![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Vandaag wordt België aangevallen door de Vlaams-nationalisten, voorlopig nog hoofdzakelijk verbaal (maar hoe lang gaat dat nog duren?).
Alle Belgische anti-Vlaams-nationalisten zouden moeten samenwerken om deze kleine minderheid op democratische wijze te verslaan. De B.U.B. is op dat vlak bereid doelgericht samen te werken met links, rechts, extreem-rechts en extreem-links. We kunnen bijvoorbeeld samen onze petitie tegen separatisme verder zetten of manifestaties organiseren. Ik wacht op uw voorstellen. Met Belgische groeten Laatst gewijzigd door Hans1 : 25 juli 2004 om 16:27. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Jij zult natuurlijk voor de eerste optie gaan ![]()
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Blij dat we het erover eens zijn dat het federale of confederale België niet goed werkt. |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Waarom zijn jullie eigenlijk zou behept met het redden van de Belgische staat? Ik ben geen geen Belgisch nationalist, maar ook geen Vlaams-nationalist (ik zie wel wat in een matige vorm van Westers cultuurnationalisme): vanuit mijn niet door nationalistische sentimenten gekleurde oogpunt zijn er meer voordelen voor een onafhankelijk Vlaanderen dan voor het behoud van België.
Meer mensch met MINDER overheid: probeer mij nu maar eens te overtuigen dat het wegvallen vd Belgische staat niet voordelig is vanuit dit standpunt... ![]() 8)
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() België is al klein genoeg. Wij zitten immens veel tijd en geld te stoppen in overbodige structuren en communautaire geschillen terwijl de echte uitdagingen zeker niet Vlaams of Waals zijn, maar wel Europees en mondiaal. Om die uitdagingen aan te gaan heeft men zo groot mogelijke structuren nodig, minstens Belgische dus, Europese als het kan. Anders zijn we te klein om gewicht in de schaal te kunnen leggen.
Bovendien zijn taal- en cultuurconflicten niet meer van deze tijd en een achteruitgang voor de mensheid die naar eenheid dient te streven om te overleven. Het Vlaams-nationalisme is dan ook een voorbijgestreefde ideologie die helaas wel de politiek en de media domineert in Noord-België. Het is aan de verstandige Belg om daar afstand van te nemen en niet zomaar te slikken wat de Vlaams-nationale leugenmachine hem of haar inlepelt. Het gaat eigenlijk om onze eigen toekomst die we, zonder het te beseffen, aan het verspelen zijn aan Vlaams-Waals-gehakketak dat ons geen enkele toekomst brengt, noch internationaal (zie de reactie van de buitenlandse ambassadeurs in België over het nationalisme in Noord-België) noch nationaal (zie probleem Brussel en Franstalige minderheid in de Rand rond Brussel). |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al elders zei: als bepaalde radicaal linkse partijen mee in dat monster (8) ) verbond stappen richt ik uit protest een nieuwe op.
pri alies opinioj, nepre legu! Laatst gewijzigd door Pelgrim : 25 juli 2004 om 21:27. |
![]() |
![]() |
#7 |
Burgemeester
|
![]() Waarom kunnen Vlaanderen en Wallonië dan geen afzonderlijke Europese regio worden, hans?
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() U bedoelt onafhankelijk, zeker, want regio's zijn ze al, hoe kunstmatig ook. Limburg en West-Vlaanderen kunnen ook onafhankelijk worden. Alles kan. Maar waarom moeten ze dat?
Laatst gewijzigd door Hans1 : 25 juli 2004 om 21:49. |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() Moet niet elk volk zelfbeschikkingsrecht krijgen als het dat wil?
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat is een volk voor u? Horen de vele Franstaligen in het Vlaams gewest daarbij? En de vreemdelingen? En de Belgisch-gezinden? |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus ik hoor tot hetzelfde volk als u?
|
![]() |
![]() |
#14 |
Burgemeester
|
![]() Zeker, of je het nu wilt of niet. Je bent een Vlaming, geen Belg.
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Fervent Nationaal heeft al enige opening in die zin naar de BUB toe gemaakt.
U bent al gebriefd over mogelijk gezamelijke acties. Wij willen echter graag praten over een Unionistisch kartel, als dat is waar U naar zoekt. U weet me steeds te bereiken. Vriendelijke groeten, Rudy Van Nespen Ondervoorzitter Fervent Nationaal |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat: Oorspronkelijk bericht door Hans1 Ik heb niets tegen gezamenlijke campagnes als die één en hetzelfde doel nastreven: de eenheid van België. Op dat vlak ben ik bereid samen te werken met communisten en extreem-rechts. Eendracht maakt macht. Dan zal ook snel duidelijk worden wie de echte en de valse Belgen zijn. Hans, wat lees ik hierboven? En wat lees ik hieronder? "Het is nochtans niet moeilijk: de B.U.B. is een centrumpartij, rechts en links tegelijkertijd, maar niet extreem-rechts of extreem-links. De B.U.B. is er voor de gewone Belg die het Vlaams-nationalisme beu is. Simpel toch?" Door diezelfde Hans1 http://forum.politics.be/showthread...ed=1#post591735 Neen, dit is niet simpel meer. driewerf
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In Wallonië zijn we al lang zo marginaal niet meer. Vlaanderen volgt ook nog wel. |
|
![]() |