordt bevestigd dat u de waarheid niet spreekt, maar wel ik. Of gaat u de uitzending van Canvas ook betwisten? En in die uitzending zegt De Wever heel duidelijk: er mag wel nog gediscussieerd worden over bijkomstigheden, maar niet over de hoofdtekst. Tja, dan zijt ge vlug uitgediscussieerd natuurlijk.
Niet dat ik persoonlijk de tekst van De Wever een slechte tekst vond. En die van Vande Lanotte evenmin. Maar daar hebben we het nu niet over. Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 19:14. |
![]() |
![]() |
#457 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#458 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel, ik versta zijn standpunt. Maar daar schieten we niet veel mee op. Zo gaat men niet naar onderhandelingen natuurlijk. Dan hebben onderhandelingen weinig zin. Want dan zegt ge eigenlijk: 'ik wil wel onderhandelen op voorwaarde dat ge doet wat ik voorstel'. Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
#459 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101017_038 zondag 17 oktober 2010 De tekst is niet te nemen of te laten. De partijen mogen amendementen indienen, maar het precair evenwicht van de tekst moet bewaard blijven.' Vanmiddag gaf koninklijke verduidelijker Bart De Wever (N-VA) meer uitleg bij zijn nota over de staatshervorming. De tekst is niet te nemen of te laten, benadrukte De Wever. 'Ik sta open voor amendementen. Maar iedereen moet zich bewust zijn van het 'precair evenwicht van de tekst'. 'Als men fundamenteel aan de tekst wil raken, dan zal het voorstel als een kaartenhuisje in elkaar vallen Vlaamse krantencommentaren over de nota van De Wever maandag 18 oktober 2010, 10u13Bron: BELGAAuteur: wle Liesbeth Van Impe stelt in Het Nieuwsblad vast dat de Franstaligen bijzonder snel en negatief reageerden op de tekst. "Dat is bijzonder dom. De Wever zelf had nog openingen gelaten. Het minimum was geweest om die te benutten. Het doet de vraag rijzen of gekwetste ego's en gevoelens niet meer de Franstalige reacties dicteren dan een rationele analyse." terzake maart 2011 In maart 2011, in één van de uitzendingen van Terzake, was Bart De Wever heel duidelijk over zijn voorgestelde tekst. Hij oreerde vastberaden: ‘Dit is mijn minimumbod’, daar ga ik niet onder’! (system) Nota was toen al lang dood en begraven. Ik zie er het nut dus niet van in. U misschien wel? Misschien dat ViveLaBelgique er een manipulator wijsheid aan kan koppelen? Laatst gewijzigd door Jakko : 25 maart 2011 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
#460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 25 maart 2011 om 19:37. |
|
![]() |