Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2020, 16:10   #861
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Merci. Het onderbouwt prima de werkelijkheid dat homoseksuelen geen heil moeten verwachten van het Vlaams Belang.
Daar is gelukkig enige verandering in aan het komen.
Dat het geachte forumlid die deze draad opstartte, maar oppast want de nieuwe voorzitter kan daar niet zo goed tegen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 16:32   #862
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat het geachte forumlid die deze draad opstartte, maar oppast want de nieuwe voorzitter kan daar niet zo goed tegen.
2

de kwezels "genre Colen" zijn er idd gelukkiglijk zo goed als allemaal uit.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 17:53   #863
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nou, ik zou zeggen...
Dat forumlid zegt al jaaaaaaaren dat hij voor zichzelf spreekt en waar men de standpunten van het VB kan vinden...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 18:37   #864
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
De inhoudelijke waarde van je zoveelste haatbericht is mij duister.
Ik heb nog nergens in deze draad een waardeoordeel geveld...

Wat gaat je antwoord hierop zijn? De reductio ad Hitlerum? ????
Je stelling zou eigenlijk moeten zijn dat seksuele voorkeur aangeboren is. Zonder kwalificatie van een norm en een defect. Of dat klopt zou ik niet weten. Ik heb me er nog nooit in verdiept, al is het een interessant vraagstuk of zoiets van bij aanvang bepaald is, dan wel door een aantal ervaringen in een mens zijn leven.

Ik ben gewoon van oordeel dat het er niet toe doet. Het is een aanleg of voorkeur waar je niet ziek van wordt of sterft. "Afwijkingen" die wel nadelig zijn (mentale aandoeningen e.d) kunnen zo de volle aandacht van de wetenschap genieten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 18:52   #865
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je stelling zou eigenlijk moeten zijn dat seksuele voorkeur aangeboren is. Zonder kwalificatie van een norm en een defect. Of dat klopt zou ik niet weten. Ik heb me er nog nooit in verdiept, al is het een interessant vraagstuk of zoiets van bij aanvang bepaald is, dan wel door een aantal ervaringen in een mens zijn leven.

Ik ben gewoon van oordeel dat het er niet toe doet. Het is een aanleg of voorkeur waar je niet ziek van wordt of sterft. "Afwijkingen" die wel nadelig zijn (mentale aandoeningen e.d) kunnen zo de volle aandacht van de wetenschap genieten.
Onder die stelling is dus ook een pedofiele verkrachter schadeloos.
Want "Het is een aanleg of voorkeur waar je niet ziek van wordt of sterft."...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 12 september 2020, 18:54   #866
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:

Trouwens sexuele voorkeur is zeker niet altijd aangeboren.
Stel je voor...
Een baby die enkel wil spelen met of lederen, of rubber of vastgebonden speelgoed...
Oud 12 september 2020, 19:01   #867
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want "Het is een aanleg of voorkeur waar je niet ziek van wordt of sterft."...
Klagen over de reductio ad hitlerium en dan zelf in deze discussie de klassieke zijweg van pedofilie inslaan.

Pedofiele handelingen zijn problematisch vanwege de betrokkenheid van kinderen die niet met seks kunnen instemmen. Wettelijk gezien niet en moreel gezien niet.

Het voegt niks toe aan de hetero/homodiscussie aangezien een pedofiel zich zowel op kinderen van het eigen geslacht als die van het andere geslacht kan richten.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 19:11   #868
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Klagen over de reductio ad hitlerium en dan zelf in deze discussie de klassieke zijweg van pedofilie inslaan.

Pedofiele handelingen zijn problematisch vanwege de betrokkenheid van kinderen die niet met seks kunnen instemmen. Wettelijk gezien niet en moreel gezien niet.

Het voegt niks toe aan de hetero/homodiscussie aangezien een pedofiel zich zowel op kinderen van het eigen geslacht als die van het andere geslacht kan richten.
Deze draad gaat niet over homo zijn op zich (ik heb hetero's er niet bijgehaald).
Wel over de heksenjacht die er onvermijdelijk ontstaat wanneer de auteur niet pro is...
Dat bewijzen uw reacties alleen al toch voldoende?
Enkel en alleen de vooringenomen perceptie telt en argumenten doen niet terzake...
Waar in de opening ziet u dan dat waardeoordeel?
In het negatieve gepercipeerde klompvoet?
Waarom zou dat een minder goed gekozen term zijn dan een iq van 145?
Waarom zou het überhaupt een door u als positieve term gepercipeerde term moeten zijn?
Wanneer we het over een noch pro, noch anti wetenschappelijke benadering hebben?

Dat is het hele punt...
Oud 12 september 2020, 19:47   #869
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar in de opening ziet u dan dat waardeoordeel?
In het negatieve gepercipeerde klompvoet?
Homofilie is als aambeien. Zit er maar eens mee.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 20:38   #870
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens sexuele voorkeur is zeker niet altijd aangeboren.
Stel je voor...
Een baby die enkel wil spelen met of lederen, of rubber of vastgebonden speelgoed...
Wel eens een baby gezien met een sexuele voorkeur van wat dan ook?
Dat gedeelte wordt pas later geactiveerd , maar was al wel aanwezig bij de geboorte.

De voorkeur voor man of vrouw (kan ook beide) is wel degelijk genetisch bepaald, volgens mij is dat reeds bewezen.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 21:10   #871
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is geen zijweg. Pedofilie voldoet aan je eigen definitie:

Citaat:
Het is een aanleg of voorkeur waar je niet ziek van wordt of sterft.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 21:25   #872
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

8 jaar...

Laatst gewijzigd door Indomitable : 12 september 2020 om 21:36.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2020, 22:08   #873
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar wordt veel onderzoek naar gedaan. Enkele voorlopige conclusies:

Wanneer professor Evrard stelt dat homoseksualiteit een afwijking is van de biologische norm, dan doet hij niets meer dan de huidige stand van de wetenschappelijke literatuur samenvatten. Iemand die denkt Evrard hierop te moeten aanvallen laat ideologie primeren op biologie.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 04:59   #874
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dat verschil dat er slachtoffers zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 05:27   #875
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

De lang geleden gekozen vergelijking was wat ongelukkig, die klompenvoet.

Een betere vergelijking zou zijn: homo's zijn zoals blanken. Een afwijking, in de zin van dat het een kleine minderheid is op aarde onder de mensen, en die door een groot deel mensen scheef bekeken wordt. De meeste mensen zijn niet blank. En bekijken blanken maar argwanend. Er worden soms rare vertelseltjes over die blanken verteld.

Maar "blank zijn" is nu eenmaal aangeboren, en a priori misdoet een blanke niks aan andere mensen. Dus zou men die blanken eigenlijk moeten gerust laten in hun blank-zijn en hen niet overal ter wereld scheef bekijken. Ook al is de poco-religie daar nogal op gebrand.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 05:28.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:28   #876
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Geen enkele homo in mijn ruime kennissenkring. Ik wil niets met die vetzakken te maken hebben. Een homo mag naast mij dood vallen. Dan verzuim ik wel mijn burgerplicht en weiger ik nog zelfs maar hulp te bieden. Maar eigenlijk doe ik dat voor niemand die ik niet ken. Want met empathie geraak je nergens.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 06:31   #877
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Met dat verschil dat er slachtoffers zijn.
Ik denk dat zijn punt was dat uw *definitie* niet voldoende was om te zeggen dat homofilie OK was.
Oud 13 september 2020, 07:11   #878
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 08:02   #879
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Er zijn niet-blanken die reden hebben om argwanend te zijn tegenover blanken. De blanken zijn niet altijd zo lief geweest tegenover de zwarten.
Als twee homomannen hand in hand op straat lopen, elkaar zoenen, dan lopen die nog steeds risico, niet van argwaan maar van spot.
Lesbiennes worden naar mijn perceptie meer gedogen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De lang geleden gekozen vergelijking was wat ongelukkig, die klompenvoet.

Een betere vergelijking zou zijn: homo's zijn zoals blanken. Een afwijking, in de zin van dat het een kleine minderheid is op aarde onder de mensen, en die door een groot deel mensen scheef bekeken wordt. De meeste mensen zijn niet blank. En bekijken blanken maar argwanend. Er worden soms rare vertelseltjes over die blanken verteld.

Maar "blank zijn" is nu eenmaal aangeboren, en a priori misdoet een blanke niks aan andere mensen. Dus zou men die blanken eigenlijk moeten gerust laten in hun blank-zijn en hen niet overal ter wereld scheef bekijken. Ook al is de poco-religie daar nogal op gebrand.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2020, 08:13   #880
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er zijn niet-blanken die reden hebben om argwanend te zijn tegenover blanken. De blanken zijn niet altijd zo lief geweest tegenover de zwarten.
En zij wel tegenover ons ? Hoe kwam het dat wij *erin zijn geslaagd* om niet lief te zijn en dat door te drukken ? Waren wij superieur misschien ? Waarom hebben zij het toen niet van ons gewonnen ? Waren alle niet-blanken allemaal lief met elkaar ?

Citaat:
Als twee homomannen hand in hand op straat lopen, elkaar zoenen, dan lopen die nog steeds risico, niet van argwaan maar van spot.
Lesbiennes worden naar mijn perceptie meer gedogen.
Ha, ja, maar met spotten is niks mis he. Ik zie niet in waarom homo's niet gieren van het lachen als ze een onnozel hetero koppel zien. Als het dat plezier zou doen om daarmee te lachen is dat ook hun goed recht he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 september 2020 om 08:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be