Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 juli 2004, 21:38   #81
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Zeg slimme! Hoe komt het dat 97 procent van de Vlamingen zich in meer of mindere mate Belg voelt, als er geen Belgen bestaan? Zijn 97 procent van uw 'volksgenossen' achterlijk ofzo??

Wat een minachting! Maar goed, dat zijn we gewoon van uw soort, niveaan!
Hoe dat komt? Vrij logisch als je het hen gedurende 174 jaar inpepert! Als jouw vader je heel je jeugd instampt dat hij chimpansee is, ga je dat geloven hoor!

(en nee ik spreek niet uit ervaring )
Groot Bakkes is offline  
Oud 26 juli 2004, 21:44   #82
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:
Da's laag hoor patriot...

Maar ja, mensen vertonen soms nogal eens zulk gedrag als ze in het nauw gedreven worden en er niet meer uitgeraken.

Citaat:
Zeg slimme! Hoe komt het dat 97 procent van de Vlamingen zich in meer of mindere mate Belg voelt
Zeg slimme! Hoeveel percent van de BELGEN voelt zich in meer of mindere mate Vlaming? Heb je daar geen cijfers van of sluit de BUB daarvoor de ogen?
Tiger777 is offline  
Oud 26 juli 2004, 21:52   #83
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Als je continu pipo's spreekt die termen bezigen als "Zwijgt, landverrader!", begin je die soort wel met enige minachting te bekijken. Het is maar dat je het weet...
zorroaster is offline  
Oud 26 juli 2004, 21:56   #84
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Vandaag wordt België aangevallen door de Vlaams-nationalisten, voorlopig nog hoofdzakelijk verbaal (maar hoe lang gaat dat nog duren?).

Alle Belgische anti-Vlaams-nationalisten zouden moeten samenwerken om deze kleine minderheid op democratische wijze te verslaan.

De B.U.B. is op dat vlak bereid doelgericht samen te werken met links, rechts, extreem-rechts en extreem-links. We kunnen bijvoorbeeld samen onze petitie tegen separatisme verder zetten of manifestaties organiseren.

Ik wacht op uw voorstellen.

Met Belgische groeten
Mooi voorstel, het FNB steunt alvast toch deze eis denk ik. Alléén vind ik samenwerking met links en zeker met ultra-links uitgesloten. Zulke excessen dient men eerder in de marginaliteit te duwen dan er mee samen te werken.

Laatst gewijzigd door Sinistra : 26 juli 2004 om 21:57.
Sinistra is offline  
Oud 26 juli 2004, 21:59   #85
Olivier
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777

Maar ja, mensen vertonen soms nogal eens zulk gedrag als ze in het nauw gedreven worden en er niet meer uitgeraken.

Zeg slimme! Hoeveel percent van de BELGEN voelt zich in meer of mindere mate Vlaming? Heb je daar geen cijfers van of sluit de BUB daarvoor de ogen?
Die cijfers heb ik ooit eens gepost op het Belgische nationaal forum. Enkel en alleen dan voor Limburg. Ge verliest dik
Olivier is offline  
Oud 26 juli 2004, 22:04   #86
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Die cijfers heb ik ooit eens gepost op het Belgische nationaal forum. Enkel en alleen dan voor Limburg. Ge verliest dik
Officiele cijfers van een serieus opiniebureau of BUB cijfers? Daar is immers een wereld van verschil tussen
Tiger777 is offline  
Oud 28 juli 2004, 19:32   #87
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
In ieder geval is de BUB momenteel tot andere gedachten gekomen dan een paar weken geleden.

Toen waren zulke gesprekken niet haalbaar, nu wel.
Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Het is een uiting van het Belgische credo: "Eendracht maakt macht".
Dus bashen jullie maar verder op wat de BUB toen zei, ik ga voort op wat ze nu zeggen.
Waarom hebben wij een splinterpartij van pseudo-progressieve belgicisten nodig om eenheid binnen de belgische beweging te verkrijgen. De BUB pretendeert het monopolie te hebben op het belgicistische gedachtegoed, maar er zijn nog andere echte rechtse organisaties ook hoor zoals de Belgique et Chrétienne van Alain Escada of het Bloc National van Juan Lemmens. Progressieve idioten zoals Ludo Dierickx kunnen we daarbij missen als kiespijn.
Sinistra is offline  
Oud 28 juli 2004, 19:55   #88
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Waarom hebben wij een splinterpartij van pseudo-progressieve belgicisten nodig om eenheid binnen de belgische beweging te verkrijgen. De BUB pretendeert het monopolie te hebben op het belgicistische gedachtegoed, maar er zijn nog andere echte rechtse organisaties ook hoor zoals de Belgique et Chrétienne van Alain Escada of het Bloc National van Juan Lemmens. Progressieve idioten zoals Ludo Dierickx kunnen we daarbij missen als kiespijn.
Beste,

Als wij zouden pretenderen het monopolie te hebben op het Belgische gedachtengoed, waarom zouden we deze thread dan oprichten? Waanzin dus.
Onze opening is gericht tot alle Belgischgezinden van goede wil, in welke partij dan ook.
Verder pretenderen wij nergens 'progressief' te zijn, en is Ludo Dierickx geen lid van BUB, maar van Groen!
Patriot! is offline  
Oud 28 juli 2004, 19:57   #89
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777

90 procent. Ik behoor ook tot die 90 procent.
Patriot! is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:06   #90
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste,

Als wij zouden pretenderen het monopolie te hebben op het Belgische gedachtengoed, waarom zouden we deze thread dan oprichten? Waanzin dus.
Onze opening is gericht tot alle Belgischgezinden van goede wil, in welke partij dan ook.
Verder pretenderen wij nergens 'progressief' te zijn, en is Ludo Dierickx geen lid van BUB, maar van Groen!
Nochtans gaf uw voorzitter toe tijdens de vorige verkiezingen op de extreem-linkse PVDA gestemd te hebben, het incident met de jongen met de C.C.C.P t-shirt die foto die door de BUB maar snel werd bewerkt of de logo's van de jongen op verkiezingstoch in Antwerpen met het Antifa-embleem van de vuist die een hakenkruis breekt. Heeft u al eens contact opgenomen met de L.C.B (Ligue Chrétienne belge) of belgique et chrétienne van Escada of met Francois Xavier Robert of met Daniel Féret??? Of word er ook rond deze mensen een cordon sanitaire gelegd???

Laatst gewijzigd door Sinistra : 28 juli 2004 om 20:07.
Sinistra is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:15   #91
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nochtans gaf uw voorzitter toe tijdens de vorige verkiezingen op de extreem-linkse PVDA gestemd te hebben, het incident met de jongen met de C.C.C.P t-shirt die foto die door de BUB maar snel werd bewerkt of de logo's van de jongen op verkiezingstoch in Antwerpen met het Antifa-embleem van de vuist die een hakenkruis breekt. Heeft u al eens contact opgenomen met de L.C.B (Ligue Chrétienne belge) of belgique et chrétienne van Escada of met Francois Xavier Robert of met Daniel Féret??? Of word er ook rond deze mensen een cordon sanitaire gelegd???
1. Onze voorzitter stemde principieel op de enige unitaristische partij die meedeed aan de Europese verkiezingen. Wetende dat zij toch nooit een zetel zouden halen, is dat een beter signaal dan blanco te stemmen.

2. Die jongen met het CCCP t-shirt was ik. Ik denk niet dat iemand me ooit kan beschuldigen van linkse sympathiëen. U bent zeker wel intelligent genoeg om de parallel te zien tussen de uiteengevallen CCCP en onze strijd om het uiteenvallen van België te vermijden? Ondertussen weten wij dat dit nooit zal gebeuren, in mijn jeugdigheid toen wist ik dat niet.

3. Als u ertegen bent dat hakenkruisen aan stukken geslagen worden, willen wij met u niets te maken hebben. Het nazisme is, net als het communisme, nooit goed te praten.

4. Wij spreken met iedereen, dus ook met de mensen van FNB en FN. Hoewel onze meningen zeker niet op elk vlak overeenkomt, houden wij geen schutskringen in stand.
Patriot! is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:25   #92
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Toch een raar gedoe, politiek en existentialisme.
Sale-Flamin is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:33   #93
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U bent zeker wel intelligent genoeg om de parallel te zien tussen de uiteengevallen CCCP en onze strijd om het uiteenvallen van België te vermijden? Ondertussen weten wij dat dit nooit zal gebeuren, in mijn jeugdigheid toen wist ik dat niet.

Want België is een en ondeelbaar he?
Alvast heel nuttig dat jullie een partijtje vormen dat strijdt tegen iets dat volgens jullie zelfs nooit zal gebeuren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:34   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3. Als u ertegen bent dat hakenkruisen aan stukken geslagen worden, willen wij met u niets te maken hebben. Het nazisme is, net als het communisme, nooit goed te praten.

4. Wij spreken met iedereen, dus ook met de mensen van FNB en FN. Hoewel onze meningen zeker niet op elk vlak overeenkomt, houden wij geen schutskringen in stand.
De consistentie druipt hier weeral van de muren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:37   #95
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
De consistentie druipt hier weeral van de muren.
U begrijpt hoop ik wel dat er een verschil is tussen rechtse nationalisten en mensen die graag hakenkruisen zien?
Patriot! is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:44   #96
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
U begrijpt hoop ik wel dat er een verschil is tussen rechtse nationalisten en mensen die graag hakenkruisen zien?
Het gaat mij niet om het symbool wel eerder om de organisatie die er achter zit, de anti-rechtse gewelddadige Antifa!!
Sinistra is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:45   #97
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U begrijpt hoop ik wel dat "iedereen" ook mensen die graag hakenkruisen zien omvat?
Distel is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:46   #98
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat mij niet om het symbool wel eerder om de organisatie die er achter zit, de anti-rechtse gewelddadige Antifa!!
Staat dat erop geschreven? Neen. Mij gaat het slechts om het symbool.
Zijn er hier nog mensen die problemen hebben met vernietigde hakenkruisen?
Patriot! is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:48   #99
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien Indiërs, de swastika is een belangrijk Indisch symbool.
Sale-Flamin is offline  
Oud 28 juli 2004, 20:50   #100
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hang er vanaf van wie die kruisen zijn en hoe je ze vernietigt.
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be