![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met u eens, in de civiele luchtvaartindustrie doet Europa het zeer goed. Bij de militaire luchtvaartindustrie, bemande jets, wordt men echter voorbij gestreefd. Er is ook geen geld om nog aan te kunnen sluiten met een eigen ontwikkeling van volgende generatie jets. Nu 5e generatie, terwijl 6e generatie al op gestudeerd wordt . Kan de kwaliteit van een jet niet beoordelen, maar komt op me over dat een Europese jet als de Rafale een zeer goede machine is. Op de één of andere manier moet er welhaast iets fout gaan bij de Fransen daar het slecht lukt om de machine verkocht te krijgen. Hun manier van zaken doen misschien, geen idee? Bij der Typhoon overigens een flink euvel. Lastig voor een klant. Men krijgt niet één, maar vier landen over de vloer. Althans zo ging het bij ons. Of zoals een Belg, oud vlieger, het uitdrukte; Feitelijk zijn het vier verschillende typen jets, die eigenlijk alle vier een andere naam zouden behoren te hebben. Zover ik het zie, bespoedigt Europa z’n eigen ondergang op dit gebied. Daar het niet/slecht lukt om hun jets verkocht te krijgen is men bereid z’n know how uit te venten; Dassault, Saab en EADS. Iets waar de Amerikanen uiterst voorzichtig mee zijn. Laatst gewijzigd door Adrian M : 9 augustus 2012 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
|
![]() Citaat:
De investeringsbudgetten van de afgelopen jaren waren schrikbarend laag en zijn stelmatig verder gezakt. De komende jaren zakt het tot een absoluut minimum Plus men heeft nog ruwweg €1 miljard aan schuld af te betalen (vorige investeringen). Zelfs als men besluit een Rafale (of evt. een F35) aan te kopen en dit in 30 jaar af te betalen, zoals de Noren, is dit per jaar aan afbetaling meer dan het Belgische investeringsbudget per jaar. Deskundigen gaan uit van 25% als investeringsbudget van een Defensie budget om een krijgsmacht in stand te kunnen houden. De NATO hanteert 20%. België haalt nu momenteel hooguit ±6%. T/m 2014 zakt het nog verder. Om nu geld opzij te zetten voor een mogelijke vervanging, zoals Nederland nu opzij zet, is dus onmogelijk. Waar dat geld vandaan moet komen is mij een absoluut raadsel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#343 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 18:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En de franstalige ambiteuze bourgeoisie opgegroeid en gestudeerd tijdens de franse bezetting als tegenstuk van de adel tijdens de 80-jarige oorlog. Maar ook dat tussen haakjes.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zeker voor een stuk waar. Ik heb dat dan ook nooit betwist. De Belgische opstand is multicausaal. Vaneiges.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 18:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat was duidelijk uit de kontekst maar mij op het eerste zicht onbekend.
Eén die eindigt in 1599.... ![]() Hoe heette die oorlog dan en over welk vredesverdrag hebt ge het? http://nl.wikipedia.org/wiki/1599 ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 19:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#348 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Europees Commissaris
|
![]() http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrede_van_Vervins
Blijkbaar een minor item in de geschiedenis van het Franse imperialisme en dus was het mij niet bekend.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 19:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Europees Commissaris
|
![]() In de eerste regel van uw derde alinea van
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=336 had ge het weldegelijk over 1599!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | |
|
![]() Citaat:
Kostprijs kunt u rustig uitsluiten. Leuk voor de media en om het publiek voor te houden. Deals hebben daar in werkelijkheid zelden mee te maken. Alleen economische en politieke factoren spelen een werkelijke rol. Zelfs de militaire factor is van secundair belang. Voorbeeld? Op grond van de kostprijs (en militaire factor) was de aankoop van de Typhoon ingeval Oostenrijk een waanzinnig hoge prijs. Per vlieguur kost de Typhoon hen bovendien zoveel dat ze de jet nauwelijks in de lucht kunnen houden. Voorbeeld in eigen huis. De politiek, kamer, dwong in Nederland de aankoop van Fokker transportvliegtuigen af. We hadden echter Herculessen nodig, toch kwamen ze er en ook nog hopeloos duur. Relatief hebben ze zeer kort gevlogen. Fokker stond op het punt op z'n kont te gaan, dus moesten het Fokkers worden, ondanks dat de Krijgsmacht deze toestellen niet nodig had. De NH90. Hopeloos duur geworden. Uitstappen werd echter niet overwogen, terwijl de prijs per stuk alsmaar toe bleef nemen. Nu zitten we met een helicopter met nog steeds veel problemen. Voor de prijs van een NL NH90 had men zelfs Chinooks aan kunnen kopen, of voor de helft van de prijs een ander type heli. Het project werd gestart in 1992, het ontwerpen in 1993. Eerste vlucht: 1995. Nu 17 jaar verder en de heli is nog steeds niet FOC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 9 augustus 2012 om 20:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- #332 - #335
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik toch niet. Ik zei toch dat de oorlog multicausaal was. Ik heb u ook uitgelegd dat naast religieuze, ook economische en vooral ook politiek redenen een rol speelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Europees Commissaris
|
![]() België is dat ook. Alleen deed het daar onder Verhofstadt wat hypocrieter over dan ervoor en erna.
Laatst gewijzigd door Burkide : 9 augustus 2012 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |
|
![]() Citaat:
Kom niet verder dan Frankrijk, met op afstand Duitsland. Ok, ook België dan? De Scandinavische landen bijvoorbeeld vallen al zondermeer er niet onder te classificeren. Nederland, Italië, UK, Spanje, Portugal, Polen en de overige voormalige Oostbloklanden neem ik aan ook niet. Luxemburg? Geen idee waar onder te classificeren. Strikt Europees specifiek deze landen… Feitelijk alleen Frankrijk, met op afstand Duitsland en België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De hoge adel rond Willem van Oranje zag zijn kans schoon en maakte gebruik van de zwakke situatie waarin de landvoogdes zich bevond om de koning tot nog meer ( politieke ) concessies te dwingen. Dus Willem van Oranje had maar weinig te maken met de eisen tegen de inquisitie. Bij hem ging het om de verzwakking van de koninklijke macht ten voordele van hem en zijn adellijke kliek. Ik vrees dat ge met die dus een uitglijder maakt.... En nu nog een reaktie op 335. Hoe gaat ge daar omheenfietsen....?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 augustus 2012 om 22:23. |
||
![]() |
![]() |