Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2012, 23:36   #301
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De vraag is inderdaad: waar zijn de ouders? En waarom laat men zulke kinderen op straat slechte manieren leren?

Daar is een werk in de diepte nodig.

Ik wou gewoon illustreren hoe jonge vrouwen van Marokkaanse afkomst in Brussel erg mondig en weerbaar zijn en racistisch en seksistisch geweld niet pikken.
Kinderen leren geen slechte manieren op straat. Ze krijgen het thuis aangeleerd. Te veel allochtone kinderen worden opgevoed met :

1° tot ze naar de kleuterschool gaan de hele dag niks te doen

2° buiten de schooluren voorzien de ouders geen activiteiten tenzij het sterotiep rondlummelen in huis met als gevolg heel veel gebabbel, geschreeuw en getier want die kinderen willen leren en zaken ontdekken en vaak is hun enige speelgoed hun stem. Ik heb vandaag trouwens een sopraan kopstem gehoord van één van de meisjes van mijn Palestijnse buren. Notenleer en zangles, forget it.

3° vele ouders voeden bewust of onbewust -laat ik in het midden- hun kinderen op met de boodschap afstand te houden van autochtone mensen, en in feite van de cultuur van het land. De ouders nemen geen deel aan het gemeenschapsleven. Mijn buurman heeft zes kinderen (de oudste is nu tien jaar ongeveer). Wel elk weekend, elke feestdag en alle kleine schoolvakanties zitten die kinderen thuis en in de tuin. Ze gaan nooit naar het zwembad, naar de bieb of naar het provinciaal domein. Alles in loop- en fietsafstand. En papa zit thuis en voor de TV wanneer hij niet werkt. En de moeder is nog meer wereldvreemd dan haar zes kinderen, dus van haar zullen de kinderen zeker niets kunnen meepikken tenzij een afgrijselijk rolpatroongedrag. De jongens natuurlijk niet. Zij zien hun moeder ook met niemand praten. Echt praten. En zeker niet met autochtone mensen.

De vervreemding is dus compleet wanneer de puberteit aanbreekt. En het is pedagogisch gezien niet meer haalbaar om een zienswijze te veranderen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 14:24   #302
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Kinderen leren geen slechte manieren op straat. Ze krijgen het thuis aangeleerd. Te veel allochtone kinderen worden opgevoed met :

1° tot ze naar de kleuterschool gaan de hele dag niks te doen

2° buiten de schooluren voorzien de ouders geen activiteiten tenzij het sterotiep rondlummelen in huis met als gevolg heel veel gebabbel, geschreeuw en getier want die kinderen willen leren en zaken ontdekken en vaak is hun enige speelgoed hun stem. Ik heb vandaag trouwens een sopraan kopstem gehoord van één van de meisjes van mijn Palestijnse buren. Notenleer en zangles, forget it.

3° vele ouders voeden bewust of onbewust -laat ik in het midden- hun kinderen op met de boodschap afstand te houden van autochtone mensen, en in feite van de cultuur van het land. De ouders nemen geen deel aan het gemeenschapsleven. Mijn buurman heeft zes kinderen (de oudste is nu tien jaar ongeveer). Wel elk weekend, elke feestdag en alle kleine schoolvakanties zitten die kinderen thuis en in de tuin. Ze gaan nooit naar het zwembad, naar de bieb of naar het provinciaal domein. Alles in loop- en fietsafstand. En papa zit thuis en voor de TV wanneer hij niet werkt. En de moeder is nog meer wereldvreemd dan haar zes kinderen, dus van haar zullen de kinderen zeker niets kunnen meepikken tenzij een afgrijselijk rolpatroongedrag. De jongens natuurlijk niet. Zij zien hun moeder ook met niemand praten. Echt praten. En zeker niet met autochtone mensen.

De vervreemding is dus compleet wanneer de puberteit aanbreekt. En het is pedagogisch gezien niet meer haalbaar om een zienswijze te veranderen.
Het onderwijs MAG hun zienswijze ook niet veranderen. We moeten het onderwijs aanpassen aan hun zienswijze, om hun middeleeuwse culturele waarden, laat staan 'identiteit' niet te schofferen.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2012, 15:34   #303
(neo)geopolitiek
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Volledig mee eens.
En als die ouders het ook niet begrijpen dan moet er harder ingegrepen worden. Geef die mislukte macho's dan maar een spuitje met zo'n lustremmende medicatie, een spuit met een heel langdurig effect. Ze zullen hun leven wel beteren als ze horen dat ze dat zouden krijgen.
volledig mee eens een chemische castratie bv, voor mijn hond die 45 kg weegt koste het maar 40€, en rustig dat die nu is
Oud 11 juni 2012, 16:42   #304
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (neo)geopolitiek Bekijk bericht
volledig mee eens een chemische castratie bv, voor mijn hond die 45 kg weegt koste het maar 40€, en rustig dat die nu is
even off topic: hoe lang blijft die chemische castratie dan duren? jaarlijks? per kwartaal?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 23:28   #305
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Ik zou even aan Demper willen vragen: waarom moet er enkel actie komen tegen "multiculturele" seksuele intimidatie? Ik heb een idee: waarom zijn we niet gewoon tegen seksuele intimidatie in het algemeen? Dat zou gemakkelijker zijn dan aparte campagnes tegen seksuele intimidatie. Volgt hierna een nieuwe campagne tegen seksuele intimidatie door autochtonen? Misschien nog een paar aparte campagnes tegen seksuele intimidatie door heteroseksuelen en een door homoseksuelen, door mensen met blond haar, bruin haar en zwart haar. En vergaat de kleur ogen niet...
Het gaat concreet over Brussel.
Daar zijn het niet Bart en Dieter, maar Mohammed en Chimelu die op een extreme manier vrouwen lastigvallen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 23:31   #306
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Jaja, mooi zo, braaf.... (afijn, we gaan er later eens op in gaan, het gaat leuk worden).

MAAR dus nog steeds totaal geen antwoord op de eenvoudige vraag die ik stelde:

Verdedig je het Westen? Beschouw je Vlaanderen als deel van het Westen, vind je dat de "Westerse beschaving" moet beschermd/verdedigd/... worden?

Het kan toch niet zo moeilijk zijn?
Natuurlijk verdedig ik het Westen.

Laat nu eens eindelijk het achterste van je tong zien.
Oud 12 juni 2012, 23:35   #307
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Over morele eerlijkheid gesproken: misschien moet u de openingspost nog eens herlezen en het subforum bekijken waar dit onderwerp werd in gepost. Het initiatief hollaback wordt misbruikt om nog maar eens allochtonen in een slecht daglicht te stellen. Er wordt zelfs niet voor teruggedeinsd om de slogan van het initiatief foutief weer te geven (de slogan is "you have the power to end street harassment!", die multicultural heeft demper er zelf stiekem aan toegevoegd). En dit terwijl dat initiatief zelfs uitdrukkelijk stelt dat het niet over bepaalde groepen gaat en dat seksisme door racisme vervangen niet de oplossing is. Je moet maar durven. En dan de anderen verwijten dat ze niet eerlijk zijn.
Meiske toch, dien een klacht in!
Oud 12 juni 2012, 23:36   #308
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Natuurlijk verdedig ik het Westen.

Laat nu eens eindelijk het achterste van je tong zien.

DUS je verdedigt multicul, je verdedigt godsdienstvrijheid (betekent dat je de islam eveveel rechten moet geven als andere godsdiensten), je verdedigt immigratie, je verdedigt het liberaal-kapitalisme dat een sterk uitlokkingsmechanisme is voor asielzoekerij, illegalenstroom naar Europa,... je verdedigt de multiraciale Melting Pot maatschappij.

Dus je bent geen identitaire nationalist.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2012, 23:44   #309
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

DUS je verdedigt multicul, je verdedigt godsdienstvrijheid (betekent dat je de islam eveveel rechten moet geven als andere godsdiensten), je verdedigt immigratie, je verdedigt het liberaal-kapitalisme dat een sterk uitlokkingsmechanisme is voor asielzoekerij, illegalenstroom naar Europa,... je verdedigt de multiraciale Melting Pot maatschappij.

Dus je bent geen identitaire nationalist.
Met woordspelletjes over "het Westen" ga je het niet halen.
Ik verdedig geen enkele van die dingen.
Oud 12 juni 2012, 23:51   #310
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:

DUS je weet niet wat "het Westen" is? Leg het anders gerust eens uit.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 00:02   #311
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat je "het Westen" verdedigt impliceert wel dat je het Atlantisme, en dus een bevoorrechte relatie met de VS, verdedigt, die uiteindelijk toch achter èlk van die zaken staan.

Of heb ik het mis?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 00:03   #312
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

DUS je weet niet wat "het Westen" is? Leg het anders gerust eens uit.
Misschien moet jij maar eens jouw mening uitleggen in plaats van de ene domme vraag na de andere te stellen.
Laat eens het achterste van je tong zien.
Liever lui dan moe, Jo?

Zover ik weet is het Westen een groep van landen waar wij ook toebehoren.
Ik wil op politiek vlak net die dingen veranderen die jij opnoemt.

Maarja, volgens jou heeft politiek geen zin, want politiek komt volgens jou uit de loop van een geweer.
Ondertussen train je mensen die op het juiste moment zullen ingrijpen (zeer intelligent om dat op het net te zetten).
Politiek heeft geen zin maar toch zit je op een politiek forum.
Wat doe je hier dan?
Heeft praten met jou wel zin?

Meer dan vragen stellen, mysterieus gebrabbel in de marge en je vriendje Kallikles plezieren doe je hier niet.
Oud 13 juni 2012, 00:07   #313
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien moet jij maar eens jouw mening uitleggen in plaats van de ene domme vraag na de andere te stellen.
Laat eens het achterste van je tong zien.
Liever lui dan moe, Jo?

Zover ik weet is het Westen een groep van landen waar wij ook toebehoren.
Ik wil op politiek vlak net die dingen veranderen die jij opnoemt.

Maarja, volgens jou heeft politiek geen zin, want politiek komt volgens jou uit de loop van een geweer.
Ondertussen train je mensen die op het juiste moment zullen ingrijpen (zeer intelligent om dat op het net te zetten).
Politiek heeft geen zin maar toch zit je op een politiek forum.
Wat doe je hier dan?
Heeft praten met jou wel zin?

Meer dan vragen stellen, mysterieus gebrabbel in de marge en je vriendje Kallikles plezieren doe je hier niet.
Kijk, los van het feit of wij het met Jo eens zijn:

Jo stelt de vraag over wat het Westen precies is voor jou. En of dit wel degelijk het Westen is zoals het altijd was, of dat het een vrij recente constructie is uit bouwstenen die feitelijk niet zo oorspronkelijk-Westers zijn.

Ben je vertrouwd met het concept (nuja, concept) Oud Europa?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 00:11   #314
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Dat je "het Westen" verdedigt impliceert wel dat je het Atlantisme, en dus een bevoorrechte relatie met de VS, verdedigt, die uiteindelijk toch achter èlk van die zaken staan.

Of heb ik het mis?
Impliceert dat Atlantisme het lokale beleid t.o.v. seksuele intimidatie in Brussel?

Of zijn jullie niet meer of minder dan offtopic aan het trollen?
Oud 13 juni 2012, 00:18   #315
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Kijk, los van het feit of wij het met Jo eens zijn:

Jo stelt de vraag over wat het Westen precies is voor jou. En of dit wel degelijk het Westen is zoals het altijd was, of dat het een vrij recente constructie is uit bouwstenen die feitelijk niet zo oorspronkelijk-Westers zijn.

Ben je vertrouwd met het concept (nuja, concept) Oud Europa?
Ja, los van het feit dat jullie het eens zijn met Jo.... natuurlijk Flanelcondoom.

Zover ik weet bepalen de Westerse landen het beleid aangaande multicul en seksuele intimidatie zelf.

Het is hier trouwens geen vragenuurtje.
Als je iets te zeggen hebt mag je dat gewoon doen.
Het kan toch zo moeilijk niet zijn om antisemitisme in een deftige vorm te gieten?
Oud 13 juni 2012, 00:31   #316
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, los van het feit dat jullie het eens zijn met Jo.... natuurlijk Flanelcondoom.

Zover ik weet bepalen de Westerse landen het beleid aangaande multicul en seksuele intimidatie zelf.

Het is hier trouwens geen vragenuurtje.
Als je iets te zeggen hebt mag je dat gewoon doen.
Het kan toch zo moeilijk niet zijn om antisemitisme in een deftige vorm te gieten?
Ik ben het niet per se met Jo eens, dat zei ik net. Of is niet gelijk aan dat. Ik weet dat de aanwezigheid van woestijn- en woudvolkeren hier mensen zoals u, Joris Claessens en anderen de indruk geeft dat zij eindelijk eens hun taalnormen mogen loslaten want zij gaan toch beter Nederlands kunnen dan de inwijkelingen, maar die twee zijn nog altijd niet gelijk.

Kijk, er werd een vraag gesteld die vrij relevant kan zijn. Ook omdat mensen als jou aan de zaak die jullie schijnbaar verdedigen eigenlijk afbreuk doen.
Niemand hier houdt van mocro's, boerkas of leemhutten, maar het moet niet ontaarden van een orgie van vulgaire haat, wanneer jullie schijnbaar opkomen voor vrouwen, homo's en dieren slechts een instrument is voor het kanaliseren van deze haat.

Zoals dat laatste reeds bewezen was toen dat je vrienden seksuele intimidatie door autochtonen zaten goed te praten omdat "men moet gewoon ontslag nemen of er iets over zeggen ofzo", en "op scholen is dat geen probleem dat belicht moet worden".

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 13 juni 2012 om 00:33.
Oud 13 juni 2012, 01:17   #317
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk, er werd een vraag gesteld die vrij relevant kan zijn.
"Vrij" relevant..... "kan" zijn? Vergeet het maar.
Citaat:
Ook omdat mensen als jou aan de zaak die jullie schijnbaar verdedigen eigenlijk afbreuk doen.
Nou, goed dat we het weten.

Ook zeer fijn dat jullie dat willen aantonen door uit de hoogte vraagjes te stellen in plaats van gewoon te zeggen waar het op staat.
Dat is zo ongeveer de samenvatting van het verblijf van Jo op dit forum.
Rofl emoticons plaatsen, vraagjes stellen die "vrij relevant kunnen zijn" (spijtig genoeg zijn ze dat niet), N-SA tekstjes copy-pasten, en anderen uitmaken voor "dom rechts" zonder dat te voorzien van enig argument. Liever lui dan moe. Aandoenlijk.

Citaat:
Niemand hier houdt van mocro's, boerkas of leemhutten, maar het moet niet ontaarden van een orgie van vulgaire haat, wanneer jullie schijnbaar opkomen voor vrouwen, homo's en dieren slechts een instrument is voor het kanaliseren van deze haat.
Goed dat jij andere mensen hun gedachten kan lezen.

Nu ja, over vulgaire haat gesproken.
-Jo- is bij de bakker een taart gaan kopen toen de vliegers in het WTC beukten. Dat zei hij in k&k.
Het lijkt mij dus in jullie geval bijzonder verstandig om jullie mond te houden over "vulgaire haat".

Citaat:
Zoals dat laatste reeds bewezen was toen dat je vrienden seksuele intimidatie door autochtonen zaten goed te praten omdat "men moet gewoon ontslag nemen of er iets over zeggen ofzo", en "op scholen is dat geen probleem dat belicht moet worden".
Ze hebben dat niet goedgepraat en ik al zeker niet.
Die discussie is hier in dit topic al genoeg aan bod geweest.
En telkens moesten jullie het onderspit delven.

Wil je dat opnieuw oprakelen?
Je kan ook gewoon op een discussieforum iets zeggen, effectief iets te vertellen hebben en het achterste van jullie tong laten zien.

Maar als jullie graag nietszeggende vraagjes stellen, dan moeten jullie quizmaster worden.

Laatst gewijzigd door Demper : 13 juni 2012 om 01:24.
Oud 13 juni 2012, 01:20   #318
Восход-1
Banneling

Standaard

Waar is het -mij- dan om te doen?
Oud 13 juni 2012, 01:25   #319
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar is het -mij- dan om te doen?
En daar gaan we weer...
Oud 13 juni 2012, 01:29   #320
Восход-1
Banneling

Standaard

Iemand anders kan hier blijkbaar ook gedachten lezen namelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be