Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2023, 12:34   #2861
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
zoals de kleine zeemeermin die de verkeerde kleur heeft?
Ariel is nu tot achter haar oren ingesmeerd met brownface. Op naar het volgende probleem.

NYT:

‘The Little Mermaid’ Review: The Renovations Are Only Skin Deep

https://archive.ph/DvzSm

Citaat:
The new, live-action “The Little Mermaid” is everything nobody should want in a movie: dutiful and defensive, yet desperate for approval. It reeks of obligation and noble intentions. Joy, fun, mystery, risk, flavor, kink — they’re missing. The movie is saying, “We tried!” Tried not to offend, appall, challenge, imagine. A crab croons, a gull raps, a sea witch swells to Stay Puft proportions: This is not supposed to be a serious event. But it feels made in anticipation of being taken too seriously. Now, you can’t even laugh at it.
Het probleem met die film is dat er geen kink in zit. Een kinderfilm zonder strippende travestiet is een gemiste kans.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 13:27   #2862
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Vanderzapig , die is gedurfd !!
Da's er eentje om in te kaderen en op te hangen in hun strip-wokehol !!
Die wokers hebben volgens mij te veel coke in hun koker geramd !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 29 mei 2023 om 13:30.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 19:17   #2863
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Woke wil 'Life of Brian' censureren.

No Laughing Matter: John Cleese Holds Line Against Calls To Cancel Scene In 'Life Of Brian'

Waarmee niet gelachen mag worden blijkbaar:

https://m.youtube.com/watch?v=jlo7YZW8vPA

Zelfs al kan je er niet mee lachen, waarom deze iconische film willen censureren? Wat voor onverdraagzame mentaliteit is dat.

Laatst gewijzigd door Bach : 29 mei 2023 om 19:25.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 19:30   #2864
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Woke wil 'Life of Brian' censureren.

No Laughing Matter: John Cleese Holds Line Against Calls To Cancel Scene In 'Life Of Brian'

Zelfs al kan je er niet mee lachen, waarom deze iconische film willen censureren? Wat voor onverdraagzame mentaliteit is dat.
Je moet het correcte verhaal lezen, niet de leugenpers.

Cleese klaagt er over dat ze zijn tweets fout weergeven/misinterpreteren.

Hij zei bij een toespraak dat hij bij een lezing van het script van een gepland toneelstuk van de film de mening van acteurs gevraagd had over de ‘Loretta’ scene en zij adviseerden om die te wijzigen.

De pers heeft er dan van gemaakt dat hij gedwongen werd om de scene te wijzigen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 mei 2023 om 19:36.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 05:04   #2865
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht

Het is juist dat dat op zulke manier die dwaasheid illustreert dat het inderdaad nogal kwaad bloed moet zetten met de waanzinnigen die ongewild realiteit geworden zijn he

Straks worden de moppen van "de zot die denkt dat hij een kip is" ook gecensureerd want te pijnlijk voor de horden mensen die plots vinden dat ze waardig moeten kunnen door het leven gaan, gerespecteerd als kip, he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 05:08   #2866
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij zei bij een toespraak dat hij bij een lezing van het script van een gepland toneelstuk van de film de mening van acteurs gevraagd had over de ‘Loretta’ scene en zij adviseerden om die te wijzigen.
Die scene is nochtans heel heel avant garde een illustratie van de waanzin waar we in terecht gekomen zijn, en dat, op een moment dat er uiteraard niemand aan dacht dat het een "politiek standpunt" zou zijn ooit, maar dat het gewoon je reinste kolder was. Ik was ze vergeten, maar ze is gewoon briljant, die scene, in de hedendaagse context, omdat ze uit een tijdperk komt waar de vraag zich gewoon niet stelde, en de absurditeit van de situatie gewoon als evident komisch element werd gebruikt.

Als men nu vindt dat zulke scenes problemen geven, dan is dat een wake (woke) up call om aan te geven hoever we heen zijn he.

Aan de andere kant kan ik de schrik van de acteurs goed begrijpen, hun carriere en hun inkomsten, en misschien zelfs hun leven kunnen op elk moment naar de vaantjes zijn als ze gecancelled worden in deze totalitaire waanzinnige maatschappij he.

Men kan natuurlijk het script aanpassen om te vermijden dat de Religieuze Politie U miserie komt aandoen, en in plaats van "and women" telkens "and chicken" zeggen. En dan kan Brian zeggen "I want to be a chicken, I want to lay eggs".

Maar dat is natuurlijk maar uitstel van executie, want binnen 5 jaar zullen de trans-chicken dat een aanfluiting van hun rechten vinden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2023 om 05:13.
Oud 30 mei 2023, 06:46   #2867
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet het correcte verhaal lezen, niet de leugenpers.

Cleese klaagt er over dat ze zijn tweets fout weergeven/misinterpreteren.

De pers heeft er dan van gemaakt dat hij gedwongen werd om de scene te wijzigen.
Zelf dat is toch gewoon compleet gestoord, de Loretta scene is net visionair, bijna 50 jaar voor de eerste woke vanonder zijn steen kroop had Cleese en zijn groepje genieen het hele circus en de zinloosheid daarvan al doorprikt.

Dat is trouwens niet de enige scene in de film die brandend actueel is. Het is een film die iedereen in het middelbaar onderwijs te zien zou moeten krijgen. Met een stevige nabespreking natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 06:57   #2868
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die scene is nochtans heel heel avant garde een illustratie van de waanzin waar we in terecht gekomen zijn, en dat, op een moment dat er uiteraard niemand aan dacht dat het een "politiek standpunt" zou zijn ooit, maar dat het gewoon je reinste kolder was. Ik was ze vergeten, maar ze is gewoon briljant, die scene, in de hedendaagse context, omdat ze uit een tijdperk komt waar de vraag zich gewoon niet stelde, en de absurditeit van de situatie gewoon als evident komisch element werd gebruikt.

Als men nu vindt dat zulke scenes problemen geven, dan is dat een wake (woke) up call om aan te geven hoever we heen zijn he.

Aan de andere kant kan ik de schrik van de acteurs goed begrijpen, hun carriere en hun inkomsten, en misschien zelfs hun leven kunnen op elk moment naar de vaantjes zijn als ze gecancelled worden in deze totalitaire waanzinnige maatschappij he.

Men kan natuurlijk het script aanpassen om te vermijden dat de Religieuze Politie U miserie komt aandoen, en in plaats van "and women" telkens "and chicken" zeggen. En dan kan Brian zeggen "I want to be a chicken, I want to lay eggs".

Maar dat is natuurlijk maar uitstel van executie, want binnen 5 jaar zullen de trans-chicken dat een aanfluiting van hun rechten vinden he.
Het recht om eieren te leggen, dat is maar enkele genmanipulaties verwijderd van de realiteit, het komt er dus zeker aan. In 45 jaar zal er nog veel veranderen, net zoals bij Life of Brian.

Het grote probleem is inderdaad dat de acteurs niet gecanceld willen worden, dat is de kracht van woke en hun schapen. Ik ben er zeker van dat dit de slinger krachtig in de andere richting zal duwen maar zolang dit niet het geval is dan is woke niet echt te stoppen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 07:12   #2869
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Zelf dat is toch gewoon compleet gestoord, de Loretta scene is net visionair, bijna 50 jaar voor de eerste woke vanonder zijn steen kroop had Cleese en zijn groepje genieen het hele circus en de zinloosheid daarvan al doorprikt.

Dat is trouwens niet de enige scene in de film die brandend actueel is. Het is een film die iedereen in het middelbaar onderwijs te zien zou moeten krijgen. Met een stevige nabespreking natuurlijk.
De mop is dat ze die film juist getoond hebben in de katholieke school waar ik destijds schoolgelopen heb Dat was geniaal vond ik van die paterkes !
Oud 30 mei 2023, 07:13   #2870
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, puur genie, ver hun tijd vooruit. Visionair, hoewel ik denk dat ze nooit dachten dat hun moppen realiteit zouden worden.
Oud 30 mei 2023, 07:26   #2871
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De mop is dat ze die film juist getoond hebben in de katholieke school waar ik destijds schoolgelopen heb Dat was geniaal vond ik van die paterkes !
Dat is het ook he, dat is een aanschakeling van sketchen met een veel grotere diepgang dan de platte mop of hilarische scene die er op het eerste zicht in zit.

Die Pytons waren uiteindelijk ook niet de eerste de beste he.

https://www.youtube.com/watch?v=DdqXT9k-050 Enjoy hier wordt het concept taal nazi voor het eerst aan het grote publiek getoond.
Oud 30 mei 2023, 07:31   #2872
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, puur genie, ver hun tijd vooruit. Visionair, hoewel ik denk dat ze nooit dachten dat hun moppen realiteit zouden worden.
Vermoedelijk niet, al zou je bij de brainstorming die daaraan vooraf is gegaan bij moeten geweest zijn.

Ik kan het mij zo voorstellen, zou het, ... nee zo stom kan de mensheid toch niet zijn, / worden, ...
Oud 30 mei 2023, 09:18   #2873
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermoedelijk niet, al zou je bij de brainstorming die daaraan vooraf is gegaan bij moeten geweest zijn.

Ik kan het mij zo voorstellen, zou het, ... nee zo stom kan de mensheid toch niet zijn, / worden, ...
Toch wel. Nog stommer zelfs. Dat weet ik ten laatste sinds de poco's hun intrede deden. En de geschiedenis geeft me gelijk. In plaats van "the sky is the limit", is het bodemloze gat zonder enige limiet.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 09:19   #2874
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Meen je dit? Of zit je te trollen?
't Is niet omdat hij/zij/het het meent, dat hij/zij/het niet zit te trollen.
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2023, 09:54   #2875
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ten eerste: ik ben een hele grote fan van Monty Python. Ik heb hier naast de TV reeks ook al hun films staan. Life of Brian, Holy Grail, Meaning of,… en ook de films van Terry Gilliam trouwens. Die gasten trapten gewoon systematisch iedereen op hun tenen.

Dan over ‘deze zaak’. Het is wat ingewikkeld.

Wat zijn de feiten: op een conference (ik denk dat hij dat met ‘spoke for an audience’ bedoelde) vertelde hij dat acteurs waarmee hij sprak:

https://twitter.com/JohnCleese/statu...72993657962497

Citaat:
“A few days ago I spoke to an audience outside London. I told them I was adapting the ‘Life of Brian’ so that we could do it as a stage show (NOT a musical). I said that we’d had a table-reading of the latest draft in NYC a year ago,” Cleese wrote. “All the actors — several of them Tony winners — had advised me strongly to cut the Loretta scene. I have, of course, no intention of doing so.”
Cleese vertelde dus een ‘mop’ op een conference. En we zouden eigenlijk moeten weten wat die acteurs juist gezegd hebben. Het kan best zijn dat zij inderdaad iets in die zin gezegd hebben, maar dan zou ik daar wel de exacte woorden van weten.

En waarom zeg ik dat?
Wel, ik heb een grote bewondering voor Cleese als artiest maar er is toch wat mee aan de hand. Op het eerste zicht lijkt hij een progressieve anarchist die heilige huisjes neerhaalt
…maar…
Ik heb recent enkele boeken van hem gelezen en daar komt toch een heel ander beeld naar boven, namelijk dat van een conservatieve, reactionaire, zure man. Het lijkt wel Basil Fawlty in het echt. Zo’n beetje gelijkaardig aan Scott Adams.
Prototype van de right wing anti-woker.

Zou het de ouderdom zijn?
Oud 30 mei 2023, 10:27   #2876
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste: ik ben een hele grote fan van Monty Python. Ik heb hier naast de TV reeks ook al hun films staan. Life of Brian, Holy Grail, Meaning of,… en ook de films van Terry Gilliam trouwens. Die gasten trapten gewoon systematisch iedereen op hun tenen.
Wat in die scene te zien is, trapt niemand op zijn tenen. Het was gewoon het neerzetten van een totaal waanzinnig kolder personnage, juist om goed te lachen met zo een idioot.

Wat waarschijnlijk niet voorzien was, was dat 50 jaar later, er een ganse hoop mensen zijn die daadwerkelijk zo idioot zijn als het kolderpersonnage dat toen werd neergezet, en daar nog politiek nijdig voor doen ook voor allen die met die kolder lachen.
Oud 30 mei 2023, 10:30   #2877
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cleese vertelde dus een ‘mop’ op een conference.
Welke mop ? Is hij NIET van plan om TLOB on stage te doen en was dat een mop ?

Waarom zou er zelfs maar in de verste verte enige wens zijn om die evidente kolderscene weg te halen, behalve als het zou zijn omdat men schrik heeft om de massa waanzinnige totalitairen die die kolder nu "gerespecteerd" willen zien hun wraak willen te ontduiken ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2023 om 10:31.
Oud 30 mei 2023, 10:34   #2878
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke mop ? Is hij NIET van plan om TLOB on stage te doen en was dat een mop ?

Waarom zou er zelfs maar in de verste verte enige wens zijn om die evidente kolderscene weg te halen, behalve als het zou zijn omdat men schrik heeft om de massa waanzinnige totalitairen die die kolder nu "gerespecteerd" willen zien hun wraak willen te ontduiken ?
Wat ik hierboven zeg. Cleese heeft ook een ‘agenda’.

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2875
Oud 30 mei 2023, 10:35   #2879
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dan over ‘deze zaak’. Het is wat ingewikkeld.

Wat zijn de feiten: op een conference (ik denk dat hij dat met ‘spoke for an audience’ bedoelde) vertelde hij dat acteurs waarmee hij sprak:

https://twitter.com/JohnCleese/statu...72993657962497

Cleese vertelde dus een ‘mop’ op een conference. En we zouden eigenlijk moeten weten wat die acteurs juist gezegd hebben. Het kan best zijn dat zij inderdaad iets in die zin gezegd hebben, maar dan zou ik daar wel de exacte woorden van weten.

En waarom zeg ik dat?
Wel, ik heb een grote bewondering voor Cleese als artiest maar er is toch wat mee aan de hand. Op het eerste zicht lijkt hij een progressieve anarchist die heilige huisjes neerhaalt
…maar…
Ik heb recent enkele boeken van hem gelezen en daar komt toch een heel ander beeld naar boven, namelijk dat van een conservatieve, reactionaire, zure man. Het lijkt wel Basil Fawlty in het echt. Zo’n beetje gelijkaardig aan Scott Adams.
Prototype van de right wing anti-woker.

Zou het de ouderdom zijn?
Cleese kennende zit hij u gewoon te testen en te pesten.

Nee Cleese en de andere Pytons hebben altijd progressieve anarchisten geweest, maar dan wel pure, en niet zo van die woke wannabe's zoals nu.

Cleese is ook niet meer van de jongste maar zal nog altijd niet redeneren als Bishop of Southwark

https://www.youtube.com/watch?v=1ni559bHXDg

overigens de Bishop doet zijn optreden in deel 2, ...

https://www.youtube.com/watch?v=XgKFWnZLgdc hier heb je Palin zijn commentaar erop

Laatst gewijzigd door Herr Flick : 30 mei 2023 om 10:54.
Oud 30 mei 2023, 10:45   #2880
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik hierboven zeg. Cleese heeft ook een ‘agenda’.

https://forum.politics.be/showpost.p...postcount=2875
Waarom zegde je dat hij een "mop" vertelde ? Wat was er onwaar aan, en enkel bedoeld om mee te lachen ? Je denkt dat er niks van aan is dat de andere acteurs dat gezegd hebben ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2023 om 10:45.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be