![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1521 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 18:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1522 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wacht nog paulus, uw ideaal beeld is geen argument. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1523 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1524 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1525 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1526 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar afgezien daarvan,... ... wat is uw ideaalbeeld dan wel als ik vragen mag? En zeg eens eerlijk: Stel dat u door omstandigheden, een ongeval of zo, niet langer meer voor uw eigen kinderen kan zorgen zodat zij aangewezen zijn op een vervangingsgezin,... ... en u hebt de keuze tussen twee volkomen gelijkwaardige gezinnen voor uw kinderen,... Het enige verschil is dat het ofwel een homokoppel of een heterokoppel zou zijn,... Zou u dan zeggen dat het u niet kan schelen in welk gezin ze terechtkwamen? Ik niet. Ik zou opteren voor dat heterogezin omdat dit het dichtst bij de natuurlijke en biologische omstandigheden staat waarin kinderen geboren worden en opgroeien. Als u me daarvoor een homofoob wil noemen dan doet u dat maar. Want dan weet ik, dat u niet weet wat homofobie eigenlijk is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 19:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1527 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1528 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarin verschillen we dan weer. En dat mag. Paulus Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1529 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het probleem is juist dat men homokoppels enkel en alleen afrekent op het ontbreken van een vrouwelijke moederfiguur, en niet kijkt naar welke voordelen het homokoppel heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1530 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het probleem is volgens mij, dat er heel wat meer heterokoppels minstens even bekwaam zijn en dat ook de oorzaak is, dat er ondanks de wettelijke goedkeuring, maar weinig tot geen homokoppels konden adopteren tot nog toe. De homoseksuelen zien dat -omdat zij de zaak bekijken vanuit hun strijd voor gelijke rechten- als een discriminatie. Helemaal erg wordt het als zij provocerend ten strijde trekken door mensen van homofobie te beschuldigen, om zo adopties af te dwingen. Ik begrijp dat natuurlijk wel, maar vind het niet goed. Het is geen eerbaar strijdmiddel. Het belang en het recht van het kind op 'het best mogelijke' is belangrijker dan de wens van de ouders, van welke geaardheid ook. Maar het blijft natuurlijk een aartsmoeilijke zaak om met zekerheid uit te kunnen maken, welk gezin 'het best mogelijke is'. Want mensen veranderen hun gans leven lang. Zelfs deskundigen zijn het er onderling over oneens. En dat is inderdaad een probleem. Want men wil risico's vermijden als het gaat om het welzijn van kinderen. En uiteraard is er geen discussie over de negatieve invloed die de hetrogeaardheid wel eens zou kunnen hebben op de opvoeding van kinderen. Dat zou ok een absurde discussie zijn, precies omdat het hebben van hetero-ouders een natuurlijk en biologisch gegeven is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 23:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1531 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wanneer mensen geen kinderen kunnen krijgen is de reden niet belangrijk, want het resultaat blijft hetzelfde, voor zowel ene homo als onvruchtbaar heterokoppel is adoptie de enige mogelijkheid. Wanneer je enkel redeneert vanuit het belang van het kind zouden de meeste heterokoppels beter geen kinderen krijgen, mensen met een laag inkomen,emotionele problemen, onstabiele relatie, aanleg voor verslaving, lage intelligentie, hoog aantal kinderen...allemaal factoren die als risico kunnen worden gezien wat de kansen van kinderen betreft, gaat u die allemaal steriliseren uit uw bezorgdheid voor het kind? Nee want zoalng het hetero's zijn is voor u geen vuiltje aan de lucht, pas wanneer het homo's zijn heeft u het ineens over" het belang van het kind". En ookal zou dat homokoppel financieel, emotioneel prima voor het kind kunnen zorgen binnen een stabiele relatie, en zijn beide partners intelligent genoeg alle kansen te kunnen bieden, dan nog verkiest u een hetero koppel omdat dit "natuurlijk" zou zijn..daarmee zegt u dus; een enkele factor is belangrijk behalve het hetero zijn en dat is doorsimpel discriminatie, ookal denkt u dat niet te doen, u doet het wel en erg duidelijk.. U mag dus eens over uzelf en uw nobele principes voor kinderen nadenken, het is niet te hopen dat één van die kinderen homo is want dan is hij onmiddellijk minderwaardig, toch al als eventuele latere ouder.. ![]() Veel plezier met uw wereld, gelukkig is ze de mijne niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1532 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1533 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat is het niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1534 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#1535 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1536 |
Banneling
|
![]() Kan men hier geen enquete aan vast hangen? Zo zal het duidelijker worden dat het merendeel begrijpt dat er geen reet van waar is wat paulus en co beweren. Hun ideaal beeld is duidelijk niet aan de orde. Het is een op vooroordelen gebaseerd beeld!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1537 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1538 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jammer dat je dat blijkbaar niet begrijpt. Citaat:
Maar je hebt wel gelijk dat heel wat mensen niet de ideale ouders zijn. Citaat:
Citaat:
Probeer eens te reageren op wat ik wél zeg ipv op wat ik niet zeg. Misschien raken we dan nog ergens... Citaat:
Paulus. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1539 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... is toch niet goed genoeg vrees ik. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1540 |
Banneling
|
![]() Alles keer op keer herhalen ook niet Paulus, dat begrijp je toch? Er zitten zeer veel gaten in uw uitleg? Nog steeds blijf je uitgaan van uw ideaal beeld 'niet objectief'. Een enquete zou dus daarom kunnen helpen, om uw gaten te dichten alsook de argumenten die jij straal negeert! en wegschrijft met uw ideaal beeld!, duidelijk te maken.
|
![]() |
![]() |