Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2011, 18:54   #1521
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, hij geeft dat niet toe en hij zal het ook nooit toegeven. Desalniettemin is het voor iedereen hier volkomen duidelijk...
... dat u geen argumentatie heeft en daarom dan maar continue op de man speelt en zo ganse draads verkloot....

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 18:54.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 18:59   #1522
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Na 1001 zeer terechte argumenten gelezen te hebben zie ik er geen nut van in om dit opnieuw te gaan doen. Het is duidelijk dat je het enkel wil zien vanuit uw ideaal beeld. Je zit dus met een probleem Paulus.

Ik wacht nog paulus, uw ideaal beeld is geen argument.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 19:02   #1523
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Na 1001 zeer terechte argumenten gelezen te hebben zie ik er geen nut van in om dit opnieuw te gaan doen. Het is duidelijk dat je het enkel wil zien vanuit uw ideaal beeld. Je zit dus met een probleem J.B.good.

Paulus.
Oud 16 juli 2011, 19:04   #1524
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vindt u dan "het beste willen voor een kind" geen argumentatie?

Tjah?!

Ik anders wel.

Paulus.
Oud 16 juli 2011, 19:08   #1525
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Vindt u dan "het beste willen voor een kind" geen argumentatie?

Tjah?!

Ik anders wel.

Paulus.

Toch wel, het beste is nu nog altijd niet uw ideaal beeld. Dus mijn vraag blijft staan.
Oud 16 juli 2011, 19:24   #1526
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, het beste is nu nog altijd niet uw ideaal beeld. Dus mijn vraag blijft staan.
U weet blijkbaar beter dan ik wat mijn ideaalbeeld zou zijn,...

Maar afgezien daarvan,...

... wat is uw ideaalbeeld dan wel als ik vragen mag?

En zeg eens eerlijk:

Stel dat u door omstandigheden, een ongeval of zo, niet langer meer voor uw eigen kinderen kan zorgen zodat zij aangewezen zijn op een vervangingsgezin,...

... en u hebt de keuze tussen twee volkomen gelijkwaardige gezinnen voor uw kinderen,...

Het enige verschil is dat het ofwel een homokoppel of een heterokoppel zou zijn,...

Zou u dan zeggen dat het u niet kan schelen in welk gezin ze terechtkwamen?

Ik niet. Ik zou opteren voor dat heterogezin omdat dit het dichtst bij de natuurlijke en biologische omstandigheden staat waarin kinderen geboren worden en opgroeien.

Als u me daarvoor een homofoob wil noemen dan doet u dat maar. Want dan weet ik, dat u niet weet wat homofobie eigenlijk is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 19:25.
Oud 16 juli 2011, 19:48   #1527
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:

En zeg eens eerlijk:

Stel dat u door omstandigheden, een ongeval of zo, niet langer meer voor uw eigen kinderen kan zorgen zodat zij aangewezen zijn op een vervangingsgezin,...

... en u hebt de keuze tussen twee volkomen gelijkwaardige gezinnen voor uw kinderen,...

Het enige verschil is dat het ofwel een homokoppel of een heterokoppel zou zijn,...

Ik niet. Ik zou opteren voor dat heterogezin omdat dit het dichtst bij de natuurlijke en biologische omstandigheden staat waarin kinderen geboren worden en opgroeien.

Als u me daarvoor een homofoob wil noemen dan doet u dat maar. Want dan weet ik, dat u niet weet wat homofobie eigenlijk is.

Paulus.
Uw ideaal beeld is hier weer goed omschreven Paulus. Ikzelf zou hopen dat mijn kinderen in een gezin terechtkomen waar ze in al hun noden voorzien worden. Het ideale gezin is een gezin waar kinderen gelukkig zijn, een warm nest dus.
Oud 16 juli 2011, 21:12   #1528
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uw ideaal beeld is hier weer goed omschreven Paulus. Ikzelf zou hopen dat mijn kinderen in een gezin terechtkomen waar ze in al hun noden voorzien worden. Het ideale gezin is een gezin waar kinderen gelukkig zijn, een warm nest dus.
Dan hebben we blijkbaar toch hetzelfde ideaalbeeld. Alleen ga ik confronterende vragen daarover niet uit de weg.

Daarin verschillen we dan weer.

En dat mag.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 21:14.
Oud 16 juli 2011, 22:51   #1529
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zou in dat geval ook zeggen dat een heterokoppel de voorkeur heeft. Probleem is echter dat men nooit voor die keuze staat. Men moet kiezen tussen twee imperfecte koppels, die elk hun voor- en nadelen hebben.

Het probleem is juist dat men homokoppels enkel en alleen afrekent op het ontbreken van een vrouwelijke moederfiguur, en niet kijkt naar welke voordelen het homokoppel heeft.
Arnforpresident is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2011, 23:35   #1530
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident Bekijk bericht
Ik zou in dat geval ook zeggen dat een heterokoppel de voorkeur heeft. Probleem is echter dat men nooit voor die keuze staat. Men moet kiezen tussenktwee imperfecte koppels, die elk hun voor- en nadelen hebben.
Daar ben ik het volledig mee eens.

Citaat:
Het probleem is juist dat men homokoppels enkel en alleen afrekent op het ontbreken van een vrouwelijke moederfiguur, en niet kijkt naar welke voordelen het homokoppel heeft.
We moeten gewoon alles in kaart brengen in het belang van het kind om een gezin selecteren. Is dat in bepaalde gevallen een homokoppel, dan is dat maar zo. Dan gaat het kind daar naar toe.

Het probleem is volgens mij, dat er heel wat meer heterokoppels minstens even bekwaam zijn en dat ook de oorzaak is, dat er ondanks de wettelijke goedkeuring, maar weinig tot geen homokoppels konden adopteren tot nog toe.

De homoseksuelen zien dat -omdat zij de zaak bekijken vanuit hun strijd voor gelijke rechten- als een discriminatie. Helemaal erg wordt het als zij provocerend ten strijde trekken door mensen van homofobie te beschuldigen, om zo adopties af te dwingen.

Ik begrijp dat natuurlijk wel, maar vind het niet goed. Het is geen eerbaar strijdmiddel. Het belang en het recht van het kind op 'het best mogelijke' is belangrijker dan de wens van de ouders, van welke geaardheid ook.

Maar het blijft natuurlijk een aartsmoeilijke zaak om met zekerheid uit te kunnen maken, welk gezin 'het best mogelijke is'. Want mensen veranderen hun gans leven lang. Zelfs deskundigen zijn het er onderling over oneens.

En dat is inderdaad een probleem. Want men wil risico's vermijden als het gaat om het welzijn van kinderen. En uiteraard is er geen discussie over de negatieve invloed die de hetrogeaardheid wel eens zou kunnen hebben op de opvoeding van kinderen. Dat zou ok een absurde discussie zijn, precies omdat het hebben van hetero-ouders een natuurlijk en biologisch gegeven is.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 16 juli 2011 om 23:47.
Oud 17 juli 2011, 12:39   #1531
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wel. Blijkbaar heeft u me niet goed begrepen. Sta me toe mezelf eens te verduidelijken.

Volgens mij is er een verschil tussen geen kinderen kunnen krijgen omwille van een medisch mankement dan wel om de aard van de relatie. Het is heel begrijpelijk dat koppels die graag kinderen hadden gehad, maar dit niet kunnen wegens een vruchtsbaarheidsprobleem, graag in aanmerking willen komen voor adoptie. zoals eerder al gezegd ligt het probleem niet bij wat ze zijn maar bij wat ze medisch hebben of moeten missen.

Bij homokoppels liggen de kaarten anders. Homoseksuelen zijn doorgaans perfect vruchtbare mensen. Aleen is het nu eenmaal zo dat voor het krijgen van kinderen, nog altijd een mannelijk en een vrouwelijk element nodig zijn. En door de aard van hun relatie kan dat niet. Hun seksuele oriëntatie is in disharmonie met hun lichaam en daarom vormen ze een tegennatuurlijke relatie. Zij kunnen geen kinderen krijgen, niet omwille van een lichamelijke panne, maar omwille van wat ze zijn. Omwille van de aard van hun relatie.

Kijk. Opvoeders kunnen ook hele goede opvoeders zijn. Vaak bewezen door één of ander diploma al dan niet gecombineerd met ervaring. Niemand die hn bekwaamheid in vraag stelt,...

... maar ondanks die bewezen bekwaamheid van deze opvoeders zelf, zullen de omstandigheden in een weeshuis nooit kunnen tippen aan de warmte en liefde die we kunnen zien in een liefdevol gezin. Daar twijfelt niemand aan.

Het comité voor bijzondere jeugdzorg en of de jeugdrechters die zich over dergelijke zaken moeten buigen zullen steeds opteren voor een gezin, waarin het kind kan opgroeiden. Niet omwille van de bekwaam- of onbekwaamheid van de opvoeders die in zo'n voorziening werken, maar omwille van de voorziening zelf, die niet ideaal is.

Voor de opvoeding van kinderen is niet alleen maar de bekwaamheid van de opvoeders van belang, maar ok de omstandigheden uiteraard. De aard van zo'n weeshuis, is niet dezelfde als de aard van een gezin.

Het moet dan ook steeds de betrachting zijn om die omstandigheden zo goed mogelijk te hebben voor het kind. Bekwaamheid van de opvoeders alleen is niet voldoende.

Als we op zoek gaan naar wat het best mogelijke is wat we een ouderloos kind kunnen geven dan is het evident dat we ons vervangingsgezin zo goed als mogelijk om de natuurlijke omstandigheden laten lijken.

En wat nu juist dat "best mogelijke" is, moet vooral bekeken worden vanuit het perspectief van het kind. Mij lijkt het evident én argumenteel, dat een surrogaatgezin, zo goed als mogelijk lijkt op het oorspronkelijk natuurlijk biologisch gegeven waaruit kinderen nu eenmaal voortkomen.

U niet misschien?

Weeshuizen moeten zich toch ook niet gediscrimineerd gaan voelen en schermen met de bekwaamheid van hun opvoederes om kinderen binnen te houden?

Even belachelijk zijn homoseksuele koppels die schermen met hun bekwaamheid om kinderen te mogen adopteren.

We moeten immers steeds op zoek gaan naar wat het beste is voor het kind.

Wat nu gebeurd is dat men gaat strijden voor homorechten en homoadoptie toestaan in het belang van de homorechten. Omdat zij zich niet gediscrimineerd zouden voelen. Maar dat is natuurlijk onzin. Het is geen discriminatie om het beste te willen voor het kind en zich daarbij te richten op natuurlijke omstandigheden als ijkpunt voor het best mogelijke.

Heb ik mijn visie verduidelijkt?

Inderdaad, de aard van de relatie. Net zoals bijvoorbeeld de aard van een weeshuis of de aard van alle denkbare omstandigheden.

Dat heb ik niet gezegd.

Als blijkt dat een homorelatie voor het best mogelijke is voor een kind, dan wil ik mijn eigen kind daar zelfs graag plaatsen, mocht ik er bijvoorbeeld door omstandigheden er zelf niet meer kunnnen voor zorgen. Ik zou daar nog eerder voor opteren dan voor een weeshuis.

Maar als binnen de keuzemogelijkheden een heterogezin het best mogelijke lijkt, ga ik mijn kind niet bij een homorelatie stoppen omdat ik me wil profileren als iemand die strijdt voor homorechten.

Andere redens heb ik nog niet echt gezien.

Paulus.
Nee, u houdt een warrig betoog!
Wanneer mensen geen kinderen kunnen krijgen is de reden niet belangrijk, want het resultaat blijft hetzelfde, voor zowel ene homo als onvruchtbaar heterokoppel is adoptie de enige mogelijkheid.

Wanneer je enkel redeneert vanuit het belang van het kind zouden de meeste heterokoppels beter geen kinderen krijgen, mensen met een laag inkomen,emotionele problemen, onstabiele relatie, aanleg voor verslaving, lage intelligentie, hoog aantal kinderen...allemaal factoren die als risico kunnen worden gezien wat de kansen van kinderen betreft, gaat u die allemaal steriliseren uit uw bezorgdheid voor het kind?

Nee want zoalng het hetero's zijn is voor u geen vuiltje aan de lucht, pas wanneer het homo's zijn heeft u het ineens over" het belang van het kind".

En ookal zou dat homokoppel financieel, emotioneel prima voor het kind kunnen zorgen binnen een stabiele relatie, en zijn beide partners intelligent genoeg alle kansen te kunnen bieden, dan nog verkiest u een hetero koppel omdat dit "natuurlijk" zou zijn..daarmee zegt u dus; een enkele factor is belangrijk behalve het hetero zijn en dat is doorsimpel discriminatie, ookal denkt u dat niet te doen, u doet het wel en erg duidelijk..

U mag dus eens over uzelf en uw nobele principes voor kinderen nadenken, het is niet te hopen dat één van die kinderen homo is want dan is hij onmiddellijk minderwaardig, toch al als eventuele latere ouder..

Veel plezier met uw wereld, gelukkig is ze de mijne niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 12:50   #1532
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En zeg eens eerlijk:

Paulus.
Het heterokoppel is het meest logische in dit geval.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 13:07   #1533
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het heterokoppel is het meest logische in dit geval.
Nee, dat is het niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 13:11   #1534
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Maar het blijft natuurlijk een aartsmoeilijke zaak om met zekerheid uit te kunnen maken, welk gezin 'het best mogelijke is'. Want mensen veranderen hun gans leven lang. Zelfs deskundigen zijn het er onderling over oneens.
Ik wacht nog steeds op de namen van deskundigen die een "gefundeerde" mening hebben.

Citaat:
En dat is inderdaad een probleem. Want men wil risico's vermijden als het gaat om het welzijn van kinderen. En uiteraard is er geen discussie over de negatieve invloed die de hetrogeaardheid wel eens zou kunnen hebben op de opvoeding van kinderen. Dat zou ok een absurde discussie zijn, precies omdat het hebben van hetero-ouders een natuurlijk en biologisch gegeven is.
En homofiele koppels die jongen opvoeden is ook een natuurlijk en biologisch gegeven. Meer nog, in sommige soorten zijn de homoseksuele koppels zelfs succesvoller.
Oud 17 juli 2011, 13:28   #1535
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zeg eens eerlijk:

Wat mij betreft mogen ze kop of munt kiezen.
Oud 17 juli 2011, 15:21   #1536
J.B good
Banneling

Standaard

Kan men hier geen enquete aan vast hangen? Zo zal het duidelijker worden dat het merendeel begrijpt dat er geen reet van waar is wat paulus en co beweren. Hun ideaal beeld is duidelijk niet aan de orde. Het is een op vooroordelen gebaseerd beeld!
Oud 17 juli 2011, 15:52   #1537
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet.
Waarom wel niet Raf?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2011, 15:59   #1538
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, u houdt een warrig betoog!
Wanneer mensen geen kinderen kunnen krijgen is de reden niet belangrijk, want het resultaat blijft hetzelfde, voor zowel ene homo als onvruchtbaar heterokoppel is adoptie de enige mogelijkheid.
Volgens mij spelen ook de omstandigheden een rol. Vandaar dat volgens mij een kind beter geplaatst wordt bij een homokoppel dan in een weeshuis, maar het best bij hetero-ouders. Het is immers een natuurlijk gegeven dan kinderen uit man en vrouw geboren worden.

Jammer dat je dat blijkbaar niet begrijpt.

Citaat:
Wanneer je enkel redeneert vanuit het belang van het kind zouden de meeste heterokoppels beter geen kinderen krijgen, mensen met een laag inkomen,emotionele problemen, onstabiele relatie, aanleg voor verslaving, lage intelligentie, hoog aantal kinderen...allemaal factoren die als risico kunnen worden gezien wat de kansen van kinderen betreft, gaat u die allemaal steriliseren uit uw bezorgdheid voor het kind?
Het gaat over kinderen krijgen via adoptie.

Maar je hebt wel gelijk dat heel wat mensen niet de ideale ouders zijn.

Citaat:
Nee want zoalng het hetero's zijn is voor u geen vuiltje aan de lucht, pas wanneer het homo's zijn heeft u het ineens over" het belang van het kind".
Dat klopt niet. U zult wat ik daarovers schrijf eens moeten herlezen.

Citaat:
En ookal zou dat homokoppel financieel, emotioneel prima voor het kind kunnen zorgen binnen een stabiele relatie, en zijn beide partners intelligent genoeg alle kansen te kunnen bieden, dan nog verkiest u een hetero koppel omdat dit "natuurlijk" zou zijn..daarmee zegt u dus; een enkele factor is belangrijk behalve het hetero zijn en dat is doorsimpel discriminatie, ookal denkt u dat niet te doen, u doet het wel en erg duidelijk..
Ook dat klopt niet.

Probeer eens te reageren op wat ik wél zeg ipv op wat ik niet zeg. Misschien raken we dan nog ergens...

Citaat:
U mag dus eens over uzelf en uw nobele principes voor kinderen nadenken, het is niet te hopen dat één van die kinderen homo is want dan is hij onmiddellijk minderwaardig, toch al als eventuele latere ouder..

Veel plezier met uw wereld, gelukkig is ze de mijne niet.
U wordt persoonlijk ipv inhoudelijk. En dat is jammer. Ik heb u steeds met respect proberen te benaderen.

Paulus.
Oud 17 juli 2011, 16:00   #1539
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is het niet.
Citaat:
Kan men hier geen enquete aan vast hangen? Zo zal het duidelijker worden dat het merendeel begrijpt dat er geen reet van waar is wat paulus en co beweren. Hun ideaal beeld is duidelijk niet aan de orde. Het is een op vooroordelen gebaseerd beeld!
Gewoon zeggen dat iets niet waar is.....

... is toch niet goed genoeg vrees ik.

Paulus.
Oud 17 juli 2011, 16:04   #1540
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon zeggen dat iets niet waar is.....

... is toch niet goed genoeg vrees ik.

Paulus.
Alles keer op keer herhalen ook niet Paulus, dat begrijp je toch? Er zitten zeer veel gaten in uw uitleg? Nog steeds blijf je uitgaan van uw ideaal beeld 'niet objectief'. Een enquete zou dus daarom kunnen helpen, om uw gaten te dichten alsook de argumenten die jij straal negeert! en wegschrijft met uw ideaal beeld!, duidelijk te maken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be