![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rake samenvatting. Spijkers met grote koppen. Raf. ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#942 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles heeft zijn pro's en contra's, maar meningen verbieden dat is nog wat anders. Het gaat in de eerste plaats om het kind. Wie dat voor ogen houdt ziet geen discriminatie, maar een wenselijke voorkeur. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#943 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#944 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#945 |
Banneling
|
![]() Omdat die deskundigen een groep beoordelen terwijl je net iets schreef waarvan ik de indruk had dat daaruit zou kunnen blijken dat je eigenlijk akkoord ging dat het individu moet beoordeeld worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er mag toch wel opgemerkt worden zeker dat deskundigen het oneens zijn over het feit dat er weldegelijk een verschil is tussen een vader en een moeder en een kind beiden nodig heeft? Dat kinderen blijkbaar voor bepaalde dingen eerder naar vader lopen dan naar moeder naar gelang het geslacht dat ze zelf hebben. Weet u ook maar iets van de rol van de vader tegenover de rol van de moeder tijdens de opvoeding en hoe deze elkaar aanvullen, overlappen en zelfs verwisselen bij bepaalde rijpheden van het kind? Weet u iets van hechtingsproblematiek, met name het verschil tussen een hechtingstoornis tussen kind en moeder of kind en vader? Wees eens eerlijk, ken jij ook maar één argument van deskundigen die vinden dan homoseksuelen niet hetzelfde te bieden hebben dan hetero-ouders? Die onderzoeken, die zogezegd aantonen dat het allemaal hetzelfde is hetero of homo-ouders. Heb je ze gelezen? Is een website van kinderen die door homosekuelen zijn grootgebracht representatief als bewijsleverend wetenschappelijk onderzoek dat het allemaal hetzelfde is? enz... Het is mijn mening, dat zo lang deskundigen het er niet over eens zijn, we beter geen risico's nemen met kinderen. Ik zeg u in alle eerlijkheid, dat wanneer er iets met mij en mijn vrouw zou gebeuren zodat onze kinderen aangewezen zijn op een pleeggezin,... ... en ik heb de keuze tussen een hetero en een homogezin voor hen, ... ik en heel wat andere mensen zouden kiezen voor een heterogezin voor mijn kinderen. Niet omdat ik iets tegen homoseksuelen zou hebben, maar uit gezonde voorkeur. En het is niet omdat ik een voorkeur zou hebben voor pakweg blauw dat ik groen zou discrimineren toch? Ik weet zeker dat als een zwarte beer ook ijsbeerjongen zou kunnen opvoeden en opgekeerd, geen enkele dierenverzorger in de zoo er zou aan denken om hun jongen te verwisselen onder het motto dat het toch allemaal hetzelfde is. Ook al zou het wetenschappelijk bewezen zijn dat het geen kwaad kan. En weet je waarom niet? Omdat zij het beste willen voor de berejongen en daarbij toch maar op zeker spelen. Ik zie niet in waarom wij met kinderen anders zouden moeten doen. Zeker als deskundigen het oneens zijn over het feit dat dit allemaal wel hetzelfde is.... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie trouwens geen enekele reden waarom niet over groepen zou mogen geoordeeld worden. Mag ik volgens u niet zeggen dat meisjes meer met poppen spelen dan jongens bijvoorbeeld? Ga dat maar eens gaan vertellen in een speelgoedwinkel waar zij alles mooi opdeelden. Of dat vrouwen meer rokken dragen dan mannen bijvoorbeeld... Ik mag dat zeker en vast. Daar is helemaal niks misdadigs of zo aan. Als jij vindt van niet, dan is dat jou goed recht, maar ik zie dagdagelijks toch wel andere dingen in de realiteit. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ga je nu ophouden met uw ongefundeerde verwijten en beschuldigingen? Ik ga toch niet weer speciaal voor jou paaagina's lang hetzelfde moeten herhalen hoop ik? Wat is uw probleem eigenlijk? Als u dan toch graag commentaar geeft zou u beter uw pijlen richten op hen die deskundig advies, hoe verwarrend ook, zonder meer naast zich neerleggen. Het gaat, in mijn vraag, per slot van rekening nog altijd over het welzijn van kinderen ipv een zoeken hoe we Paulus kunnen treffen. Is het niet? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#951 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#952 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Scientific research has been generally consistent in showing that gay and lesbian parents are as fit and capable as heterosexual parents, and their children are as psychologically healthy and well-adjusted as children reared by heterosexual parents. Major associations of mental health professionals in the U.S., Canada, and Australia have not identified credible empirical research that suggests otherwise. Based on the robust nature of the evidence available in the field, Third District Court of Appeal State of Florida was satisfied in 2010 that the issue is so far beyond dispute that it would be irrational to hold otherwise; the best interests of children are not preserved by prohibiting homosexual adoption."
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#953 |
|
![]() Maar het is wel zo. Waarom dan die onnozele hypotheses? Gaan we morgen nu ook kapiteins andere instructies geven omdat de aarde ook plat zou kunnen zijn? Verander de consensus dan. Niet zo moeilijk, hoor: een longitudinaal onderzoek naar het opgroeien van kinderen bij homoseksuele en heteroseksuele koppels en je hebt data genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "There Is No Scientific Basis for Concluding That Gay and Lesbian Parents Are Any Less Fit or Capable Than Heterosexual Parents, or That Their Children Are Any Less Psychologically Healthy and Well Adjusted."
"The Children of Same-Sex Couples Will Benefit If Their Parents Are Allowed to Marry." Uit: Brief of the American Psychological Association, The California Psychological Association, The American Psychiatric Association, and the American Association for Marriage and Family Therapy as Amici Curiae in support of plaintiff-appellees
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 4 juli 2011 om 22:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#955 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is wel discussie over het feit of dit steeds het beste is voor het kind. Tenminste door hen die het belang van het kind meer voor ogen hebben dat het belang van de homoseksueel. Alleen die laatste hebben daar een probleem mee. Zij zouden inderdaad een kind bij homo-ouders plaatsen, niet omwille van het kind, maar omwille van de homosekuelen en zichzelf. Men zou wel eens kunnen zeggen dat zij homofoob zijn en discrimineren. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#956 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#957 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... herzie je dan uw standpunt in het belang van het kind? Toch niet zo'n moeilijke vraag dacht ik? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#958 | ||
|
![]() Citaat:
En overal wordt gewerkt op basis van die consensus. Citaat:
![]() |
![]() |
#959 |
|
![]() Ik begrijp niet goed waar je naartoe wil, want uit de wetenschappelijke literatuur blijkt dat het wel zo is. Ik steek mijn tijd niet in weerlegde fantasietjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
|
![]() Dus ge geeft toe dat er wel een consensus is?