![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#38101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wanneer ze spreken over Nederlanden.spreekt men weer over Pa?*ses Bajos dacht ik, lijkt op het Frans.
![]() |
#38102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Afgezien van het feit dat ik zowel Hollander als Nederlander ben , vind ik het prima dat Chinezen, Amerikanen en mensen van andere continenten, Nederland als stadstaat zien ,want dat is mondiaal gezien de realiteit . Daarom zou ik het veel logischer vinden om de Randstad , Holland-stad te noemen, omdat het veel meer de realiteit dekt, dan de binnenlandse beleving van een verzameling provinciestadjes. Omdat Nederland en België zeer kleine landjes zijn is de beleving van de staat erg klein . Daarbij is de beleving van de cultuurverschillen binnen die staatjes vreselijk groot. Met een mentaliteit op dorpsniveau en weinig kennis van de wereld , blijven daarom Nederland en België verre buren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38103 | |
|
![]() Citaat:
In ieder geval is het wel opvallend dat op de meeste plaatsen in de wereld, mensen Amsterdam Holland of Nederland kennen. Bijna nooit weten ze wat/waar België is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 maart 2016 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38105 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 4 maart 2016 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38107 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38108 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Lijkt mij onpraktisch zo.
![]() |
![]() |
#38109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Holanda ook. (Hollande ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 4 maart 2016 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38110 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38111 | |
|
![]() Citaat:
dan de juist naam voor een land dat al 200 jaar ter discussie staat en op den duur zal verdwijnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38112 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar ik woon moeten mensen met een leefloon /bijstandsuitkering gewoon werken voor de gemeenschap.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 maart 2016 om 12:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38113 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De Belgae woonde niet eens in België, maar in Frankrijk.....
![]() |
#38114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien u nu had gesteld: "er waren ettelijke Belgische stammen die ook in Frankrijk woonden", dan had u gelijk gehad. Maar er waren ook ettelijke stammen die in het huidige België woonden. Vaneiges. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38115 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Mythevorming noem ik dit rondom dolende volksstammen waarvan wij de taal en de exacte woonplaats niet eens volledig kennen, bijna alle Belgische stammen woonden in het huidige Frankrijk. Volkomen vaag volkerenverbond dus, maar dat geeft niet. Wij hadden eens de Bataven, net zo vaag dus. Alleen noemen we ons land niet meer Bataafse Republiek jullie je land nog wel België dus.
Ní neart go cur le chéile! Laatst gewijzigd door edwin2 : 5 maart 2016 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien weten wel degelijk waar bepaalde stammen hun woonplaatsen hadden. -De Atuatuci: leefden in de streek van de Ardennen en hadden zelfs een oppidum in Gembloux. -De Baetasiërs: leefden ook in de streek rond Brussel. -De Condruzen leefde in de streek van de Condroz zoals uit de naam blijkt. -De Eburonen: leefden ook in Limburg. -De Grudiërs: leefden in Henegouwen. -De Segnen: leefden leefden in de streek van de Ourthe. -De Sunuken: leefden in het grensgebied van Luik/Limburg. -De Trevieren : leefden ook in het Belgische –Luxemburg. -De Tungri: leefden in de omgeving van Tongeren. Maar de Tungri vestigden zich daar eerder laat, dat is juist. Het is waar dat bepaalde stammen woonden op grondgebieden die nu behoren tot verschillende landen. Maar zeggen dat alle Belgische stammen woonden in Frankrijk, d?*t noem ik nu eens mythevorming? Meer bepaald, een mythe die met opzet wordt verspreid door mensen men politieke bedoelingen. De 'mythe-vormer' in deze, bent u. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 maart 2016 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kunt niet beweren dat alle Belgische stammen woonden in Frankrijk. En met Frankrijk bedoel ik dan het Frankrijk zoals we dit nu kennen. Want dit insinueert u. En dus zijn uw insinuaties fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn onafhankelijkheidsdrang is absoluut niet bepaald door de transfers. Die gaan onder ene of andere vorm altijd optreden van welvarende naar kwijnende regio's, en dat is maar goed ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38120 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |