Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 2 augustus 2004, 02:24   #141
Melchior
Vreemdeling

Melchior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Voorbeeldje:
In 2003 hadden de Unitaristische partijen in Vlaams-Brabant samen 0.3 procent.
Dit jaar was dat reeds 1.5 procent (BUB en FN samen).
Even rechtzetten:

1. BUB en FN haalden dit jaar in de kieskring Vl-Brabant samen 1,3% (BUB 0,55% en FN 0,75%) en dus niet 1,5% (misschien geen groot absoluut verschil, maar relatief gezien wel...)

2. In 2003 (federale verkiezingen) was er geen kieskring Vlaams-Brabant! Enkel BHV en kieskring Leuven... BUB haalde toen in beide kieskringen 0,29%, FN kwam enkel op in kieskring BHV en haalde daar 2,25% (waarschijnlijk vooral stemmen uit Brussel?). Hoe U deze resultaten kunt samentellen en tot 0,3% komt voor "unitaristische partijen" in Vlaams-Brabant is mij een raadsel. Volgens mij zou dit resultaat hoger moeten liggen dan Uw 0,3% moest er dan ook een kieskring Vlaams-Brabant bestaan hebben.

Beide punten bij elkaar genomen, is de "opgang" van de "unitaristische partijen" dan ook fel overtrokken mijns inziens...

PS: U kan deze getallen zelf verifiëren via wat waarschijnlijk de openingspagina van uw browser is: http://www.belgium.be

Laatst gewijzigd door Melchior : 2 augustus 2004 om 02:26.
Melchior is offline  
Oud 2 augustus 2004, 02:27   #142
Melchior
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
en hoe zit het met die coalitie, komt het al een beetje van de grond?
ff offtopic: klinkt eerlijk gezegd beetje als groepssex...
Oud 2 augustus 2004, 10:55   #143
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior
Even rechtzetten:

1. BUB en FN haalden dit jaar in de kieskring Vl-Brabant samen 1,3% (BUB 0,55% en FN 0,75%) en dus niet 1,5% (misschien geen groot absoluut verschil, maar relatief gezien wel...)

2. In 2003 (federale verkiezingen) was er geen kieskring Vlaams-Brabant! Enkel BHV en kieskring Leuven... BUB haalde toen in beide kieskringen 0,29%, FN kwam enkel op in kieskring BHV en haalde daar 2,25% (waarschijnlijk vooral stemmen uit Brussel?). Hoe U deze resultaten kunt samentellen en tot 0,3% komt voor "unitaristische partijen" in Vlaams-Brabant is mij een raadsel. Volgens mij zou dit resultaat hoger moeten liggen dan Uw 0,3% moest er dan ook een kieskring Vlaams-Brabant bestaan hebben.

Beide punten bij elkaar genomen, is de "opgang" van de "unitaristische partijen" dan ook fel overtrokken mijns inziens...

PS: U kan deze getallen zelf verifiëren via wat waarschijnlijk de openingspagina van uw browser is: http://www.belgium.be
Zeg slimme, moet ik de stemmen van FN voor Brussel er ook bijtellen misschien? Ik had het over VLAAMS-BRABANT, jullie zo aanbeden kieskring, ge weet wel he!
Patriot! is offline  
Oud 2 augustus 2004, 10:55   #144
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiger777
Da's dan 30% van het benodigde aantal kiezers om over de kiesdrempel te geraken, zelfs al gaan jullie samen?
Jaja manneke, gij zijt ne slimme. Ooit al gehoord van evolutie?
Patriot! is offline  
Oud 2 augustus 2004, 11:07   #145
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussen is er verbetering. Gelukkig. BUB is niet de enige die zich inzet voor België.
Uw houding blijft hypocriet zoals ik reeds zei is die "verbetering" sinds uw citaat van 28 juni niet merkbaar. Geen enkele 'belgicistische partij' (waartoe ik reken: PVDA, LSP, SAP, FN, FNB,...) heeft zijn standpunten ivm de staatsvorm van België bijgewerkt/verandert.
Er is dus geen verandering geweest! U hebt toen (of nu) gelogen!
Groot Bakkes is offline  
Oud 2 augustus 2004, 12:32   #146
Melchior
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zeg slimme, moet ik de stemmen van FN voor Brussel er ook bijtellen misschien? Ik had het over VLAAMS-BRABANT, jullie zo aanbeden kieskring, ge weet wel he!
Zeg slimme, leer lezen eh...

Of haalde FN maar 0,01% in wat we zouden kunnen omschrijven als de kieskring Vlaams-Brabant (moest die toen bestaan hebben)???

Laatst gewijzigd door Melchior : 2 augustus 2004 om 12:34.
Melchior is offline  
Oud 2 augustus 2004, 12:39   #147
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeg slimme, leer lezen eh...

Goed. Ge vergelijkt Leuven + BHV van vorig jaar met Vlaams Brabant van dit jaar. Dan moet ge Brussel er ook bij tellen. De unitaristische partijen halen dan 2.54 procent in Vlaams Brabant + Brussel.
Patriot! is offline  
Oud 2 augustus 2004, 14:48   #148
Melchior
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Goed. Ge vergelijkt Leuven + BHV van vorig jaar met Vlaams Brabant van dit jaar. Dan moet ge Brussel er ook bij tellen. De unitaristische partijen halen dan 2.54 procent in Vlaams Brabant + Brussel.
Maar neeje, Patriotteken! Ge slaat den bal mis! Ik vergelijk Leuven + BHV van vorig jaar NIET met Vlaams-Brabant van dit jaar... Maar jongsken toch...

Ge snapt dus nog altijd niet dat ik iets anders wil aantonen. Nameliijk dat uw cijfer van 0,3% te LAAG is! Als BUB al 0,29% haalt... Is het aandeel stemmen van FN in Vlaams Brabant (ik spreek niet over Brussel eh!) dan maar 0,01%??? Dat lijkt mij wel héél laag ingeschat... Mijn stelling is dus dat de "unitaristische partijen" in 2003 MEER halden dan de 0,3% die u naar voren schuift en dat ze dit jaar geen 1,5% maar slechts 1,3% behaalden. Uw conclusie over de steile opgang van de belgicisten is dus een beetje overtrokken.

Dixit.

En nu leg ik het niet meer uit, ik word niet betaald om te onderwijzen...
Oud 2 augustus 2004, 14:51   #149
Melchior
Vreemdeling

Standaard

Tussen haakskes, Patriotteken... Waarom zo nodig Vlaams-Brabant gebruiken voor uw vergelijking?? Niet echt representatief me dunkt... Waarom vergelijk je geen nationale resultaten van 2003 met regionale Vlaams+Waalse resultaten van 2004? Bang dat uw cijferkes te laag worden dan?

Laatst gewijzigd door Melchior : 2 augustus 2004 om 14:51.
Melchior is offline  
Oud 2 augustus 2004, 18:32   #150
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tussen haakskes, Patriotteken... Waarom zo nodig Vlaams-Brabant gebruiken voor uw vergelijking?? Niet echt representatief me dunkt... Waarom vergelijk je geen nationale resultaten van 2003 met regionale Vlaams+Waalse resultaten van 2004? Bang dat uw cijferkes te laag worden dan?
Over het verkiezingsresultaat van de NVA in Zuid-België zullen we maar zwijgen !
Hans1 is offline  
Oud 2 augustus 2004, 18:41   #151
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Over het verkiezingsresultaat van de NVA in Zuid-België zullen we maar zwijgen !
hahaha, hebt u dit zelf gevonden?
giserke is offline  
Oud 3 augustus 2004, 12:37   #152
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten komt NVA op voor Vlaanderen terwijl de BUB verondersteld wordt voor België op te komen.
Oud 3 augustus 2004, 12:54   #153
Melchior
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hanske, Hanske, Hanske... Hebt ge nu echt niks beter kunnen vinden om te antwoorden? Kunt ge het met serieuze argumenten niet meer halen? Pfff... Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje triestig hoor...

En stop aub eens met dat "Zuid-België" en "Noord-België" gedoe... Het begint mijn keel uit te hangen... Wij spreken toch ook niet over Wallonië als onze zuiderburen? Zolang de splitsing nog geen feit is doen we dat niet...
Oud 3 augustus 2004, 12:59   #154
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hanske, Hanske, Hanske... Hebt ge nu echt niks beter kunnen vinden om te antwoorden? Kunt ge het met serieuze argumenten niet meer halen? Pfff... Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje triestig hoor...

En stop aub eens met dat "Zuid-België" en "Noord-België" gedoe... Het begint mijn keel uit te hangen...

Wat kan ons dat nu schelen.
Patriot! is offline  
Oud 3 augustus 2004, 13:13   #155
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Geen enkele 'belgicistische partij' (waartoe ik reken: PVDA, LSP
Bij mijn weten zijn de marxistische partijen internationalistisch, zoals dat duidelijk in hun ideologische geschriften staat.
Oud 3 augustus 2004, 13:19   #156
Melchior
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Melchior

En stop aub eens met dat "Zuid-België" en "Noord-België" gedoe... Het begint mijn keel uit te hangen...

Citaat:
Wat kan ons dat nu schelen.
Kunnen serieuze argumenten U niets schelen? Dat hadden we al langer door...
Oud 3 augustus 2004, 13:22   #157
Melchior
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Hoeveel % haalde de BUB bij de senaatsverkiezingen van 2003 in het franstalige kiescollege?
Oud 3 augustus 2004, 14:51   #158
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Bij mijn weten zijn de marxistische partijen internationalistisch, zoals dat duidelijk in hun ideologische geschriften staat.
Dat is inderdaad zo. De enige reden waarom PVDA tegen vlaamse onafhankelijkheid is is omdat zij uitgaan van de internationale solidaire arbeidersklasse, niet omdat zij fan zijn van den tricoloor.
Oud 3 augustus 2004, 17:19   #159
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Dat is inderdaad zo. De enige reden waarom PVDA tegen vlaamse onafhankelijkheid is is omdat zij uitgaan van de internationale solidaire arbeidersklasse, niet omdat zij fan zijn van den tricoloor.
dit doet me denken aan wat ik in het begin van de topic postte, en waarop Hans1 Oost-Indisch doof bleef. het toont wel aan dat BUB niet de politieke consistentie heeft om op eigen krachten te werken, maar wanhopig op zoek is naar eender wie om toch maar iets te hebben om meen uit te pakken.

Hans, wanneer ga je eens antwoorden op wat ik hier heb gecpoy-pastet?
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hans1
Ik heb niets tegen gezamenlijke campagnes als die één en hetzelfde doel nastreven: de eenheid van België. Op dat vlak ben ik bereid samen te werken met communisten en extreem-rechts. Eendracht maakt macht.

Dan zal ook snel duidelijk worden wie de echte en de valse Belgen zijn.

Hans, wat lees ik hierboven? En wat lees ik hieronder?

"Het is nochtans niet moeilijk: de B.U.B. is een centrumpartij, rechts en links tegelijkertijd, maar niet extreem-rechts of extreem-links. De B.U.B. is er voor de gewone Belg die het Vlaams-nationalisme beu is. Simpel toch?" Door diezelfde Hans1
http://forum.politics.be/showthread...ed=1#post591735

Neen, dit is niet simpel meer.

niet omdat zij fan zijn van den tricoloor

en nog minder van het koningshuis

driewerf

driewerf is offline  
Oud 3 augustus 2004, 18:29   #160
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf
dit doet me denken aan wat ik in het begin van de topic postte, en waarop Hans1 Oost-Indisch doof bleef. het toont wel aan dat BUB niet de politieke consistentie heeft om op eigen krachten te werken, maar wanhopig op zoek is naar eender wie om toch maar iets te hebben om meen uit te pakken.

Hans, wanneer ga je eens antwoorden op wat ik hier heb gecpoy-pastet?
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Hans1
Ik heb niets tegen gezamenlijke campagnes als die één en hetzelfde doel nastreven: de eenheid van België. Op dat vlak ben ik bereid samen te werken met communisten en extreem-rechts. Eendracht maakt macht.

Dan zal ook snel duidelijk worden wie de echte en de valse Belgen zijn.

Hans, wat lees ik hierboven? En wat lees ik hieronder?

"Het is nochtans niet moeilijk: de B.U.B. is een centrumpartij, rechts en links tegelijkertijd, maar niet extreem-rechts of extreem-links. De B.U.B. is er voor de gewone Belg die het Vlaams-nationalisme beu is. Simpel toch?" Door diezelfde Hans1
http://forum.politics.be/showthread...ed=1#post591735

Neen, dit is niet simpel meer.

niet omdat zij fan zijn van den tricoloor

en nog minder van het koningshuis

driewerf

Ik heb u dat al eens uitgelegd, manneke.
In het eerste citaat heeft Hans het over gezamelijke campagnes, in het tweede over onze partij. Wij zijn niet extreem-rechts of extreem-links, maar dat betekent niet dat wij niet met zulke mensen willen samenwerken in campagnes tegen separatisme.
Patriot! is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be