Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2011, 00:09   #1161
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dit toont niets van dit alles aan. Dit toont enkel aan dat hoe onmenselijk onze wetgeving kan zijn.

Vergeet niet dat ieder van ons, die er voor kiest om kinderen de hebben (op natuurlijke wijze of adoptie of draagmoederschap) dit enkel en alleen doet omdat ieder van ons zo graag vaderke en moederke wil spelen.
Omdat ieder van ons begiftigd is met een oerinstinct, met een innerlijke drang om kinderen te willen. Een behoefte die we willen bevredigen.
Ieder van ons doet dit uit egoïsme.
...en voor dit egoïsme, beste legume, moet het kind dus ook wettelijk opdraaien...

tja...eigenlijk kon ik het homo-fiele standpunt niet beter samenvatten...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 juli 2011 om 00:10.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 00:14   #1162
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Pas op hé...en deze kleine bloemlezing van het homofiele gekrijs enkel in deze draad...omdat wij een kind én een vader én een moeder durven gunnen...
Het gaat hier om adoptiekinderen die geen vader en moeder meer hebben...

Oud 6 juli 2011, 00:16   #1163
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Het gaat hier om adoptiekinderen die geen vader en moeder meer hebben...

ik herhaal...wij zijn dus voor het gunnen van én een vader én een moeder aan adoptiekinderen...

(kinderen dus die geen vader en moeder meer hebben...)
Oud 6 juli 2011, 00:18   #1164
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Zeg dat ook even aan scheidende koppels.
Die gunnen vaak hun kind ook geen vader + moeder.
heeft u ook een punt misschien?
Oud 6 juli 2011, 00:25   #1165
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik herhaal...wij zijn dus voor het gunnen van én een vader én een moeder aan adoptiekinderen...

(kinderen dus die geen vader en moeder meer hebben...)
Het lijkt me nochtans dat er meer kandidaat-adoptiekinderen zijn dan kandidaat-heteroseksuele koppels.

En nu? Kindjes in gesticht laten zitten?
Oud 6 juli 2011, 00:28   #1166
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pas op hé...en deze kleine bloemlezing van het homofiele gekrijs enkel in deze draad...omdat wij een kind én een vader én een moeder durven gunnen...

Inderdaad,

Als iemand zich als homo wil gedragen mag hij dat van mij dat is zijn goed recht. Maar dan moet men er ook de gevolgen van dragen, dat er bepaalde zaken voor hen uitgesloten zijn bv adoptiekinderen.
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 00:42   #1167
Fieseler

Standaard

Citaat:
Het lijkt me nochtans dat er meer kandidaat-adoptiekinderen zijn dan kandidaat-heteroseksuele koppels.

En nu? Kindjes in gesticht laten zitten?
dus u stelt voor: homo-adoptie om de gestichten leeg te maken?
De "noodzaak" reden ter overstijging van de "gewenste" reden.

Neem nu, zuiver hypothetisch, dat dat zo is: waarom dan niet ook de criminelen, armen, minder validen, eenzamen, enz een kind toestoppen? want die geven het kind toch ook warmte en geborgenheid?...of gaat u die kindjes dan weer wél in een gesticht laten zitten?

En welk kind gaat u dan een papa afpakken? Welk kind gaat u een mama afpakken? Gaat u het zijn die dat aan dat kind gaat uitleggen? Gaat u het recht op paps én mams verloten? Wie mag eerst? Homo's of lesbo's?
Stel nu dat na die nood-ingreep het gesticht nog steeds vol zit? Aan wie gaat u dan een kind geven? Welke criteria gaat u dan opofferen?
Oud 6 juli 2011, 00:46   #1168
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neem nu, zuiver hypothetisch, dat dat zo is: waarom dan niet ook de criminelen, armen, minder validen, eenzamen, enz een kind toestoppen? want die geven het kind toch ook warmte en geborgenheid?...of gaat u die kindjes dan weer wél in een gesticht laten zitten?

En welk kind gaat u dan een papa afpakken? Welk kind gaat u een mama afpakken? Gaat u het zijn die dat aan dat kind gaat uitleggen? Gaat u het recht op paps én mams verloten? Wie mag eerst? Homo's of lesbo's?
Stel nu dat na die nood-ingreep het gesticht nog steeds vol zit? Aan wie gaat u dan een kind geven? Welke criteria gaat u dan opofferen?
Normaal heeft u toch wat betere argumentatie hoor.

In uw logica: U ''pakt'' het kind twee ouders ''af'' alleen omdat u niet tegen homo's kunt.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 05:14   #1169
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik begrijp jou niet. Vaak kom je over als een intelligent en integer persoon en dan ineens sluit je je aan bij de grootst mogelijk onzin die hier door Paulus verkondigd wordt...
Idd bizar.
Oud 6 juli 2011, 05:30   #1170
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Oud 6 juli 2011, 06:03   #1171
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ge hebt het gequote.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 6 juli 2011 om 06:03.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 06:08   #1172
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Als iemand zich als homo wil gedragen.
Oud 6 juli 2011, 06:52   #1173
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Anyway artisjok, ik zei niet dat je dat nodig hebt. Ik zei dat dat hetgene is wat een kind is. Een kind is een samenvloeiing van 2 personen. Die factor ontbreekt bij homoseksuelen aangezien mensen van hetzelfde geslacht geen kinderen kunnen maken op natuurlijke wijze.
Och arme je kind(eren) als je die ziet als "een samenvloeiing van 2 personen".

Citaat:
Liefde ja, dat is een ander paar mouwen. Daar gaat het niet om he,
Als het daar niet om gaat, vanwaar dan je stelling dat een kind "De uitdrukking van de liefde." is?

Citaat:
het gaat om adoptierecht voor homo's. Waarom kan er niet minstens één iemand de vader zijn artisjok? Ik zou er nog niet aan denken te adopteren terwijl ik vruchtbaar ben hoor.
Omdat draagmoederschap wettelijk niet geregeld is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 08:03   #1174
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, de gestichten zullen nooit "leeg" zijn waarschijnlijk, dat is een utopie. Dat wil niet zeggen dat voor het kind een gezinssituatie veel meer kansen biedt dan een instellingssituatie.

Zowel op opvoedkundig, sociaal, economisch als cultureel vlak.

Citaat:
Neem nu, zuiver hypothetisch, dat dat zo is: waarom dan niet ook de criminelen, armen, minder validen, eenzamen, enz een kind toestoppen?
Ik denk niet dat criminelen voorbij een vonnis van de rechter geraken. Je moet wel ernstig blijven.

Wat "eenzamen" betreft: de idiotie is dat alleenstaanden kunnen adopteren!

Citaat:
want die geven het kind toch ook warmte en geborgenheid?...of gaat u die kindjes dan weer wél in een gesticht laten zitten?
In het geval van een normaal - niet-crimineel en niet gehandicapt (en homoseksuelen zijn op zich geen van beide...) - persoon zou ik die kinderen inderdaad niet in een gesticht laten zitten.

Citaat:
"Afpakken", "afpakken" - mijn ouders zijn gescheiden toen ik tien was, nadien heb ik zeven jaar 90% van de tijd bij mijn moeder gewoond. Moest ik dan gaan zagen dat mijn vader mij "afgepakt" was? Wat wil je dan?

Mensen die op normale manier kinderen krijgen, kunnen dit doen binnen de halve minuut. Of ze nu minderjarig zijn, crimineel (om jouw voorbeeld te geven), gehandicapt, marginaal, ... Het kan zomaar! Gewoon lul in kut (is zelfs niet nodig), beetje stoten en hop - negen maand later is er vers kannonnenvlees in de wereld.

Peu importe als de ouders al na twee weken uiteen waren gegaan en de moeder achterblijft met ofwel niemand ofwel een resem andere "contacten". Dit kan allemaal (en gebeurt ook jolijk).

De adoptieprocedure brengt personen op zeer strikt gecontroleerde wijze in contact met kinderen die uit het gezinsleven getrokken zijn om hen een kans op een gezin te gunnen. De screening duurt jarenlang en stelt de stabiliteit van de adoptieouder(s), de kansen die ze het adoptiekind kunnen geven &c. vast. Dankzij deze screening kan een zo breed mogelijk aanbod van normale, kansbiedende ouders geleverd worden.

Vermits alleenstaanden kunnen adopteren, alsook heteroseksuelen: zie ik niet in waarom een stabiel, kansbiedend homoseksueel koppel zou moeten uitgesloten worden van die procedure.

Laatst gewijzigd door lombas : 6 juli 2011 om 08:04.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 08:07   #1175
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad,

Als iemand zich als homo wil gedragen mag hij dat van mij dat is zijn goed recht.
Dit is van een dergelijke stupiditeit dat een antwoord bijna onmogelijk is... Te uwer info: iemand gedraagt zich niet als homoseksueel; men is dat.

Citaat:
Maar dan moet men er ook de gevolgen van dragen, dat er bepaalde zaken voor hen uitgesloten zijn bv adoptiekinderen.
De realiteit is niettemin dat homoseksuele koppels nu niet alleen kunnen huwen, maar ook adopteren. Die gedachte vervult u allicht met afschuw, maar u zal er toch mee moeten leren leven. Net zoals al die andere homofoben hier.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 08:07   #1176
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de gestichten zullen nooit "leeg" zijn waarschijnlijk, dat is een utopie. Dat wil niet zeggen dat voor het kind een gezinssituatie veel meer kansen biedt dan een instellingssituatie.

Ik denk niet dat criminelen voorbij een vonnis van de rechter geraken. Je moet wel ernstig blijven.

In het geval van een normaal - niet-crimineel en niet gehandicapt (en homoseksuelen zijn op zich geen van beide...) - persoon zou ik die kinderen inderdaad niet in een gesticht laten zitten.

"Afpakken", "afpakken" - mijn ouders zijn gescheiden toen ik tien was, nadien heb ik zeven jaar 90% van de tijd bij mijn moeder gewoond. Moest ik dan gaan zagen dat mijn vader mij "afgepakt" was? Wat wil je dan?

Mensen die op normale manier kinderen krijgen, kunnen dit doen binnen de halve minuut. Of ze nu minderjarig zijn, crimineel (om jouw voorbeeld te geven), gehandicapt, marginaal, ... Het kan zomaar! Gewoon lul in kut (is zelfs niet nodig), beetje stoten en hop - negen maand later is er vers kannonnenvlees in de wereld.

Peu importe als de ouders al na twee weken uiteen waren gegaan en de moeder achterblijft met ofwel niemand ofwel een resem andere "contacten". Dit kan allemaal (en gebeurt ook jolijk).

De adoptieprocedure brengt personen op zeer strikt gecontroleerde wijze in contact met kinderen die uit het gezinsleven getrokken zijn om hen een kans op een gezin te gunnen. De screening duurt jarenlang en stelt de stabiliteit van de adoptieouder(s), de kansen die ze het adoptiekind kunnen geven &c. vast. Dankzij deze screening kan een zo breed mogelijk aanbod van normale, kansbiedende ouders geleverd worden.

Vermits alleenstaanden kunnen adopteren, alsook heteroseksuelen: zie ik niet in waarom een stabiel, kansbiedend homoseksueel koppel zou moeten uitgesloten worden van die procedure.
Absoluut.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 10:08   #1177
Fieseler

Standaard

Citaat:

Uw argument van: "kijk, wij mogen het adoptiekind gerust een vader of een moeder ontzeggen want anderen hebben het nog veel erger" maakt geen enkele indruk.

Wanneer:
"een pedofiel moet toch een kind kunnen krijgen want in centraal Afrika worden ze als kindsoldaat verplicht hun eigen broer en zus te vermoorden en op te eten..."?

ik herhaal: welk af te schaffen criterium is het volgende in de rij of moeten we daarvoor wachten op de desiderata van een andere drukkingsgroep?

Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 juli 2011 om 10:09.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2011, 10:10   #1178
Fieseler

Standaard

Citaat:
Inderdaad,

Als iemand zich als homo wil gedragen mag hij dat van mij dat is zijn goed recht. Maar dan moet men er ook de gevolgen van dragen, dat er bepaalde zaken voor hen uitgesloten zijn bv adoptiekinderen.
Ik ben het daar grotendfeels mee eens.

Ik maak enkel uitzondering voor het noodzaak- en uitzonderingsrecht.
Oud 6 juli 2011, 10:14   #1179
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dit is van een dergelijke stupiditeit dat een antwoord bijna onmogelijk is... Te uwer info: iemand gedraagt zich niet als homoseksueel; men is dat.
Volledig off topic: maar uw "stupiditeits"gekrijs trok even mijn aandacht...

Volgens u zijn de homo's dus een uitzonderlijke kategorie van mensen.
Een vader van een koppel kinderen (ik ken er een paar) die plots met een homovriend verdween was homo maar gedroeg zich als een hetero.
Omgekeerd is onmogelijk?
Of vormen homo's hier een uitzondering...

Citaat:
De realiteit is niettemin dat homoseksuele koppels nu niet alleen kunnen huwen, maar ook adopteren. Die gedachte vervult u allicht met afschuw, maar u zal er toch mee moeten leren leven. Net zoals al die andere homofoben hier.
Fascisten zijn het...nazi's...achterlijke debielen...
Oud 6 juli 2011, 10:23   #1180
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volledig off topic: maar uw "stupiditeits"gekrijs trok even mijn aandacht...

Volgens u zijn de homo's dus een uitzonderlijke kategorie van mensen.
Een vader van een koppel kinderen (ik ken er een paar) die plots met een homovriend verdween was homo maar gedroeg zich als een hetero.
Omgekeerd is onmogelijk?
Of vormen homo's hier een uitzondering...

Fascisten zijn het...nazi's...achterlijke debielen...
Als u niet het fatsoen kan opbrengen om mij op een beleefde en respectvolle manier aan te spreken, hoeft u van mij geen antwoord te verwachten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be