Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2020, 21:12   #1261
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Dit is wel geinig zenne
Want met enige creativiteit kunt ge dus stellen dat homoseksualiteit ( zowel MM al VV ) eerder natuurlijk is en ge dus door uw opvoeding geïndoctrineerd wordt om toch maar voor MV te gaan
Opvoeden is voor een groot stuk een voorbeeld functie vervullen, idd. Dus kinderen uit homo of lesbische koppels zullen naar alle wsl een andere visie tegenover homosexualeit ontwikkelen. Ik kan evenwel niet spreken uit ervaring maar het mij enkele inbeelden.

Maar mss laat mijn inbeeldingsvermogen mij wel in de steek.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 22:04   #1262
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Er zijn verbieders en er zijn toelaters. Jij bent dus een verbieder.
Als jij het zegt.
Stel je eerst de vraag of er vraag naar is bij de homomannen.
Zo ja, bekijk de resultaten.
Vragen staat vrij. Krijgen is iets anders.
Stel je de vraag of er homomannen zijn met geadopteerde kinderen.
Als die er zijn dan wil ik weten wat voor resultaten er worden geboekt.
Met resultaat bedoel ik of dat kind een volwaardige toekomst krijgt.
Pluis het voor mijn part uit.
Als ik tussen de lijnen lees dan kan ik enkel vaststellen dat homomannen niet voldoen binnen de adoptieprocedures.
En ze voldoen niet !
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 22:20   #1263
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als jij het zegt.
Stel je eerst de vraag of er vraag naar is bij de homomannen.
Zo ja, bekijk de resultaten.
Vragen staat vrij. Krijgen is iets anders.
Stel je de vraag of er homomannen zijn met geadopteerde kinderen.
Als die er zijn dan wil ik weten wat voor resultaten er worden geboekt.
Met resultaat bedoel ik of dat kind een volwaardige toekomst krijgt.
Pluis het voor mijn part uit.
Als ik tussen de lijnen lees dan kan ik enkel vaststellen dat homomannen niet voldoen binnen de adoptieprocedures.
En ze voldoen niet !
Bron?
Oud 27 september 2020, 22:23   #1264
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron?
Niks bron. Er zijn er geen. 0 plus 0 is gelijk aan 0.
Oud 27 september 2020, 22:33   #1265
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Niks bron. Er zijn er geen. 0 plus 0 is gelijk aan 0.
Maar u stelt desondanks vast dat homomannen niet aan de adoptievoorwaarden voldoen?

Okay.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 september 2020 om 22:34.
Oud 27 september 2020, 22:39   #1266
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar u stelt desondanks vast dat homomannen niet aan de adoptievoorwaarden voldoen?

Okay.
Als er geen kinderen worden geadopteerd door homomannen, dan zijn er twee mogelijkheden:
1. Er is geen vraag naar;
2. Ze voldoen niet aan de adoptieprocedure;

Ik heb er het raden naar.
Als iemand het weet met cijfermateriaal: be my guest.
Oud 28 september 2020, 02:55   #1267
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Wat een bs allemaal.

Ik kan wel zeggen dat wat een geadopteerd kind vooral 'traumatiseert' het behoren tot een ander ras is. Aka geel >< blank bvb.

Mi. is er emotioneel gezien bijna niets erger dan er -bovenop het trauma van adoptie*, ook nog eens dat van een dubbele identiteitscrisis er bij te verwerken krijgen. Sommigen geraken er nooit echt uit en slepen dat een leven met zich mee. Just like me, the eternal 'Chinese'

*Iedere adoptee gaat initieel door een verwerkingsproces meer bepaald dat van 'abandonment' cf. de zogenaamde hechtingsproblematiek.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 03:03   #1268
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus tja, ik was liever bij een asian homo koppel terecht gekomen, dan een blank hetero echtpaar. Had me een hoop miserie minder bezorgd and I guess a more fulfilling young adult life xD.
Oud 28 september 2020, 03:15   #1269
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Plus, op zich heb ik er niets op tegen dat minder begoeden in aanmerking zouden komen om te adopteren. Moeten die kinderen later niet naar hun kop geslingerd krijgen 'hoe dankbaar ze wel niet horen te zijn', en/of 'hoe ze wel niet boffen' & watweetiknogallemaal. (Precies of een biologisch kind iedere dag 'dankbaar' dient te zijn, of 'boft'. Echt he )
Oud 28 september 2020, 04:46   #1270
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zijn we wat aan het afzwakken ?
Nee, komaan. In een stam kent iedereen iedereen he, en is men grotendeels allemaal familie van elkaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 04:51   #1271
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
soms volg ik jou helemaal niet meer
Uit wat ge nu schrijft, denk ik, te kunnen opmaken dat ge ergens strikt het recht (-> en ergens de daaruit voortvloeiende plicht) voorbehoud aan diegenen die de kleine maakte/creëerde
Wat ik zeg is toch niet zo moeilijk he:
1) kinderen worden door hun biologische ouders opgevoed.
2) enkel als door accidentele situatie het bovenstaande onmogelijk is, moet men wel ergens kinderen laten opvoeden met een ersatz opvoeding
3) die ersatz opvoeding is nooit gegeven door nep papa's en mama's maar door opvoeders die de ouders niet zijn en ook niet kunnen worden
4) bij de toewijzing (door wie ? door wat ?) van de ersatz opvoeders dient enkel en alleen rekening worden gehouden met wat voor die kleine het beste is, en nooit met enige desiderata van potentiële ersatz opvoeders. Er bestaat geen 'recht op ersatz opvoeder'. Er bestaat enkel een U ter beschikking stellen en wachten tot men U nodig heeft.

Citaat:
Nu in het geval van spermadonor kan ik je perfect volgen wie hier in strikte zin biologische vader en moeder is maar het is wel zo dat dat kind dan terecht gaat komen in een 'opvoeders' (ik zeg speciaal geen ouder want daar hebt ge iets tegen) omgeving die compleet afwijkt van diegenen die er 'recht' ophadden maar die misschien wel deel uitmaakte van de beslissing
Wel, dat is er verkeerd aan. Dat is het PLANNEN van een "accidentele situatie" in (2) hierboven.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2020 om 04:52.
Oud 28 september 2020, 04:53   #1272
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Nee ik heb mijn ouders nooit anders gekend dan dat ze ruzie maakten en elkaar klootten tegen de sterren op.

Dat was ook een beetje het beeld dat ik had...
Oud 28 september 2020, 04:56   #1273
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens hetero's die op natuurlijke wijze hun kinderwens in realiteit omzetten 'plannen' dat vaak ook in
Eh ? Ja natuurlijk. Zolang de producenten het voor zichzelf produceren is dat OK he. Het enige waar ik tegen ben, is dat men gaat PLANNEN om kinderen te fabriceren die men NIET wenst op te voeden, maar die men door anderen gaat laten opvoeden. Bijvoorbeeld hebben sperma banken geen enkele andere functie dan zoiets plannen. Geen enkele man die zaad aan een sperma bank geeft, doet dat met het idee dat er een vrouw hem ooit zal bellen met "weet U dat U vader bent ? Ik ga U de kleine om de 14 dagen opsturen !".

Waarom maak ik zo een onderscheid tussen "echte biologische ouders" en "ersatz ouders" ?

Omdat het een kwestie van symmetrie breken is. Wie, in godsnaam wie, zou een kleine opvoeden ? Waarom zou Jef wel Mieke mogen opvoeden, en Jan niet ? Waar komt dat verschil vandaan ? Wat heeft Jef dat Jan niet heeft ten aanzien van Mieke ? Waarom mag Jef haar verbieden van een koekje te eten, en mag Jan daar niks over zeggen ?

Welnu, omdat Jef Mieke geproduceerd heeft. Dat maakt dat Mieke een "stuk is van Jef" als je wil. En dat Jef een stuk is van Mieke. De vraag stelt zich dus niet wie "recht heeft op Mieke".

Eens die fundamentele band verbroken, is eigenlijk iedereen en niemand "natuurlijke opvoeder" van Mieke. Dat kan Jan zijn, maar ook Marie. Maar waarom Jan en waarom niet Marie ? Ja, het kan een "administratieve beslissing" zijn, maar je ziet direct het probleem he: het is totaal arbitrair. Er is geen enkele natuurlijke aanduiding van Marie of van Jan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2020 om 05:00.
Oud 28 september 2020, 05:36   #1274
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja maar wat is 'willen' hier
Als een ouder haar/zijn kind in de steek laat voor wat voor reden dan ook nadat het geproduceerd en misschien gewild ( ? in hoeveel % van de gevallen in hoeveel % van de wereld komt dat voor ? ) was dan is het dus marchandise geworden en kan en mag het niet ter adoptie worden aangeboden
Dat als jouw logica gewoon doortrek
Nee. Maar je wil blijkbaar niet begrijpen wat ik zeg. Als een ouder dat kind in de steek laat, zal dat idee er pas komen nadat dat kind eerst gepland was om zelf door die ouder opgevoed te worden he, maar er is iets ONGEPLAND tussen gekomen. Ik kan mij moeilijk indenken dat men zegt "we gaan ne kleine maken die we in de steek gaan laten". (en uiteraard is een kleine maken altijd gepland: een ongelukje daar doe je dan abortus mee he: een zwangerschap die je tot het einde houdt, is een geplande kleine).

Waar ik het over heb, en dat is het ENIGE waar ik het over heb, is om een kleine te plannen waarbij vanaf dat moment, reeds de intentie bestaat om die kleine niet zelf op te voeden met de bijhorende vader.

En dat is dus helemaal niet exclusief "homo" gericht. ELKE zulke manier van doen vind ik "erover". Homo's zijn blijkbaar heel lichtgeraakt als ik dat zeg en voelen zich geviseerd, maar dat is helemaal niet zo.
Oud 28 september 2020, 05:46   #1275
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan moet je eens weten hoe er gekibbeld/geruzied wordt eens ze scheiden & er alimentatie moet betaald worden. Hetero's dus met hun biologische geplande kids.

Dan toch liever homo's die er wel naar willen omzien.
Oud 28 september 2020, 05:50   #1276
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel, mijn beste
Ge weet dat de bal in jouw kamp ligt ?

Da's weer zo'n hoop 'gezever'

Ge kaart hier de drogreden van de natuur aan maar een mens doet niks anders dan de natuur naar zijn hand te zetten
BOVENDIEN is het niet zo in de natuur wat opvoeding betreft
Ja ge hebt die twee complementen nodig in de natuur voordat ge nageslacht kunt krijgen en daar stopt het dan meestal

Uw uitleg _ ge zult waarschijnlijk nog een dozijn drogredenen onder je hoed hebben om als troef uit te spelen _ in acht nemende zie ik niet in waarom ge heterogezinnen voorkeur zou moeten geven
Bericht 1216 bevat verdere uitleg. Ik heb het verder niet enkel over de natuur maar over zinvolle culturele normering die daarbij aan dient te sluiten om haar cultureel te 'verzilveren' door de kwaliteiten van mannelijkheid en vrouwelijkheid - die dus niet louter biologische 'feitelijk' zijn maar ook een opgave omhelzen - maximaal aan te wenden en te reproduceren en ze tegelijk onderling uit te balanceren.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 september 2020 om 05:59.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 05:51   #1277
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
En dan moet je eens weten hoe er gekibbeld/geruzied wordt eens ze scheiden & er alimentatie moet betaald worden. Hetero's dus met hun biologische geplande kids.
Wat heeft dat daar mee te maken ? Ik zeg niet dat biologische ouders GOEDE opvoeders zijn, he. Het zijn wel de VERDIENDE opvoeders. Aangezien een kind de voortzetting is van die ouders, is het normaal dat dat kind alle gebreken ondergaat van die ouders ook he. Dat hoort bij die totaal-voortzetting.
Oud 28 september 2020, 05:57   #1278
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat heeft dat daar mee te maken ? Ik zeg niet dat biologische ouders GOEDE opvoeders zijn, he. Het zijn wel de VERDIENDE opvoeders. Aangezien een kind de voortzetting is van die ouders, is het normaal dat dat kind alle gebreken ondergaat van die ouders ook he. Dat hoort bij die totaal-voortzetting.
Ja en wat is het verschil met adoptie. Dat zijn dan wettelijk ook hun kinderen, of niet soms.
Oud 28 september 2020, 06:00   #1279
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ja en wat is het verschil met adoptie. Dat zijn dan wettelijk ook hun kinderen, of niet soms.
"wettelijk" is een pure papiertjes kwestie dat niks te maken heeft met de realiteit he. In de realiteit zijn die kinderen niet de kinderen van die mensen, da's al. Dat zij die kletsen mogen geven, en daarover dictatoriaal beslissen wat wel en niet met die kinderen gebeurt, maakt van hen niet de ouders, enkel de opvoeders.

Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2020 om 06:01.
Oud 28 september 2020, 06:01   #1280
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nochtans zou je kunnen beargumenteren dat in veel gevallen veel sneller overgegaan zou moeten worden tot onttrekking van het kind aan de natuurlijke ouders in geval van labiliteit. Maar natuurlijk niet om de homolobby van dienst te zijn.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 september 2020 om 06:01.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be