Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2012, 12:28   #24701
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
waanzinnig lekkere belgische snacks en kroketten
http://www.vanreusel.eu/
Een assortiment snacks zonder fallussymbolen is geen echt assortiment snacks.

Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 12:38   #24702
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Maar Adrian, als ik 'nederlandse keuken' google, krijg ik dit:

Oud 27 november 2012, 13:39   #24703
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Maar Adrian, als ik 'nederlandse keuken' google, krijg ik dit:

Nou ja, Nederlands ... Duitse apparatuur, Duitse of scandinavische kranen, marmer elders vandaan en hout uit Zuid Amerika of Sandinavië.
Met een beetje geluk lijm uit Nederland en misschien hier en daar een schroef

In elkaar gezet door mogelijk zelfs een Pool
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 13:45   #24704
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Nou ja, Nederlands ... Duitse apparatuur, Duitse of scandinavische kranen, marmer elders vandaan en hout uit Zuid Amerika of Sandinavië.
Met een beetje geluk lijm uit Nederland en misschien hier en daar een schroef

In elkaar gezet door mogelijk zelfs een Pool
Kom aan Adrian, humour me, daar ging het niet over maar toch bedankt voor de gedetailleerde uitleg mbt deze keuken
Oud 27 november 2012, 15:26   #24705
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

In mijn leven heb ik al heel wat niet-Nederlanders ontmoet. Maar alleen de Belgen maken echt een probleem van onze eetcultuur.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 15:27   #24706
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
In mijn leven heb ik al heel wat niet-Nederlanders ontmoet. Maar alleen de Belgen maken echt een probleem van onze eetcultuur.
Je punt?
Oud 27 november 2012, 16:38   #24707
Adrian M

Standaard

Citaat:
Vooral niet al te serieus nemen. Komt overal voor: Canadezen versus Amerikanen, Noren versus Zweden etc.
Deels is het elkaar jennen, vaak gebaseerd op clichés

Een Belg plaatste een schitterende opmerking op het forum: "De verschillen tussen Belgen en Nederlanders zijn kleiner dan Belgen denken, maar groter dan Hollanders denken".

In België heeft men een zeer goede keuken, geef ik ronduit toe als Hollander, maar onze keuken is beslist niet zo slecht als men soms over wil doen komen.
Meestal heeft men het dan ook nog over de keuken als men buiten de deur eet, maar niet over de standaard pot thuis.

De gemiddelde Belg eet thuis (dagelijkse pot) met het gezin echt niet zo heel veel anders en uitgebreider dan wij gewoon zijn.
Een modaal gezin heeft daar evenmin het geld voor en moeders de vrouw, als ze ook een baan heeft, geen tijd om elke dag twee of drie uur te koken.
Neem aan dat men in België, evenals in Nederland, door de week meer standaard eet en in het weekend, eventueel ook vrijdags, uitgebreid(er) kookt.

Merk in Nederland wel een ommekeer in het lunchen op het werk. Zie maar heel weinig collega’s nog een lunch pakket van thuis meenemen. Vrijwel iedereen maakt gebruik van het buffet in het restaurant.

Het restaurant is in eerste instantie bedoeld voor de werknemers, maar richt zich ook op clientèle buiten het bedrijf. Geen toprestaurant, maar de kwaliteit is redelijk goed.
Grappig detail, karnemelk moet je om vragen, hebben ze wel, maar wordt nauwelijks verkocht.
(Het deel van het bedrijf waar ik werk heeft meer dan 1000 werknemers). Over clichés gesproken.
Oud 27 november 2012, 17:03   #24708
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je punt?
Doe eens een gok...
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:03   #24709
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Absoluut Adrian, is gewoon friendly banter!

Ik kan het in elk geval en in het algemeen goed vinden met nederlanders en neen, de grote blonde mensen zijn niet doorslaggevend.

Feit is dat we heel wat van elkaar zouden kunnen leren en dat onze gecombineerde talenten niet te versmaden zouden zijn.
Oud 27 november 2012, 17:07   #24710
Shadowke

Standaard

Citaat:

Ik kan het in elk geval en in het algemeen goed vinden met nederlanders en neen, de grote blonde mensen zijn niet doorslaggevend.

Feit is dat we heel wat van elkaar zouden kunnen leren en dat onze gecombineerde talenten niet te versmaden zouden zijn.
2!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:17   #24711
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doe eens een gok...
Herken ik de stijl van Godfriend of Egfried of Fried Egg of wat is/was je nick ook weer?
De man die zich altijd en overal tekort gedaan voelde, de man die niet wilde werken maar wel vond dat hij recht had op een villa met zwembad in Wassenaar.

Ben jij het?

Ben jij het niet, negeer deze post dan.
Oud 27 november 2012, 17:53   #24712
Adrian M

Standaard

Citaat:

Het is maar net hoe mensen het willen etaleren, mijn indruk is dat Groningers en Limburgers (NL) zelfs meer van elkaar verschillen dan Vlamingen ten opzichte van Nederlanders (in het geheel genomen)
Heb gewerkt en gesport met Vlamingen, als wel met Walloniërs. Geen enkel probleem, ging onderling prima samen. Daar waar er verschillen zijn kun je die ook leren waarderen van elkaar.

Valt vaak op dat men in België moeite heeft met de directheid van de Nederlander. Een Nederlander zal dit eerder zien als een deugd, waar een Belg het als omgekeerd zal ervaren.
Vermoed dat men in België er geen idee van heeft dat er ook in Nederland grote verschillen zijn.
Een Limburger is geneigd een stuk minder direct te zijn, maar ook een Hollander moet wennen aan de directheid van een Noordelijke Nederlander.
O.a. in deze context, werd verkeerd begrepen, plaatste prinses Maxima de opmerking: "De Nederlander bestaat niet"

In Friesland bij Friezen, in Limburg bij Limburgers en in Vlaanderen bij Vlamingen. Mooi toch die verscheidenheid i.p.v. één en al eenheidsworst

Laatst gewijzigd door Adrian M : 27 november 2012 om 18:02.
Oud 27 november 2012, 18:28   #24713
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
er is geen probleem want er is geen eetcultuur,wel is er een enorm gat in de nederlandse markt om het lekkere bourgondische te injecteren

Laatst gewijzigd door Nvalid : 27 november 2012 om 18:42.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:41   #24714
Adrian M

Standaard

Citaat:
er is geen probleem wat er is geen eetcultuur,wel is er een enorm gat in de nederlandsE markt om het lekkere bourgondische te injecteren
Hollanders reageren onderling daarop met: "Degene die het hardst zich laat horen heeft thuis geen ham op z'n brood"
Oud 27 november 2012, 18:51   #24715
Adrian M

Standaard

Citaat:
er is geen probleem want er is geen eetcultuur,wel is er een enorm gat in de nederlandse markt om het lekkere bourgondische te injecteren
Het gat wordt al gevuld ...

Terug naar de basis
Daarnaast ziet Van der Jagt dat de topkoks weer teruggrijpen op die Hollandse keuken die toch vooral wortel, aardappelen en ui als basis heeft. 'Na de trend van fusionkeuken heeft men weer behoefte aan de basis. Aan pure en eerlijke producten. En dan kom je toch weer terug bij die Hollandse keuken die toch heel simpel is. Maar de topkoks geven daar wel hun eigen draai aan door die eigentijds te serveren
http://www.rnw.nl/nederlands/article...n-terug-en-hoe
Oud 27 november 2012, 19:24   #24716
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is maar net hoe mensen het willen etaleren, mijn indruk is dat Groningers en Limburgers (NL) zelfs meer van elkaar verschillen dan Vlamingen ten opzichte van Nederlanders (in het geheel genomen)
Heb gewerkt en gesport met Vlamingen, als wel met Walloniërs. Geen enkel probleem, ging onderling prima samen. Daar waar er verschillen zijn kun je die ook leren waarderen van elkaar.

Valt vaak op dat men in België moeite heeft met de directheid van de Nederlander. Een Nederlander zal dit eerder zien als een deugd, waar een Belg het als omgekeerd zal ervaren.
Vermoed dat men in België er geen idee van heeft dat er ook in Nederland grote verschillen zijn.
Een Limburger is geneigd een stuk minder direct te zijn, maar ook een Hollander moet wennen aan de directheid van een Noordelijke Nederlander.
O.a. in deze context, werd verkeerd begrepen, plaatste prinses Maxima de opmerking: "De Nederlander bestaat niet"

In Friesland bij Friezen, in Limburg bij Limburgers en in Vlaanderen bij Vlamingen. Mooi toch die verscheidenheid i.p.v. één en al eenheidsworst
Zo'n weetjes vind ik interessant; bedankt Adrian.

Voor buitenstaanders zijn vlamingen vreemde vogels, m'n partner is niet-belgisch en heeft me op een paar smallere kantjes van de vlamingen/belgen gewezen.

Geen eenheidsworst, geef mij maar kroket!
Oud 27 november 2012, 19:59   #24717
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Het gat wordt al gevuld ...

Terug naar de basis
Daarnaast ziet Van der Jagt dat de topkoks weer teruggrijpen op die Hollandse keuken die toch vooral wortel, aardappelen en ui als basis heeft. 'Na de trend van fusionkeuken heeft men weer behoefte aan de basis. Aan pure en eerlijke producten. En dan kom je toch weer terug bij die Hollandse keuken die toch heel simpel is. Maar de topkoks geven daar wel hun eigen draai aan door die eigentijds te serveren
http://www.rnw.nl/nederlands/article...n-terug-en-hoe
Leuk,de bodem word aangelegd door de hollanders waardoor het verder kan opgevuld worden met het bourgondische
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  videe.jpg‎
Bekeken: 109
Grootte:  175,9 KB
ID: 88402  

Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 20:01   #24718
Van Poppel
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Leuk,de bodem word aangelegd door de hollanders waardoor het verder kan opgevuld worden met het bourgondische
Wij Nederlanders hebben helemaal geen behoefte aan dat decadente en snobistische Dutrouxvoer.
Van Poppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 20:09   #24719
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel Bekijk bericht
Wij Nederlanders hebben helemaal geen behoefte aan dat decadente en snobistische Dutrouxvoer.
Ik lust graag dat decadente en snobistische dutrouxvoer en ben een echte Hollandse Nederlander.
Oud 27 november 2012, 20:50   #24720
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik lust graag dat decadente en snobistische dutrouxvoer en ben een echte Hollandse Nederlander.
Geheel mee eens, als eveneens Hollandse Nederlander laat ik me het "decadente en snobistische dutrouxvoer" graag smaken.
Denk dat van Poppel toch eens over behandeling na moet gaan denken, als hij niet in een crisis wil belanden

Geen idee of je al eens in een restaurant gegeten hebt dat terugkeerd is naar de roots van de Hollandse keuken?
Ga hier zeker eens eten, mocht ik daar in de buurt zijn. De prijzen zijn eveneens redelijk voor een dergelijk restaurant.

Restaurant Koperen Kees

Voorgerechten

Romige cantharellen soep met houtduifborstfilet
Geserveerd met een quenelle van rozemarijn en mascarpone

Bombe van huisgerookte zalm
Met een vulling van gerookte paling en geconfijte sjalotten. Een mayonaise van kappertjes.
Geserveerd met een bietenduo “bietenblad”en krokante bietjes

Terrine van gerookte eendenborstfilet
en kalfspaté met rode portgelei, een salade van rood lof en kruim van Fries roggebrood

Salade van salami van het wild zwijn van de Veluwe
Met gemarineerde knolselderij blokjes in truffelsla
Geserveerd met pepercroutins en cranberrycompote

Geitenkaas-creme met gemarineerde knoopchampignons in thijm en heidehoning
Geserveerd met gedroogd donker zuurdesembrood en abrikozen compote

Hoofdgerechten

Op de huid gebakken heilbotfilet met gestoofde winterpostelein
Een witte wijnsaus met rivierkreeftstaartjes
Geserveerd met pastinaak chips

Langzaam gegaarde rundersuccade van het Veenings rund
Koolrabi en een Zwolse mosterd en gebakken Vechtdaal spek
Geserveerd met een romige jus van rode wijn en kruidnagel

De lekkerste gehaktbal van Zwolle
Een gehaktbal gebraden in roomboter met krokante ui en een jus van pernod
Geserveerd met een gevuld weckpotje van geroosterde rode paprika, courgette, venkel
en gerilde aardappel met kruidenolie

Gebakken hertenbiefstuk
met in ganzenvet gekonfijte rode kool en geroosterde venkel en een wild jus met jeneverbes

Krokant flobakje met gebakken paddestoelen
Geserveerd met een caneloni met zoete aardappel en schorseneren en een saus van truffel

Entrecote van het Drents rund
Met romige schorseneren, augurk en broccoli en een saus van Sallands bokbier
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be