Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2022, 15:49   #1921
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ah, woont morte-vivante in VS? Wist ik niet.µ

Ik snap wel niet dat ge dit dan "zich exceptioneel wanende natie gewend aan hegemonie" aan de persoon plakt. Zijn er in de VS dan geen mensen die dat niet denken?

Dat dient toch alleen maar om neerbuigend te doen (tav van de persoon die het zei - ad hominem dus). Niet doen Bach.

ik denk dat Morte-vivante het eerder had over white middle-aged men die zich om onduidelijk redenen bedreigd voelen. Maar goed zo begrijp ik het, Morte-vivant moet daar op antwoorden he, ik niet. (Dus raar dat je je dan niet richt aan Morte-vivant...)
U mag ook gerust op de vraag antwoorden ivm de sporters. Of liever niet?

De kritiek op woke aan de kant zetten door te verwijzen naar 'middle aged men die zich bedreigd voelen' komt mijns inziens neer op het ontwijken van de discussie door Ad hominem te reageren. Ik zie liever argumenten die ingaan op de aangehaalde kritieken en voorbeelden.

Persoonlijk voel ik me niet bedreigd door wokeness. Het is wel een raar fenomeen dat mensen een man een vrouw noemen in her openbaar terwijl ze die persoon niet zien als vrouw. Biologisch geslacht blijft prioritair op een gevoel in de ogen van de grote meerderheid en dat lijkt me goed verklaarbaar zonder degenen die zo denken te moeten allerlei vernederende intenties te moeten toedichten.

Is het niet juist u en Morte Vivante die zich hier boven de discussie verheven voelen en neerkijken op de degenen die kritiek uiten op wokeness? De discussie partner wordt rationaliteit ontzegd door te verwijzen naar zijn of haar mogelijke gevoelens en fysieke toestand als verklaring voor zijn opinie. Amai.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 oktober 2022 om 16:00.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 21:50   #1922
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U mag ook gerust op de vraag antwoorden ivm de sporters. Of liever niet?

De kritiek op woke aan de kant zetten door te verwijzen naar 'middle aged men die zich bedreigd voelen' komt mijns inziens neer op het ontwijken van de discussie door Ad hominem te reageren. Ik zie liever argumenten die ingaan op de aangehaalde kritieken en voorbeelden.

Persoonlijk voel ik me niet bedreigd door wokeness. Het is wel een raar fenomeen dat mensen een man een vrouw noemen in her openbaar terwijl ze die persoon niet zien als vrouw. Biologisch geslacht blijft prioritair op een gevoel in de ogen van de grote meerderheid en dat lijkt me goed verklaarbaar zonder degenen die zo denken te moeten allerlei vernederende intenties te moeten toedichten.

Is het niet juist u en Morte Vivante die zich hier boven de discussie verheven voelen en neerkijken op de degenen die kritiek uiten op wokeness? De discussie partner wordt rationaliteit ontzegd door te verwijzen naar zijn of haar mogelijke gevoelens en fysieke toestand als verklaring voor zijn opinie. Amai.
Bon, ik begrijp nog altijd niet goed dat ge u tot mij richt en niet tot Morte-Vivant, maar goed. Hoe ge een denigrerende opmerking tav Morte-Vivante kunt draaien tot een ad hominem naar jezelf zal ik ook maar negeren, want het gaat om de inhoud, niewaar?........

Allé, mag ik antwoorden met enkele wedervragen over sporters? Caster Semenya:
1, is dat een vrouw voor jou?
2, mag die meedoen aan vrouwencompetitie voor jou?

Ik haal (de 2e keer in deze draad) dit specifiek voorbeeld aan gewoon om trachten aan te tonen dat het niet zwart-wit is.

Laatst gewijzigd door Voltian : 24 oktober 2022 om 21:51.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 21:53   #1923
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe weet u dat?
(ge hebt gelijk, wsk is het echte verontwaardiging bij Vlad, geen gespeelde)
Oud 24 oktober 2022, 22:10   #1924
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bon, ik begrijp nog altijd niet goed dat ge u tot mij richt en niet tot Morte-Vivant, maar goed.
Omdat u op die opmerking van Morte Vivante reageert met "Ja dat vat het goed samen inderdaad" en dan heeft u het blijkbaar over de fysieke en mentale kenmerken van andere forummers en niet over hun argumenten.

Citaat:
Hoe ge een denigrerende opmerking tav Morte-Vivante kunt draaien tot een ad hominem naar jezelf zal ik ook maar negeren, want het gaat om de inhoud, niewaar?........
Welke denigrerende opmerking?

En als u geen ad hominem wil stop er fan zelf mee. Anders krijg je dit:

Citaat:
Allé, mag ik antwoorden met enkele wedervragen over sporters? Caster Semenya:
1, is dat een vrouw voor jou?
2, mag die meedoen aan vrouwencompetitie voor jou?
Dat mag u maar daar ga ik niet op in aangezien u zelf meermaals vragen ontwijkt. Nu ook weer.

Pas geleden vraagt iemand u een definite van 'Neutraal' te geven. U reageert niet om vlak daarna dezelfde vraag aan iemand anders te stellen. Ik dacht "wie denkt die wel dat hij is?" Metaforummer? Rechter?

Citaat:
Ik haal (de 2e keer in deze draad) dit specifiek voorbeeld aan gewoon om trachten aan te tonen dat het niet zwart-wit is.
Daar ben ik mee akkoord. Daarom lijkt het me nogal grof degenen die kritiek hebben op 'wokeness' 'goed samen vattend' mentale problemen aan te wrijven.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 oktober 2022 om 22:12.
Oud 24 oktober 2022, 22:21   #1925
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Omdat u op die opmerking van Morte Vivante reageert met "Ja dat vat het goed samen inderdaad" en dan heeft u het blijkbaar over de fysieke en mentale kenmerken van andere forummers en niet over hun argumenten.

Welke denigrerende opmerking?
ah, deze:
Citaat:
Komende uit de zich exceptioneel wanende natie gewend aan hegemonie klinkt dat vrij hol.
Citaat:
En als u geen ad hominem wil stop er fan zelf mee.
Ge ziet weer spoken, as usual, met uw lange tenen.

Citaat:
Anders krijg je dit:

Dat mag u maar daar ga ik niet op in aangezien u zelf meermaals vragen ontwijkt. Nu ook weer.
Ah jammer dan. Als je goed had opgelet, dan zou je begrijpen dat ik met die wedervraag jouw vraag eigenlijk beantwoord. Doorzoek de draad maar, met zoekterm "Semenya", dan kom je er wel.

Citaat:
Pas geleden vraagt iemand u een definite van 'Neutraal' te geven. U reageert niet om vlak daarna dezelfde vraag aan iemand anders te stellen. Ik dacht "wie denkt die wel dat hij is?" Metaforummer? Rechter?
Opnieuw, als je had opgelet, dan had je gezien dat ik 2 keer heb aangeboden om "neutraal" te definiëren en dat ik later had gereageerd dat ik de reactie gemist had. Maar dat negeer je natuurlijk.
Maar bon, als ge het zo ervaart, dan is het misschien wel leerrijk voor je om eens aan de andere kant van zo'n situatie te zitten. Ik heb me vaak genoeg geërgerd als jij lastige vragen ontwijkt.

Citaat:
Daar ben ik mee akkoord. Daarom lijkt het me nogal grof degenen die kritiek hebben op 'wokeness' 'goed samen vattend' mentale problemen aan te wrijven.
Ge zijt weer dingen aan het horen/lezen die er niet zijn. What else is new

En zo heb je er weer 100% een persoonlijke discussie van gemaakt. Bravo Bach.
Oud 24 oktober 2022, 22:24   #1926
Voltian
Minister-President

Standaard

Ik heb nu gans onze interactie sinds mijn vrij onschuldige "dat vat het goed samen" nog eens nagelezen.

Werkelijk absurd.

Kunt ge uw fixaties aub op iemand anders richten Bach? Dit is echt niet comfortabel.

Laatst gewijzigd door Voltian : 24 oktober 2022 om 22:24.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2022, 22:40   #1927
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah, deze:

Ge ziet weer spoken, as usual, met uw lange tenen.

Ah jammer dan. Als je goed had opgelet, dan zou je begrijpen dat ik met die wedervraag jouw vraag eigenlijk beantwoord. Doorzoek de draad maar, met zoekterm "Semenya", dan kom je er wel.

Opnieuw, als je had opgelet, dan had je gezien dat ik 2 keer heb aangeboden om "neutraal" te definiëren en dat ik later had gereageerd dat ik de reactie gemist had. Maar dat negeer je natuurlijk.
Maar bon, als ge het zo ervaart, dan is het misschien wel leerrijk voor je om eens aan de andere kant van zo'n situatie te zitten. Ik heb me vaak genoeg geërgerd als jij lastige vragen ontwijkt.

Ge zijt weer dingen aan het horen/lezen die er niet zijn. What else is new

En zo heb je er weer 100% een persoonlijke discussie van gemaakt. Bravo Bach.
Voor u is het regel op de man te spelen merk ik in uw reacties op ander forummers. In dit ene bericht alleen alleen al zegt u dat ik niet oplet, dat ik spoken zie, lange tenen heb, het niet begrijp, dingen hoor en zie die er niet zijn en tot slot dat ik er een persoonlijke discussie van maak.

En een antwoord op een inhoudelijke vraag moet ik elders maar gaan zoeken, een wedervraag dient te volstaan volgens u. Waarom zou u ook veel woorden vuil maken aan degenen die u mentale problemen verwijt wanneer ze niet meegaan in wokeness.

Laatst gewijzigd door Bach : 24 oktober 2022 om 22:52.
Oud 24 oktober 2022, 22:50   #1928
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

'Gender affirmative healthcare'. Klinkt onschuldig maar het kan medicatie en chirurgie van kinderen inhouden omwille van een gevoel dat de zouden hebben 'in een verkeerd lichaam' te zitten. Ondertussen vergt het al moed te wijzen op de gevaren die hiermee gepaard gaan.
Oud 25 oktober 2022, 06:57   #1929
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

In het VK komt de NHS terug op het te gemakkelijk meegaan in de transitiewens van kinderen, althans op papier. Er komt een eind aan de 'gender-affirming care'. Men gaat met een uitgebreider team bekijken of men niet eerst andere psychische problemen zoals autisme dient aan te pakken.

Er was toch niets mis met het voorgaande beleid ?

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2022, 07:13   #1930
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Er was toch niets mis met het voorgaande beleid ?
Oud 25 oktober 2022, 07:36   #1931
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The drag queen might appear as a comic figure, but he carries an utterly serious message: the deconstruction of sex, the reconstruction of child sexuality, and the subversion of middle-class family life. The ideology that drives this movement was born in the sex dungeons of San Francisco and incubated in the academy. It is now being transmitted, with official state support, in a number of public libraries and schools across the United States. By excavating the foundations of this ideology and sifting through the literature of its activists, parents and citizens can finally understand the new sexual politics and formulate a strategy for resisting it.

Filosofie en geschiedenis achter de drag queen leesuurtjes voor peuters en kleuters in de VS.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Oud 25 oktober 2022, 09:42   #1932
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor u is het regel op de man te spelen merk ik in uw reacties op ander forummers. In dit ene bericht alleen alleen al zegt u dat ik niet oplet, dat ik spoken zie, lange tenen heb, het niet begrijp, dingen hoor en zie die er niet zijn en tot slot dat ik er een persoonlijke discussie van maak.

En een antwoord op een inhoudelijke vraag moet ik elders maar gaan zoeken, een wedervraag dient te volstaan volgens u. Waarom zou u ook veel woorden vuil maken aan degenen die u mentale problemen verwijt wanneer ze niet meegaan in wokeness.
Haha, dat is typisch de leraar met het boze vingerke. Die vertrekt van de moral high-ground dus zal de balk in zijn eigen oog nooit zien. Zie ook mijn handtekening
Oud 25 oktober 2022, 20:49   #1933
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Filosofie en geschiedenis achter de drag queen leesuurtjes voor peuters en kleuters in de VS.
https://christopherrufo.com/the-real...en-story-hour/

ik vermoedde het al wel, maar bedankt om het te bevestigen

Voor diegenen die hem niet kennen: conservatieve activist, heeft eigenhandig critical race theory vijand nr 1 van de GOP gemaakt (impressive, dat wel), en focust nu blijkbaar op een nieuwe vijand, de trans

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 25 oktober 2022 om 20:50.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2022, 10:39   #1934
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
https://christopherrufo.com/the-real...en-story-hour/

ik vermoedde het al wel, maar bedankt om het te bevestigen

Voor diegenen die hem niet kennen: conservatieve activist, heeft eigenhandig critical race theory vijand nr 1 van de GOP gemaakt (impressive, dat wel), en focust nu blijkbaar op een nieuwe vijand, de trans
Wat vermoedde je al ? Hoe dan ook het is graag gedaan. Het doet ervoor jou blijkbaar niet toe wat gezegd wordt maar door wie ... en 'de trans' zijn trouwens geen 'vijand' ... voor 'the (critical) theory' waar onder meer 'the critical race theory' van deel uitmaakt is het westen, de vrije markt, het gezin, de natiestaat, ... wel de vijand. 'De trans' zijn gewoon een instrument.

Laatst gewijzigd door Vlad : 26 oktober 2022 om 10:53.
Oud 27 oktober 2022, 06:44   #1935
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Spanje wordt wakker en verzet zich tegen het 'gender affirming'- beleid nadat blijkt dat op sommige plaatsen reeds één op vijf van de jongeren met psychologische problemen beweert trans te zijn.

Oud 27 oktober 2022, 09:22   #1936
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Begint men dan toch in te zien wat men kinderen allemaal aan het aandoen is?

Citaat:
Most children who think they’re transgender are just going through a ‘phase’, says NHS

Doctors told not to encourage young people to change their names and pronouns
https://www.telegraph.co.uk/news/202...hase-says-nhs/

Kinderen zijn zo beïnvloedbaar en de translobby zo succesvol dat er een spectaculaire steiging is van het aantal kinderen die zich 'gevangen voelen in een verkeerd lichaam'. Tot het niveau dat men niet anders kan dan tenminste wat grenzen beginnen stellen.

Maar het echt schandaal dient mijns inziens nog los te breken.

Laatst gewijzigd door Bach : 27 oktober 2022 om 09:26.
Oud 28 oktober 2022, 09:38   #1937
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begint men dan toch in te zien wat men kinderen allemaal aan het aandoen is?

https://www.telegraph.co.uk/news/202...hase-says-nhs/

Kinderen zijn zo beïnvloedbaar en de translobby zo succesvol dat er een spectaculaire steiging is van het aantal kinderen die zich 'gevangen voelen in een verkeerd lichaam'. Tot het niveau dat men niet anders kan dan tenminste wat grenzen beginnen stellen.

Maar het echt schandaal dient mijns inziens nog los te breken.
Ik snap de ouders niet die dat aanmoedigen. Dat zijn dan waarschijnlijk van die woke mensen die daar dan nog trots op zijn als ze hun kind zover hebben kunnen krijgen. Totaal onbegrijpelijk.
Oud 28 oktober 2022, 10:15   #1938
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Komiek die naakt op het podium verschijnt (met penis) gecanceld.

Komiek die naakt op het podium verschijnt (met penis en borsten) toegejuicht.

Twee maten twee gewichten maar dat zijn we gewoon.

Oud 28 oktober 2022, 11:55   #1939
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Spanje wordt wakker en verzet zich tegen het 'gender affirming'- beleid nadat blijkt dat op sommige plaatsen reeds één op vijf van de jongeren met psychologische problemen beweert trans te zijn.
Als dat klopt dan is die Spaanse "gender affirming" inderdaad in zeer veel gevallen een doekje voor het bloeden. Komaan zeg, één op vijf...
Oud 3 november 2022, 06:48   #1940
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Noorse man identificeert zich als vrouw ... en als verlamd onder het middel vanwege Body Integrity Identity Disorder ...

Echt aan een rolstoel veroordeelde mensen kunnen er niet mee lachen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be