Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 maart 2011, 21:47   #701
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Jaja het zal wel. En mijn oom vertelde me wat anders.
In uw dromen ja....

Verhofstadt zijn 200.000 jobs waren voor een groot deel afgewenteld op kosten van de maatschappij...

Zo kan iedere fluffo 200.000 jobs scheppen,zelfs u ....
Svennies is offline  
Oud 27 maart 2011, 21:47   #702
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En heeft men hiervoor de officiele werkloosheidscijfers genomen, of het aantal "klienten" van de rva, of het aantal voltijdse werkenden... ?
.
De officiele werkloosheidscijfers nadat men er de bruggepensioeneerden uithaalde.
daiwa is offline  
Oud 27 maart 2011, 21:52   #703
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En heeft men hiervoor de officiele werkloosheidscijfers genomen, of het aantal "klienten" van de rva, of het aantal voltijdse werkenden... ?
Maar wat doet het ertoe. Het was hoogconjunctuur. Komt daarbij dat het aantal ambtenaren ook toegenomen is, de dienstencheques een geweldige groei kenden...
Maw als men jobs creert, dan moet men er wel creeren, die de gemeenschap wat bij brengen. En geen die de gemeenschap verder op kosten jaagt. Anders heeft het ook geen zin.
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 maart 2011, 21:55   #704
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
De officiele werkloosheidscijfers nadat men er de bruggepensioeneerden uithaalde.
We zouden uiteraard beter over het aantal werkenden discusieren (en dit zonder de ambtenaren). En in feite zouden we er nog een aantal nepstatuten moeten uitfilteren, dienstencheques...
Ben wel eens benieuwd (weet het eigenlijk niet, gewoon interesse) welke cijfers we dan zouden krijgen.
Maar dat Belgie uitblinkt door windowdressing, en Verhofstadt, windowdressing tot zijn handelsmerk heeft gemaakt, is dan wel een feit.
Bob is offline  
Oud 27 maart 2011, 21:58   #705
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vergrijzing, demografische ontwikkeling, mondialisering, sociaal economisch evolutie in Europa, migratie, ....

Allemaal zaken in evolutie. Daarom is steeds een blijvende aanpak nodig.
Juist, uitverkoop van je kroonjuwelen om je begroting eenmalig sluitend te maken, wat VHS bij hopen deed is dus niet de oplossing.
Goed dat je dat inziet.

Citaat:
Als je echt wil weten wat de gevolgen zijn van fout sociaal-economisch beleid, kijk maar eens naar de besparingen die ze nu in de UK doorvoeren. En in Ierland, Griekenland, Spanje & Portugal.
Je bedoelt, die besparingen die ze hier nog moeten doen ?
Ik ben vorige zomer naar het VK geweest.
Als je daar ziet hoe de wegen wél in goede staat zijn, en hoe georganiseerd alles is, dan zeg ik : dit is een prutsland.

En wat die 200.000 jobs betreft : hoe kan men nu aantonen dat VHS die gecreëerd heeft ?
In tijden van hoogconjunctuur komen er toch sowieso jobs bij ?
Oud 27 maart 2011, 21:58   #706
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
In uw dromen ja....

Verhofstadt zijn 200.000 jobs waren voor een groot deel afgewenteld op kosten van de maatschappij...Zo kan iedere fluffo 200.000 jobs scheppen,zelfs u ....
Behalve De Wever dan. Die schept niets en die doet niets. En toch wordt hij vet betaald door de gemeenschap. Dat noem ik pas kosten afwentelen op de maatschappij!

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2011 om 22:02.
system is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:00   #707
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Dan was Verhofstadt Bart De Wever avant la lettre !
Rare vergelijking.
Verhofstadt was aan de macht, Dewever is (nog) niet aan de macht.
Oud 27 maart 2011, 22:02   #708
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behalve De Wever dan. Die schept niets en die doet niets. En toch wordt hij vet betaald. Dat noem ik pas kosten afwentelen op de maatschappij!
Di Rupo ,Onkelinx,Milquet en andere fluffo's worden even vet betaald ,en die doen nog véél minder ......

Laatst gewijzigd door Svennies : 27 maart 2011 om 22:03.
Svennies is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:04   #709
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Behalve De Wever dan. Die schept niets en die doet niets. En toch wordt hij vet betaald. Dat noem ik pas kosten afwentelen op de maatschappij!
Hij wordt betaald ... maar door zijn partij. En zoals elke Vlaamse volksvertegenwoordiger. Maar dit laatste heeft niets met zijn bezigheden bij de onderhandelingen te maken. Als hij gauwgauw een ministerpostje in de federale regering zou meepikken, dan pas kon je hem van zakkenvuller beschuldigen, maar daar moet je tot nu toe nog altijd bij de traditio's zijn. Tiens, daar hoor ik je niets over zeggen! Of toch???
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:05   #710
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Di Rupo ,Onkelinx,Milquet en andere fluffo's worden even vet betaald ,en die doen nog véél minder ......
Die doen maar even veel of even weinig. Of beter gezegd: niets.
Weg ermee! Allemaal.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2011 om 22:05.
system is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:06   #711
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Hij wordt betaald ... maar door zijn partij. En zoals elke Vlaamse volksvertegenwoordiger. Maar dit laatste heeft niets met zijn bezigheden bij de onderhandelingen te maken. Als hij gauwgauw een ministerpostje in de federale regering zou meepikken, dan pas kon je hem van zakkenvuller beschuldigen, maar daar moet je tot nu toe nog altijd bij de traditio's zijn. Tiens, daar hoor ik je niets over zeggen! Of toch???
Door zijn partij? D�*t zal wel! Het is wel te zien dat u nog in kabouters gelooft. Zo kort op het forum en al zoveel onzin verkocht. Ge moet het maar kunnen.

Wie denkt ge overigens die de weddes betaalt van de Vlaamse parlementairen? Gij en ik. En het ergste van al is dat Olijke Bart zich zelden of nooit vertoont in het VLaams parlement. En in de Senaat maar evenmin. En wij maar dokken...

Ik vraag me trouwens af hoe iemand soms op twee plaatsten tegelijkertijd aanwezig kan zijn. Enfin voor De Wever is dat geen probleem: hij is bijna nooit aanwezig op geen enkele van die twee plaatsen. En dat zijn dan onze Vlaams leiders... Gaai wel moat, moar ikke nie. Nie me maai.

Laatst gewijzigd door system : 27 maart 2011 om 22:16.
system is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:09   #712
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Door zijn partij? D�*t zal wel! Het is wel te zien dat u nog in kabouters gelooft. Zo kort op het forum en al zoveel onzin verkocht. Ge moet het maar kunnen.
Kun je het nu echt niet laten de man te spelen?
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:11   #713
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Kun je het nu echt niet laten de man te spelen?
Lees het tweede deel van mijn antwoord in plaats van te mekkeren.
system is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:12   #714
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Weg ermee! Allemaal.
Dus Leterme alleen aan de macht dan maar ?
De Kadhaffi van België ?
Oud 27 maart 2011, 22:13   #715
Shadowke

Standaard

het valt op dat de Belgicisten altijd maar extremer worden.
is er iets dat zij weten en wij (nog) niet?
Shadowke is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:16   #716
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:

Wie denkt ge overigens die de weddes betaalt van de Vlaamse parlementairen? Gij en ik. En het ergste van al is dat Olijke Bart zich zelden of nooit vertoont in het VLaams parlement. En in de Senaat maar evenmin. En wij maar dokken...

Ik vraag me trouwens af hoe iemand soms op twee plaatsten tegelijkertijd aanwezig kan zijn. Enfin voor De Wever is dat geen probleem: hij is bijna nooit aanwezig op geen enkle van die twee plaatsen.
Er zijn onderhandelingen waar Bart volgens jouw spitsbroeders - je weet wel, o.a. die mannen met hun gekke tricolore hoofddeksels in Wenen - toch zijn verantwoordelijkheid in moet nemen en gauwgauw een regerinkske vormen om er toch maar eentje te hebben, weet je?

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 27 maart 2011 om 22:17.
Bokkenreyder is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:19   #717
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Juist, uitverkoop van je kroonjuwelen om je begroting eenmalig sluitend te maken, wat VHS bij hopen deed is dus niet de oplossing.
Goed dat je dat inziet.
Wat is dan wel de oplossing ?

Citaat:
Je bedoelt, die besparingen die ze hier nog moeten doen ?
Ik ben vorige zomer naar het VK geweest.
Als je daar ziet hoe de wegen wél in goede staat zijn, en hoe georganiseerd alles is, dan zeg ik : dit is een prutsland.
Verhuis dan naar Engeland.

Citaat:
En wat die 200.000 jobs betreft : hoe kan men nu aantonen dat VHS die gecreëerd heeft ?
In tijden van hoogconjunctuur komen er toch sowieso jobs bij ?
Verhofstadt lanceerde een nieuwe stijl. Voluntarisme. Een paar feiten over die 200.000 jobs:

- Verhofstadt heeft dit gezegd en het regeerakkoord gezet.
- Die 200.000 jobs zijn er ook geweest.
- Dit cijfer staat los van de discussie van de geschrapte werkzoekenden ( brugpensioenen, ...) Dit is ook een feit maar het weegt niet in het cijfer van de 200.000 jobs.
- Er zouden sowieso jobs zijn bijgekomen.
- De dienstencheques creëerden veel job, maar kosten ook veel.
- Het was altijd de bedoeling de prijs van de dienstcheques regelmatig te verhogen.
- Meer en meer jobs worden gefinancierd door de overheden zonder dat deze een reële bijdrage hebben tot de inkomsten voor de overheden.

Als er dus zoals vorige keer een politieke partij het getal 500.000 jobs uitspreekt worden ze hieraan altijd vergeleken met de 200.000 Verhofstadt jobs.

Nu heeft Bart De Wever nog een lange weg te gaan in zijn beloofde 500.000 jobs. Er is wel economische heropleving maar dat weegt minder zwaar door in de cijfers van het aantal nieuwe jobs door de maatregelen van de tijdelijke werkloosheid.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:19   #718
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve De Wever dan. Die schept niets en die doet niets. En toch wordt hij vet betaald door de gemeenschap. Dat noem ik pas kosten afwentelen op de maatschappij!
En wie houdt de 83% van de parlementsleden die niet van de N-VA zijn eigenlijk tegen om wel iets te doen? Dat noem ik pas kosten afwentelen op de maatschappij! 83% van de parlementsleden die onder hun parasol liggen en zeggen: Bart nu moet gij het oplossen, want wij kunnen het niet, we willen het niet en we durven het niet.
fonne is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:20   #719
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weg ermee! Allemaal.
Hoezo mijn beste,hebben de drie door mij genoemde francofone politici dan nét zoals De Wever een duidelijke poging gedaan om een uitgewerkte nota op tafel te leggen teneinde een basis te hebben waarop men verder kon onderhandelen...

Ja of nee mijn beste....

Zoniet hebben deze politici nog véél minder gepresteert dan diegene waarop u zo graag basht...
Svennies is offline  
Oud 27 maart 2011, 22:23   #720
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
het valt op dat de Belgicisten altijd maar extremer worden.
is er iets dat zij weten en wij (nog) niet?
Mwa,zij zien het einde naderen,wij daarentegen zien een nieuw begin opdoemen...

Een héle wereld van verschil mij dunkt...
Svennies is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be