![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1261 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar mss laat mijn inbeeldingsvermogen mij wel in de steek. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel je eerst de vraag of er vraag naar is bij de homomannen. Zo ja, bekijk de resultaten. Vragen staat vrij. Krijgen is iets anders. Stel je de vraag of er homomannen zijn met geadopteerde kinderen. Als die er zijn dan wil ik weten wat voor resultaten er worden geboekt. Met resultaat bedoel ik of dat kind een volwaardige toekomst krijgt. Pluis het voor mijn part uit. Als ik tussen de lijnen lees dan kan ik enkel vaststellen dat homomannen niet voldoen binnen de adoptieprocedures. En ze voldoen niet ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1263 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1265 |
Banneling
|
![]() Maar u stelt desondanks vast dat homomannen niet aan de adoptievoorwaarden voldoen?
Okay. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 27 september 2020 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Er is geen vraag naar; 2. Ze voldoen niet aan de adoptieprocedure; Ik heb er het raden naar. Als iemand het weet met cijfermateriaal: be my guest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een bs allemaal.
Ik kan wel zeggen dat wat een geadopteerd kind vooral 'traumatiseert' het behoren tot een ander ras is. Aka geel >< blank bvb. Mi. is er emotioneel gezien bijna niets erger dan er -bovenop het trauma van adoptie*, ook nog eens dat van een dubbele identiteitscrisis er bij te verwerken krijgen. Sommigen geraken er nooit echt uit en slepen dat een leven met zich mee. Just like me, the eternal 'Chinese' ![]() ![]() *Iedere adoptee gaat initieel door een verwerkingsproces meer bepaald dat van 'abandonment' cf. de zogenaamde hechtingsproblematiek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus tja, ik was liever bij een asian homo koppel terecht gekomen, dan een blank hetero echtpaar. Had me een hoop miserie minder bezorgd and I guess a more fulfilling young adult life xD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Plus, op zich heb ik er niets op tegen dat minder begoeden in aanmerking zouden komen om te adopteren. Moeten die kinderen later niet naar hun kop geslingerd krijgen 'hoe dankbaar ze wel niet horen te zijn', en/of 'hoe ze wel niet boffen' & watweetiknogallemaal. (Precies of een biologisch kind iedere dag 'dankbaar' dient te zijn, of 'boft'. Echt he
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1270 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1271 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) kinderen worden door hun biologische ouders opgevoed. 2) enkel als door accidentele situatie het bovenstaande onmogelijk is, moet men wel ergens kinderen laten opvoeden met een ersatz opvoeding 3) die ersatz opvoeding is nooit gegeven door nep papa's en mama's maar door opvoeders die de ouders niet zijn en ook niet kunnen worden 4) bij de toewijzing (door wie ? door wat ?) van de ersatz opvoeders dient enkel en alleen rekening worden gehouden met wat voor die kleine het beste is, en nooit met enige desiderata van potentiële ersatz opvoeders. Er bestaat geen 'recht op ersatz opvoeder'. Er bestaat enkel een U ter beschikking stellen en wachten tot men U nodig heeft. Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2020 om 04:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1272 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom maak ik zo een onderscheid tussen "echte biologische ouders" en "ersatz ouders" ? Omdat het een kwestie van symmetrie breken is. Wie, in godsnaam wie, zou een kleine opvoeden ? Waarom zou Jef wel Mieke mogen opvoeden, en Jan niet ? Waar komt dat verschil vandaan ? Wat heeft Jef dat Jan niet heeft ten aanzien van Mieke ? Waarom mag Jef haar verbieden van een koekje te eten, en mag Jan daar niks over zeggen ? Welnu, omdat Jef Mieke geproduceerd heeft. Dat maakt dat Mieke een "stuk is van Jef" als je wil. En dat Jef een stuk is van Mieke. De vraag stelt zich dus niet wie "recht heeft op Mieke". Eens die fundamentele band verbroken, is eigenlijk iedereen en niemand "natuurlijke opvoeder" van Mieke. Dat kan Jan zijn, maar ook Marie. Maar waarom Jan en waarom niet Marie ? Ja, het kan een "administratieve beslissing" zijn, maar je ziet direct het probleem he: het is totaal arbitrair. Er is geen enkele natuurlijke aanduiding van Marie of van Jan. Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2020 om 05:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1274 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik het over heb, en dat is het ENIGE waar ik het over heb, is om een kleine te plannen waarbij vanaf dat moment, reeds de intentie bestaat om die kleine niet zelf op te voeden met de bijhorende vader. En dat is dus helemaal niet exclusief "homo" gericht. ELKE zulke manier van doen vind ik "erover". Homo's zijn blijkbaar heel lichtgeraakt als ik dat zeg en voelen zich geviseerd, maar dat is helemaal niet zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1275 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan moet je eens weten hoe er gekibbeld/geruzied wordt eens ze scheiden & er alimentatie moet betaald worden. Hetero's dus met hun biologische geplande kids.
Dan toch liever homo's die er wel naar willen omzien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1276 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 september 2020 om 05:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1277 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft dat daar mee te maken ? Ik zeg niet dat biologische ouders GOEDE opvoeders zijn, he. Het zijn wel de VERDIENDE opvoeders. Aangezien een kind de voortzetting is van die ouders, is het normaal dat dat kind alle gebreken ondergaat van die ouders ook he. Dat hoort bij die totaal-voortzetting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1279 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "wettelijk" is een pure papiertjes kwestie dat niks te maken heeft met de realiteit he. In de realiteit zijn die kinderen niet de kinderen van die mensen, da's al. Dat zij die kletsen mogen geven, en daarover dictatoriaal beslissen wat wel en niet met die kinderen gebeurt, maakt van hen niet de ouders, enkel de opvoeders.
Laatst gewijzigd door patrickve : 28 september 2020 om 06:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1280 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 28 september 2020 om 06:01. |
|
![]() |
![]() |