![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#29981 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ge kunt bijgevolg niet beweren dat het bestaan VKN op een bedrog berustte.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29982 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=561
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 augustus 2013 om 20:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29983 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Over list en bedrog gesproken:
Van Crombrugghe met andere woorden nodig om Gent te kunnen besturen. Lang duurde dit verstandshuwelijk echter niet. Onder druk van de katholieken verklaarde het Voorlopig Bewind de kiesresultaten ongeldig en schreef nieuwe verkiezingen uit voor december 1830, wat een misrekening van formaat bleek te zijn. De orangisten slaagden er in om hun positie nog te versterken en Van Crombrugghe haalde bij de rechtstreekse burgemeesterverkiezing 858 van de 987 stemmen. De tegenstelling tussen orangisten en patriotten bereikte hierdoor een nieuw hoogtepunt. Tezelfdertijd liep het streven van de orangisten om de splitsing van de Nederlanden ongedaan te maken of om de prins van Oranje tot koning van België te laten kronen op een sisser uit en als laatste redmiddel besloten ze een poging te doen om het Belgische regime omver te werpen. link : http://www.liberaalarchief.be/vraagb...ombrugghe.html
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 augustus 2013 om 20:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29984 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als u rekening houdt met wat de Limburgers toen wilden, zou u vanuit dat oogpunt bezien eveneens dienen te respecteren wat ze 60-75 jaar later wilden. Overigens wat de Luxemburgers wilden in 1920, bij referendum aansluiting bij Frankrijk, werd evenmin niet geaccepteerd door België. Uw claim wat een bevolking wil slaat dus geen hout. België stoorde zich daar evenmin aan als wat u aangeeft over Nederland destijds. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29985 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja maar als de grondwet van het VKN (dus de basiswet waarop het VKN steunde) berustte op bedrog , dan steunde in feite gans het VKN op bedrog. Want het VKN op zichzelf had als dusdanig geen enkele legitimiteit vermits het volk of zelfs de elite geen enkele inspraak had gehad in het tot stand komen van dat VKN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29986 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Aan het Wikiartikel over Van Crombrugghe is blijkbaar nog veel werk. http://nl.wikipedia.org/wiki/Joseph_van_Crombrugghe
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29987 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Net zo goed als Adolf in 40-45 een Duitse realiteit was.
![]() |
![]() |
#29988 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29989 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29990 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo simpel ligt het... ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 8 augustus 2013 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29991 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 8 augustus 2013 om 21:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29992 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik popel om op zoek te gaan naar info over de andere steden. Hoe was het daar gesteld met het orangisme.....? Misschien kan het Oosten dat toelichten? ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29993 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hetzelfde geldt voor de toenmalige Limburgers. België was eind 1830 een juridische werkelijkheid en deze Limburgers waren er toen al bij. Juridisch waren het dus Belgische staatonderdanen, Belgen dus. Te meer, omdat zij ook eigenhandig de Hollanders verjoegen en dus duidelijk gekozen hadden voor de nieuwbakken staat België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29994 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat België veel te kiezen had toen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29995 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29996 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk had het dit. Op 3 november 1830 kozen 30.000 cijns- en bekwaamheidskiezers de 200 leden van het Nationaal Congres.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 augustus 2013 om 21:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29997 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29998 | |