Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2011, 18:22   #2301
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Niks aan de hand zou je zeggen, tot er plotseling foto's van dat jongentje op faceboek verschijnt, met meisjeskleren aan van die orde dat zij van het internet moesten worden gehaald teneinde het kind te beschermen.
Kijk, ik ben zowiezo tegen het plaatsen van afbeeldingen van kinderen op het inet.
Ge weet nooit dat ze niet later op een vervelend moment problemen gaan veroorzaken voor die persoon, maar laten we dit nu ook niet buiten proportie blazen en iedereen die een foto op het inet zet van zijn of haar kind op de brandstapel plaatsen.

http://thefreshxpress.com/2010/11/fr...ess-as-a-girl/

http://answers.yahoo.com/question/in...1235350AAPGIhL
http://news.blogs.cnn.com/2010/11/05...ne-goes-viral/
http://www.experienceproject.com/gro...-Mother/147991
Oud 15 september 2011, 18:35   #2302
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En zolang het mogelijk is om dat te doen zie ik echt niet in hoe je met de rechten van die kinderen een loopje kan nemen om tegemoet te komen aan de ouderwens van mensen die bereid zijn diezelfde kinderrechten (net zoals u) naast zich neer te leggen.
Er zijn een paar probleempje met die stelling.

1) als ge een bepaalde situatie verbiedt, dan zult ge nooit te weten komen dat die situatie eigenlijk geen problemen oplevert.

2) Ge kunt mensen niet verbieden kinderen te krijgen.
Indien een van de twee in de relatie een kind krijgt (of de lesbische moeder, of de homo vader), dan is dat kind er en zal het opgevoed worden door het koppel in kwestie.

En de studies tot nu toe tonen aan dat er geen problemen zijn, en hoe meer gevallen er zijn, hoe duidelijker en representatiever de studies zullen worden.

En pas indien die studies zouden uitwijzen dat er fundamentele problemen zijn, dan pas kan men beginnen *denken* aan het verbieden ervan.

Maar dan zit ge met een groot probleem.
Het is alom geweten en aangetoond dat kinderen uit een arm gezin meer problemen en minder kansen krijgen dan kinderen uit een rijk gezin.
De fundamentele problemen zijn daar al lang aangetoond (er zijn inderdaad uitzonderingen).

Dus als ge dan geboortes verbied in het geval van holebi koppels, dan moet ge ook geboortes verbieden bij arme gezinnen.
En wat met alleenstaande ouders, gehandicapte mensen, mensen met een lager IQ (die minder goede beslissingen nemen voor hun kinderen), ... enz.

Het is een redenering die leid tot een totalitarisme op dat vlak waar ge zelf waarschijnlijk niet in wilt leven.
Oud 15 september 2011, 18:44   #2303
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Kijk, ik ben zowiezo tegen het plaatsen van afbeeldingen van kinderen op het inet.
Ge weet nooit dat ze niet later op een vervelend moment problemen gaan veroorzaken voor die persoon, maar laten we dit nu ook niet buiten proportie blazen en iedereen die een foto op het inet zet van zijn of haar kind op de brandstapel plaatsen.

http://thefreshxpress.com/2010/11/fr...ess-as-a-girl/

http://answers.yahoo.com/question/in...1235350AAPGIhL
http://news.blogs.cnn.com/2010/11/05...ne-goes-viral/
http://www.experienceproject.com/gro...-Mother/147991
Jij moet de zaken niet gaan minimaliseren.

De foto's waren van die aard en omvang, dat men het nodig vond om deze van het internet te halen en het kind weg te nemen van bij zijn pleegouders.

Dat lijkt me toch niet niks.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 18:59   #2304
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

De foto's waren van die aard en omvang, dat men het nodig vond om deze van het internet te halen en het kind weg te nemen van bij zijn pleegouders.

Paulus.
Ik vond er persoonlijk niets mis mee. Een jongen met meisjeskleren... big deal. Ik zie zo vaak meisjes met jongenskleren... De belangrijkste reden dat er zo een kabaal rond gemaakt wordt is omdat de ouders lesbisch zijn, en dit om de een of de andere reden relevant zou zijn. Als het hetero-ouders waren geweest, was het niet eens in het nieuws geweest.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 19:05   #2305
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik vond er persoonlijk niets mis mee. Een jongen met meisjeskleren... big deal. Ik zie zo vaak meisjes met jongenskleren... De belangrijkste reden dat er zo een kabaal rond gemaakt wordt is omdat de ouders lesbisch zijn, en dit om de een of de andere reden relevant zou zijn. Als het hetero-ouders waren geweest, was het niet eens in het nieuws geweest.
Kunt u dan eens een linkje geven naar de foto's in kwestie. Blijkbaar heb jij daar ergens zicht op, gezien je er niks mis mee vond, zoals je zegt.

Volgens het artikel, waren ze van die aard en omvang, dat men het nodig vond om deze van het internet te halen en het kind weg te nemen van bij zijn pleegouders.

Paulus.
Oud 15 september 2011, 19:10   #2306
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het is duidelijk waarom deze zaak door sommigen graag zo opgeblazen wordt...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 19:13   #2307
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Oeps indeed.

Citaat:
Deze ID bestaat niet meer. klik hier om terug te keren naar de voorpagina.
Oud 15 september 2011, 19:16   #2308
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Inderdaad. Het is duidelijk waarom deze zaak door sommigen graag zo opgeblazen wordt...
Volgens het artikel, waren ze van die aard en omvang, dat men het nodig vond om deze van het internet te halen en het kind weg te nemen van bij zijn pleegouders.

Het is duidelijk waarom deze zaak door sommigen graag zo geminimaliseerd wordt.

Paulus.
Oud 15 september 2011, 19:24   #2309
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Zou het, heel toevallig, kunnen zijn dat de zaak buiten proportie wordt opgeblazen... heel toevallig omdat de ouders lesbisch zijn?

Allezja... ik probeer me gewoon dezelfde situatie in te beelden met hetero pleegouders. En mijn gevoel zegt me dat iedereen het normaal zou hebben gevonden, misschien een beetje grappig. Niemand zou er echter een negatief woord over gezegd hebben.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 19:24   #2310
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Jij moet niet ouders anders be/veroordelen volgens hun seksuele geaardheid.
Waarom doe je dat?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2300
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 19:25   #2311
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:

Paulus.
Bij hoeveel heterogezinnen gebeuren er zaken die niet door de beugel kunnen? Het is niet omdat het een homokoppel is dat je ze extra in de kijker moet plaatsen. Men wil ook niet dat men elke priester als pedofiel afschildert, elke moslim als terrorist, elke vl nationalist als fascist,.... deze dingen gebeuren wel maar door er aan deel te nemen verlaag je je tot hun niveau.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2011, 19:54   #2312
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Bij hoeveel heterogezinnen gebeuren er zaken die niet door de beugel kunnen?
Dat is juist.

Citaat:
Het is niet omdat het een homokoppel is dat je ze extra in de kijker moet plaatsen.
Het is inderdaad niet daarom.

Citaat:
Men wil ook niet dat men elke priester als pedofiel afschildert, elke moslim als terrorist, elke vl nationalist als fascist,.... deze dingen gebeuren wel maar door er aan deel te nemen verlaag je je tot hun niveau.
Heb ik ook nooit gedaan.

Paulus.
Oud 15 september 2011, 19:58   #2313
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zou het, heel toevallig, kunnen zijn dat de zaak buiten proportie wordt opgeblazen... heel toevallig omdat de ouders lesbisch zijn?

Allezja... ik probeer me gewoon dezelfde situatie in te beelden met hetero pleegouders. En mijn gevoel zegt me dat iedereen het normaal zou hebben gevonden, misschien een beetje grappig. Niemand zou er echter een negatief woord over gezegd hebben.
Dat hangt af van de aard en de omvang van de foto's in kwestie, die jij niet zo erg vond.

Heb je nu al een linkje daarnaar? Dan kan iedereen eens zijn gedacht daarover zeggen. De Australische autoriteiten vonden ze, volgens het artikel in alle geval, zo ver over de schreef gaan, dat ze van het internet moesten worden verwijderd en het pleegkind, daar moest worden weggehaald.

De bal licht in uw kamp. Kom op met die foto's, die jij naar eigen zeggen, niet zo erg vond.

Paulus.
Oud 15 september 2011, 20:00   #2314
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Jij moet niet ouders anders be/veroordelen volgens hun seksuele geaardheid.
Waarom doe je dat?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=2300
En jij moet omwille van je smerige insinuaties geen reactie van mij meer verwachten in deze thread.

Paulus.
Oud 16 september 2011, 00:43   #2315
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, kom het nog wat vergoelijken.

Bende gekken die hun adoptiekind proberen sexueel te frustreren zodat ze een sexchange-operatie in groepsverband zouden kunnen bestellen, omdat die dan wat goedkoper is, dat is er gewoon over.
Oud 16 september 2011, 07:39   #2316
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En jij moet omwille van je smerige insinuaties geen reactie van mij meer verwachten in deze thread.

Paulus.
Ik insinueer niets. Ik schrijf dat je ouders anders be/veroordeelt volgens hun seksuele geaardheid.

Ik doe dit op basis van je post.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de heteroseksuele geaardheid van de ouders aan de basis ligt van de mishandelingen, die als voorbeeld werden aangedragen.

Dit in tegenstelling tot de misbehandeling van het kind in het pleeggezin, met lesbische ouders, waardoor het kind voor zijn bescherming daar weggehaald moest worden.
http://forum.politics.be/showthread....56705&page=112
Waarbij je niet kan vertellen wat die reden is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 07:52   #2317
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik weet ook wel dat als iemand blok staat, hij dan liever niet verder discussieert.
Citaat:

Paulus.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 09:51   #2318
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Als jij Artisjoks redenering volgt, dat iemand liever niet verder discuteert, wanneer hij blok staat,...

... dan sta jij al enkele weken blok hé Raf?!

Paulus.
Oud 16 september 2011, 12:27   #2319
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Beledigingen zijn de argumenten van zij die ongelijk hebben.

Paulus.

Blijkbaar heb je dat zelf nog niet door.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2011, 12:29   #2320
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aequitas Bekijk bericht
De bekrompenheid op dit forum is toch zo groot he..Niet toevallig dat dit grotendeels overlapt met de N-VA'ers (ea soortgenoten) op dit forum.
Het zijn zij die er vooral uitspringen met hun bijzondere bekrompen meningen. Ik vraag me af hoe je bij zo een standpunt komt? Wat is de drijfveer erachter, en welk doel hebben zij juist voor ogen en waarom?
karo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be