![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#24381 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24382 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laat iedereen zijn eigen boontjes doppen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24383 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets mis mee. In Vlaanderen werken al duizenden Nederlanders en omgekeerd, wat maakt het uit?
![]() |
![]() |
#24384 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets mis mee, zeker wanneer de werkgelegenheid op die manier gegarandeerd is! ![]()
![]() |
![]() |
#24385 |
Gouverneur
|
![]() Het gaat ten koste van onze werkgelegenheid. De Belgen willen op deze manier hun overschot aan ambtenaren, die ze niet meer kunnen betalen, lozen. Dat moeten we niet willen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24386 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik zie geen enkel bezwaar dat Belgen in ons land komen werken, behoudens dat ze de Nederlandse taal spreken. Sterker nog, ik prefereer Vlamingen boven wel ander volk dan ook. Alleen Zuid-Afrikaners die Afrikaans spreken komen enigszins in de buurt van de Vlamingen.
![]() |
#24387 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nee, ik maak zelf ook deel uit van die protestantse traditie, ook ik heb weer protestantse voorouders. Volgens de traditie bepaalde de moeder het geloof van de kinderen. Dit is vooral in de provincie Holland het geval....Beurtelings had ik gereformeerde dan wel katholieke voorouders.
![]() |
#24388 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De paus is niets anders als de dienaar in de wijngaard van de heer, dat zegt hij ook zelf. Alleen door nederigheid en onderwerping aan de wil van God de Heer dankt deze man zijn gezag bij de mens. Net zo goed geldt dit voor moderatoren, scriba's van de andere kerken die ook de gelijkvormigheid met Christus nastreven....
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 6 november 2012 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24389 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Menachem Begin, was een terrorist en verantwoordelijk voor o.a, bombrieven naar Londen, het opblazen van een hotel (91 doden), het gijzelen van mensen om druk te oefenen op de Britse regering etc. Later werd hij premier en internationaal als een zeer verdienstelijke policus gezien. Ook Arafat was een terrorist, evenals Begin. Ze verschilden beiden niet van elkaar. Uiteindelijk werden beiden gelegitimeerde regeringsleiders. Feitelijk kan men ook het ontstaan van de republiek de Nederlanden zo zien, het ontstaan van België en het ontstaan van de US. Vanuit een Duits standpunt waren verzetsstrijders in WOII terroristen, het is maar vanuit welke kant of oogpunt men het bekijkt. Laatst gewijzigd door Adrian M : 6 november 2012 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24390 | |
|
![]() Citaat:
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Willen protestanten en katholieken overleven kunnen ze maar beter samenwerking zoeken. Er schiet weinig meer van over in Nederland. Ergens na 2020 verwacht het CTB dat er minder dan 25% nog religieus zal zijn, dan wel een chistelijke levensovertuiging zal hebben. Het helpt natuurlijk wel als men elkaar onderling voor van alles en nog wat uit blijft te maken ![]() Kan er naast zitten, maar dacht dat slechts twee van de nieuwe formatie Samson en Rutte, zo waarlijk helpe mij God Almachtig gebruikte. Zegt op zich ook al wel iets. Laatst gewijzigd door Adrian M : 6 november 2012 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24391 | |
|
![]() Citaat:
opgeleide verpleegkundigen in Europa behoren? Niet alleen dat, ze verstaan ook nog eens onze patiënten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maakt me helemaal niets uit. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 november 2012 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24393 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Van Poppel : 6 november 2012 om 22:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24394 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24395 | |
|
![]() Citaat:
Ooit één keer gewerkt met een Poolse. Was nog niet lang in Nederland. Patient had last van maagpijn, stond op voor Zantac z/n. Ze had begrepen dat hij last had van een moeilijke stoelgang. Gaf ze hem X Praep (drankje voor de stoelgang waar je flink van de aan de race kunt gaan). De klant is koning, we zullen dus rekening moeten gaan houden met Nederlanders die geen Belgen aan hun bed willen en daar Polen voor inhuren ![]() Maarre, van Poppel de indruk door een aantal hier is dat je een Belg bent Tja, voor die enkele Belg die hier opgenomen wordt gaan we niet op verzoek een Poolse bieden omdat hij geen Belgische verpleegkundige aan z'n bed wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24396 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24397 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
U zal begrijpen dat het aantal Nederlandse patiënten in Vlaanderen, en meer bepaald in de grensregio met Nederland vele malen hoger is dan die 1,5% in 2008. Het lijkt me dus dat u helemaal niet over correcte info beschikt wat betreft de Nederlandse vraag naar Belgische medische zorg. Let wel, die cijfers handelen enkel over de officiële cijfers. Ik wil ze niet te eten geven, de Nederlanders die hier voor medische zorg komen, waar de overheid geen enkele controle over heeft omdat ze geen terugbetaling genieten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24398 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24399 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In sommige dorpen daar wordt ook carneval gevierd, misschien niet zo als bij de Brabanders, maar toch... Ik ben vaak in Zeeland geweest en mijn vrouw haar familie komt daar ook vandaan. Best wel gezellig daar! ![]()
![]() |
![]() |
#24400 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U spreekt hoogmoedig over andere geloven. En ja, de oude Joden wisten het al, hoogmoed komt voor den val!!!!
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 7 november 2012 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |