![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#24741 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eigen creatie zou ik het niet willen noemen. Een keer ergens ooit gegeten met Feta en verder maar wat aan gerommeld. Kunt er van alles door doen, rosbief plakken, Duitse of Belgische ham of nog rundvlees uit de pan, in plakken gesneden etc. Ook wel eens schijfjes van een gehaktbal erdoor gedaan (een echte bal gehakt dan) Jullie hebben overigens hele goede kazen om er door te doen. Dacht dat een blauw schimmel kaas Achelse blauwe heet of zoiets, als wel een kaas uit Gent. Meen me nog te herinneren de naam Pas de … rest vergeten. Bedankt voor de tip … rauwe tomaatjes en mayo >> Belgische ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24742 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Gehaktballen; eten jullie dat ook met krieken? Passendaele. Idd lekkere kaas. Brugse blomme. Jullie jonge kaas.....mmmmm Allez Adrian, het is nog geen half 7 en ik heb al honger!! En voor de moedigere mens: hervekaas en brusselse kaas ![]() Wat vind je van onze Gandaham? Niet 'rauwe tomaatjes' maar rauw witloof met tomaatjes! Adrian. Heineken. De hele wereld als afzetmarkt. Yea or nay? Ik weet niet of alle nederlanders en vlamingen zouden overeenkomen maar jij en ik zouden alvast onze benen onder dezelfde tafel kunnen steken. Met plezier! ![]()
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24743 | |
|
![]() Citaat:
Snap eerlijk gezegd niet waarom mensen dat kant en klare spul kopen. Het is zo klaar en de rest kun je in een fles bewaren. Olijfolie net zoiets. Gooi er wat kruiden in of een paar pepers en je zet hem weg. Passendaele is me zeer goed bekend. Lekkere kaas, wordt bij mij vlak om de hoek in de kaaswinkel verkocht. Ook in supermarkten wel eens zien liggen. Ken je Comté? Een Franse kaas uit de Jura. Superkaas, koop deze kaas nogal eens. Qua hardheid vergelijkbaar met een iets zachte wat oudere Emmentaler, smaakt wat sterk, vult ook flink. Gandaham? Hele goede ham, wordt hier ook verkocht. Ook bij de AH. Beter dan onze Hollandse ham van de supermarkten ….waterham. Maar goede Hollandse ham is er wel hoor. Van de goede slagers (beenhouwers bij jullie) die het nog zelf maken, zoals de mijne. Niet die waterige zooi van de supermarkt. Gehaktballen met krieken? Ken ik niet, maar lijkt me wel lekker denk ik. Tja … Heiniken. Nu trap ik Hollanders op hun …. goed voor de export en dat is het, wat mij betreft, dan ook wel. Is een pils, niet mijn ding. Ieder zijn ding, drink liever wijn en speciaal bieren Wel eens bij stil gestaan? Edammer kaas, maken we naam mee en wordt goed geëxporteerd. Alleen, in onze kaaswinkels, ook onze bij de supermarkten zie je het nauwelijks liggen. Ken vrijwel niemand die Edammer eet. Een kaas van niks, goed voor de fondue en voor de export. Vooral buitenlanders er in laten geloven dat we het zelf vaak eten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24744 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog nooit vinaigrette met mosterd gemaakt??? Probeer het eens, gebruik ook wat lopende honing waarbij je constant blijft proeven tot het perfect smaakt. Ken ik Comté??? Draagt de paus een jurk??? ![]() Raclettekaas........ik ben verzot op gesmolten kaas.....met grisonvlees... De balletjes met krieken zijn heel lekker: krieken uit bokaal met vocht en wat vanillesuiker verwarmen en dan indikken. Ok, ik heb wéér honger!!! ![]() Wat vind jij van ons belgische bakkerijen? Pistoleetjes en sandwichkes op zondag. Een koffiekoekske..of twee. Ik weet niet hoe jullie overleven zonder een bakker die open is op zondag. Ik denk niet dat je in België 1 bakker kan vinden die niet open is op zondag. Big business voor die mannen. Dus eens we weer De Nederlanden zijn, voeren we dat in NL ook in, zodat jullie niets tekort komen. Jullie eten zelf jullie 'klootkaas' ('kloot' vanwege de vorm, niet vanwege de kwaliteit!) niet op? Wist ik niet. Ik lust zo'n kaas wel, fijn smaakje, lekker op een vers sneetje brood met een kopje koffie. De oude kazen, die beginnen te schilferen en brokkelen van ouderdom, vind je dat lekkerder? Je favoriete belgisch sterk bier?
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24745 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België doet het beter inzake de langetermijnrente dan Nederland.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...21130_00386833 Zelfs een flink stuk beter dan de Nederlanders. Wat nu ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 30 november 2012 om 16:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24746 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zijn jullie Belgen dus echt dom. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24747 |
Gouverneur
|
![]() http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...-papier__.html
![]() En dan vinden de Belgen Nederlanders gierig... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24748 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#24749 |
|
![]() Brugse zot dubbel. Valt me vooral in daar ik deze in Brugge gedronken heb (laatste keer dat ik in Brugge was).
Ook een chocolade museum bezocht. Was leuk de uitleg over de basis van chocolade en het verschil lieten proeven. Dacht me te herinneren voor goede chocolade als basis uit ... meen Porto Rico (?) Jullie broodjes? Vanzelf zijn die erg lekker. Onze bakkers is inderdaad een probleem op zondag. Moeten we het doen met afbakbroodjes. Maar wie weet gaat de winkelsluiting op de zondag nog wel verdwijnen. Is al zoveel ophef over geweest dat die sluiting op zondag vast wel gaat verdwijnen. Vind alle kaas wel lekker, van heel oud tot zeer jong. Vooral mei kaas / graskaas. Oude brokkel kaas met een glas port is overigens best lekker. Heel lekker ook, Stilton kaas in port. Onze kaasboer gooit Stilton in een grote fles, 6 weken erin, daarna klaar voor de verkoop. Edammer vind je lekker, Vind het zelf niet zo geweldig, maar over smaak valt niet te wisten. Iedereen heeft een eigen voorkeur, smaak. eten 'from scratch? Bedoel je daarmee wat wij, kliekjesdag noemen? Zo noemden wij het thuis altijd. Vonden het eten dan vaak lekkerder: gebakken aardappels of bijvoorbeeld oude gekookte aardappels met “veel” jonge kaas en wat melk in de pan of oven en vers gemalen nootmuskaat erover. Of oud brood in de koekenpan of oven met kaas erover, met iets melk (evt. ook ui). Met wijn smaakt ook prima. Laatst gewijzigd door Adrian M : 30 november 2012 om 21:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24750 |
|
![]() Maori..Ben overigens “misschien” niet helemaal een goed voorbeeld voor de doorsnee Hollander.
Kom van oorsprong uit een klein dorp. Mijn beide oma’s konden zeer goed koken, als wel m`n moeder. Mijn ene oma was boerin en heeft kaas gemaakt tot haar 76e of 78e jaar (ben het kwijt welke leeftijd) Kaas, roomboter, melk, dikke yoghurt, maar ook het meeste vlees, gerookte ham en worst werd bij oma gehaald. Pas in m`n pubertijd begon het me te dagen dat veel mensen vaak margarine aten. Wat wij als kinderen niet te pruimen vonden. Een moestuin hadden m’n ouders zelf en een boomgaard: appels, peren, pruimen, walnoten, tamme kastanjes. Plus aardbeien en bramen. Ook een kersenboom, maar die ging helaas ter ziele. Bij m’n oma eten was feest in het weekend, kreeg je bijvoorbeeld kip met koriander of rollade gevuld met tamme kastanje en als m’n opa er zin in had, bakte hij brood. Kregen we er smurriebak bij, wisten toen niet dat we eigenlijk paté aten. Hij heeft ook wel eens geprobeerd bier te maken, maar dat was volgens m’n vader op z’n zachtst gezegd een rampenfonds Aangezien onze buurman een jachtvergunning had aten we ook wel haas, fazant of soms een eend. Kwam er in werkelijkheid op neer dat hij feitelijk een stroper was. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24751 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die chocolatier uit Brugge is inderdaad bekend maar de top vind je op de Zavel in Brussel, Pierre Marcolini. Die man maakt zelf z'n chocolade, van cacaoboon tot de lekkere chocolade. Afbakbroodjes?? Brrrrrrrr ![]() Oh jullie bakkers mógen niet open zijn op zondag?? Wist ik niet. Mijn moeder is altijd verzot geweest op stokoude kaas...haar lever echter niet dus als die sloor een stuk at, moest ze krabben alsof er een vlooienkolonie op haar geland was. Stilton in Porto?? Welke consistentie krijgt die kaas dan? Ik verkies kazen die uren in de wind stinken maar een tamelijk zachte smaak hebben. Behalve Herve, dat mag ik ook wel maar durf ik enkel te eten in het comfort van mijn eigen huis ![]() 'From scratch' is van nul beginnen, dus een volledige maaltijd zelf bereiden dus geen stamppot serveren die door de deli klaargemaakt werd. Kliekjesdag is een mooi woord voor iets dat wij ietwat minder poëtisch omschrijven als 'den overschot opeten'. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24752 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Mmmm, dat was zeker altijd smullen als kind? Dikke yoghurt, zo van die crèmige, zoals in Duitsland? Mijn ene oma maakte de lekkerste tong in madeirasaus of tong met witte saus en kappertjes...delicieus. Haar paling in't groen was gewoon goddelijk, heb ik nergens beter gegeten en nu ik het niet meer...sinds ik weet hoe ze dat voorbereiden. Boerderijboter op een stuk verse baguette...beter wordt het niet! Smurriebak is pâté??? Hahaha!! Daar gebruiken wij dan toch wel de meest poëtische naam vind ik! Geweldig woord dat wel correct is....ooit al 's ongebakken pâté gezien?? Bweurk! Is het bierexperiment op een explosie uitgedraaid??? Of zijn de accijnzen binnengevallen in jullie illegale stokerij?? ![]() Haha, een stroper!!! Ik ben altijd geschokt dat ze je in het wildseizoen zonder schroom meedelen dat er nog kogels of zo in het dier zitten!!! Dat eet ik dus ook nooit!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24753 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Nvalid : 30 november 2012 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24754 |
Minister-President
|
![]() Een 'waas van mysterie' of ordinaire achterklaptoestanden?
![]() |
![]() |
![]() |
#24755 | |
|
![]() Citaat:
Dit kan zo aanvoelen omdat men het niet gewend is vanuit de eigen cultuur, maar een dergelijk gegeven is niet beter of slechter dan een cultuur element van een ander volk. Als u daarmee specifiek oordeelt over Nederlanders oordeelt u dus waarschijnlijk eveneens op een zelfde wijze over Noren. Noren kunnen tamelijk nuchter en recht toe recht aan zijn. Quote: Minister Hillen over samenwerking met Noorwegen: "Samenwerken lukt het beste met landen met een vergelijkbare militaire cultuur," aldus minister Hillen, "dus zijn de nuchtere Noren natuurlijke partners voor Nederlanders." Wat binnen de ene cultuur aanvoelt als een doodzonde, is binnen een andere cultuur normaal. Simplistisch, een Japanner zal altijd z’n schoenen uittrekken bij het betreden van een huis. Wij houden onze schoenen aan en vinden dit normaal. Hij buigt en wij geven een hand. Stel hem een iets te directe vraag en hij zal, uit beleeftijd, met ja kunnen antwoorden, maar heeft nee in het hoofd. Zoals prinses Maxima aangaf: “De Nederlander bestaat niet”. Overigens evenmin als “de” Belg. Er is onderling verschil of men te maken heeft men een Groninger of een Limburger (Limburgers en Groningers staan zelfs verder van elkaar dan Groningers en Denen). Evengoed of men te maken heeft met een Vlaming of een Wallonier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24756 |
Gouverneur
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...dhtml#reaction
Een paar maanden geleden klopten de hautaine Belgen zich nog op de borst. Ze waren het beste jongetje van de klas. Nu blijkt dat Europa het creatief boekhouden van de Belg beu is. Er zal weer moeten worden bezuinigd, anders zou het wel 's kunnen betekenen dat de achterbakse Belgen een Europese boete krijgen. Het is te hopen dat Rutte en Samsom dit scherp in de gaten houden en er alles aan doen die gluiperige Belgen een boete aan te smeren. Oog om oog, tand om tand! |
![]() |
![]() |
![]() |
#24757 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |