Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 13:35   #1841
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Hij negeert geldige argumenten. De "discussie" over holebiadoptie bestaat alleen in zijn hoofd, samen met de discussie over evolutie die door andere bible thumpers wordt uitgedragen.

Paulus... voor de laatste keer... er is helemaal geen discussie. Die ziet gij enkel omdat gij totaal niet snapt wat er in die artikels geschreven is.

Dus...

Wovon man nicht sprechen kann darüber muss man schweigen

Serieus... uw onzin begint echt irritante proporties aan te nemen.
Dus de links van het pro-kamp, met zogenaamde bewijzen voor, spreken de waarheid niet als de het over deze discussie hebben, want er is helemaal geen discussie....?

Genoteerd!

Ook zij zijn wellicht te dom volgens u neem ik aan?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 13:40   #1842
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
U gaat de uitdaging niet aan? Dat is uw goed recht. Maar het is niet uw recht mij te veroordelen zonder eerlijk proces en dat doet u weldegelijk. U speelt op de man ipv op de bal.

Dat is inderdaad zo om een onderzoek bevestigd te weten. Maar niet om aan te tonen, dat de 'waarschijnlijkheid van 95%' zou verminderen. Daarvoor zijn verschillende onderzoeken nodig en niet meedere keren hetzelfde onderzoek.

Weer speelt u op de man. Een bekend verschijnsel in de argumentatieleer voor iemand zonder inhoudelijke argumentatie, zul je wel weten. Of voor een onbeschofterik. Dat kan het ook zijn. Het is in elk geval één van de twee.

Ik hecht vooral belang aan het welzijn van het kind. Daarom pleit ik ook voor "het best mogelijke" dat we aan adoptabele kinderen zouden kunnen geven.

Ik zal uw conclusie maar gewoon negeren. Deze discussie gaat immers niet over mij, maar over de pro en contra van adoptie door homoseksuele stellen. En uw conclusie heeft daar niks mee te maken.

Paulus.
U heeft anders nog geen enkel werkelijk argument weten aandragen waaruit blijkt dat homo's als ouders minder bijdragen tot het welzijn van een kind dan hetero's en evenmin gaf u een link naar die studies die aantonen dat homo's geen gelijkwaardige ouders kunnen zijn.
Het enige wat u kunt aanbrengen als argument is dat u een probleem heeft met het idee dat mannen kinderen opvoeden, dat mag best maar is puur persoonlijk, een vooroordeel dus,een ongegronde vrees voor iets wat u niet kunt plaatsen, daar heeft u nu aandacht genoeg voor gehad, denkt u niet?

Het stoort me langzamerhand behoorlijk dat u probeert uw standpunt, waar u alle recht op heeft trouwens, te verpakken als " wetenschappelijk" want dat is het dus niet, ik heb een pedagogisch diploma en kan dat dus zeggen, integendeel, binnen pedagogie zal niemand een dergelijk vooroordeel in een lespakket brengen.
U heeft dus recht op uw vooroordelen maar wees consequent, meer dan dat is er niet.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 13:56   #1843
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U heeft anders nog geen enkel werkelijk argument weten aandragen waaruit blijkt dat homo's als ouders minder bijdragen tot het welzijn van een kind dan hetero's en evenmin gaf u een link naar die studies die aantonen dat homo's geen gelijkwaardige ouders kunnen zijn.
Beste alice. Dat is ook de discusie niet. Niemand die twijfelt aan de opvoedingsbekwaamheid van homoseksuelen. Pedagogische kwaliteiten staan los van geaardheid.

Ik pleit ervoor om alles in kaart te brengen vooralleer te oordelen. Als blijkt dat het homoseksueel koppel "het best mogelijke is", dan is dat maar zo. Dan gaat het kind daar naartoe. Kijk maar:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1533

Citaat:
Het enige wat u kunt aanbrengen als argument is dat u een probleem heeft met het idee dat mannen kinderen opvoeden, dat mag best maar is puur persoonlijk, een vooroordeel dus,een ongegronde vrees voor iets wat u niet kunt plaatsen, daar heeft u nu aandacht genoeg voor gehad, denkt u niet?

Het stoort me langzamerhand behoorlijk dat u probeert uw standpunt, waar u alle recht op heeft trouwens, te verpakken als " wetenschappelijk" want dat is het dus niet, ik heb een pedagogisch diploma en kan dat dus zeggen, integendeel, binnen pedagogie zal niemand een dergelijk vooroordeel in een lespakket brengen.
U heeft dus recht op uw vooroordelen maar wees consequent, meer dan dat is er niet.
Als u werkelijk een pedagogisch diploma heeft - en dat wil ik gerust aannemen- dan weet u als geen ander dat men in de pedagogie voorzeker 'de rol van de vader' en 'de rol van de moeder' als afzonderlijke fenomenen erkent die men waarneemt bij de opvoeding van kinderen. Deze zijn nu eenmaal niet gelijk. Afhankelijk van het geslacht en de leeftijd van het kind gaat deze voor bepaalde zaken eerder aankloppen bij de moeder en voor andere zaken bij de vader. Soms overlappen deze rollen elkaar, maar soms ook niet.

Iemand stelde de vraag aan een homofiel én deelnemer aan de discussie, welke rol hij dan wel zou spelen mocht hij kinderen hebben. De rol van de vader of de rol van de moeder?

Eigenlijk is dat een zeer terechte vraag, want een kind heeft inderdaad beiden nodig. Het is niet omdat de seksuele oriëntatie van de man of vrouw in disharmonie is met zijn of haar lichaam, dat zij geen man of vrouw meer zouden zijn. Het blijft natuurlijk altijd een zeker 'spelen'. Er blijft een zekere onnatuurlijkheid.

Vraag blijft of dit nu werkelijk 'het best mogelijke' is wat wij aan een ouderloos kind kunnen geven?

Volgens sommigen hier ben ik te dom om de ware reden te begrijpen. Ik vraag me dan ook terecht af, hoe moeilijk het dan wel niet moet zijn voor het kind om het te begrijpen als het in zijn 'identieteitscrisis' komt. Een pedagogische term die u, gezien uw studies, wellicht beter dan wie ook op dit forum zult begrijpen.

Paulus

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 14:09.
Oud 24 juli 2011, 14:15   #1844
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nee gewoon een website dat ik als wetenschappelijk bewijs zou moeten aanvaarden voor het feit dat homosekuele ouders inderdaad het best mogelijke zijn....

http://91.121.97.41/showpost.php?p=5...&postcount=194

Uieindelijk lijkt het in essentie om een bevraging te gaan bij kinderen door homoseksuele ouders opgevoed....

Paulus.
Blijkbaar is het een site met getuigenissen, met een paar verwijzingen naar studies in het resources tabblad.

Dit is geen, en heeft geen enkel effect op, legitieme onderzoeken.
Oud 24 juli 2011, 14:18   #1845
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus...

Serieus... uw onzin begint echt irritante proporties aan te nemen.
Ik hoop dat het door homofiele ouders geadopteerde kind, dit niet als antwoord zal krijgen van zijn ouders, wanneer het zich terecht afvraagt, waarom het geen hetero-ouders heeft...

... want dat zou inderdaad irritante onzin zijn buiten alle proporties.

Ik kan en wil dat dus ook niet aanvaarden als antwoord of als argument, als ik die terechte vraag stel.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 14:23.
Oud 24 juli 2011, 14:21   #1846
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Blijkbaar is het een site met getuigenissen, met een paar verwijzingen naar studies in het resources tabblad.

Dit is geen, en heeft geen enkel effect op, legitieme onderzoeken.
Blij dat we het daarover eens zijn.

Want elders wordt daar paaaaagina's over doorgeleuterd, inclusief beschuldigingen én kwetsende verwijten en scheldpartijen, omdat ik dat niet als bewijs wilde aanvaarden voor wetenschappelijk onderzoek.

Paulus.
Oud 24 juli 2011, 14:23   #1847
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Blij dat we het daarover eens zijn.

Want elders wordt daar paaaaagina's over doorgeleuterd, inclusief beschuldigingen én kwetsende verwijten en scheldpartijen, omdat ik dat niet als bewijs wilde aanvaarden voor wetenschappelijk onderzoek.

Paulus.
EN toch zijn er wel honderden onderzoeken die tot hetzelfde besluit komen.

Een kind krijgt de best mogelijke opvoeding zowel bij hetero's als bij holebi's.
Oud 24 juli 2011, 14:30   #1848
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
EN toch zijn er wel honderden onderzoeken die tot hetzelfde besluit komen.

Een kind krijgt de best mogelijke opvoeding zowel bij hetero's als bij holebi's.
Tot nog toe heb ik zeven van de links die werden aangebracht op dit forum als bewijs, grondig gelezen en drie of vier, diagonaal doorkruist. Daarvan heb ik er drie wijd uitgesmeerd op dit forum en daar is "collage.org" niet bij...

En met de beste wil van de wereld ('k moest alles vertalen...-)....

En in alle eerlijkheid...

...neen. Echt niet.

Trouwens, om iets te bewijzen zijn geen honderden onderzoeken nodig. Eén goede is ruim voldoende. Als d�*t geen krasse uitspraak is?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 14:32.
Oud 24 juli 2011, 14:43   #1849
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste alice. Dat is ook de discusie niet. Niemand die twijfelt aan de opvoedingsbekwaamheid van homoseksuelen. Pedagogische kwaliteiten staan los van geaardheid.

Ik pleit ervoor om alles in kaart te brengen vooralleer te oordelen. Als blijkt dat het homoseksueel koppel "het best mogelijke is", dan is dat maar zo. Dan gaat het kind daar naartoe. Kijk maar:

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1533

Als u werkelijk een pedagogisch diploma heeft - en dat wil ik gerust aannemen- dan weet u als geen ander dat men in de pedagogie voorzeker 'de rol van de vader' en 'de rol van de moeder' als afzonderlijke fenomenen erkent die men waarneemt bij de opvoeding van kinderen. Deze zijn nu eenmaal niet gelijk. Afhankelijk van het geslacht en de leeftijd van het kind gaat deze voor bepaalde zaken eerder aankloppen bij de moeder en voor andere zaken bij de vader. Soms overlappen deze rollen elkaar, maar soms ook niet.

Iemand stelde de vraag aan een homofiel én deelnemer aan de discussie, welke rol hij dan wel zou spelen mocht hij kinderen hebben. De rol van de vader of de rol van de moeder?

Eigenlijk is dat een zeer terechte vraag, want een kind heeft inderdaad beiden nodig. Het is niet omdat de seksuele oriëntatie van de man of vrouw in disharmonie is met zijn of haar lichaam, dat zij geen man of vrouw meer zouden zijn. Het blijft natuurlijk altijd een zeker 'spelen'. Er blijft een zekere onnatuurlijkheid.

Vraag blijft of dit nu werkelijk 'het best mogelijke' is wat wij aan een ouderloos kind kunnen geven?

Volgens sommigen hier ben ik te dom om de ware reden te begrijpen. Ik vraag me dan ook terecht af, hoe moeilijk het dan wel niet moet zijn voor het kind om het te begrijpen als het in zijn 'identieteitscrisis' komt. Een pedagogische term die u, gezien uw studies, wellicht beter dan wie ook op dit forum zult begrijpen.

Paulus
Ik vrees dat u van pedagogie geen kaas gegeten heeft, daar worden helemaal geen standpunten ingenomen zoals de rol van de vader of van de moeder...wel de rol van ouders!
Over het geslacht van ouders wordt geen standpunt ingenomen omdat dit totaal niet ter zake is, ouders worden gezien als mensen die kinderen horen te stimuleren in hun ontwikkeling, die rolpatronen die u graag wilt aanhalen zijn gebaseerd op het traditionele gezin war niet of nauwelijks nog bestaat.

Identiteitscrisis??? Alle kinderen en vooral pubers maken een periode door waarbij je op zoek bent naar jezelf en ouders vaak als "probleem" worden ervaren, evengoed gebeurt dat proces bij hetero's, echt; u vertelt totale onzin.

Wanneer u weet dat pedagogische kwaliteiten los staan van geaardheid, wat ik dan uw punt nog?

De omgeving? Vroeger waren alleenstaande ouders een schande en probleem, nu vindt niemand dat nog juist omdat er zoveel één oudergezinnen zijn, dat lijkt me dan een pleidooi vooral homo's kinderen te laten adopteren!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 14:49   #1850
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tot nog toe heb ik zeven van de links die werden aangebracht op dit forum als bewijs, grondig gelezen en drie of vier, diagonaal doorkruist. Daarvan heb ik er drie wijd uitgesmeerd op dit forum en daar is "collage.org" niet bij...

En met de beste wil van de wereld ('k moest alles vertalen...-)....

En in alle eerlijkheid...

...neen. Echt niet.

Trouwens, om iets te bewijzen zijn geen honderden onderzoeken nodig. Eén goede is ruim voldoende. Als d�*t geen krasse uitspraak is?!

Paulus.
Nogmaals een compleet gebrek aan wetenschappelijk inzicht. Aangezien onderzoeken 95% accuraat zijn kan een enkel onderzoek in 5% van de gevallen het foute resultaat opleveren, zelfs als het een goed onderzoek is. Dit is exact de reden waarom er meerdere onderzoeken nodig zijn die elkaar bevestigen.

Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 15:08   #1851
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik vrees dat u van pedagogie geen kaas gegeten heeft, daar worden helemaal geen standpunten ingenomen zoals de rol van de vader of van de moeder...wel de rol van ouders!
Over het geslacht van ouders wordt geen standpunt ingenomen omdat dit totaal niet ter zake is, ouders worden gezien als mensen die kinderen horen te stimuleren in hun ontwikkeling, die rolpatronen die u graag wilt aanhalen zijn gebaseerd op het traditionele gezin war niet of nauwelijks nog bestaat.
Dan heeft u duidelijk een andere opleiding genoten dan ik. Ik heb weliswaar geen diploma pedagogie maar slechts een getuigschrift in het kader van een lerarenopleiding avondcursus. D-cursus heette dat toen. Dat heeft niks te maken met mijn huidige bezigheden, maar ik volgde wél die opleidng in 1990 denk ik.

Een beschrijving van 'de rol van de vader' was daarbij een examenvraag. Zeker weten.

Trouwens, moet je maar eens 'de rol van de vader' en 'de rol van de moeder' intikken op google. Dat zal jou, met uw pedagogisch diploma, vast wel interessant lijken.

Citaat:
Identiteitscrisis??? Alle kinderen en vooral pubers maken een periode door waarbij je op zoek bent naar jezelf en ouders vaak als "probleem" worden ervaren, evengoed gebeurt dat proces bij hetero's, echt; u vertelt totale onzin.
Precies. Iedereen moet door zo'n periode en zeker worden daarin de ouders in vraag gesteld. Nog veel meer bij adoptiekinderen, die vaak nog met een hechtingstoornis kampen ook. Zoals u weet is met binnen de pedagogie belange niet meer zo enthousiast over adoptie als pakweg 30 jaar geleden. Precies om dat probleem bij adoptiekinderen. het is tevens de oorzaak en reden waarom zovelen contact willen met hun biologische ouders en ook proefbuisbabys -die nu stilletjes aan volwassn worden- zien het als een onrechtvaardigheid hun biologische ouder(s) niet te kunnen kennen. Eveneens lectuur gebnoeg daarover te vinden via google.

Citaat:
Wanneer u weet dat pedagogische kwaliteiten los staan van geaardheid, wat ik dan uw punt nog?
Dat staat hier allemaal zo goed als mogelijk uitgelegd: http://forum.politics.be/showthread....48#post5578348

Citaat:
De omgeving? Vroeger waren alleenstaande ouders een schande en probleem, nu vindt niemand dat nog juist omdat er zoveel één oudergezinnen zijn, dat lijkt me dan een pleidooi vooral homo's kinderen te laten adopteren!
Deze discussie gaat niet over alle kinderen, maar over adoptiekinderen. En inderdaad zijn twee liefhebbende ouders beter dan één.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 15:12.
Oud 24 juli 2011, 15:10   #1852
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals een compleet gebrek aan wetenschappelijk inzicht. Aangezien onderzoeken 95% accuraat zijn kan een enkel onderzoek in 5% van de gevallen het foute resultaat opleveren, zelfs als het een goed onderzoek is. Dit is exact de reden waarom er meerdere onderzoeken nodig zijn die elkaar bevestigen.
Niet meerdere, maar verschillende. Dat heb ik al gezegd.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 15:10.
Oud 24 juli 2011, 15:21   #1853
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet meerdere, maar verschillende. Dat heb ik al gezegd.

Paulus.
En die stelling is onjuist. Men moet eveneens hetzelfde onderzoek meerdere malen herhalen, anders kan men per ongeluk op die 5% gestoten zijn. Herhaalbaarheid van resultaten is een hoeksteen van de wetenschappelijke methode.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juli 2011 om 15:22.
Oud 24 juli 2011, 15:27   #1854
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die stelling is onjuist. Men moet eveneens hetzelfde onderzoek meerdere malen herhalen, anders kan men per ongeluk op die 5% gestoten zijn. Herhaalbaarheid van resultaten is een hoeksteen van de wetenschappelijke methode.
Pfft.

Zoals eerder al gezegd,...

Dat is inderdaad zo om een onderzoek bevestigd te weten. Maar niet om aan te tonen, dat de 'waarschijnlijkheid van 95%' zou vermeerderen. Daarvoor zijn verschillende onderzoeken nodig en niet meerdere keren hetzelfde onderzoek.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 24 juli 2011 om 15:28.
Oud 24 juli 2011, 15:29   #1855
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Pfft.

Zoals eerder al gezegd,...

Dat is inderdaad zo om een onderzoek bevestigd te weten. Maar niet om aan te tonen, dat de 'waarschijnlijkheid van 95%' zou verminderen. Daarvoor zijn verschillende onderzoeken nodig en niet meerdere keren hetzelfde onderzoek.

Paulus.
een link, speciaal voor jou
Oud 24 juli 2011, 17:12   #1856
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben dus te dom om jou te verstaan.

...

Tjah, die hebben we inderdaad nog niet gehad als (nep)argument.

Paulus.
Oud 24 juli 2011, 17:20   #1857
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben dus te dom om jou te verstaan.

...

Tjah, die hebben we inderdaad nog niet gehad als (nep)argument.

Paulus.
Als gij dergelijke onwetende stellingen plaatst, dan heb ik liever dat ge een basiscursus statistiek volgt voor we verder discussieren. Het is alleszins geen nepargument. De fouten die gij maakt worden in het 5e middelbaar al uitgelegd. Als gij werkelijk een D-cursus gedaan hebt dan zou ge zo'n fouten niet maken.

Laatst gewijzigd door Effect : 24 juli 2011 om 17:22.
Oud 24 juli 2011, 17:50   #1858
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als gij dergelijke onwetende stellingen plaatst, dan heb ik liever dat ge een basiscursus statistiek volgt voor we verder discussieren. Het is alleszins geen nepargument. De fouten die gij maakt worden in het 5e middelbaar al uitgelegd.
Welke fouten?

Als jij zegt dat er wél consensus is onder alle wetenschappers, en dat doe je, over het feit dat er geen kwalitatief verschil is tussen de opvoeding voor adoptabele kinderen tussen homofile ouders en hetro-ouders,...

En ik toon aan uit de links van het pro-kamp dat er weldegelijk discussie is, en bovendien ook zelf nog een deskundige aandraag die in noem met voor en achternaam, volledig gefundeerd met controleerbare links,...

Tjah? Dan stel ik voor dat jij leert lezen. Dan doen ze al vanaf het eerste studiejaar.

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1796

Citaat:
Als gij werkelijk een D-cursus gedaan hebt dan zou ge zo'n fouten niet maken.
Als gij u werkelijk intereseerde voor de waarheid in het belang van het kind en een serieuze discussie, dan had je tenminste eens gekeken op google, wat daar gezegd wordt over 'de rol van de vader' en 'de rol van de moeder' bij de opvoeding van kinderen.

Door deskundigen ter zake wel te verstaan.

Paulus.
Oud 24 juli 2011, 17:52   #1859
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Als gij dergelijke onwetende stellingen plaatst, dan heb ik liever dat ge een basiscursus statistiek volgt voor we verder discussieren. Het is alleszins geen nepargument. De fouten die gij maakt worden in het 5e middelbaar al uitgelegd. Als gij werkelijk een D-cursus gedaan hebt dan zou ge zo'n fouten niet maken.
Een D-cursus is een lachertje, het is een getuigschrift dat uit medelijden gegeven wordt, de examenvragen worden op voorhand aangeduid.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2011, 17:55   #1860
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een D-cursus is een lachertje, het is een getuigschrift dat uit medelijden gegeven wordt, de examenvragen worden op voorhand aangeduid.
Dat is juist. Ik vind dat eerlijk gezegd ook. Alhoewel dat toch niet iedereen geslaagd was.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be