Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 maart 2011, 11:52   #541
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De financiewet die in December 2010 is gestemd om de voorlopige twaalfden te regelen. N-VA onthield zich in de stemming.

De ministerpost die ze bij Leterme I hadden aangeboden gekregen als compromis hebben ze afgewezen. Als ze dat niet hadden gedaan konden ze nu mee beleid voeren in de lopende regering.

....
"staatsmanschap", "verantwoordelijkheden opnemen" noemt men dat bij Nivea.
filosoof is offline  
Oud 26 maart 2011, 12:16   #542
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als Di Rupo geen nota heeft geschreven hoe komt het dan dan meer dan 65% van de nota Dezever uit de nota Di Rupo was overgenomen?
De nota van Dewever werd ook door alle andere partijen afgeschoten omdat ze vol rekenfouten stond. Dit heeft zelfs een Leuvense prof die dicht bij NVA zou staan op tv beaamd.
Kijk het gaat er niet om de kiezer " monts et merveilles" te beloven, het gaat erom wat men beloofd waar te kunnen maken, en hierin is NVA duidelijk mislukt.
Anderzijds moeten ze nu ook niet beginnen zagen dat ze niet mee mogen regeren in een regering die ze nota bene zelf in 2008 hebben verlaten.
Zolang NVA geen compromissen durft afsluiten uit schrik hiervoor afgestraft te worden zullen zij nooit federaal mee regeren.
Frank Vandenbroecke en een Leuvense prof (André DeCoster) die dicht bij de NVA stond?
Jakko is offline  
Oud 26 maart 2011, 12:24   #543
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als Di Rupo geen nota heeft geschreven hoe komt het dan dan meer dan 65% van de nota Dezever uit de nota Di Rupo was overgenomen?
De nota van Dewever werd ook door alle andere partijen afgeschoten omdat ze vol rekenfouten stond. Dit heeft zelfs een Leuvense prof die dicht bij NVA zou staan op tv beaamd.
Kijk het gaat er niet om de kiezer " monts et merveilles" te beloven, het gaat erom wat men beloofd waar te kunnen maken, en hierin is NVA duidelijk mislukt.
Anderzijds moeten ze nu ook niet beginnen zagen dat ze niet mee mogen regeren in een regering die ze nota bene zelf in 2008 hebben verlaten.
Zolang NVA geen compromissen durft afsluiten uit schrik hiervoor afgestraft te worden zullen zij nooit federaal mee regeren.
Daar komt bij dat er er nog een andere reden is waarom de NVA nooit federaal wilt meeregeren. Ziet ge nu de NVA ministers leveren om een staat te helpen besturen en om de belangen van die staat te verdedigen terwijl NVA diezelfde staat wilt vernietigen? D

De NVA zal nooit bestuursverantwoordelijkheid nemen op Federaal vlak omdat ze niet durft springen (bang afgestraft te worden door een substantieel deel van hun achterban ingeval van een compromis) en omdat ze alles in het werk zal stellen om de staat België te vernietigen. En dat is al heel wat anders dan ministers te leveren.

Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2011 om 12:25.
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 12:35   #544
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar komt bij dat er er nog een andere reden is waarom de NVA nooit federaal wilt meeregeren. Ziet ge nu de NVA ministers leveren om een staat te helpen besturen en om de belangen van die staat te verdedigen terwijl NVA diezelfde staat wilt vernietigen? D

De NVA zal nooit bestuursverantwoordelijkheid nemen op Federaal vlak omdat ze niet durft springen (bang afgestraft te worden door een substantieel deel van hun achterban ingeval van een compromis) en omdat ze alles in het werk zal stellen om de staat België te vernietigen. En dat is al heel wat anders dan ministers te leveren.
2 X
Henri1 is offline  
Oud 26 maart 2011, 13:03   #545
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:

Ik zou zelfs durven beweren dat 90 % van de nota De Wever het werk van preformateur Di Rupo was? 90 % en meteen met de grond gelijkgemaakt.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20101019_017

Om nog maar eens een stukje uit de krantencommentaren op de nota DeWever aan te halen:

Volgens De Morgen bevat de nota-De Wever de blauwdruk voor een staatshervorming van eerste orde, maar zelfs de meest rabiate unitarist kan er toch geen blauwdruk voor de splitsing van België in zien. "Evenmin kan worden gesteld dat De Wever alle dada's van de Vlaamse beweging ontziet", stelt Yves Desmet.

Ongetwijfeld zijn er volgens Desmet nog opmerkingen te maken en zal er nog verder moeten onderhandeld worden over timing en modaliteiten. "Maar deze tekst wegblazen als een compleet onevenwichtig voorstel van een onverbeterlijk separatist is bijzonder moeilijk. Deze tekst is niet te nemen of te laten, maar men kan niet ontkennen dat hij een basis kan vormen voor een doorstart van de onderhandelingen", besluit Desmet.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101018_033
Jakko is offline  
Oud 26 maart 2011, 13:06   #546
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Alles wijst erop dat N-VA wel federaal wilt meeregeren, maar dat de PS de N-VA er niet bij wilt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 26 maart 2011, 13:06   #547
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet zeer moeilijk in zeven dagen een tekst in mekaar te boksen en dan te zeggen: 'het is te nemen of te laten'! Dat kan het kleinste kind.
Citaat:
Niet veel onderhandelingsmarge dus. Dat is wat ik poneerde. Niet meer en niet minder.
Leugenaar.

Citaat:
"De tekst is niet te nemen of te laten. In tegendeel, ik vraag aan alle voorzitters om amendementen in te dienen."- Bart De Wever, Canvas-interview (6m 50s)
Citaat:
"Als men zegt 'Ik wil er iets uithalen, ik wil er iets insteken, ik wil iets klein veranderen, of amendementen, of die solidariteitsmechanismen bekijken, of alles nog eens goed becijferen', alle begrip."- Bart De Wever, Canvas-interview (11m 15s)
Leugenaar.

Citaat:
En bijgevolg, de mensen die mij een leugenaar noemden, zijn zelf de waarheid duchtig aan het verdraaien. Zo zit het in mekaar.
Leugenaar.

Jij legt woorden in de mond van De Wever, en je geeft daarvoor een bron, maar zonder link. Als iemand anders die bron opzoekt, blijkt dat De Wever daar op de meest expliciete wijze mogelijk het exact diametraal tegengestelde van uw bewering uitspreekt.

Dat maakt van jou een leugenaar.
Nyquist is offline  
Oud 26 maart 2011, 13:15   #548
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Leugenaar.

Leugenaar.

Leugenaar.

Jij legt woorden in de mond van De Wever, en je geeft daarvoor een bron, maar zonder link. Als iemand anders die bron opzoekt, blijkt dat De Wever daar op de meest expliciete wijze mogelijk het exact diametraal tegengestelde van uw bewering uitspreekt.

Dat maakt van jou een leugenaar.
U hebt dus niet geluisterd naar de Canvas-uitzending. Of niet goed gehoord dan. Wel, herbeluister de hele zaak dan maar opnieuw en vergeet niet een patent te nemen op uw platte leugens.
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 13:44   #549
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
U hebt dus niet geluisterd naar de Canvas-uitzending. Of niet goed gehoord dan. Wel, herbeluister de hele zaak dan maar opnieuw en vergeet niet een patent te nemen op uw platte leugens.
Je bent dan ook niet de enige die dit foutje maakt hoor, maar dat zijn dan ook de fans van de PS.

90 % PS nota, met de grond gelijkgemaakt door de PS, en nog hangt De Wever de calimero uit. Ik denk dat ook de Walen een beetje problemen hebben met de Nederlandse taal.

"De PS'er pleitte ervoor om opnieuw te onderhandelen en de 'spelletjes te stoppen'. Bart De Wever moet ermee stoppen om zich als Calimero te gedragen. Hij vond het ook niet kunnen dat de N-VA-voorzitter zijn nota meteen als minimumbod omschreef. 'Hoe kan je zo werken?', vroeg hij zich af."

Paul Magnette

Bij de Franstaligen leeft de perceptie dat de nota bedoeld was om een Vlaams front te vormen. Eerlijk antwoord van Magnette waarom de nota meteen werd afgeschoten. De PS wil niet weten van de N-VA, maar wel hoe ze het beste te isoleren.

Daar kan computerfreak Di Rupo met zijn computers die heel de nacht draaiden en tilt sloegen bij de berekining van de nota, nog een puntje aan zuigen.

Laatst gewijzigd door Jakko : 26 maart 2011 om 13:45.
Jakko is offline  
Oud 26 maart 2011, 14:00   #550
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Je bent dan ook niet de enige die dit foutje maakt hoor, maar dat zijn dan ook de fans van de PS.

90 % PS nota, met de grond gelijkgemaakt door de PS, en nog hangt De Wever de calimero uit. Ik denk dat ook de Walen een beetje problemen hebben met de Nederlandse taal.

"De PS'er pleitte ervoor om opnieuw te onderhandelen en de 'spelletjes te stoppen'. Bart De Wever moet ermee stoppen om zich als Calimero te gedragen. Hij vond het ook niet kunnen dat de N-VA-voorzitter zijn nota meteen als minimumbod omschreef. 'Hoe kan je zo werken?', vroeg hij zich af."

Paul Magnette

Bij de Franstaligen leeft de perceptie dat de nota bedoeld was om een Vlaams front te vormen. Eerlijk antwoord van Magnette waarom de nota meteen werd afgeschoten. De PS wil niet weten van de N-VA, maar wel hoe ze het beste te isoleren.

Daar kan computerfreak Di Rupo met zijn computers die heel de nacht draaiden en tilt sloegen bij de berekining van de nota, nog een puntje aan zuigen.

Wat Magnette ook moge beweren, neemt hij maar voor zijn rekening. Bovendien heb ik niets vandoen met de PS. Ik kijk en luister naar de bewuste Canvas-uitzending waar zwart op wit én in kleuren te zien is dat De Wever niet veel onderhandelingsruimte laat. De Wever zegt dat overigens tot minstens 2x toe zelf. Dat zijn de feiten.

En gelukkig dat er zoiets bestaat als 'youtube' zodat we het kunnen controleren. Het is 'youtube' die u en uw acolieten aan de muur heeft gepind. En terecht!
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 14:08   #551
Bematix
Vreemdeling

Bematix's schermafbeelding

Standaard

Yves Leterme heeft laten zien dat er verdeeldheid is tussen de Vlaamse partijen en bijgevolg zitten de Franstaligen nu in een zetel.

Een regering in lopende zaken moet inderdaad het nodige werk kunnen doen, maar voor belangrijke beslissingen die het beleid van de toekomstige regering gaat bepalen moet zij de overwinnaars van de verkiezingen raadplegen. Doe je dat niet, dan ben je een democratie onwaardig.
Bematix is offline  
Oud 26 maart 2011, 14:12   #552
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat Magnette ook moge beweren, neemt hij maar voor zijn rekening. Bovendien heb ik niets vandoen met de PS. Ik kijk en luister naar de bewuste Canvas-uitzending waar zwart op wit én in kleuren te zien is dat De Wever niet veel onderhandelingsruimte laat. De Wever zegt dat overigens tot minstens 2x toe zelf. Dat zijn de feiten.

En gelukkig dat er zoiets bestaat als 'youtube' zodat we het kunnen controleren. Het is 'youtube' die u en uw acolieten aan de muur heeft gepind. En terecht!
Zo, zo ineens is het youtube. Canvas bewijst wel degelijk dat je fout was en een beetje voorbarig conclusies trok op basis van een uit de context gerukt zinnetje. Nog efkens, en we zitten bij LeSoir.
Jakko is offline  
Oud 26 maart 2011, 14:19   #553
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Er is nog een heel groot verschil tussen 'te nemen of te laten' (wat je eerst beweerde) en 'niet veel bewegingsruimte' (wat impliceerde dat wanneer men er iets aan wilde veranderen in zijn voordeel, men ook bereid moest zijn een gelijkwaardige verandering in zijn nadeel te aanvaarden). Dus verdraaide u in eerste instantie De Wevers woorden (bewust of onbewust, maar ik vrees dat het het eerste is).
Trouwens ik vind dat je nogal veel werk maakt van één uitspraak terwijl de rest (de franstaligen en de traditio's) niets anders doen dan halve waarheden en leugens verkondigen en de bevolking als domoren en imbecielen behandelen. Kortom bij hen is volksverlakkerij schering en inslag.
Kwestie van evenwichtig te nuanceren, natuurlijk.
Bokkenreyder is offline  
Oud 26 maart 2011, 16:21   #554
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Er is nog een heel groot verschil tussen 'te nemen of te laten' (wat je eerst beweerde) en 'niet veel bewegingsruimte' (wat impliceerde dat wanneer men er iets aan wilde veranderen in zijn voordeel, men ook bereid moest zijn een gelijkwaardige verandering in zijn nadeel te aanvaarden). Dus verdraaide u in eerste instantie De Wevers woorden (bewust of onbewust, maar ik vrees dat het het eerste is).Trouwens ik vind dat je nogal veel werk maakt van één uitspraak terwijl de rest (de franstaligen en de traditio's) niets anders doen dan halve waarheden en leugens verkondigen en de bevolking als domoren en imbecielen behandelen. Kortom bij hen is volksverlakkerij schering en inslag.
Kwestie van evenwichtig te nuanceren, natuurlijk.
Helemaal niet. Niet veel bewegingsruimte betekent zeer weinig bewegingsruimte. En zeker in dit geval. De Wever zegt het zelf op Canvas. Hij zegt: 'daar ga ik niet onder'. Hij herhaalt dit zelfs in zoveel andere woorden. Dus hij zegt het zelf. Niet ik. Ja mij goed allemaal, maar als ge zoiets oreert, dan is er niet veel marge meer om nog te onderhandelen. Een peetje prutsen en schuiven met peanuts aan de zijlijn, dat wil hij nog wel aanvaarden, maar dat is het dan. In feite geen bewegingsruimte dus. En dat is wat ik effe wilde verduidelijken.

Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2011 om 16:27.
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 16:28   #555
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Niet veel bewegingsruimte betekent zeer weinig bewegingsruimte. En zeker in dit geval. De Wever zegt het zelf op Canvas. Hij zegt: 'daar ga ik niet onder'. Hij herhaalt dit zelfs in zoveel andere woorden. Dus hij zegt het zelf. Niet ik. Ja mij goed allemaal, maar als ge zoiets oreert, dan is er niet veel marge meer. Een peetje prutsen en schuiven met peanuts aan de zijlijn, dat wil hij nog wel aanvaarden, maar dat is het dan. In feite geen bewegingsruimte dus. En dat is wat ik effe wilde verduidelijken.
En daarom wordt BDW door de Vlaming op handen gedragen.
Oud 26 maart 2011, 16:30   #556
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Zo, zo ineens is het youtube. Canvas bewijst wel degelijk dat je fout was en een beetje voorbarig conclusies trok op basis van een uit de context gerukt zinnetje. Nog efkens, en we zitten bij LeSoir.
Minuut 11,3 en volgende mijn waarde. Herbekijk het. Het kan niet duidelijker. En later zegt hij het nog eens. Waarom volhardt u toch zo in de leugen? U maakt zich compleet ongeloofwaardig.

Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2011 om 16:30.
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 16:34   #557
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En daarom wordt BDW door de Vlaming op handen gedragen.
Vlamingen hebben zich altijd laten bedotten. En nu weer. Want De Wever bakt er niets van. Maar goed, we zullen zien wat de NVA gaat halen bij de volgende verkiezingen. In ieder geval heeft De Wever de grote verwachtingen niet ingelost na meer dan 9 maanden aanmodderen. Niet dat hij de enige 'schuldige' is natuurlijk, maar hij zeker ook.

Eigenlijk, als men het allemaal goed overweegt en daarover nadenkt, haalt De Wever hetzelfde resultaat als het VB in al die jaren, te weten een dikke 0 /10 !

Laatst gewijzigd door system : 26 maart 2011 om 16:38.
system is offline  
Oud 26 maart 2011, 16:39   #558
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen hebben zich altijd laten bedotten. En nu weer. Want De Wever bakt er niets van. Maar goed, we zullen zien wat de NVA gaat halen bij de volgende verkiezingen. In ieder geval heeft De Wever de grote verwachtingen niet ingelost na meer dan 9 maanden aanmodderen. Niet dat hij de enige 'schuldige' is natuurlijk, maar hij zeker ook.

Eigenlijk, als men het allemaal goed overweegt en daarover nadenkt, haalt De Wever hetzelfde resultaat als het VB in al die jaren, te weten een dikke 0 /10!
In tegendeel zelfs, BDW doet het veel beter dan verwacht. Een Vlaamse partij die zich niet laat rollen door de Belgicisten, dat is nooit gezien in Belgie.

De Vlaming zal hem en de N-VA belonen hiervoor bij de volgende verkiezing.
Oud 26 maart 2011, 16:41   #559
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
In tegendeel zelfs, BDW doet het veel beter dan verwacht. Een Vlaamse partij die zich niet laat rollen door de Belgicisten, dat is nooit gezien in Belgie.

indien er nog 'Belgische' verkiezingen komen
Shadowke is offline  
Oud 26 maart 2011, 16:44   #560
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Ge moet u niet laten rollen. Dat is juist. Maar ge moet ook eens durven beslissen, ook al hebt ge niet alles binnengehaald. En dat durft Centurio Bart niet. Dat heeft hij nooit gedurfd, bang als hij is om dezelfde weg op te gaan als de voormalige VU. Maar hij vergeet dat het (ook) dankzij een verantwoordelijke VU is geweest, dat we nu een Vlaams Parlement hebben en dat Vlaanderen een deelstaat is geworden in een gefedereerd België.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be