Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 maart 2011, 09:41   #521
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Luister en herbekijk Canvas. Dat hoor u zelf wat de man zegt in dit verband. Ik pik uit wat De Wever heeft gezegd. En als dat toevallig in mijn kraam past, zoveel te beter voor mij en weliswaar pech voor u.
Om u te plezieren, heb ik dat eens gedaan. Nu begrijp ik ook waarom u de link er niet bijzette en er een verkeerde datum op plakte. Het was nl. een exacte weergave (niet te nemen of tel laten) van wat er in de krantencommentaren over gezegd werd.

U pikte inderdaad één zinnetje uit het betoog van DeWever zoals ook Mevr. Cools dit trachtte te doen, maar volledig de mist in ging. Zijn reactie was nochthans zeer duidelijk. Niet met den deze, System. U gaat hier radicaal de mist in, zoals ik reeds vermoedde. Een goede tip, zet er in het vervolg meteen de link bij. Zelfs uw bronnen spreken u tegen.

http://video.canvas.be/terzake-maandag-18-oktober-2010

Laatst gewijzigd door Jakko : 26 maart 2011 om 10:03.
Jakko is offline  
Oud 26 maart 2011, 10:05   #522
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Om u te plezieren, heb ik dat eens gedaan. Nu begrijp ik ook waarom u de link er niet bijzette en er een verkeerde datum op plakte. Het was nl. een exacte weergave (niet te nemen of tel laten) van wat er in de krantencommentaren over gezegd werd.

U pikte inderdaad één zinnetje uit het betoog van DeWever zoals ook Mevr. Cools dit trachtte te doen, maar volledig de mist in ging. Zijn reactie was nochthans zeer duidelijk. Niet met den deze, System. U gaat hier radicaal de mist in, zoals ik reeds vermoedde. Een goede tip, zet er in het vervolg meteen de link bij.

http://video.canvas.be/terzake-maandag-18-oktober-2010
Ik hoef er de link niet bij te zetten. En wat u kwaadwillig insinueert, is zeer onterecht. U hebt de link maar al te snel gevonden doordat ik de exacte datum van de betreffende uitzending erbij vermeldde. En ik nodig u bij deze uit de passage nog eens te herbeluisteren van minuut +/- 11,3 en 11,24 en verder. Niet veel onderhandelingsmarge dus. Dat is wat ik poneerde. Niet meer en niet minder.

En bijgevolg, de mensen die mij een leugenaar noemden, zijn zelf de waarheid duchtig aan het verdraaien. Zo zit het in mekaar.

Onbekwaamheid troef bij deze egotrippende politici. Ook bij Di Rupo natuurlijk. Zeg het zo maar.

De Oude Onbekwamen. Nog steeds aan het onderhandelen.

Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2011 om 10:19.
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 10:30   #523
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benjiro Bekijk bericht
Probleem is, je hebt 2 groepen in de CD&V.

De clan Leterme, die graag op hun knieën gaat voor politieke postjes, en de clan Beke/Kris Peeters welke meer Vlaams gezind is.

Het gevolg is, dat de Partij daardoor last krijgt zoals nu, met tegensprekend gedrag. Is een beetje zoals de MR.

Politieke machtsspelletjes dat in de partij, extern gevoerd worden. Op dit moment is Leterme beschadigt, en hij probeert terug politiek krediet op te bouwen, door over te komen als de "goede" staatsvader. Het zal wel af en toe rommelen in de partij, meer en meer als Leterme terug macht naar zichzelf probeert te trekken, en de partij terug probeert om te vormen tot de "Ja" knikkers, voor politieke postjes.
Het triumfuraat Beke, Leterme en Peeters maken momenteel het schoon weer bij CD&V. Maar bij mijn weten is Beke net zoals Leterme van ACW strekking.
Anderzijds geeft Peeters mij de indruk van een vermoeide man die zijn postje als minister president (wat een naam zeg) zonder veel ambitie vervult.
speurneus is nu online  
Oud 26 maart 2011, 10:30   #524
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
De Oude Onbekwamen. Nog steeds aan het onderhandelen.

Nu bent u wellicht politicus noch onderhandelaar, maar van onbekwaamheid zou ik u niet onmiddellijk durven te betichten.

Ik had graag van u vernomen wélk 'akkoord' u uit de wacht zou (willen) slepen, en vervolgens HOE u dat zou (willen) bereiken.

Gelieve er rekening mee te houden dat u aan de onderhandelingstafel het gezelschap van een vertegenwoordiger van N-VA en ene van PS dient te dulden, en in elk geval later ook nog vertegenwoordigers van andere partijen die u zult nodig hebben voor uw regering (CD&V, CdH, SP.a, Ecolo, Groen!, misschien ook O-VLD en/of MR).

Bij voorbaat hartelijk dank voor élk antwoord,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 26 maart 2011, 10:47   #525
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Bart De Wever wilt niet anders dan een regering maken! hij heeft al een nota gemaakt hé, niet Di Rupo...
Als Di Rupo geen nota heeft geschreven hoe komt het dan dan meer dan 65% van de nota Dezever uit de nota Di Rupo was overgenomen?
De nota van Dewever werd ook door alle andere partijen afgeschoten omdat ze vol rekenfouten stond. Dit heeft zelfs een Leuvense prof die dicht bij NVA zou staan op tv beaamd.
Kijk het gaat er niet om de kiezer " monts et merveilles" te beloven, het gaat erom wat men beloofd waar te kunnen maken, en hierin is NVA duidelijk mislukt.
Anderzijds moeten ze nu ook niet beginnen zagen dat ze niet mee mogen regeren in een regering die ze nota bene zelf in 2008 hebben verlaten.
Zolang NVA geen compromissen durft afsluiten uit schrik hiervoor afgestraft te worden zullen zij nooit federaal mee regeren.
speurneus is nu online  
Oud 26 maart 2011, 11:03   #526
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als Di Rupo geen nota heeft geschreven hoe komt het dan dan meer dan 65% van de nota Dezever uit de nota Di Rupo was overgenomen?
De nota van Dewever werd ook door alle andere partijen afgeschoten omdat ze vol rekenfouten stond. Dit heeft zelfs een Leuvense prof die dicht bij NVA zou staan op tv beaamd.
Kijk het gaat er niet om de kiezer " monts et merveilles" te beloven, het gaat erom wat men beloofd waar te kunnen maken, en hierin is NVA duidelijk mislukt.
Anderzijds moeten ze nu ook niet beginnen zagen dat ze niet mee mogen regeren in een regering die ze nota bene zelf in 2008 hebben verlaten.
Zolang NVA geen compromissen durft afsluiten uit schrik hiervoor afgestraft te worden zullen zij nooit federaal mee regeren.
geef eens een voorbeeld van een goed compromis dat de N-VA heeft afgewezen?
Hollander is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:08   #527
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Geef eens een sprekend voorbeeld van N-VA's wil om een akkoord te sluiten.
Henri1 is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:11   #528
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Nu bent u wellicht politicus noch onderhandelaar, maar van onbekwaamheid zou ik u niet onmiddellijk durven te betichten.

Ik had graag van u vernomen wélk 'akkoord' u uit de wacht zou (willen) slepen, en vervolgens HOE u dat zou (willen) bereiken.

Gelieve er rekening mee te houden dat u aan de onderhandelingstafel het gezelschap van een vertegenwoordiger van N-VA en ene van PS dient te dulden, en in elk geval later ook nog vertegenwoordigers van andere partijen die u zult nodig hebben voor uw regering (CD&V, CdH, SP.a, Ecolo, Groen!, misschien ook O-VLD en/of MR).

Bij voorbaat hartelijk dank voor élk antwoord,

djimi
U begrijpt het nog steeds niet.

Immers, zoals u terecht stelt, ik ben geen professionele politicus. Goedbetaalde beroepspolitici die na meer dan 301 dagen niet bekwaam zijn om tot een degelijk akkoord te komen, verdienen geen respect meer. Zij hebben bewezen dat zij het niet kunnen en dus dat zij niet de nodige bekwaamheid bezitten. Met andere woorden, dat zij eigenlijk niet in staat zijn hun beroep uit te oefenen. Immers, wie bijna één jaar de tijd krijgt om tot een compromis te komen en er niets van bakt, die moet weg. Dat lijkt me nogal evident.

We moeten nu denken aan de toekomst van dit land, aan het veilig stellen van onze inkomens, onze pernsioenen en aan belangen van de komende generaties. En zulke politici sleuren ons alleen maar de financiële dieperik in. Deze generatie politici is niet in staat problemen op te lossen en is gewoon ronduit slecht en moet dus verdwijnen.

Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2011 om 11:15.
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:14   #529
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Citaat:
De voorstellen van de verduidelijker die iedereen een beetje pijn doen
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=G530U9CP
Hollander is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:15   #530
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En geef eens een sprekend voorbeeld van de PS' wil om een akkoord te sluiten?
Hollander is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:20   #531
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
U begrijpt het nog steeds niet.

Immers, zoals u terecht stelt, ik ben geen professionele politicus. Goedbetaalde beroepspolitici die na meer dan 301 dagen niet bekwaam zijn om tot een degelijk akkoord te komen, verdienen geen respect meer. Zij hebben bewezen dat zij het niet kunnen en dus dat zij niet de nodige bekwaamheid bezitten. Met andere woorden, dat zij eigenlijk niet in staat zijn hun beroep uit te oefenen. Immers, wie bijna één jaar de tijd krijgt om tot een compromis te komen en er niets van bakt, die moet weg. Dat lijkt me nogal evident.

We moeten nu denken aan de toekomst van dit land, aan het veilig stellen van onze inkomens, onze pernsioenen en aan belangen van de komende generaties. En zulke politici sleuren ons alleen maar de financiële dieperik in. Deze generatie politici is niet in staat problemen op te lossen en is gewoon ronduit slecht en moet dus verdwijnen.
Hoe kan men nu in godsnaam een degelijk akkoord afsluiten met partijen die decennialang bevoordeeld zijn en niet moeten bougeren omdat ze weten dat ze steeds zullen winnen... men gewoon af te wachten...

Men moet al een koe zijn omdat niet in te zien...

Laatst gewijzigd door freelancer : 26 maart 2011 om 11:24.
freelancer is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:24   #532
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De financiewet die in December 2010 is gestemd om de voorlopige twaalfden te regelen. N-VA onthield zich in de stemming.

De ministerpost die ze bij Leterme I hadden aangeboden gekregen als compromis hebben ze afgewezen. Als ze dat niet hadden gedaan konden ze nu mee beleid voeren in de lopende regering.

....
ViveLaBelgique is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:24   #533
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De financiewet die in December 2010 is gestemd om de voorlopige twaalfden te regelen. N-VA onthield zich in de stemming.

De ministerpost die ze bij Leterme I hadden aangeboden gekregen als compromis hebben ze afgewezen. Als ze dat niet hadden gedaan konden ze nu mee beleid voeren in de lopende regering.

....
freelancer is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:27   #534
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Hoe kan men nu in godsnaam een degelijk akkoord afsluiten met partijen die decennialang bevoordeeld zijn en niet moeten bougeren omdat ze weten dat ze steeds zullen winnen... men gewoon af te wachten...

Men moet al een koe zijn omdat niet in te zien...
Als je de naam van God er bij haalt moet het diep zitten.

Ben je een gelovig man ?
Oud 26 maart 2011, 11:28   #535
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En geef eens een sprekend voorbeeld van de PS' wil om een akkoord te sluiten?
Hun vorige regeringsdeelnames en de deze in de huidige lopende regering.
Oud 26 maart 2011, 11:30   #536
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Hun vorige regeringsdeelnames en de deze in de huidige lopende regering.
Tja, Meneer Daerden...
freelancer is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:31   #537
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je de naam van God er bij haalt moet het diep zitten.

Ben je een gelovig man ?
Neen... en bent U een koe?
freelancer is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:37   #538
Hollander

Standaard

Citaat:

....
Hollander is offline  
Oud 26 maart 2011, 11:42   #539
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Neen... en bent U een koe?
Ik twijfel soms aan mijn geloof.

Bedankt voor het antwoord.
Oud 26 maart 2011, 11:48   #540
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

We moeten nu denken aan de toekomst van dit land, aan het veilig stellen van onze inkomens, onze pensioenen en aan belangen van de komende generaties...
Als we aan de belangen van de komende generaties moeten denken, dan mogen we alvast beginnen met het vergeten van het veiligstellen van onze inkomens en onze pensioenen, daar het uitgerekend onze inkomens en onze pensioenen zijn die het ons mogelijk maken de komende generaties de erfenis van een leeggeplunderde en tot (gif)stort gereduceerde planeet na te laten.

Nu terug on-topic: het is best mogelijk dat de heren De Wever en Di Rupo niet bekwaam zijn om 'het onverzoenlijke' te verzoenen, maar zij kregen beide wél een mandaat van hun kiezers om het tenminste te proberen.

Nu is het wel zo dat de heer De Wever een electoraat vertegenwoordigt dat duidelijk indien niet alle dan minstens héél wat - in de loop der tijden flink verkrotte - Heilige Huisjes van het Heilig Land der Vaad'ren wenst af te breken, terwijl de heer Di Rupo een electoraat vertegenwoordigt dat er klaarblijkelijk niet aan dénkt om ook maar één façade al was het maar een klein beetje - voor de schone schijn, zeg maar - op te lappen.

Dé vraag blijft: als de heren De Wever en Di Rupo het niet aankunnen, wie dan wel?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 26 maart 2011 om 11:48.
djimi is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be