![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb respect voor draadopener Exodus. Meer dan duizend paginas in deze draad, waarin deze forummer 'voornamelijk' wordt uitgelachen. En toch blijft Exodus beleefd en gefocused, voor zover ik zijn/haar berichten gelezen heb.
vragen: 1. Waarom duurt deze draad zo lang? 2. @exodus (of geroepene): Voor iemand die niet zijn halve leven wil weiden aan het onderzoeken van het fenomeen 'new world order', wat is het belangrijkste bewijs, of de belangrijkste indicatie, dat er een NWO bestaat? (ik besef dat deze vraag voorbij gaat aan intuïtieve kennis) 3. Is het niet voor de hand liggend dat de mens probeert zijn medemens te controleren, en aldus op zijn minst ook poogt de hele mensheid te controleren, welliswaar eerder in groepsverband? Dat weten we toch al sinds 'Pinky & the brain', en nog veel vroeger. Hoe succesvol die ongetwijfelt talloze pogingen zijn is dan de vraag, eerder dan de vraag of die motivatie des mensen is. Niet? 4. Gegeven voorgaande punt, is het niet van belang mensen die dit fenomeen willen onderzoeken eerder te respecteren dan te pogen belachelijk maken en als irrationeel af te schilderen, ondanks het vermoedelijk soms hoge speculatieve karakter van de beweringen, en dit in het belang van de mensheid? 5. Kan het niet zijn dat, op zijn minst gedeeltelijk, de gedachte dat het beeld dat ieder van ons heeft opgebouwd van de werkelijkheid wel eens niet de echte werkelijkheid is, voor een weerstand zorgt tegenover alternatieve theorieën van die werkelijkheid, te verklaren vanuit de menselijke controlereflex over zijn omgeving, de neuroot in elk van ons? In acht nemend vorige bedenkingen wil ik dus niet lachen met theorieën en hypothesen die onze werkelijkheid op een alternatieve wijze pogen te verklaren. Persoonlijk ben ik niet echt bezig met 'NWO', maar als mensen hun tijd willen steken om dit te onderzoeken, wil ik dat eerder toejuichen dan ontmoedigen. Ik merk dat exodus zelfs persoonlijke 'stalkers' heeft aangetrokken op dit forum (daarnaast zijn er ook vele serieuze kritische opmerkingen en vragen welliswaar). Beschouw het als een eer zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 juni 2009 om 04:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#21142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet-te-bewijzen is geen overtuigend argument. Ga-zelf-op-onderzoek is dat ook niet. De-feiten-niet-willen-zien is dat ook niet. O ja, potdicht-zitten hoort daar ook in thuis. Ik heb exodus al genoeg gewezen op het feit dat hij een geheel eigen interpretatie heeft van het begrip feit die niet strookt met de algemeen gehanteerde. Ook gij maakt u daar schuldig aan. Wanneer ik vraag welk argument nu bij u de doorslag gaf om bvb de evolutietheorie te verwerpen komt ge af met wat op creationistische leest gestoelde algemeenheden. Net hetzelfde met andere dingen die zich in het "pseudowetenschappelijke" schuilhouden. Onlangs nog een discussie gehad met een "doctor in de homeopathie" die afkwam met een quantum-mechanische verklaring voor de werking van homeopathische producten. De uitleg klonk alvast spectaculair, jammer dat de resultaten (nl het (nog steeds) niet kunnen aantonen dat homeopathische producten echt een effect hebben die de placebo overstijgt-ondanks de miljarden die de industrie ertegen aan smijt) uitblijven.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21143 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#21144 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door exodus : 24 juni 2009 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21145 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
De voorwaarden voor ' echte wetenschappelijke ontdekkingen' zijn van een gelijkaardige strengheid, en dat leidt wel tot resultaten. blijkbaar verdringen extreme believers deze harde realiteit en zoeken ze daarom hun toevlucht in verzinsels en leugens. http://www.skepdic.com/randi.html Citaat:
http://logates.com/2008/05/04/derek-...lde-jref-test/ Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juni 2009 om 11:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#21146 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21147 | ||
|
![]() Dat deze draad zo lang duurt is omdat er volgens mij toch concrete feiten aangebracht worden. Het is een onderwerp waar toch velen op reageren (zowel voor- en tegenstanders). Het maakt iets los. Meer en meer mensen worden zich er bewust van dat we op grote schaal bedot worden. Op dit forum is dit ook een weerspiegeling hiervan.
Citaat:
Het belangrijkste bewijs voor de meer "aardse" kant van de NWO is toch wel de steeds verdere internationalisering, de U.N, de CFR, de federal reserve, enz... Disbelievers zullen zeggen dat dit een natuurlijke evolutie is, maar dit is allesbehalve het geval. Als je de feiten bekijkt dan zie je dat al deze instanties er gekomen zijn door een welbepaalde kliek door middel van manipulaties (dat mensenlevens niet onziet) en met een welbepaald doel, namelijk een nieuwe wereld orde. De feiten tonen dit gewoonweg aan. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#21148 | |
|
![]() Citaat:
Je kan hier natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat het zeker buitenaardsen zijn. Het zouden bijvoorbeeld ook geheime menselijke toestellen moeten zijn. Hoe dan ook is dit dan een samenzwering van jewelste. Het is belachelijk van de zeggen: het zijn UFO's, we weten niet wat ze zijn en daarmee af. De buitenaardse hypethese moet overwogen worden, en is zelfs zeer waarschijnlijk, gezien het gedrag van de toestellen waarmee we te maken hebben. Om nog maar te zwijgen van de getuigenissen van abductees ivm deze toestellen, die werkelijk spreken over buitenaardsen.
Laatst gewijzigd door exodus : 24 juni 2009 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben ook opgeleid met de nadruk op bepaalde wetenschappelijke methoden, en neig erna die te willen toepassen om fenomenen te analyseren. Ondertussen zie ik die methoden echter niet meer de enige mogelijke weg tot kennisvergaring. Er bestaat iets wat je 'intuitieve' kennis zou kunnen noemen, de capaciteit om uit een veelheid van gegevens een correcte conclusie te trekken zonder dat die conclusie 'bewezen' kan worden via traditioneel onderzoek. Je kan dit 'speculeren' noemen, maar ik heb respect voor bepaalde vormen van speculeren. Hiermee zet je op het eerste zicht de hele wetenschap op zijn kop. Je kan het echter ook als een aanvulling bekijken op andere vormen van kennis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De enige houding die niet emotioneel geladen en objectief is, is om te zeggen : Het zijn UFO's, we weten momenteel niet wat ze zijn en tot meer en beter materiaal voorhanden is, schorten we onze conclusies op. Punt. Als jij wil geloven dat het een samenzwering is van Greys, Gremlins en The Blob, is dat niet meer dan een goedkoop fantasietje dat geheel voor jouw rekening is. Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juni 2009 om 15:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21152 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
In dat geval moet jouw respect voor blunderende politici en overheidsbekleders werkelijk fenomenaal zijn. ![]() Omdat er nooit afdoende zal kunnen aangetoond worden dat de NWO al dan niet bestaat. Net zoals men niet kan aantonen dat blauw fluorescerende ijsberen niet bestaan. Sommige nemen uit hun context gerukte vage suggesties daarover wel aan als een defintief bewijs. De meeste niet. Bovendien gieten conspiracy sites zoals Infowars, Prisonplanet en Niburu constant olie op het vuur van de vooringenomenheid van believers. Een smeuige nieuwtje op een van bovenstaande sites, wordt steevast hier gekopieerd zonder enige kritische noot of bedenking door mensen die enkel kritisch kunnen zijn tegenover conventionele kennis of wetenschap. Citaat:
Citaat:
You can't fool everybody all the time. Citaat:
Wat vind jij van gratuite beweringen zoals dat er een elite bestaat die niet menselijk is maar bestaat uit Shape Shiftende reptielen uit een onbekende dimensie die in hun vrije tijd kinderen verkrachten en vermoorden en die de wereld in het verderf zullen storten. Condoleeza Rice, Dick Cheney, GW Bush, Hillary Clinton en Koning Albert II enzv zijn voorbeelden van zo'n reptielen. En spin-offs van de NWO theorie : De holle aarde theorie? De Haarp-conspiracy theorie, de Chemtrail en apartaam conspiracy-theorien? De worldgrid theorie? Allemaal serieus onderzoek waard? ![]() Citaat:
Een van de minder prettige neveneffecten van internet is blijkbaar dat men anoniem mensen en instellingen mag beschuldigen van de meest gore en wanstaltige misdaden en dat men kritiekloos duizendvoudig suggestieve leugens en onwaarheden kan verspreiden en kopieren. Dat is een terugkeer naar de tijden van obscurantisme en dat verdient de nodige tegenkanting. Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juni 2009 om 16:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#21153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#21154 | |
|
![]() Citaat:
Sterkste van al nog: er is bewijsmateriaal genoeg om met een zeer grote waarschijnlijkheid te kunnen zeggen dat het gaat om buitenaardsen.
![]() |
![]() |
![]() |
#21155 | ||
|
![]() Citaat:
Er wordt ook een onderscheid gemaakt tussen vol bloed reptielen en reptielen die de persoon overschaduwen vanuit een andere realiteit. Zo werd bv Hilary Clinton genoemd als vol bloed reptiel en haar man als iemand die overschaduwd werd. Van David Icke: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#21156 |
|
![]() At the end of that 15 days of meeting person after person telling me the same story of seeing humans become reptiles, I was sitting in the speakers' room at a Whole Life Expo event in Minneapolis where I was appearing and was chatting about these experiences when a gifted psychic lady said that she knew what I was talking about, because she could see the reptiles inside and around the bodies of leading world politicians, and the business, banking and military e1ite. This was possible because, as someone who had accessed her psychic sight, she could see beyond the physical and into the lower fourth dimension where these reptilians reside. What did Miguel De La Madrid say to Cathy O'Brien? The reptile-human bloodlines could fluctuate between a human and iguana appearance through chameleon-like abilities, 'a perfect vehicle for transforming into world leaders'. This psychic lady said that most of the people in positions of power appeared to be reptiles, but there were others who were still human and these people, she said, were "overshadowed and controlled" by a reptile, but they weren't actually reptiles. We would call this being possessed. This is an important distinction. There are the 'full-bloods' who are reptilians using an apparent human form to hide their true nature, and the 'hybrids', the reptile-human crossbreed bloodlines, who are possessed by the reptilians from the fourth dimension.
En jij slikt dat allemaal als zoete koek ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#21157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zolang het gaat om getuigenissen en fragmentarische, onduidelijke en (vaak) twijfelachtige beeld en radar-opnames kan je niet meer zeggen als : DIT MATERIAAL is onvoldoende om een gesubstantieerde conclusie te bereiken. Ik verwacht niet dat jij dat aanvaard of begrijpt maar misschien kan je wel aanvaarden of begrijpen dat in een logisch kader, dit de enige mogelijke werkwijze is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21158 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn fysische verschijnselen waarenomen waarvoor men veel minder harde data had dan de enorme hoeveelheden aan data over UFO's, waarover men wel zinnige uitspraken over doet en kan doen. Radarwaarnemingen zijn harde data, een deze gesteund door ooggetuigenverslsagen van piloten en soms door beelden zijn dat nog meer.
![]() |
![]() |
![]() |
#21159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vertel me eens hoe jij de hypothese : " ufo's zijn tuigen bestuurd door buitenaardsen " gaat valideren in de praktijk? Het komt erop neer dat je feitelijk moet aantonen dat het DNA of iets comparabel van de bestuurders van deze tuigen niet van aardse oorsprong is. Hoe doe je dat? Laatst gewijzigd door parcifal : 24 juni 2009 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21160 |
|
![]() Ik acht het niet onmogelijk. Maar inderdaad bewijs is dit niet. Je zal mij dan ook niet horen spreken over de reptielen met de zekerheid dat ik over de NWO als puur politieke samenzwering spreek. Maar ik houd het open. Van de NWO als puur politieke samenzwering van je trouwens gewoon op basis van de feiten wel zeggen dat het bestaat. Er zijn trouwens ook heel wat NWO onderzoekers die totaal niet spreken over het reptielengedeelte, en er zelfs niet in geloven.
Laatst gewijzigd door exodus : 24 juni 2009 om 18:48. |
![]() |
![]() |