![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog steeds wordt er bijvoorbeeld in de USA of in de nieuwe rijke landen in Azië Europees kunstpatrimonium geveild dat daar op mysterieuze wijze is terechtgekomen. Ongetwijfeld zijn enkele kerkelijke lieden van bij ons daar een stuk 'beter' van geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Minister-President
|
![]() Naar ik weet wel, maar heb dit helaas niet uit de eerste hand. Waarmee ik zeker niet wil beweren dat alle jezuïeten zo zijn. Het zal u misschien verbazen, maar ik heb geestelijken en ook enkele jezuïeten in mijn vriendenkring.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast zie ik niet de minste "macht en invloed" van de Kerk. Ondanks haar protest heeft de Kerk de veranderde wetgeving over euthanasie, abortus, homo"huwelijk" e.d. niet kunnen tegenhouden. Ik zie dan ook niet in waar u die macht ergens situeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, neen, "uw eerste hand" is slechts uw verbeelding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Zoals ik al herhaaldelijk aangaf, ik wil u zeker niet persoonlijk aanvallen en heb niets tegen uw geloof of werkzaamheden, maar ik vond het toch nuttig en interessant deze thread eens te posten. Dit omdat ik er van overtuigd ben dat er ook in De Kerk heel wat financiële wantoestanden spelen. Uiteraard is dit laatste niet enkel een 'voorrecht' van De Kerk. Spreekt voor zich. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen is het zo dat u tot op heden niets hebt aangetoond van die "financiële wantoestanden".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat een dergelijk gebouw leeg kan staan, heeft te maken met de gemeentelijke overheid die zoiets toelaat. Informeer u en schiet vervolgens in de juiste richting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister-President
|
![]() Ik kan er enkele noemen, maar dat zou ons te ver leiden en het zou ook te persoonlijk worden naar sommige geestelijken toe. Kan niet de bedoeling zijn van dit forum. Enkel kan ik u zeggen dat ik in bepaalde sectoren van het historisch patrimonium redelijk thuis ben en dat ik daar weet heb van wantoestanden waar geestelijken aan hebben meegewerkt. Uiteraard niet enkel geestelijken, ook bepaalde overheidsambtenaren, gemeentebesturen en OCMW's allerhande hebben hun handen serieus vuilgemaakt m.b.t. de uitverkoop van historisch erfgoed of de bewuste versnippering van waardevolle collecties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |