![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1181 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1182 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
GFY. Soms denkt men dat het dal bereikt is op dit forum. Nee, het kan nog dieper. Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 september 2020 om 21:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1183 |
Europees Commissaris
|
![]() Je maakt er natuurlijk een karikatuur van, maar inderdaad: ik veronderstel dat dat voor dat negertje beter is dan een weeshuis. Jij niet? Waar er echter keuze is aan ouders, dient de voorkeur gegeven te worden aan een heterogezin waarin een complementaire mannelijke en vrouwelijke input bestaat (met behoud van de eigenheid van de beide componenten).
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 26 september 2020 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1184 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1185 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1186 |
Banneling
|
![]() Ik begin een correlatie te bemerken tss Poetin-lovers en homofobie. Raar he. Zou er een verband bestaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1187 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nèh!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1188 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De criteria zijn in de eerste plaats "bemiddeld zijn". Wie niet bemiddeld is kan geen kind adopteren. Ik herinner mij dat bemiddelde gezinnen met eigen kinderen destijds eens wat kleur in huis wilden. Adoptie was trendy. Een chineeske adopteren, twee zelfs, was zeer trendy. Tot ze op een leeftijd kwamen dat ze werden geconfronteerd met de biologische (witte) kinderen. Problemen ja .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1189 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee mannen zijn niet in staat om samen een kind op te voeden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1190 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het gaat over de natuur dan zou dat enkel voor de vrouw gelden daar manlief het al gauw heeft afgebold en de volgende is gaan bezwangeren. (dat op enkele uitzonderingen na maar die vindt ge dan ook om het tegendeel aan te tonen) Het man-vrouw-kind -> recht (&plicht) concept is er echt wel eentje dat de menselijke cultuur en maatschappij zelf gecreëerd heeft Citaat:
Het is omdat de fabrikant van tomatensoep meer waarde hecht aan het geld bekomen door tomatensoep te ruilen voor geld, dat hij die tomatensoep maakt. Welnu, als een draagmoeder graag kinderen fabriceert om ze weg te geven, doet ze dat omdat ze iets anders meer apprecieert dan "een kind hebben (en grootbrengen)". Maw, als je geproduceerd wordt om geruild te worden, begin je al je bestaan met een producent die U minder waard vond dan datgene dat hij ervoor in de plaats kreeg. Dat je nadien als blik tomatensoep in de handen komt van iemand die U meer apprecieert dan het geld dat hij ervoor gaf, compenseert toch niet het gegeven dat je essentieel geproduceerd werd door een producent die U minderwaardig vond aan wat ie ervoor in de plaats kreeg, nee ?[/quote] ge slaat een open deur open Iedereen vindt dat schandalig Citaat:
Citaat:
Het gaat over adoptie En zoals we al eens gezegd hebben mag dat geen machandise zijn ten behoefte naar de vraag van homo's of zelfs hetero's etc Dus beschouw diegenen die wees zijn (geworden) of die afgestaan zijn omdat bepaalde lui onder jouw "legitieme" dat kind wel ergens wilden maar zich later bedachten of het niet aankonden In dat geval hebt ge zelf gezegd dat die maar best geadopteerd kunnen worden. Diegenen die ze adopteren hebben GEEN biologische band ermee En dan pas rijst de vraag waarom dat dat geen twee mannen mogen zijn ? Twee vrouwen is maatschappelijk blijkbaar minder een probleem, een alleenstaande vrouw al helemaal niet |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1191 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Neeje die had ik nog niet gehoord |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1192 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteiendelijk zou dat gewoon neerkomen op 'fabriceren' van een kind door een man en een vrouw die daar beiden mee instemmen (dus willen) en dan is het volgens jouw eigenste definitie perfect "legitiem" hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1193 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1194 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Praktijk leert dat het 1) geen reet uitmaakt 2) nauwelijks relevant in vele gevallen als één van de twee de taak niet naar behoren zou opnemen 3) het helemaal niet gezegd is dat dat complementair is |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1195 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hé ( da's mijn idee ) maar ik word ook soms mottig als de echte ouders spreken in termen van "hun" kind als drogreden dat ge daar niks zou mogen over zeggen of opmerken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1196 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij kan het eerlijk gezegd niet veel schelen ( wat niet wilt zeggen dat ik niet curieus ben naar wat ik bv gemeen zou hebben van karaktertrekken met mijn ouders ) wie dat precies zijn of waar ze zijn De band die ge opgebouwd hebt bepaald eerder dat ge die mensen beziet als uw (biologische) ouders en zo gaat 'respecteren' 't Zou wel een leuk experiment zijn hé Ge verwisselt de biologische ouders van een pasgeboren met een ander stel en ge laat alles zo overkomen alsof dat dat die kleine zijn biologische ouders zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1197 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenzij ge argwaan hebt en stiekem wat dna gaat verzamelen om het uit te zoeken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1198 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar hecht de maatschappij en dus nadien die kinderen daar heel veel belang aan Als ze ergens weten dat ze geadopteerd zijn zullen ze gaan zoeken Als ze dat niet zouden weten dan doen ze dan niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1199 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1200 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat 'n geweldige opvoedkundige adviezen waarmee hier rondgestrooid wordt.
Je adopteert 'n kind of wat, je vertelt hen niets, en hoopt/denkt dat zoiets levenslang verborgen blijft. 't Leven van dat kind begint al met 'n leugen. Niemand komt er ooit achter? Ik ken er zo een, die in onwetendheid gelaten werd, tot er op school over geroddeld werd, kinderen onder elkaar - horen dingen van hun ouders - kunnen ongewild erg wreed zijn. Dat kind was 7 jaar en kwam huilend thuis. Hij heeft hen dat z'n leven lang kwalijk genomen. Of stel dat je kind 'n ziekte krijgt, genetisch bepaald, bloed, plasma, beenmerg/stamcellen, 'n nier ... nodig heeft...en jij kan 't niet afstaan - wat vertel je dan? Oh ja wacht, ik moet je nog iets vertellen wat me ontschoten is ...? Hopelijk komen kinderen - als ze al geadopteerd worden door eender wie of van welk geslacht ook - nooit terecht bij dat soort lieden. Nja, 'n kind met enkel 2 papa's, of 2 mama's kan je al nooit in 't ongewisse laten, of net doen alsof ze beiden de biologische ouders zijn.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |