![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#26441 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Deugde die niet, werd hij vervangen. Voldoet de leider niet ? Geen nood. Kieper hem buiten. Tegenwoordig is het een omfloerste democratie met tentakels in verweven. Zoveel tentakels dat een octopus jaloers zou worden. Net die tentakels weerhouden de werking van een bestuur dat in se dient te werken voor haar burgers. Ben ik naief in wat ik wil ? Graag zelfs. Want louter uit deze naiviteit puur ik energie om met de schaarse middelen te strijden tegen een corrupt systeem. Een druppel op een hete plaat. Daar ben ik me van bewust. Maar als deze druppels, die dikwijls de druppels zijn die een emmer doen overlopen, massaal op die hete plaat vallen, wordt het kokend water. En zoals je weet, kan je kokend water beter vermijden.
![]() |
![]() |
#26442 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar wat men vandaag op de Vlaamse TV brengt is zelfs eigenlijk geen Vlaams meer. Maar een poging tot Nederlands. Maar een mislukte poging. En ik heb het je al gezegd. Ik heb de Belgische nationaliteit. Niet de Nederlandse.
![]() |
![]() |
#26443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is "raaskalen" ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben indertijd zo dit resultaat gehad bij de hopeloze pogingenvan de Belgische regeringen in de jaren 70-80 om de "nationale sectoren" te redden. In feite was het een Belgische wafelijzerpolitiek: geld naar het Waalse staal en als compensatie in Vlaanderen naar de textiel en de scheepsbouw. In feite waren het baxters om ten dode opgeschreven ondernemingen nog een tijd in leven te houden. En de Belgische staat maar schulden maken. We hadden toen de "troostende woorden" van de Waalse PSer Mathot: de openbare schuld zal verdwijnen zoals ze er gekomen is. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zijn zware beschuldigingen mijn beste. Zelfs bijna zo erg dan dat ik zou zeggen dat u een racist bent voor alles wat niet tot Nederland behoort. Ook t.o.v. vlaanderen, want een onafhankelijk vlaanderen is voor u slechts een tussenstap op weg naar uw grote droom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26448 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is net een verrijking voor het NL. Ik denk dat je mijn punt mist. We gaan niet allemaal de schrijftaal 'moeten' spreken. Ik vrees dat we binnenkort in VL de spreektaal 'moeten' gaan schrijven. En dat we de Taalunie vaarwel zullen zeggen. Als je ziet hoe dat Vlaanderen en haar inwoners een loopje nemen met 'hun' Nederlands... Dertig jaar geleden werd in Vlaanderen een mooier AN gesproken dan nu. Dat is een evolutie die alvast iedereen al kan gezien (gehoord) hebben. Waar is de trots voor de taal van de Vlamingen ? Niks mis mee met het dialect. Maar als je naar Nederland gaat hoor je de mensen daar perfect AN spreken en perfect hun dialect. Hier niet meer. We brabbelen een tussentaaltje. We spreken (bijna) geen perfect dialect meer maar ook geen perfect AN.
![]() |
![]() |
#26449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26450 |
Gouverneur
|
![]() Maar als je naar Nederland gaat hoor je de mensen daar perfect AN spreken en perfect hun dialect.
Dat meen je toch niet? Nederlands Nederlands is gewoon het Vettig Hollands dialect! |
![]() |
![]() |
![]() |
#26451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26452 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26453 |
Gouverneur
|
![]() Voor mij hoeft hij niet geband te worden. Ik kan hem verbaal makkelijk aan.
Laatst gewijzigd door doeme80 : 2 februari 2013 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26454 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vandaar dat er zoveel Nederlanders trachten een diploma in Vlaanderen te behalen. Laatst gewijzigd door bartelx : 2 februari 2013 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26455 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dit is een historisch feit. Dat men nu spreekt over Belgie in plaats van Zuidelijke Nederlanden is een politieke beslissing in de geschiedenis. Men had het net zo goed Plopsaland kunnen noemen.
![]() |
![]() |
#26456 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Vlaanderen - Brabant - Holland. Eigenlijk heeft "België" dus meer recht om Nederland te heten dan "Nederland" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26457 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en Nederland horen dus De Nederlanden te heten ... blijf eens in het heden maat. Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 februari 2013 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26458 |
Parlementslid
|
![]() De Lage Landen doen het goed in de WK Cross.
Profiat Marianne Vos en Vanderpoel. Als het seffens bij de mannen om de knikkers gaat is het voor de Belgen. Reken maar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26459 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26460 | |
Gouverneur