![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet "verstandig"? Is een mening uiten op een publiek forum dan al een zaak van verstandig versus onverstandig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nou dan! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je maakt weerom duidelijk dat je geen grammetje verstand hebt van Nederland (net zoals je maatje Henri1 en je dubbelaccount, dus). Als je in Nederland wilt praten over wat er in Indonesië gebeurd is, is dat geen enkel probleem. Belgen leren zelfs niet op school welke gruweldaden ons Glorierijke Vaderland heeft begaan in Midden-Afrika...
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het is hierom dat Politics.be hét middel is om in de Lage Landen tot elkaar te komen. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
En wees gerust, de EU heeft geen lange weg meer te gaan. Integendeel. Het langste eind hebben wij achter de rug. Aan u om over de implicaties hiervan na te denken. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Banneling
|
![]() Een vraagje zo tussendoor: lust u Kriekke(n)bier?
Laatst gewijzigd door system : 31 juli 2012 om 17:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() "Want dat is eigenlijk niet Vlaams, maar Brabants derrrrp"
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Europees Commissaris
|
![]() Zeker.
![]() Vorig jaar oktober heb ik in Brussel een bierpul geleegd met kriekbier. Het smaakte zeker naar meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 |
|
![]() Liever Geuze..
![]() |
#133 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe smaakt dat?
Kriekbier is lekker zoet. Mensen die mij zoet willen houden, geven mij best kriekbier, liefst in een zo groot mogelijk bierglas. Proost! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
|
![]() Citaat:
Geuze daarentegen is een beetje zurig, erg fris en niet zo zoet als kriek.
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Echte kriek mag niet zoet zijn hoor. Ze kieperen daar gewoon belachelijk veel suiker in omdat dat beter verkoopt in een maatschappij van suikerjunks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#136 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar wanneer het erg warm is, is het best wel lekker. ![]()
![]() |
![]() |
#137 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echte, traditionele kriek is niet zoet, maar bijzonder zuur. De talrijke gezoete kriekversies die nu op de markt zijn, doen dat typische bier echt oneer aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaanderen en ook Wallonië vormden alleszins korte tijd een Reichsgau in Grossdeutschland en ik kan me onmogelijk voorstellen dat daarin zou plaats zijn voor meerdere standaardtalen. Ik herinner me bovendien een aflevering van Maurits Dewilde over de kollaboratie met als titel 'Onverfranst Onverduitst ?' waarin éne Lutz Pesch, dacht ik, verklaarde dat Vlaanderen inderdaad zou verduitst worden onder het motto 'Nederduits is ook Duits'. Lutz Pesch was sekratris van de Duitse afdeling van de DEVLAG. Bovendien heeft Duitsland komaf gemaakt met het Nederlands in hun Nederfankische gebieden. Waarom zouden de nazi's dat dan niet doen in een geannexeerd Vlaanderen/België?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2012 om 23:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mijn weten zeker niet te vergelijken met de situatie zoals dat het geval was in Vlaanderen of, des te meer nog, in Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Europees Commissaris
|
![]() U vraagt, ik draai!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlands_in_Duitsland http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleverlands Tot in het midden van de 19e eeuw werd in Kleef en omstreken een Nederlands dialect, het Kleverlands, gesproken. De Verenigde Provinciën behield tot 1672 een garnizoen in Kleef. In 1701 wordt de stad Pruisisch bezit, als voortzetting van Brandenburg. Ook na de Pruisische annexatie bleef het Nederlands de officiële taal van bestuur, onderwijs en kerk. Pas in 1739 moest de correspondentie met Berlijn in het Hoogduits gevoerd worden.[1] Pruisen bleef met een korte onderbreking van 1757 tot 1762, heerser over Kleef, maar in 1795 werd de hele Westelijke Rijnoever geannexeerd door Frankrijk. In 1813 werd het Pruisische gezag over Kleef hersteld. Mede om een mogelijke invloed van het nieuwe Verenigd Koninkrijk der Nederlanden tegen te gaan werd het gebruik van het Nederlands ingeperkt, en werd het Duits de officiële taal van bestuur en scholing. http://de.wikipedia.org/wiki/Kleverl%C3%A4ndisch: Nach der deutschen Reichsgründung (1871) war am Niederrhein bei allen Behörden und Ämtern nur noch der Gebrauch des Deutschen zugelassen. Das stieß aber auf Widerstand jener niederrheinischer Bevölkerungsteile, die als Reformierte stark von den Niederlanden beeinflusst wurden und die zuvor als Kirchensprache das Niederländische hatten. Diese Bevölkerungsteile orientierten sich noch stärker an das benachbarte Königreich. Diese Bevölkerungsteile schrieben inzwischen auch eine stark niederrheinisch geprägte Variante des Niederländischen und dieses Niederländisch wich durch den hochdeutschen Einfluss etwas von der amtlichen Hochsprache des benachbarten Königreiches ab. So wurde von der Bevölkerung noch eine lange Zeit Niederländisch neben dem Deutschen verwendet, auch wenn dieses nicht mehr zugelassen war. Auch wurde Niederländisch in manchen Gemeinden noch bis ca. 1900 als Schulsprache verwendet oder neben dem Deutschen als Zweitsprache gelehrt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 1 augustus 2012 om 02:16. |
![]() |
![]() |