Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2012, 19:34   #24381
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Niets mis met samenwerking, zeker wanneer dit de kosten kan drukken. Goed voor de belastingsbetaler in België én Nederland!!!
Ik stel me al een Hollander voor achter een Belgisch loket.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 19:38   #24382
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De Belgische overheid is veel te groot. Daarom vrees ik juist dat het andersom zal zijn. Ik wordt alleen al misselijk van het idee dat op onze kosten Belgen en Belginnen in Nederlandse gemeentehuizen te werk worden gesteld.

Laat iedereen zijn eigen boontjes doppen!
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 19:40   #24383
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Of een Vlaming achter een Nederlands loket.
Niets mis mee.
In Vlaanderen werken al duizenden Nederlanders en omgekeerd, wat maakt het uit?
Oud 6 november 2012, 19:42   #24384
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
De Belgische overheid is veel te groot. Daarom vrees ik juist dat het andersom zal zijn. Ik wordt alleen al misselijk van het idee dat op onze kosten Belgen en Belginnen in Nederlandse gemeentehuizen te werk worden gesteld.

Laat iedereen zijn eigen boontjes doppen!
Bij mijn bedrijf werken al zeer vele Belgen en wanneer er geen werk is daar, dan komen ze gewoon gezellig bij ons werken en omgekeerd.
Niets mis mee, zeker wanneer de werkgelegenheid op die manier gegarandeerd is!
Oud 6 november 2012, 19:44   #24385
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Of een Vlaming achter een Nederlands loket.
Niets mis mee.
In Vlaanderen werken al duizenden Nederlanders en omgekeerd, wat maakt het uit?
Het gaat ten koste van onze werkgelegenheid. De Belgen willen op deze manier hun overschot aan ambtenaren, die ze niet meer kunnen betalen, lozen. Dat moeten we niet willen.
Oud 6 november 2012, 20:38   #24386
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat ten koste van onze werkgelegenheid. De Belgen willen op deze manier hun overschot aan ambtenaren, die ze niet meer kunnen betalen, lozen. Dat moeten we niet willen.
Ik zie geen enkel bezwaar dat Belgen in ons land komen werken, behoudens dat ze de Nederlandse taal spreken. Sterker nog, ik prefereer Vlamingen boven wel ander volk dan ook. Alleen Zuid-Afrikaners die Afrikaans spreken komen enigszins in de buurt van de Vlamingen.
Oud 6 november 2012, 20:53   #24387
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Halcon Bekijk bericht
Uiteraard omdat u die verderfelijke kerk van U wil versterken met Vlaamse geloofsgenoten. Uw wil de calvinistische traditie in NL vernietigen, dat en niets anders is uw drang naar HeelNederlandisme....
Nee, ik maak zelf ook deel uit van die protestantse traditie, ook ik heb weer protestantse voorouders. Volgens de traditie bepaalde de moeder het geloof van de kinderen. Dit is vooral in de provincie Holland het geval....Beurtelings had ik gereformeerde dan wel katholieke voorouders.
Oud 6 november 2012, 20:57   #24388
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kunt je ook afvragen in welke zin je respect zou moeten hebben voor het katholieke geloof aangezien deze kerk pedofilie faciliteert en propageerd. Bovendien kan 1 of andere seniele oude man nooit als plaatsvervanger van De Here worden aanzien. Dat is heiligschennis van de bovenste plank. Wanneer gaat de RKK nu eens excuses aanbieden voor al het leed dat ze mensen hebben aangedaan in de eerste plaats " jonge kinderen "...
Pedofilie is niet acceptabel, bij geen enkel geloof. Maar de kerk welke zonder zonden is werpe de eerste steen!
De paus is niets anders als de dienaar in de wijngaard van de heer, dat zegt hij ook zelf. Alleen door nederigheid en onderwerping aan de wil van God de Heer dankt deze man zijn gezag bij de mens.
Net zo goed geldt dit voor moderatoren, scriba's van de andere kerken die ook de gelijkvormigheid met Christus nastreven....

Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 november 2012 om 20:58.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 21:08   #24389
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Altijd erg lastig zoiets. De geschiedenis van de Ira, ofwel "Óglaigh na hÉireann" gaat terug tot 1919, de oorlog tegen de Britten.
Zonder het eerste leger zou de republiek Ierland nog steeds onderdrukt worden door de Britten.
De vraag is ook altijd, wat kan worden gezien als een vrijheidsstrijder en wat als een terrorist?
Zowel de UDA (de protestanten) als de IRA (katholieken) zijn de exponenten van de geschiedenis die alleen maar verliezers kent.
Hetzelfde geldt ook voor de scheiding der Nederlanden, eveneens tragisch.
Velen zien de Brusselaars van 1830 als helden, anderen zien ze als een bende plunderaars, dus ook weer terroristen.
De vraag is: waar ligt de grens?
Ik ben dus erg voorzichtig met kwalificaties over de UDA of de IRA, en wel om historische redenen.....
Terrorist of terrorisme is inderdaad een rekbaar begrip. Zodra erkend, verandert dit in legitiem

Menachem Begin, was een terrorist en verantwoordelijk voor o.a, bombrieven naar Londen, het opblazen van een hotel (91 doden), het gijzelen van mensen om druk te oefenen op de Britse regering etc. Later werd hij premier en internationaal als een zeer verdienstelijke policus gezien.

Ook Arafat was een terrorist, evenals Begin. Ze verschilden beiden niet van elkaar. Uiteindelijk werden beiden gelegitimeerde regeringsleiders.

Feitelijk kan men ook het ontstaan van de republiek de Nederlanden zo zien, het ontstaan van België en het ontstaan van de US.
Vanuit een Duits standpunt waren verzetsstrijders in WOII terroristen, het is maar vanuit welke kant of oogpunt men het bekijkt.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 6 november 2012 om 21:28.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 21:27   #24390
Adrian M

Standaard

Citaat:
Je kunt je ook afvragen in welke zin je respect zou moeten hebben voor het katholieke geloof aangezien deze kerk pedofilie faciliteert en propageerd. Bovendien kan 1 of andere seniele oude man nooit als plaatsvervanger van De Here worden aanzien. Dat is heiligschennis van de bovenste plank. Wanneer gaat de RKK nu eens excuses aanbieden voor al het leed dat ze mensen hebben aangedaan in de eerste plaats " jonge kinderen "...
A gunst katholieken en pedofelie. En dan te bedenken waar incest vooral veel voor komt ... zwaar gelovige protestanten.

De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Willen protestanten en katholieken overleven kunnen ze maar beter samenwerking zoeken.
Er schiet weinig meer van over in Nederland. Ergens na 2020 verwacht het CTB dat er minder dan 25% nog religieus zal zijn, dan wel een chistelijke levensovertuiging zal hebben.
Het helpt natuurlijk wel als men elkaar onderling voor van alles en nog wat uit blijft te maken

Kan er naast zitten, maar dacht dat slechts twee van de nieuwe formatie Samson en Rutte, zo waarlijk helpe mij God Almachtig gebruikte.
Zegt op zich ook al wel iets.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 6 november 2012 om 21:29.
Oud 6 november 2012, 21:41   #24391
Adrian M

Standaard

Citaat:
Je kletst uit je nek. Wat heb je liever? Poolse verpleegkundigen of weet ik waar vandaan, of Belgische verpleegkundigen ... die daarnaast ook nog eens tot de best
opgeleide verpleegkundigen in Europa behoren? Niet alleen dat, ze verstaan ook nog eens onze patiënten!
Oud 6 november 2012, 21:47   #24392
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw wil de calvinistische traditie in NL vernietigen, dat en niets anders is uw drang naar HeelNederlandisme....
Volgens mij gaat het hier om grootnederlandisme en geen heel-~~. Waarom zou iemand de Franstalige Belgen en Luxemburgers het recht op een eigen staat misgunnen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Je kletst uit je nek. Wat heb je liever? Poolse verpleegkundigen of weet ik waar vandaan, of Belgische verpleegkundigen ...
Maakt me helemaal niets uit.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 november 2012 om 21:53.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2012, 22:20   #24393
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je kletst uit je nek. Wat heb je liever? Poolse verpleegkundigen of weet ik waar vandaan, of Belgische verpleegkundigen ... die daarnaast ook nog eens tot de best
opgeleide verpleegkundigen in Europa behoren? Niet alleen dat, ze verstaan ook nog eens onze patiënten!
Ik heb liever Polen...die werken tenminste hard voor hun geld. Het is trouwens maar de vraag of onze patiënten dat Belgische gebrabbel kunnen verstaan. Ik zou er niet aan moeten denken dat er een Belg met van die gluiperige ogen naast mijn ziekenhuisbed staat.

Laatst gewijzigd door Van Poppel : 6 november 2012 om 22:22.
Oud 6 november 2012, 22:52   #24394
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik heb liever Polen...die werken tenminste hard voor hun geld. Het is trouwens maar de vraag of onze patiënten dat Belgische gebrabbel kunnen verstaan. Ik zou er niet aan moeten denken dat er een Belg met van die gluiperige ogen naast mijn ziekenhuisbed staat.
Menigeen verstaat ook geen Fries gebrabbel.....
Oud 6 november 2012, 23:59   #24395
Adrian M

Standaard

Citaat:
Belgische verpleegkundigen, harde werkers is onze ervaring en vooral vaklui ... maar geen probleem hoor als je liever een Poolse aan je bed hebt.

Ooit één keer gewerkt met een Poolse. Was nog niet lang in Nederland. Patient had last van maagpijn, stond op voor Zantac z/n.
Ze had begrepen dat hij last had van een moeilijke stoelgang. Gaf ze hem X Praep (drankje voor de stoelgang waar je flink van de aan de race kunt gaan).

De klant is koning, we zullen dus rekening moeten gaan houden met Nederlanders die geen Belgen aan hun bed willen en daar Polen voor inhuren

Maarre, van Poppel de indruk door een aantal hier is dat je een Belg bent
Tja, voor die enkele Belg die hier opgenomen wordt gaan we niet op verzoek een Poolse bieden omdat hij geen Belgische verpleegkundige aan z'n bed wil.
Oud 7 november 2012, 12:33   #24396
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Belgische verpleegkundigen, harde werkers is onze ervaring en vooral vaklui ... maar geen probleem hoor als je liever een Poolse aan je bed hebt.

Ooit één keer gewerkt met een Poolse. Was nog niet lang in Nederland. Patient had last van maagpijn, stond op voor Zantac z/n.
Ze had begrepen dat hij last had van een moeilijke stoelgang. Gaf ze hem X Praep (drankje voor de stoelgang waar je flink van de aan de race kunt gaan).

De klant is koning, we zullen dus rekening moeten gaan houden met Nederlanders die geen Belgen aan hun bed willen en daar Polen voor inhuren

Maarre, van Poppel de indruk door een aantal hier is dat je een Belg bent
Tja, voor die enkele Belg die hier opgenomen wordt gaan we niet op verzoek een Poolse bieden omdat hij geen Belgische verpleegkundige aan z'n bed wil.
Humor!
Oud 7 november 2012, 14:18   #24397
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE) schat dat er in 2008 bijna 23.000 buitenlandse patiënten werden opgenomen in Belgische ziekenhuizen. Dit aantal vertegenwoordigt nog geen 1,5 % van het totaal aantal ziekenhuisopnames. Maar het aantal stijgt wel continue. Zo nam het aantal dagopnames over de periode 2004-2008 toe met 60%. En die trend lijkt zich door te zetten. Vooral nu prijs van de gezondheidszorg in Nederland stijgt.
bron: http://www.zorgelijk.nl/index.php/pr...eressant-omdat

U zal begrijpen dat het aantal Nederlandse patiënten in Vlaanderen, en meer bepaald in de grensregio met Nederland vele malen hoger is dan die 1,5% in 2008.
Het lijkt me dus dat u helemaal niet over correcte info beschikt wat betreft de Nederlandse vraag naar Belgische medische zorg.

Let wel, die cijfers handelen enkel over de officiële cijfers. Ik wil ze niet te eten geven, de Nederlanders die hier voor medische zorg komen, waar de overheid geen enkele controle over heeft omdat ze geen terugbetaling genieten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 14:30   #24398
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als Zeeuw vind ik dat Nederland een protestantse traditie heeft en kent en dat wil u door een hereniging met 6.000.000 roomse aanhangers naar de filistijnen helpen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=147007
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2012, 18:48   #24399
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als Zeeuw vind ik dat Nederland een protestantse traditie heeft en kent en dat wil u door een hereniging met 6.000.000 roomse aanhangers naar de filistijnen helpen.
In Zeeland wonen ook katholieken en het geloof is per dorp verschillend.
In sommige dorpen daar wordt ook carneval gevierd, misschien niet zo als bij de Brabanders, maar toch...
Ik ben vaak in Zeeland geweest en mijn vrouw haar familie komt daar ook vandaan.
Best wel gezellig daar!
Oud 7 november 2012, 18:49   #24400
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De paus is een Antichrist een man die handelt tegen de wil van De Here in. Al die inquisities, kindermisbruik, valse pracht en praal, het maken van godslasterlijke afbeeldingen doet mij eerder vermoeden dat het we het over de schoothond van Satan hebben.
U beledigt zo een hoop mensen.
U spreekt hoogmoedig over andere geloven.
En ja, de oude Joden wisten het al, hoogmoed komt voor den val!!!!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 7 november 2012 om 18:50.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be