Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2011, 16:48   #441
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik zeg niet dat ze niet geschikt zijn neen.
Het is de logica zelve dat een homokoppel op natuurlijke wijze geen kinderen kan krijgen. Tenzij we inseminatie nemen, maar dan spreken we niet meer over adoptie.
Het is nu eenmaal mijn mening Dionysus, we kunnen daar eindeloos oneens over discussiëren. Of we kunnen het eens worden dat we het oneens zijn. Aan U de keuze
Waar welke relevantie heeft heel die onzin op het opvoeden van kinderen? Het maakt niet uit dus waarom verbieden? Ik snap het gewoon niet...
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 16:48   #442
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een vrouwelijk homo-paar, twee lesbiennes dus, hebben dan wel geen baarmoeder in hun anus verstopt, maar ze hebben wel een baarmoeder. En ook een anus natuurlijk.
Maar of dit verschil geeft met een echtscheiding van een m/v-huwelijk, dat gaat mijn petje te boven.
En een man heeft zaad, en er zijn draagmoeders, ...
Waarom dan een kind uit een kansarm land tot hier trekken voor bij homo's te plaatsen?

Ik wil nog een voorbeeld geven, maar dan ga ik off topic gaan.
Oud 24 juni 2011, 16:51   #443
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Waar welke relevantie heeft heel die onzin op het opvoeden van kinderen? Het maakt niet uit dus waarom verbieden? Ik snap het gewoon niet...
Ik roep niet op tot verbod. Ik geef mijn mening he! Laat me dat wel duidelijk stellen.

Het gaat mij om de omgeving en omdat het onnatuurlijk is. Ergens ook omdat het meestal gebeurd via onderontwikkelde landen. De "verkoop" van die kinderen is niet altijd zo rooskleurig zoals sommige het willen zien.
Oud 24 juni 2011, 16:54   #444
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik roep niet op tot verbod. Ik geef mijn mening he! Laat me dat wel duidelijk stellen.

Het gaat mij om de omgeving en omdat het onnatuurlijk is. Ergens ook omdat het meestal gebeurd via onderontwikkelde landen. De "verkoop" van die kinderen is niet altijd zo rooskleurig zoals sommige het willen zien.
Maar u heeft eerder aangegeven dat u tegen adoptie door holebi's bent?

De omgeving die holebi's bieden voor hun kinderen is even goed als de omgeving die hetero's bieden. En of iets onnatuurlijk is, is van geen relevantie, de mens wijkt op bijna ieder aspect af van het 'natuurlijke'.

De verkoop van kinderen, dat is weer een heel andere discussie, en één waarbij ik het waarschijnlijk wel met u eens ben.
Oud 24 juni 2011, 16:56   #445
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Maar, gaat het dan enkel om wie er kinderen kan opvoeden? Wie kan die mag? Is het zo dat het werkt?
Oud 24 juni 2011, 16:58   #446
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar, gaat het dan enkel om wie er kinderen kan opvoeden? Wie kan die mag? Is het zo dat het werkt?
Neen, het gaat over het verband tussen de mogelijkheid tot procreatie en de kwaliteit van de opvoeding.

En we leven op dit moment zeer zeker in een systeem van wie kan die mag.
Oud 24 juni 2011, 16:58   #447
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Maar u heeft eerder aangegeven dat u tegen adoptie door holebi's bent?

De omgeving die holebi's bieden voor hun kinderen is even goed als de omgeving die hetero's bieden. En of iets onnatuurlijk is, is van geen relevantie, de mens wijkt op bijna ieder aspect af van het 'natuurlijke'.

De verkoop van kinderen, dat is weer een heel andere discussie, en één waarbij ik het waarschijnlijk wel met u eens ben.
Ik ben er tegen. Daarom moeten ze het voor mijn parten niet verbieden.
Ik ben tegen nog andere dingen, maar daarom zou ik een ander het niet verbieden.

Het kind zal altijd in die situatie 2 mama's of 2 papa's hebben. En dat zal zich anders voelen dan de andere kinderen in zijn/haar omgeving. Als de andere kinderen het als "akelig raar" ervaren, is ook normaal. Kinderen kunnen heel groffe dingen zeggen zonder het zelf te beseffen.
Maar het geadopteerd kind in kwestie moet er wel zijn/haar hele jeugd door he.
Oud 24 juni 2011, 16:59   #448
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:

U beseft dat wij deel zijn van de natuur? Bijgevolg is alles wat wij doen "natuurlijk". Als wij door onze wetenschap (een natuurlijk iets) bepalen dat holebi's kinderen perfect kunnen opvoeden zoals een heterokoppel, dan kunnen wij ook adoptie door holebi's toestaan. Bijgevolg is holebiadoptie natuurlijk, toch zeker al in de meer ontwikkelde westerse landen.

Holebiadoptie is net zo natuurlijk als de leeuwentroep met 12 vrouwtjes, 1 man en een deel welpen.
Oud 24 juni 2011, 17:00   #449
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
En een man heeft zaad, en er zijn draagmoeders, ...
Waarom dan een kind uit een kansarm land tot hier trekken voor bij homo's te plaatsen?

Ik wil nog een voorbeeld geven, maar dan ga ik off topic gaan.
En waarom zou je een nieuwe inwoner op deze aardbol zetten als je een kansarm kind kan naar hier halen om toch nog een leven te hebben? Een gebrek aan integratie zal dat kind in ieder geval niet hebben.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 17:06   #450
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik ben er tegen. Daarom moeten ze het voor mijn parten niet verbieden.
Ik ben tegen nog andere dingen, maar daarom zou ik een ander het niet verbieden.
Dat is een vrij rare positie om te nemen, maar OK.

Citaat:
Het kind zal altijd in die situatie 2 mama's of 2 papa's hebben. En dat zal zich anders voelen dan de andere kinderen in zijn/haar omgeving. Als de andere kinderen het als "akelig raar" ervaren, is ook normaal. Kinderen kunnen heel groffe dingen zeggen zonder het zelf te beseffen.
Kinderen zeggen veel grove dingen, dingen die vaak niet waar zijn, of gebaseerd op de vooroordelen van hun ouders en peers. Pesterijen moeten daarom ook streng aangepakt worden door de school en ouders.
Oud 24 juni 2011, 17:13   #451
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pestkoppen vinden altijd iets. Een kind dat gevizeerd wordt door de pestkoppen zal er niet aan ontkomen. Holebi's als ouders hebben verandert daar weinig aan, het is gewoon een van de zovele keuzes die ze hebben om hun slachtoffer te pesten.

Aan de andere kant, als het kind mentaal sterk genoeg staat, zal hij niet gepest worden, ook niet als hij holebi's als ouders heeft. Meer nog, hij zal het uitspelen als troef door bijvoorbeeld 2 brieven te schrijven met moederdag en nog eentje voor de butch-ouder op vaderdag. Hij zal daar ook mee opscheppen en de klas zal er hem leuk voor vinden.

Bijgevolg, dit is een belachelijk argument contra.
Oud 24 juni 2011, 17:19   #452
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:

Neen, maar u neemt wel dezelfde positie in als een gelovige. U punt is het enige correcte en er is geen enkel argument dat u van het tegendeel kan overtuigen.
Voorlopig heeft niemand mij kunnen overtuigen dat de zon rond de aarde draait...en nu wordt ik als atheïst gedegradeerd van God tot gelovige...

Citaat:
Leuke basisloze conclusies die u daar trekt, ik hoop voor de bestwil van de mensheid dat u geen wetenschapper bent. U stelt dat een kind recht heeft op een vader en een moeder, niet alleen is dit een recht dat op niets gebaseerd is (behalve uw eigen fantasie), maar honderden onderzoeken spreken die conclusie ook tegen. De vorm van het gezin heeft geen invloed op de opvoeding van het kind of het nu M-V, M-M, V-V is.
Zoals ik al zei....op de paralympics lopen ze de 100m sneller zonder been dan u en ik mét...gaan we nu aan het adoptiekind het recht op twee benen afnemen?

Citaat:
Ik stel ook nergens dat de grens tussen moeder en vader compleet weggevallen is, alleen is deze in veel moderne gezinnen vervaagd. De traditionele aparte man-vrouw rollen worden steeds meer opgenomen door beide partners of soms zelfs door de andere partner. Zoals vroeger vaker de man de kostwinnaar was met een huisvrouw aan zijn zij, zien we nu dat ook de vrouw een kostwinnaar is. Of dat de rollen werkelijk omgekeerd zijn en dat de vader thuisblijft en de vrouw gaat werken.
Toch wel hoor...door uw ijver om neerzijds het adoptiekind of een vader of een moeder af te nemen en anderzijds te beweren dat dat voor het kind helemaal niets uitmaakt (met zogezegde "studies" en "verdragen") identiek hetzelfde is beweert u dat vader = moeder.

Citaat:
Wel wat is me dit toch een grappige set alinea's, eens zien wat we hier allemaal hebben:

-Ik ben NVA-stemmer /FOUT
-Ik ben extreem-links /FOUT
-Ik ben communist /FOUT
-Ik ben fundamentalistisch egalitair /FOUT
-Ik ben homofiel /FOUT
-Ik ben moslim/nazi/achterlijk? /FOUT

Dat van die NVA stem is een vergissing mijnentwege.
Ik ben aan het werk en tegelijk tegen minstens drie forummers tegelijk aan het discussiëren...het is helemaal niet uitgesloten dat ik het ene personage voor het andere heb gehouden...ik heb nu niet de tijd om dat te ontwarren...

Voor de rest verdedigt u zich tegen een leugen die u zelf heeft gecreeerd. Ik heb u niet van dat soort dingen beschuldigd. Daar hoef ik dus geen commentaar op te geven...

Citaat:
Heeft u nog zin in een fatsoenlijke discussie of gaat u basisloze claims en beschuldigingen blijven spuien?
Als u bedoelt dat u een discussie enkel fastoenlijk vindt als de rechten van het adoptiekind in de vuilbak wordt gekieperd en vervangen door de egoïstische en kortzichtige desiderata van een drukkingsgroep dan vrees ik het ergste...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 juni 2011 om 17:28.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 17:27   #453
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Niet vals beginnen spelen hé Fies !

1. Ik heb niet gepleit om echtscheidingen af te schaffen; ik heb gesteld dat wij beiden even weinig daaraan denken ... bla bla ...

2. Je moet mijn slim en (poging tot) grappig overkomend voorbeeldje niet misbruiken om een andere draad op te starten;
Ik heb het woord echtscheiding in deze draad nooit in de mond genomen Schoof...voor u heeft iemand daar op gealludeerd en nu u teug.
Wat echtscheiding met de rechten van een adoptiekind te maken heeft gaat mijn petje te boven.

Maar toch mijn commentaar, ook volledig off topic:

Citaat:
maar toch of topic geantwoord:
het is niet de echtscheiding in de eerste plaats die traumatisch is voor de kinderen, maar wel de verkeerde wijze waarop sommigen de echtscheiding tot stand brengen, zijnde geweld in het huwelijk, er een vechtscheiding van maken .. bla bla ..
Als de ex-verliefden er een 'propere' echtscheiding van maken, dan moet er geen trauma van komen;

U beschrijft een situatie als in een clinisch labo.
We weten allebei dat het zo simpel niet is hé...maar ik ben het grotendels met u eens...

Laat ons ook niet vergeten dat er zogenaamde "stabiele" huwelijken bestaan waar er:
- geen liefde heerst
- contstant ruzies zijn
- haat, jaloezie, woede, depressie enz enz

mocht het mogelijk zijn dan zouden we families ook op dat soort zaken moeten kunnen screenen...
Oud 24 juni 2011, 17:30   #454
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Voorlopig heeft niemand mij kunnen overtuigen dat de zon rond de aarde draait...en nu wordt ik als atheïst gedegradeerd van God tot gelovige...
Ik heb je nergens god genoemd, dat is weeral iets dat je uit jezelf hebt verzonnen. Je argumenten zijn op niets anders gebaseerd als uw eigen ervaring en vaststelling, dat is akelig gelijkaardig met wat de meeste gelovigen als hun 'bewijs' zien.

Citaat:
Zoals ik al zei....op de paralympics lopen ze de 100m sneller zonder been dan u en ik mét...gaan we nu aan het adoptiekind het recht op twee benen afnemen?
Dus volgens u zullen er enkele kinderen wel goed opgevoed worden, maar de meerderheid zal altijd slechter af zijn als hun, door heteroseksuele ouders, opgevoede leeftijdsgenootjes. Is dat waar je naartoe wil met je vergelijking? Heb je bronnen? Of is dit je eigen dogma? Een opvoeding door holebi's moet op geen enkel vlak onderdoen voor een opvoeding door hetero's.

Ik zal het vertalen voor u: Zowel kinderen opgevoed door hetero's als door holebi's kunnen meelopen in de Olympische spelen. Soms zal het ene kind, dan weer het andere kind winnen, maar ze hebben allemaal een vergelijkbare goede 'training' gehad.

Citaat:
Toch wel hoor...door uw ijver om neerzijds het adoptiekind of een vader of een moeder af te nemen en anderzijds te beweren dat dat voor het kind helemaal niets uitmaakt (met zogezegde "studies" en "verdragen") identiek hetzelfde is beweert u dat vader = moeder.
Neen, wat ik beweer is dat de traditionele rollenpatronen niet nodig zijn om een kind goed op te voeden.

Citaat:
Dat van die NVA stem is een vergissing mijnentwege.
Ik ben aan het werk en tegelijk tegen minstens drie forummers tegelijk aan het discussiëren...het is helemaal niet uitgesloten dat ik het ene personage voor het andere heb gehouden...ik heb nu niet de tijd om dat te ontwarren...

Voor de rest verdedigt u zich tegen een leugen die u zelf heeft gecreeerd. Ik heb u niet van dat soort dingen beschuldigd. Daar hoef ik dus geen commentaar op te geven...
Neen, u bent blijkbaar uw kortzichtige vergelijking compleet vergeten.

Citaat:
Als u bedoelt dat u een discussie enkel fastoenlijk vindt als de rechten van het adoptiekind in de vuilbak wordt gekieperd en vervangen door de egoïstische en kortzichtige desiderata van een drukkingsgroep dan vrees ik het ergste...
Ten eerste ging dat over uw halfslachtige poging om mijn argumenten te vergelijken met communisme/extreem-links/nazistische propaganda. Als dat het beste argument is dat u kan verzinnen dan ben je inderdaad niet fatsoenlijk aan het discussiëren.

Nogmaals, ik kiep geen enkel recht in de vuilnisbak. Het enige dat wel terecht naar de vuilbak verwezen kan worden is zijn uw hersenspinsels rond de rechten van kinderen. Is er een bron waar u ze uithaalt? Of zijn het werkelijk gewoon dogmatische drogredeneringen die u ad infinitum zal blijven herhalen?

Laatst gewijzigd door Dionysus : 24 juni 2011 om 17:32.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 17:34   #455
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

[quote=Fieseler;5525366]
Citaat:

Ik heb het woord echtscheiding in deze draad nooit in de mond genomen Schoof...voor u heeft iemand daar op gealludeerd en nu u teug.
Wat echtscheiding met de rechten van een adoptiekind te maken heeft gaat mijn petje te boven.
Het is je vergeven.

Citaat:

Vindt u een echtscheiding in de regel dan niet dramatisch en traumatisch voor vele minderjarige kinderen Schoof?
Vindt u bijgevolg, (let op; ik weet waar ik over spreek hé), een echtscheiding niet heel erg voor minderjarige kinderen?

Evenwel:
Ga jij echtscheidingen afschaffen Schoof?
Hoe ga jij dat doen jongen?
Kan jij dan ineens ook niet het weduwschap afschaffen?
Oud 24 juni 2011, 17:36   #456
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dus het geadopteerde kind bij dat homokoppel is slechter af dan ergens in afrika waar het geen opvoeding, onderwijs, gezondheidszorg, zonder enige kans op huisje tuintje kindje, een gelukkige oude dag, alle kansen op zelfontplooiing op privé- en beroepsvlak en nooit het concept liefde zou kennen omwille vd kansarmoede en ontbering.

het is slechter af omdat er misschien een klasgenootje, opgefokt door z'n ouders, iets tegen hem zou zeggen en daarom zou hij/zij toch maar ergens in het diepe afrika zitten met een megakans, in het geval van een meisje, om slachtoffer van kindverkrachting te worden.

mja
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 17:54   #457
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dus het geadopteerde kind bij dat homokoppel is slechter af dan ergens in afrika waar het geen opvoeding, onderwijs, gezondheidszorg, zonder enige kans op huisje tuintje kindje, een gelukkige oude dag, alle kansen op zelfontplooiing op privé- en beroepsvlak en nooit het concept liefde zou kennen omwille vd kansarmoede en ontbering.

het is slechter af omdat er misschien een klasgenootje, opgefokt door z'n ouders, iets tegen hem zou zeggen en daarom zou hij/zij toch maar ergens in het diepe afrika zitten met een megakans, in het geval van een meisje, om slachtoffer van kindverkrachting te worden.

mja
Hij kan het eens vragen aan de grotere afrikanen die hier ongevraagd en onopgevoed komen aanwaaien om te profiteren: hadden ze liever opgevoed geweest door een homokoppel in ons land dan door gelijk wie ginderachter? Of wat zouden ze wensen voor hun kinderen indien ze ouderloos zouden achterblijven in Afrika?

En dé hamvraag: Wat heeft Alienation het liefst voor zijn kinderen: in afrika zonder ouders of in ons land met homo vaders (of moeders) als ouder?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 18:13   #458
Fieseler

Standaard

Citaat:
[

Het is je vergeven.
uw punt zijnde?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 24 juni 2011 om 18:14.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2011, 18:17   #459
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
uw punt zijnde?
Ik wou u even helpen, daar u naar het schijnt zeer druk bezig bent met discussiëren en werken.
Oud 24 juni 2011, 18:21   #460
Fieseler

Standaard

Citaat:
Ik wou u even helpen, daar u naar het schijnt zeer druk bezig bent met discussiëren en werken.
Even duiden:
Ik heb tegen Schoof gezegd dat hij (en daarvoor iemand anders) begonnen is over echtscheidingen...en dat ik daarvoor nooit dat woord gebruikt heb in deze draad...omdat ik niet inzie wat dat er mee te maken heeft..

Toch bedankt...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be